Valaki kinyírta a céged, észrevetted? Avagy arculattervező grafikus meglátásai

Home / grafikusok / Valaki kinyírta a céged, észrevetted? Avagy arculattervező grafikus meglátásai

Ha cégednek nincs honlapja az olyan, mintha gyalog akarnál eljutni valahova, ahova autóval sokkal gyorsabb lenne. Lehet, de lehet, hogy nem érdemes, mert kihagysz egy lehetőséget. Azonban sok esetben jobb, ha valakinek nincs honlapja, mintha azt egy önjelölt grafikus ismerőse rakja össze a számára, aki híján van a tervező és iparművész ismereteknek és fogékonyságnak.

Kivéve, ha olyan ügyfeleket szeretnél, akik ingyen, vagy kevés pénzért várják, hogy dolgozz nekik. Ugyanis, sok kutatás bebizonyította, hogy a grafikai tervezés általában 4-5 % szerepet játszik az összhang és a marketing szöveghez mérten, de mindenki tudja, hogy ami rossz azt hamarabb észrevesszük, mint ami jó, illetve impozáns, főleg, ha látványtervről van szó. Példának okáért Szabó Lőrincet idézném: ,,Veszítve szeretünk csak igazán.”

Vagy gondolj arra, hogy ha egy ház lépcsőházában bandukolsz (ugyebár ez már mindenkivel előfordult) és később vissza kell idézned azt, akkor nem emlékszel rá, mely információ a rövid távú memóriád tartományában landolt. De ugye megkönnyíti a felismerést az, ha az a bizonyos lépcsőház ízléstelen volt és ne adj isten büdös. Így már több érzékszervedre hatott az információ embert nem kímélő ingere.

Azt hiszem ahhoz nem kell Einsteinnek lennünk, hogy belássuk, hogy ha átlagosan 5 másodpercet tölt el leendő ügyfelünk a honlapunkon, mely arra biztosan elég, hogy a grafikai megjelenést szemgolyóival végigpásztázza, akkor vitába szállhatunk azzal, hogy a szövegezés a legfontosabb, kivéve, ha villámolvasókkal van dolgunk, akik jobb agyféltekéjükkel azonnal lefényképezik az oldalt, de ez egy másik történet.

Ha az oldalt, arculatot, iparművész grafikus készítette el, akkor több az esélye annak, hogy következő lépésben elolvassa az oldalt az illető, miután érzelmeire is hatott a grafikai tervezés. Hiszen ez valahol művészet…


Arról nem is beszélve, csak írva, hogy köztudottan a tudattalanunkra négyszer annyi információ hat, mint amennyi a tudatos énünkre, attól függetlenül, hogy nem tudatos, ahogy a neve is utal rá (lásd Freud topografikus modell). Az illető tehát nem tudja megmagyarázni miért, de nem fogja vonzónak találni az adott oldalt, mert valaki pl. a webdesigner vagy arculattervező grafikusod rossz eszközt használt fel. Az indoklás nem fontos, a lényeg, hogy megkeresi a konkurenciádat.

De beszélni bárki tud, íme a konkrét példa: www.spiritlab.hu

.Keresztes Attila

.

Honlapod gyors INGYENES felmérése

honlapelemzés

– webergonómia
– grafika
– keresőoptimalizálás (SEO)
– marketingpszichológia
–  webjog
– programozás szempontból

KÉREM A DÍJMENTES FELMÉRÉST

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
grafikai hibák