Mennyibe kerül egy új ügyfél megszerzése?
- Szeretnéd tudni, hogy pontosan mennyi pénz befeketetéssel tudsz eredményes lenni vállalkozásodban?
- Ez menniy idő alatt térül meg?
- Mi a garancia és mik a buktatók?
- Mennyi időbe kerül mindezt kiépíteni és milyen lehetőségek vannak?
- Ki fogja ezt elkészíteni és honnan tudod, hogy jó kezekben lesz a vállalkozásod?
- Egyáltalán van-e lehetőség abban, amit csinálsz? Érdemes-e vele foglalkozni?
- Mi a helyzet a konkurenciával?
- Meddig tartható fenn és mitől kell megóvnod?
- Pontosan átlátható lesz minden a számodra és nem kell vele bajlódnod, hogy most induló vagy meglévő vállalkozásodat felfejleszd, hogy szárnyalásnak induljon.

Miért van erre szükség?
Valójában nincs rá szükség, ha szívesen kidobsz a kukába pár millió forintot azt modva, hogy egy valamit biztos nyertem. Tapsztalatot. A házat is terv készítés előzi meg. Fel kell mérni, hogy pontosan megfelelő-e a célpiac (niche), ha túl szűk/tág akkor gond lesz belőle. Mit csinálnak a versenytársak. Hogyan lesz felépítve az online marketing kampány és most nem tűzoltásról beszélünk, mikor csupán egy marketing platformot pl. Google Ads használunk.
Sokan tévesen azt hiszik, hogy csinálnak egy weblapot és dől a pénz. Lehet, hogy 2003-ban ez még így működött, de ma már biztos, hogy nem működik. Honlapot, webshopot csináltatni nem nagy dolog. Az csak a szerkezete a dolognak, de miben lesz ez újdonság a sok ezer céghez viszonyítva? Miben leszel más? Milyen AI (mesterséges intelligencia) és egyéb mérési eszközöket használsz? És ki fogja azokat feldolgozni, hogy az az adatból információ legyen?
Nyomulós „spam” marketing helyett természetes megoldás, hogy ne átkozzon a leendő vevők 99,9%-a!
Nincs folyamatos bevételed, forgalmad? Megelőztek a versenytársak? Szeretnél előbbre kerülni a Google találati listán?
A lehető leghatékonyabban szeretnéd kihasználni a közösségi felületeket? Komplett marketing tervre és több árajánlatkérésre lenne szükséged?
Az már fél siker ha látod, hogy a céges marketingeddel probléma van. Nem egyszer tapasztaltuk, amikor egy apró banális változtatás is akár 5-20%-kal megnövelte a profitot.
Kifaggatunk és weboldaladat is kemény mustra alá vesszük, így biztosan felszámoljuk az akadályokat! Ha kell honlapodat is elkészítjük az arculattervezéssel együtt.
DE! Nincs csoda kapszula. Az online marketing katalizátor. Ha nem vevőképes a terméked/szolgáltatásod, akkor nem sok minden fog történni, ezért érdemes első körben ezt is felmérni. Olcsóbb egy auditra, tanácsadásra költeni, mint a gyakorlatban végigjátszva bukni milliókat.

Mi a „nyomulós, tudom, hogy nem vagy éhes, de egyél még”, erőszakos marketing helyett a vevőket irányítjuk a honlapodra, amikor ők kezdenek el keresni a témában (pl. inbound marketing). Elkészítjük komplex marketingtervedet és a folyamatos marketing tanácsadásban is számíthatsz ránk.
Az online marketing egy komplex rendszer, ne csak kiragadott részekben gondolkodj: PPC marketing (pl. Google Ads, Facebook fizetett hirdetések), SEO (keresőoptimalizálás), Content marketing (tartalommarketing), stb.
Műtét orvosi vizsgálat nélkül?
Hogyan is tudnád hatékonyan használni ezeket az eszközöket, ha még nem kaptál konkrét „diagnózist” a cégedre vonatkozóan, hogy Neked (és ügyfeleidnek) mire van pontosan szüksége?
Objektíven, külsős marketingesként feltérképezzük – akár marketingeseddel együttműködve -, a marketing stratégiádat, kommunikációdat és ötletelünk, stratégiát alkotunk és menedzseljük online marketing kampányaidat. Felmérjük, és meg is mutatjuk, hogy hogyan tud működni az automatizált, online marketing gépezeted, mely egyfolytában hozza a vevőket a honlapodra.
