Ha nyereséges a céged, akkor ne olvass tovább – az eladás, marketing művészete

Home / marketing / Ha nyereséges a céged, akkor ne olvass tovább – az eladás, marketing művészete

Mindenki rögtön a profitra koncentrál, ahelyett, hogy az egy mellékhatás maradna. Ha ezen van a fókuszod, akkor az elviszi a figyelmedet és nem tudsz az emberekre, cégekre figyelni. A lényegre, akik kitermelik majd Neked a pénzt. A fát sem a tetején locsolod meg, igaz? Ez meddig működik? Sablon, annak, aki még nem éli meg, de erre van szükséged:


1. Higgy abban, amit csinálsz és a szolgáltatásaidban, termékeidben, mert ez átjön és magadat is rongálod, ha kamuzol csak azért, hogy meggazdagodj.

2. Mérd fel, hogy reális-e az, amit elképzelsz. Az üzletvezetés egy művészet, a siker egy tudatállapot, mely alapján nem kiégni (burn-out szindróma) szeretnél, hanem sikeres és boldog lenni. Folyamatosan. Ha nem, akkor ne erőltesd, csak mennek az évek és egyre csalódottabb leszel. Akár időhöz is kötheted a dolgot és tedd próbára az ötletedet. Ha nem megy, menj külföldre, vagy legyél egy sikeres alkalmazott.

3. Merj játszani, és bízd a valóságra, hogy kiderüljön, hogy működik-e amit szeretnél vagy sem. Nem kell a túl sok elmélet,e elemzés. És nem kell mindent egy lóra fektetni, akár hibázhatsz 50 %-ban is, de az arányok jók legyenek. Vagyis a fókuszod azon legyen, hogy elkapd a medvét. Párszor lőhetsz mellé, na és?

4. Az Isten szerelmére, tanulj mindig. Ez egy izgalmas játék, minden változik, mindig. Sosincs vége. És találkozz más sikeres vállalkozókkal. Nem a célod a lényeg, mely felállítása szintén fontos, hanem, hogy élvezd a játékot. Maradj mozgásban, lelkesen, a jóllakott napközis nyugalmával.:)

Szóval mi a célod? Konkrét cél, nem egy elképzelés, hogy te meg akarsz gazdagodni. Tudod, milyen jó érzés, mikor működik az, amit elképzeltél? Áramlik a csí (energia):).

 

Most figyelj – változtasd meg a hozzáállásodat

Ha statisztikáid alapján 100-at kell naponta telefonálnod és 1 embernek adsz el és keresel vele 80.000 Ft-ot, akkor ne azt mondd, hogy 99-szer elküldenek a búsba, és ne szonytolodj el nekem. Hanem gondolj erre: minden telefonhívás 800 Ft-ot ér. Ha magadban bízol és ebben az állapotban vagy a többi részletkérdés. Azt pedig te döntöd el, hogy hogyan állsz hozzá. Mindig magadat adod el.

 

A leendő ügyfeleid folyton elutasítanak?

Írd le előre a tipikus válaszokat és mondd azt: „tudom, hogy ön nem akar tőlem semmit venni, és előre ismerem a válaszait. Kérem válasszon ezek közül.” Az emberek szeretik a játékot és a poént. Szóval maradj lelkes és kreatív. Ha nincs önbizalmad végezd el ezt az online, ajándék tréninget.

 

Ő semmit sem fog tőled venni

Ha tartasz pl. egy prezit és nincs közben ellenvetés, kérdés, akkor büszke lehetsz magadra, amiért szép prezit tartottál? Nem! Ez azt jelenti semmi nem indult el az illetőben. Az ellenvetésekre csak lazán reagálj és a végén kell őket megbeszélni. Vitázni tilos! Megnyerjük a vitát és elvesztjük az ügyfelet? A műtét sikerült, de a beteg meghalt. Hagyd, hogy hadd fejtse először ki az ellenvetését részletesen. Ne vágj a szavába, az is lehet, hogy ahogyan hangosan gondolkodik rájön, hogy tévedett. Sokat lehet az emberektől tanulni.


 

Ne bénázd el a lehetőséget

Ha pl. egy kajakot akar megvenni a vevő és megnézte a mintaboltban a kiállított darabot és megkérdezi ezt, akkor te mit mondanál: „Jár ehhez a kajakhoz evező?” „nem” vagy „igen” Oké, megbuktál, viszlát. Inkább mondd ezt: „Ön evezővel akarja megvenni ezt a kajakot?” Indítsd el a beszélgetést. Ne legyél olyan, mint a jó csaj. Elérhetetlen.:) De, hát egy egyszerű, éhbérért dolgozó, nem betanított alkalmazottól mit várjunk?

A másik nagy hiba, hogy sok üzletkötő nem a megfelelő döntéshozó emberrel tárgyal. Ez nem azt jelenti, hogy a cégvezető kell minden esetben pl. kisebb kiadásokért nem fognak a gazdasági igazgatóhoz rohanni…

 

Lezárás

Sokan a prezi után nem merik megkérdezni az ügyfelet, hogy a vevő kész-e a vásárlásra. Már megint a műtős példa jutott eszembe. És banális dolognak tűnik, de a szerződés legyen kéznél, mert nemcsak irodában szoktunk üzletet kötni.

Írd össze a pozitívumokat, negatívumokat és nézzétek át a vevővel melyikből van több. Ha a vevő azt mondja, gondolkodom rajta kérdezd meg nyíltan, hogy az árral van a probléma? Vagy a céggel? Több infóra van szüksége? Sokan elbagatelizálják az árat és azt mondják, hogy pl. ez a vitamin csak napi 100 Ft, ennyit csak megér az egészsége és nem azt, hogy 30 kapszula van egy dobozban és 3.000 Ft. Sokan azt a trükköt vetik be, hogy ott hagyják a terméket, mert akkor beleszeretsz. Fogadj örökbe egy macskát 2 hétre és nem lesz szíved kidobni… Ja, és keressük fel később is az ügyfelet, miután megvásárolta a portékádat.

Ezen kívül legalább 50 %-ban annak kell beszélnie, aki vásárolni akar és nem neked.
A marketing, értékesítés számomra egy udvarias kommunikációt jelent, mely hidat teremt közted és a vevő között. Egy művészet, mely segítségével segíteni tudsz neki és eladni azt, ami megváltoztathatja az életét, csak még nem tudja. És nem nyomulós, lemásolt, ízléstelen üzenetekkel történő zaklatás stratégia nélkül…

Tudod milyen pszichológiai jegyek alapján kell sales-es szöveget írni vagy más reklámszöveget? Hogy hogyan kell a marketingedet lépésről lépésre felépíteni? Hogy milyen ingyenes marketing eszközök vannak, melyek ott hevernek előtted és máris pénzt termelhetnének neked? Könnyű milliókból reklámozni, de ez más, ez kreativitás és játék. Itt a folytatás: Működő kisvállalati marketingstratégia + sok-sok ingyenes marketingeszköz

Keresztes Attila

www.spiritlab.hu

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
wordpress költöztetésmarketing kampány