További Adwords beállítások, finomítások, melyet a konkurencia már nem hajt végre

Home / marketing / További Adwords beállítások, finomítások, melyet a konkurencia már nem hajt végre

Az Adwords kampány alapokról itt írtam, amit érdemes minimum 2 hétig futtatni, aztán a tapasztalatokat szemügyre véve tovább finomítani a tuti siker jegyében:

Egy klassz, precízen mérhető marketing eszköz fillér pontos elszámolással és tervezhető marketing költséggel (Google Adwords beállítások és praktikák) 2/1. rész


Szóval, most nézzük meg a finomításokat. Természetesen megbízhatunk egy céget is, de különféle pénzösszegek kifizetése helyett, ha van időnk, nyitottságunk és kreativitásunk, ég bennünk a tanulni vágyás tüze, akkor hajrá. Először is érdemes a képes hirdetéseket (lásd display hálózat) is beállítani, hogy mely oldalakon jelenjenek meg, ahogyan a szöveges hirdetéseknél is megadtuk a kulcsszavainkat. Itt rákereshetünk egy témára és az adwords felkínál konkrét weboldalakat és a látogatottságát is látjuk, de mi is megadhatunk külön oldalakat, aloldalakat itt. Csak azok az oldalak jelennek meg itt, melyek szerződésben állnak a Google-lal, tehát ha nem találunk itt meg egy weboldalt, akkor annak az az oka, hogy ő ehhez nem járult hozzá.

Figyeljünk arra, hogy a mobil alkalmazáson is jól jelenjünk meg, illetve kapcsoljuk ki ezt a funkciót és addig ne jelenjünk meg, amíg ott nem rendeztünk sorainkat (lyukas vödör effektus).

 

Mit jelentenek a táblázatok, teljesítményjelentések:

– max cpc (változhat nem valós adat még)
– átlagos = ez valós (ennyit ajánlottunk a kulcsszóért, de még nem fizettük ki)
– költség / kattintás = ennyit fizettünk konkrétan a kattintásért
– megjelenés: ennyiszer jelentünk meg x oldalon. Ha valaki 3 x nyitja meg a weboldalt, akkor ez az érték 3.
– CTR (hányszor kattintottak a hirdetésünkre): kattintás / megjelenés (1 % jónak minősül)
– átlag cpc = átlagosan ennyit ajánlottunk egy kulcsszóért
– költség = konkrétan ennyit fizettünk a kattintásért


De érdemes más értékeket is felvenni ide a táblázatba (lásd új attribútomok), de utána menteni kell a képet, különben legközelebb nem lesz ott:

– minőségi mutató: rossz minőséget érdemes levenni, mert akkor a kiadás is nőni fog, hiszen nem releváns az oldallal (ez nem a képes, hanem szöveges hirdetésre vonatkozik). Ilyenkor érdemes ezt a kulcsszót (ha releváns) beletenni a szöveges hirdetésünkbe.
– ker. megjelenés részesedés: pl. 87 %. ez azt jelenti, hogy ha 100-szor beütötték a kulcsszót, akkor ennyiszer jelent meg. Ez jónak számít.

– rangsor (ha 87 % volt az előző, akkor ez 13 %, mert összesen 100 %-nak kell lennie). Ez azt jelenti, hogy keveset licitált az adott szó a megjelenésért, így ennyit vesztett és nem jelent meg ennyi %-ban.

Figyeljünk arra, hogy a követőkódok a head-ben megfelelő helyen legyenek weboldalunk html kódjába ágyazva, mert ezek segítik megmutatni pontosan, hogy hányan látogatják az oldalunkat. Ezt az analytics-ben tudjuk aktiválni. Ha több kód van, vagy azok rossz helyen vannak elhelyezve, akkor nem fog pontosan mérni a Google és hibás lesz a statisztikánk (lásd hányan látogatják oldalunkat). A tag assistent (chrome)-kell letölteni (beépül a chromba) és ellenőrzi az oldalt és megmutatja azonnal a hibákat, így ellenőrizni tudjuk, hogy adott oldalon megfelelő helyen van-e kint a követőkód. És ezen kívül érdemes célokat (konverziókat) rendelni az Adwords kampányhoz az Google Analytics segítségével pl. az illetőnek fel kell iratkoznia valahol, vagy valamire rá kell klikkelnie, aztán elemezzük az adatokat és tovább finomítunk rajta.

 


Finomítsunk tovább a biztos siker jegyében:

Érdemes megnézni, hogy azok a kulcsszavak, amikre megjelentünk eddig pontosan lefedik-e azt a szolgáltatást, amit kínálunk. Ha nem, akkor vegyük fel a kizárt kulcsszavak közé, ha igen, és új kulcsszónak minősül, akkor pedig a kulcsszavak közé kell hozzáadnunk. Így nem lesz plusz felesleges kiadásunk és még hatékonyabb lesz a célzásunk. Vannak kulcsszavak, amiért érdemes több pénzt ajánlani, mert a 3 hely után jelentünk meg, ami azt jelenti, hogy nem felül jelenik mega hirdetés, hanem alul (mert fent csak ennyi hely van). Tehát érdemes megnézni az adott kulcsszókat, hogy hol jelentünk meg velük. De csak akkor szabad több pénzt ajánlanunk egy kulcsszóért a többihez képest, ha ezek a kulcsszavak valóban a legjobban kifejezik azt, amit képviselünk. Így megelőzhetjük a konkurenciát, aki ezt nem állította be. Érdemes azt is ellenőriznünk, hogy mely országokban jelentünk meg.
Lehet esetleg konkrét kulcsszavakat megadni általánosak helyett (kapcsos zárójelben). Esetleg Magyarországon konkrét helyszínre lőni pl. Budapestre (jobban koncentrálva ide, ha innen többen jönnek, bár ez attól is függ, hogy hány konkurencia van itt)

Keresztes Attila

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
Google Adwords kampány beállításamarketing trendek, marketing változások, Facebook marketing ötletek