A keresőoptimalizálás is fontos szerepet kap, mert a sok milliárd honlap tengerében lényeges, hogy előre kerülj természetes módon is, ne csak a keresőhirdetések segítségével. A marketing és sales pedig segít abban, hogy miután megtaláltak, az átkattintási arány is jó legyen (konverzió) és vásároljanak is Tőled.
Folyamatos szárnyalás vagy gyors felszállás után zuhanórepülés?
Sokan azonnal akarnak mindent, de ez egy folyamat, amire oda kell figyelni, és ápolni kell rendszeresen, mint egy szép kertet. Az elején van benne a legtöbb munka, azután fenn kell tartani, finomítani, stb. Ez általában a marketing költségekben is hasonló módon mutatkozik meg. Egy biztos, mi végig fogjuk a kezed és segítünk Neked. Egy megállás nélkül működő, profi módon beállított, letesztelt online marketing gépezetre van szükség, mely folyamatosan, természetes módon hozza az ügyfeleket.
Egy konkrét megoldó kulcsot kapsz tőlünk ötletekkel, és a megvalósításban is segítünk, mert a kritika önmagában édes kevés
Marketingeseink a következő dolgokat vizsgálják meg Nálad Columbo stílusban:
- 3-4 általad elküldött sikeres / sikertelen marketingkampányodat,
- általunk elküldött kb. 20-30 kérdésre adott válaszodat,
- általad küldött max. 3 legfontosabb kérdésedre a válaszokat,
- átnézzük a marketing stratégiádat és eszközeidet, kommunikációdat,
- konkrét lényegre törő elemzést kapsz tőlünk (csak a hibákra fókuszálva, amik lehetőségek is egyben),
- weboldaladat is átnézzük kocsányon logó szemekkel.
Ha találunk súlyos hibákat, akkor értesítünk, ha szeretnéd:
- webdesign, arculattervezés, webergonómia,
- webfejlesztés,
- (SEO) keresőoptimalizálás,
- webjog kapcsán.
- A hibák kijavítására is adunk árat (ha szeretnéd).

Érthető kérdezz-felelek formátumban tájékoztatunk, mely edukatív részeket is tartalmaz. De ne aggódj, mi is jártunk suliba, így könnyen emészthető formában egy vékony könyved lesz a vállalkozásodról, melyben ha az örök élet titka nem is, de a működő stratégiák esszenciája mind benne lesznek lényegre törően, személyre szabottan, teljes mértékben Rád méretezve.
… folytatásként, a részletes felmérés után kezdődik a kaland és bevételszerzés
Ezután – ha akarod, az elemzés alapján –, újabb megbízás keretében meg is valósítjuk az ötleteket. Segítünk SEO-ban (keresőoptimalizálás), és Google Ads (leánykori nevén Google Adwords), Facebook kampányok elkészítésében, lebonyolításában (bonyolítás nélkül) és marketing tanácsadásban.
Természetesen arculattervezésben, weboldalkészítésben is tudunk segíteni. De ez egy másik mise. Az első lépés, hogy képben legyünk, mert a házat is alulról szokás ugyebár felépíteni egy mély gödörrel kezdve (alap). Indulhatunk?
Neked szól ez a program …
- ha egyszemélyes ill. mikro és kkv-nak vagy az ügyvezetője, marketingese (de multikkal is szívesen dolgozunk),
- ha nincs kedved, időd az online marketinggel foglalkozni, vagy nem értesz hozzá,
- ha nem tudod mérni az eredményeket, így fejleszteni sem tudsz,
- ha nem ismered az online marketing eszközeit,
- ha a marketing költség inkább befektetés számodra, mint kiadás,
- ha automatizálásban, egyszerűségben gondolkodsz,
- ha nem preferálod a nyomulós marketinget,
- ha elfogadod, hogy van olyan eset is, amikor nem tudunk segíteni.
