Egy klassz, precízen mérhető marketing eszköz fillér pontos elszámolással és tervezhető marketing költséggel (Google Adwords beállítások és praktikák) 2/1. rész

Home / marketing / Egy klassz, precízen mérhető marketing eszköz fillér pontos elszámolással és tervezhető marketing költséggel (Google Adwords beállítások és praktikák) 2/1. rész

Néhány infó ömlesztve, ami segíteni fog neked és alapot ad a szuper kis kampányodból, melyre elég akár 5-10 e Ft is tesztelésként. Naponta..) Nyugi, csak vicc volt. Nemrég beszéltem egy orvossal és havi 10 e Ft adwords költségből (nála ez egy óra munkát jelent) szépen jönnek az emberek hozzá a magánpraxisába. Úgyhogy hajrá! De előbb rakd le az orvosit, na jó, nem ökörködöm, fogjunk hozzá.

Google Adsense

A Google Adsense segítségével elhelyezhetünk weboldalunkon html kódot, így a mindig megújuló reklámok automatikusan megjelennek majd weblapunkon, mely folyamatos bevételt generál számunkra. 2 perc alatt kivitelezhető bármikor. Ha megnyitjuk a számlát a fenti linken, akkor a Google átutal nekünk egy kis pénzt és utána meg kell határoznunk ezt az összeget ezzel bizonyítva, hogy miénk a bankszámla, melynek számát megadtuk neki. Klassz, kreatív megoldás, mely passzív jövedelmet biztosít számunkra. A fiók megnyitásának nincs költsége.


Google Adwords

Ennek a testvére az Adwords, mikor mi fizetünk a Google-nak, hogy reklámozza a weboldalunkat mások weboldalán (ha elhelyezték az Adsense html kódját), vagy a youtubon, esetleg a Google keresőjében fizetett hirdetésként. Ezt a fiókot 1.000 Ft-ért tudjuk megnyitni. Beállíthatjuk, hogy:

– hol akarunk megjelenni (lásd pl. csak a keresőbe, vagy mások weboldalán is stb.)
– mikor óhajtunk felbukkanni (perc pontossággal). Ez azért jó, mert ha éjféltől hajnali 6-ig úgysem venne senki semmit tőlünk, mert akkor a normális ember alszik a párnáján – csak én ülök itten nyomkodva a klaviatúrát -, akkor ezzel a minőségi mutatónkat javítjuk, ezáltal nagyobb eséllyel jelenünk meg a többi reklám között.

Csak akkor kell fizetnünk, ha ráklikkel valaki a hirdetésünkre, de beállíthatjuk, hogy: azon belül a telefonszámunkat, vagy másik weboldal címe, esetleg címünk megjelenjen a hirdetésen belül, ha valaki ráklikkel

 

SEO tudománya, kulcsszavak

Releváns kulcsszavakat kell megadnunk a siker érdekében pl. az, hogy „olcsó bútorbolt” és „bútorbolt olcsó” kulcsszónak ezért nincs értelme, mert az Adwords-ben egymás ellen fog a két hirdetés harcolni, ráadásul az intelligens Adwords fel tudja cserélni a két szót, tehát elég az egyiket megadnunk. Ezen kívül túl általános a dolog, ha azt írjuk be, hogy „fogorvos”, mert így meg fog jelenni akkor is a hirdetés, ha valaki azt írja be, hogy „fogorvos Kecskemét” és akkor is, ha valaki azt írja be, hogy „fogorvos Budapest”. És, ha a cím nincs rajta és valaki nem akar Kecskemétről Budapestre utazni, vagy fordítva és ráklikkel, akkor felesleges kiadásba bocsátkozunk és a minőségi mutatónk is esik. Ráadásul túl általános szó, sokan licitálnak erre a kifejezésre, így drága is lesz és valahol hátul is meg jelenhetünk emiatt a többi reklámok sűrű erdejében.

Tiltsuk le azokat a kulcsszavakat, amik nem kellenek. Pl. ha a fogorvosi rendelőnk Kecskeméten van, akkor beírhatjuk a letiltott kulcsszavak közé a „fogorvos Bp”, „fogorvos Szeged”, „fogorvos Gyűrűfütty”, na jó ez vicc volt, de gondolom érted. Persze, ha nagy az önbizalmunk és hiszünk benne, hogy olyan császárok vagyunk, hogy Bp-ről is le fognak jönni a rendelőnkbe Kecskemétre, akkor véletlenül se végezzük el ezt az önbizalomnövelő ajándék kurzust.:)

Vagy, ha orvosok vagyunk és nem szeretünk ingyen dolgozni, és azért fizetni, hogy az ilyen emberek megtaláljanak minket, mert amúgy is találkozunk velük:), szóval akkor írjuk be a letiltott kulcsszavakhoz a „ingyen orvos” szókapcsolatot is. És így küldesz egy ajándékot a konkurenciádnak, biztos nagyon fog téged szeretni.


Nyugodtan kitalálhatunk „új” kulcsszavakat, amely reális és más is használná, vagy akár több szóból álló szókapcsolatokkal is előállhatunk. Miért ne? Így tesszük a kulcsszó generátor eredményét konkrétabbá. De pl., ha kiírjuk azt, hogy „orvos bácsi vagy néni Bp III. ker:)”, akkor nem kell ezt is felvennünk a kulcsszavak közé: „orvos bácsi vagy néni Bp III. kerület”, mert az adwords „ker.” szóból tudja, hogy az „kerület”-et jelent. Vili? Akkor menjünk tovább. Kulcsszavakat egyébként felajánl a rendszer automatikusan, de a kizárt kulcsszavaknál már nem teszi ezt meg, de ahhoz is felhasználhatod bátran, onnan kimásolva. A szögletes zárójelbe írt kulcsszó azt jelenti, hogy csak, ha konkrétan arra keresnek rá, akkor jelenik meg a hirdetésed. Jobb több kulcsszót megadni, hogy variálhasson a Google. Ha többen hirdetnek egyazon kulcsszóra, akkor pedig az oldalunk minőségi mutatója alapján kerülünk előbbre a konkurenciához képest. Vagyis a kérdés, hogy mennyire releváns az oldalunk az adott kulcsszóra, milyen a felépítése navigációja, mennyire gyors stb.

 

További adwords beállítási lehetőségek és praktikák

Alapból szövegesen kívül flash és bannerként is megjelenik a képes hirdetés, de videót is beállíthatsz. Továbbá a Google szerint, ha 1 %-ban ráklikkelnek a hirdetésünkre miután megjelentet minket, az már jónak számít. Ezen kívül a hirdetésünk megjelenhet:

– display hálózatban (ilyenkor képként is megjelennek a hirdetéseink)
– szöveges formában vagy
– vagy mindkettő

Érdemes mind a kettőt beállítani. És képet pár perc alatt csinálhatunk weboldalunkról hirdetésként, az Adwords ebben is segít, lescanneli a weblapunkat (vagy más weblapot), kiad több kész reklámképet, amelyet szerkeszthetünk, de természetesen feltölthetünk konkrét képet, vagy a galériából a kész képek közül is választhatunk.

2. oldal


Related Posts
marketing kampányGoogle Adwords kampány beállítása