Ötletes marketing, mely azonnal működik

Home / marketing / Ötletes marketing, mely azonnal működik

Maradj mindig fent

Ami működik az azonnal megnyilvánul, pl. a víz oltja a szomjat. Mindig. Az lehet, hogy nem lesz elég egy pohár víz örökké, de a dolog mindig működni fog. Hasonlóan a marketinghez, de mi azonnal pénzt akarunk, pedig ez egy művészet, mindig megtalálni azt, hogy hogyan tudunk fent maradni és szolgálni az embereket.


Egy klassz játék. Sok-sok csiszolgatás eredménye, aztán a marketing gépezet elkezd működni, mely fantasztikus érzés. És, ha már jön néhány ember, akkor akár több száz, vagy több ezer is jöhet. Felszerelted a megfelelő helyre a megfelelő módon a csövet, melyen most már rengeteg víz tud átfolyni és már el is kezdett csöpögni a víz. Szóval csak azt akarom mondani, hogy a bénázás benne van, de lehet méltósággal is bénázni. Valahogy járni is megtanultunk anno… És ezt nem lehet kispórolni, a gyakorlatot…

 

Bizalomépítés

Sokan hiszik azt, hogy a hűvös cégimage hódit. Nem az az iskolatej volt, mikor Kern énekelte Zoránnal karöltve. Emberektől akarunk vásárolni, nem pedig egy cégtől… Tehát nem árt, ha mindenkiről van normális fénykép, és régóta létezik a cég, amit kommunikálunk is, így vannak cikkek, blogok, bejegyzések, kommentek, melyek ezt bizonyítják számunkra.

 

Először piaci kofát kell játszani?

Senki nem szeretne általában nyomulós marketinges lenni, aki nem hagyja békén az embereket és még, ha értékesít is az emberek nagy részéből rossz érzést vált ki. De valahogy mégis el kell kezdenünk. A nagy sztárok sem sztárként kezdték általában. Találkoztam pl. olyan színészekkel, akik másodállásban mindenfélét elvállalnak és közben filmek, reklámfilmek szereplőválogatásaira jártak, várva a lehetőséget, hogy egyszer csak felfedezzék őket. A marketing szakemberek úgy tartják, hogy utána van lehetőség szolid, elegáns marketingre miután ezen a harsány időszakon átmentünk, de ezt nehéz megúszni. Ráadásul ebből sokat lehet tanulni. Ahogyan süvölvényként kezdjük az életet is sok-sok energiával, aztán lenyugszunk szép lassan, igaz?


 

Nem látod a többieket, akkor hogyan tudsz versenyezni?

Folyamatosan szükség van a konkurencia vizsgálatára, elemzésére és a piackutatásra. Aki nem fejleszt, az meghalt az üzleti életben. Mint egy elhanyagolt ház, vagy egy ország, amit le fognak rohanni. Nézd meg Tibetet, attól függetlenül, hogy ott élt sok nagy tudású guru, elfoglalták… Szóval hányan vannak mögöttünk és előttünk? Szerencsére ma már a spéci hírlevél és crm rendszerekkel, szoftverekkel és a Google Analytics-szel precízen mindent láthatunk. Ki, hol, hogyan, mikor hova klikkelt, mennyi időt volt ott, melyik levélről iratkozott le stb. De ez természetesen nem elég önmagában.

 

Az értékesítés az utolsó lépés, ne az esküvővel kezd

Azonnal eladni? Nem. Persze lehetnek kivételek. Pontosan tudnunk kell, hogy milyen lépéseken megy át az érdeklődő és hogyan lesz belőle ügyfél, majd hűséges vásárló. Ez egy kiszámítható folyamat, addig kell játszanunk, amíg ez nem történik meg. Mi kell ehhez? Működő stratégia. Hol találod meg? Itt: működő kisvállalati marketingstratégia + sok-sok ingyenes marketingeszköz

Ne feledd, ha nem működik a marketinget, akkor nem a marketing a rossz, hanem a te marketinged. Változni bármikor lehet, a lehetőség adott.

Keresztes Attila

Related Posts
nyereséges cégmarketing