Nem Neked szól ez a program …
- ha nem hiszel a fair marketingben (mikor a felhasználó keres meg minket és nem fordítva),
- ha nem akarsz változást (saját magad, vagy munkatársad segítségével), az általunk adott ötletek alapján a marketingben, és így elkészíteni a marketing kampányt (általunk vagy általatok),
- ha nem tudod milyen terméket, szolgáltatást akarsz árulni és nem tudod, hogy profitábilis lenne-e ez a fajta kommandó,
- ha nincs weboldalad, vagy infód, amit elemezni lehetne, és a 0-ról sem akarod elkezdeni a vállalkozást (ilyenkor inkább oktatásra, informálódásra van szükség).

Az online kkv legjellemzőbb marketing költsége az alábbiakból tevődik össze
Vegyük sorra, hogy mik a legfontosabb elemek. Természetesen nem muszáj mindegyiket igénybe venni, és erősen iparágfüggő a dolog, de általában az online marketing költségek kapcsán ezeket érdemes sorra venni.
- Online marketingterv és pozícionálás elkészítése (kinek, mit, hol, hogyan értékesítünk)
Enélkül az induló vállalkozások háromnegyede egy éven belül megbukik. Ha nem tudom pontosan kinek és mit, és hogyan szeretném értékesíteni, akkor nem várhatom el a célcsoporttól, hogy ezt kitalálja. Sok esetben óradíjban szokott történni a marketing tanácsadás a piacon, mely 20.000-80.000 Ft között mozog átlagosan. Egy komolyabb marketing audit elkészítése elég komoly munka több százezer forintba kerül, de vannak gyors elemzések is, melyek a lényegre fókuszálnak.
A vállalkozás során vannak lefelé és fölfelé ívelő időszakok. Váratlan társadalmi, politikai, gazdasági események, lásd például COVID. Sokan hibásan a válságban a marketing költséget vágják meg, mikor pont az ellenkezőjére lenne szükség. Ez maga a vállalkozás motorja.
Ráadásul a reklámüzenettel számtalanszor kell találkozni ahhoz, hogy valóban hatást váltson ki bennünk és mindent pontosan mérni kell.
- Megfelelő platformon történő terjesztés, például Google Ads, Facebook (fizetett hirdetések)
Leegyszerűsítve a Google Ads (Adwords) használatával a fizetett Google hirdetések segítségével (többnyire) a kattintásokért fizetünk. Átlagosan egy kulcsszóra történő kattintás pl. 300 Ft-ba kerül, de ez lehet tizede ennek és a hússzorosa is, és az árak folyamatosan változnak. A Facebookon pedig a megjelenésért fizetünk és a megfelelő célközönségnek jelenítjük meg a hirdetést. A hirdetések ára minimum napi 2.000-10.000 Ft, ami nagyjából a Google Ads-re is igaz. Emellett vannak egyszeri díjak a reklámszöveg megírása, kulcsszókutatás, landing page elkészítése kapcsán és havi kampánymenedzsment díj.
Ez alapján pontosan tudni fogjuk idővel, hogy mennyi marketing költség szükséges egy új vevő megszerzéséhez. Ezért az online marketing költségek befektetésnek minősülnek. Hiszen nélkülük talán 0 Ft bevételünk lenne, általuk azonban lesz bevétel, melyből ki tudjuk fizetni a marketing költségeket.
- SEO és marketing alapú szövegírás a saját honlapon (content marketing)
A marketingen és SEO-on alapuló szövegírás segít abban, hogy a Google megtudja, hogy minek vagy a szakértője. Legalább 40-50 igényes, a saját témádban született írásra van szükség. Mivel az emberek nagy része informálódni jön a netre és nem (egyből) vásárolni, így ez kulcsfontosságú, hogy meg is találjanak Téged. Nem az AI (mesterséges intelligencia) által történő sok (nem igényes) cikkekre van szükség általában.
- Keresőoptimalizálás (természetes találatok hatékony támogatása)
Létezik technikai (például oldalgyorsaság), tartalmi, on-site SEO (például kulcsszóra megírt szövegek), és off-site, azaz külső munka. Ide tartozik az is, hogy hány releváns, jó minőségű cikk linkeli az oldaladat, mint hiteles forrást. Létezik projekt alapú SEO tanácsadás. Egy SEO audit elkészítése a piacon kb. 100.000-400.000 Ft, igényes linképítés 40.000-400.000 Ft-tól akár milliókba is kerülhet, kulcsszókutatás 25.000-200.000 Ft is lehet (sok minden függvénye, csak személyre szabott ajánlattal kalkulálj).
