Egy klassz, precízen mérhető marketing eszköz fillér pontos elszámolással és tervezhető marketing költséggel (Google Adwords beállítások és praktikák) 2/2. rész

Home / marketing / Egy klassz, precízen mérhető marketing eszköz fillér pontos elszámolással és tervezhető marketing költséggel (Google Adwords beállítások és praktikák) 2/2. rész

1. oldal

Kifizetésként választhatjuk a bankkártyás fizetést (hamar leveszi a zsét), így folyamatosan leszívja a Google a számlánkról a pénzt, amíg le nem állítjuk a hirdetést, de át is utalhatunk pénzt, mely 5-10 nap alatt jut el hozzájuk, így addig hirdethetünk, amíg el nem fogy a pénzünk. Megadhatjuk a napi limitet, hogy mennyi pénzt szánunk a hirdetésre (ennek max. 20 %-ával garázdálkodik a Google bácsi:)). Tehát ennyivel megnövelheti ezt a limitet a biztos siker érdekében.


Ezen kívül letilthatjuk, hogy mely weblapokon nem szeretnénk, ha megjelenne a hirdetésünk. Mi van még? A keresési hálózatban (ez a Google keresőjében történő megjelenésre utal) érdemes a normál megoldást választani, hogy jobbak legyenek az esélyeink. A nyelv kiválasztásánál a felhasználó böngészőjének a nyelvére utal a dolog. Itt érdemes a magyar mellett az angolt is kiválasztani, így aki külföldről nézi az oldalakat, de magyar az is megtalálja az oldalt. Nyilván, ha nem potenciális vásárló, akkor ne válasszuk ki. Mert azt üzenjük neki „Ne nézelődjél öcsém, hanem vásárolj, de sebtiben vagy sebbel-lobbal.” Emellett felesleges az összes országot megadni, ahol futni fog a hirdetésünk, mert ez szintén a minőségi mutatónkat rontja. Aki kevesebbet markol, sokat fog. Egy jó trükk, ha külföldön is vannak leendő vásárlóink, de nem akarjuk az egész világot megjelölni: hogy csak Magyarországot adjuk meg, de ezt is beállítjuk mellé: „ kizárt földrajzi helyemen tartózkodó, illetve azzal kapcsolatos oldalakat kereső és megtekintő személyek (ajánlott)”

Így az összes magyar ember meg fognak találni minket, aki külhonban vacsizik ma este, de mégis kikötöttük Magyarországot. Be lehet azt is állítani, hogy mennyit akarok fizetni maximum egy klikkelésért és akkor ez alapján helyezi el a hirdetésünket a rangsorban. A klikkelés árát először megbecsüli az Adwords, utána konkrét összeget ír ki a kampányunk tükrében, mely változhat. Így pár ezer Ft-ért nagyon hasznos infókhoz jutunk kulcsszavak kapcsán is. Ja, és a dátumot is megadhatjuk, hogy meddig akarjuk működtetni a kampányunkat, melyet szüneteltethetünk is bármikor. A kezdő dátumot nem lehet módosítani.


Ha létrehozunk egy főleg képi hirdetést, azt előbb ellenőrzi a rendszer (1-2 nap) ezt vegyük figyelembe és utána jelenik csak meg. Ha módosítunk valamit, ez újra 1-2 napig el fog emitt tartani. Nagy marketing hiba, ha mindig megváltoztatjuk a hirdetésünket, mint a magocska, amit 10 nap után kiszedünk a földből, amiért nem lett fa belőle. Hiszen egy reklám, nem reklám és ilyenkor újra kezdődik az egész folyamat.

A megjelenítési módot is be lehet állítani, hogy „agresszíven” minél gyakrabban jelenjen meg a reklám, vagy normál módban. Ez azt jelenti, hogy lehet, hogy 1-2 óra alatt elfogy a napi keret, a másik esetben pedig egész napra kitarthat. Érdemes a klikkelés árát nézni, mert ha a napi limitet rosszul adhatjuk meg, akkor lehet, hogy egy klikk sem lesz belőle és akkor miből fogunk karácsonyi ajándékot venni a skacoknak?:)

Ha nem utaljuk át a pénzt előre (lásd bankkártyás fizetés) akkor, ha elérte a 10.000 Ft-ot a kiadás akkor emelik le a pénzt a számláról vagy a 30. napon. Ez a limit növekedhet automatikusan 50 e vagy 100 e Ft-ra stb., de akkor kérvényezhető, hogy visszaállítsák 10 e Ft-ra. Az oldalunk minőségi mutatóját is megnézhetjük a 7/10-es elég jónak számít. Használhatunk kulcsszavakat a weboldalunk szövegéből, de ne manipuláljunk, a Google nem hülye… Jól van, mi sem, de azért ők többen vannak.:) Az embereket szolgáljak igényesen, a többi meg megy magától, ahogy kell, nem kell a rövidebb utat választani, ami fordítva sül el általában, meg a sánta kutyus meg a többi, akit hamar utolérnek. Emellett sokan csinálják, de az adwords nem szereti, ha árat is beírsz a hirdetésbe.

Na, most egy szuszra ezek az alapok jutottak eszembe, amit szerettem volna megosztani véled. Sok sikert!

DE, mielőtt hozzákezdenél az első kampányodhoz – ha nem akarsz pénzt és időt kidobni -, a marketingben való elmélyülés erősen ajánlott. Aranyszabály pl. kisvállaltként, hogy inkább kisebb szeletet veszek a tortából, de ott piacvezető lehetek, mintsem az egész tortára ugornék a többi 32627 csillió emberrel. Erről bővebben: ingyenes marketing eszközök és komplett stratégia.

Keresztes Attila

 


Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
marketingadwords kampány beállítása