Sok vállalkozó abban a hitben él, hogy elég összerakni egy weboldalt, és a vevők majd maguktól jönnek. Aztán telnek-múlnak a hónapok, a bevétel stagnál, a lelkesedés pedig alábbhagy. Ismerős az érzés?

A legtöbb esetben nem a termékkel vagy a szolgáltatással van a baj, hanem azokkal a láthatatlan hibákkal, amik szép lassan kivéreztetik az online jelenlétedet. A legújabb videómban ironikusan mutatom be ezeket a tipikus buktatókat. Nézd meg, és számold, te hányat követsz el közülük!

 

Ha magadra ismertél, ne aggódj, nem vagy egyedül. Szedjük pontokba, melyek a leggyakoribb hibák, amiket a videóban is érintettem, és amik meggátolják, hogy a weboldalad valódi ügyfélszerző gépezetté váljon:

A garantált bukás receptje 17+1 lépésben:

  1. Kutass, aztán cselekedj! Ne csak azért vágj bele valamibe, mert neked tetszik. A piacot nem érdekli a te véleményed, csak az, hogy van-e valós igény a termékedre.

  2. Számolj mindennel! A bevétel nem egyenlő a profittal. A te munkádnak, a csomagolásnak, a szoftvereknek és minden apró tételnek ára van.

  3. Legyen koncepciód! Egy sablonos, arculat nélküli weboldal olyan, mint egy jellegtelen névjegykártya. Senkire nem fog mély benyomást tenni.

  4. Mérj mindent! Amit nem mérsz, azt nem tudod javítani. Adatok nélkül csak a sötétben tapogatózol.

  5. Ne akarj mindenhez érteni! Lehetsz zseniális a szakmádban, de a marketing, a szövegírás vagy a hirdetéskezelés egy másik szakma.

  6. Ne az akciókkal akarj nyerni! Az állandó leárazás csak az árérzékeny vevőket vonzza, és leértékeli a márkádat. Az emberek a minőségért és a megoldásokért hajlandóak többet fizetni.

  7. Ne a barátaidra hallgass! Hacsak nem ők a célcsoportod, a véleményük irreleváns. Magadból se indulj ki, mert nem te fogod megvenni a saját termékedet.

  8. A marketing nem sallang! A legnagyobb cégek sem szórakozásból költenek rá milliárdokat. Ez a motor, ami a vevőket hozza.

  9. Az emberek érzelmek alapján döntenek! A logika csak utólag igazolja a már meghozott döntést. Érzelmekre kell hatnod, nem csak tényekre.

  10. A kulcsszókutatás stratégia! Nem elég szavakat gyűjteni. Tudnod kell, mire keresnek a potenciális vevőid, és mekkora a verseny.

  11. Stratégia nélkül ne hirdess! Pénzt égetni a legkönnyebb. Célzott üzenetek és pontosan belőtt közönség nélkül a hirdetési büdzsé az ablakon megy ki.

  12. Kerüld a közhelyeket! Az „olcsó, minőségi, azonnal” típusú szavak hiteltelenek és elcsépeltek.

  13. Egy oldal, egy cél! Ne zavard össze a látogatót tucatnyi ajánlattal egyetlen oldalon. Vezesd őket egyértelműen a vásárlás vagy a kapcsolatfelvétel felé.

  14. Csak a legszükségesebb adatokat kérd el! Minden egyes plusz mező az űrlapon csökkenti a kitöltési arányt.

  15. Legyen egyszerű a fizetés! A bankkártyás fizetés ma már alapelvárás. Ne adj okot a látogatónak, hogy meggondolja magát a macera miatt.

  16. A gyorsaság erény! A vevő a rendelés után azonnal szeretné a terméket. Az 1-2 hetes szállítási idő a mai világban már elfogadhatatlan.

  17. A visszajelzés ajándék! Egy negatív kritika a legjobb piackutatás. Megmutatja, hol vannak a gyenge pontjaid. Tanulj belőle, ne támadj vissza!

  18. A biztonság nem opció! Egy feltört weboldal vagy egy adatvédelmi bírság tönkreteheti a hírnevedet és a pénztárcádat is.

 

Kísérletezés helyett menj biztosra!

Ha komoly a szándékod és profi vagy abban, amivel vállalkozol, akkor ennek tükröződnie kell az online megjelenésedben is. A sikerhez nem elég egy jó termék; összehangolt csapatmunkára van szükség, ahol a marketing, a webfejlesztés, a grafika és a jogi háttér egy kézben fut össze.

Nem kell drága ügynökségekben vagy magányos, mindenhez is értő szabadúszókban gondolkodnod. Létezik egy hatékonyabb út.

Tegyük rendbe a céged online jelenlétét! Kérj egy díjmentes, 30 perces növekedési diagnózist, ahol feltárjuk a rejtett akadályokat és megmutatjuk a konkrét kitörési pontokat a te vállalkozásodra szabva.


Keresztes Attila

 

A legtöbb cégvezető a drága ügynökségek és a magányos szabadúszók zsákutcájában keresi a növekedést. Szabadúszó-integrátorként egy harmadik, hatékonyabb utat kínálok: a céljaidhoz én állítom össze a legjobb, független szakértőkből álló csapatot.

A közös stratégiáért és a teljes projektmenedzsmentért én felelek, így egyetlen partnerrel tartod a kapcsolatot. Ez maximális szakértelmet és rugalmasságot biztosít, az ügynökségi díjak nélkül. A modell működését több mint 20 év tapasztalata és több tucat ötcsillagos ügyfélértékelés bizonyítja.