Az óradíjas keresőoptimalizálás példának okáért adott probléma megoldására kiváló lehet. Kb. 8.000-40.000 Ft-os óradíjon dolgoznak átlagosan a SEO ügynökségek. A havidíjas keresőoptimalizálás átlagosan 120.000-180.000 Ft-tól 300.000-500.000 Ft-ig érhető el. A sikerdíjas keresőoptimalizálás már meglévő eredmények után általában minimum egy éves szerződéssel kb. 300.000 Ft-tól indul, de még mindig olcsóbb a Google Ads-nél.
Keresőoptimalizálás nélkül nemigen lehetünk hosszú távon sikeresek
- Mérés, optimalizálás és fejlesztés
Mind keresőoptimalizálás, mind online marketing költségekkel folyamatosan számolni kell, illetve a bevétel egy részét vissza kell forgatni, befektetésként tekintve erre. Így lehetünk igazán sikeresek.
Te Magad is menedzselheted a reklám kampányaidat megspórolva a marketing költségeket?
Természetesen a pénzt idővel és energiával pótolni lehet. A tanulási folyamat azonban nemcsak elméleti, hanem sok gyakorlati tapasztalatra kell, hogy támaszkodjon, mely során sok pénzt veszíthetünk. Több ügyfél keresett már meg például azzal, hogy a Google Ads (Adwords) kampánnyal százezrek mentek a kukába, hiszen elég csak a napi limitet elfelejteni beállítani. Ráadásul a fél tudás a legveszélyesebb.
Például sokan azt hiszik, hogy érdemes magas licit árat megadni, mert akkor a legelején szerepelhetünk a fizetett Google hirdetések között. Ez logikusan is hangzik, de ha az automata beállítások helyett vesszük a fáradtságot és időt, sok pénzt megspórolhatunk, aminek egy részét az Adwords kampánykezelő szakember fizetésére költhetünk. Így mindenki jól jár. Ugyanis, ha csak harmadik vagy a találati listán és nem első, de fele annyiba kerül a kattintás, akkor ugyanazért a pénzért kétszer annyi látogatód lesz.
Egyszer egy multi cég kért fel egy igen erős SEO probléma feltérképezésére. Kiderült, hogy a honlap telepítésénél bejelölték a noindex-elést, így a Googlebot nem indexelte az oldalakat, amit pár perc alatt lehetett orvosolni. Sokszor nem kell ágyúval verébre lőni, mert néhány beállítással sokkal nagyobb eredményt érünk el, mint drága linkek vásárlásával, de ehhez át kell látni az egész oldalt. Ha azonban csak egy eszközt ismerünk, akkor az fordítva is elsülhet. A manipulációt ugyanis nem szereti a Google és meg is szokta „jutalmazni”.
Az olcsó húsnak majdnem mindig híg a leve
Egy tapasztalt online marketing szakember, illetve keresőoptimalizálás szakértő miért dolgozna túl olcsón? Ha megfelelő szakértelemmel rendelkezik, akkor erre semmi szüksége nincsen. Sok SEO szakember idővel külföldi piacot céloz meg és akár 100.000-200.000 Ft-os áron dolgozik. A másik eset, hogy reklámok segítségével (Etarget, Google Adsense) automatikusan pénztermelő honlapot épít magának.
Sajnos, ha túl olcsó valami, akkor elképzelhető, hogy a hibák később derülnek ki. Például használhat a SEO ügynökség black hat-es megoldást, ami ugyan két hétig előre dob a találati listán (amíg kifizeted a tiszteletdíjat), aztán mehetsz a süllyesztőbe. Arra is volt példa, hogy a különféle linkhálózatnak használják az oldaladat, vagy onnan linkelik meg, és ezek a PBN (Private Blog Network) oldalak a Google szemében webszemetet gyártanak. Ahogy anno a linkfarmokat is likvidálta a Google, ugyanígy tett ezekkel az oldalakkal is, talán a lap.hu oldal lehet egy jó kivétel.
Gyors és jó minőségű munka, igaz még csak a vállalkozásom beindításához kapok segítséget, de az biztos, hogy a továbbiakban is velük szeretném folytatni a munkát.
Folyamatos kommunikáció, segítőkészség, gyors problémamegoldás, remek ár/érték arány. Csak ajánlani tudom.