Keresőoptimalizálási (SEO) trendek, melyek sosem változnak

Home / SEO (keresőoptimalizálás) / Keresőoptimalizálási (SEO) trendek, melyek sosem változnak

A SEO jelentése a keresőoptimalizálás, vagyis röviden, annak tudománya, hogy minél több néni és bácsi jöjjön a weblapodra.

Ha a látogató igényeinek felelünk meg és ők örömmel jönnek az oldalunkra, akkor nem kell a SEO-val, keresőoptimalizálással foglalkozni. De, hogyan lehet ezt elérni?


Egyik honlapomat 25 ezren látogatják havonta és önjáró (nem kell vele külön foglalkozni), azaz nem a fizetős reklámok terelik oda a jó népet. Nyilván ez nem azt jelenti, hogy soha többé nincs vele munka…

Első lépésben nem árt, ha szakértője vagy a témának és azt érzed – és az olvasó is érzi –, hogy akár több száz cikket tudnál írni róla, persze nem ugyanarról.
Utána jön az a kérdés, hogy hogyan kell megírni a cikket, hogy rajtad kívül más is elolvassa, hogy érdekes legyen és informatív, vagy szórakozató. Ehhez használjuk a sales szöveg lépéseit pl. a cím adja el a szöveg tartalmát, ami több lépésből épül fel, de ez másik téma…
Aztán kikeresed a kulcsszavakat. Megnézed, hogy hányan keresnek rá havi szinten. Ez a kereslet, a kínálatot pedig a keresőbe beütve nézheted meg. Voila, kereslet és kínálat…

Utána úgy írod meg a cikkedet, hogy használod a kulcsszavakat, de úgy, hogy azok ne a Google indexelő robotjainak, hanem a nagyérdeműnek tetsszen.

Keresőoptimalizálási eszközök ingyen és fizetős változatban is elérhetőek pl. kulcssűrűség vizsgáló, meta tagok ellenőrzése a képek és oldalt illetően lásd cím, leírás és kulcsszavak (kulcsszavakat nem muszáj kitölteni a Google-t úgysem hatja meg, de a konkurensed örülni fog neki, mert látja mire célzol), helyezésvizsgáló, oldal betöltésének sebessége, html kódhibák, oldalra mutató linkek bla bla.

Azért írom, hogy bla bla, mert hidd el nem ez a lényeg. Mikor egy aktív blogger 1825-ben frissítette utoljára a weblapját és alig lehet elolvasni, attól az még nagyon ütős tud lenni.


Sőt, sok SEO specialistával dolgoztam együtt és ilyenkor sokszor azt szokták tanácsolni, hogy eszébe ne jusson hozzá nyúlni az oldalhoz, ha az ilyen sikeres. Bár ez szerintem inkább a marketingre igaz…

És most a keresőoptimalizálás kapcsán térjünk rá arra, ami a legfontosabb. Ez az alapelv sosem változott, amióta Google a Google.

A lényeg, hogy minél több link mutat az oldaladra annál nagyobb császár vagy. Egy komolyabb linkért akár sok-sok pénzt is képesek fizetni, de ha az nem PR cikkben van, hanem fizetős weblapon, akkor előbb utóbb kiszimatolhatja a Google bácsi és black hat-es (csúnya dolog) megoldásként megbüntethet.

És nagyon nem mindegy, hogy a index-ről, vagy a vírusos Pista bácsi oldaláról mutat az oldaladra link. A többi finomság, hogy pl. a főcím H1 tagok között van és a többinél H2, H3 tagot használsz, hogy belső linkek is vannak és külső komolyabb oldalra mutató linkek is (egymásra mutató linkeknek nem sok értelme van mikor te Pista oldalára, ő pedig a te oldaladra mutat).

De el is lehet piszkosul rontani az oldalt, a legnagyobb büntetés, hogy kizárnak a Google keresőből. De nem baj, mert az oroszok és kínaiak úgysem túl sokat használják, és ők is vannak páran, legfeljebb profilt váltasz, nemde? Fő a pozitív gondolkodás…


Összefoglalva írj örömmel, de úgy, hogy az embereket érdeklő kulcsszavakat bele veszed, mert arra keresnek rá és hasznos infót adj nekik, olvasmányosan, kivéve, ha az MTA-nak írsz szakcikket.

Lehetőleg a kulcsszavakat tedd bele a címbe, kiboldolt alcímbe minél közelebb a header-hez annál nagyobb az ereje. És bővítsd sok-sok hasznos infóval az oldaladat.

Keresztes Attila

marketing trendek, marketing változások, Facebook marketing ötletekmarketing stratégia, marketing cégeknek, marketing ügynökség, marketing tanácsadás, marketing reklám, marketing eszközök