Sok vállalkozó abban a hitben él, hogy elég összerakni egy weboldalt, és a vevők majd maguktól jönnek. Aztán telnek-múlnak a hónapok, a bevétel stagnál, a lelkesedés pedig alábbhagy. Ismerős az érzés?
A legtöbb esetben nem a termékkel vagy a szolgáltatással van a baj, hanem azokkal a láthatatlan hibákkal, amik szép lassan kivéreztetik az online jelenlétedet. A legújabb videómban ironikusan mutatom be ezeket a tipikus buktatókat. Nézd meg, és számold, te hányat követsz el közülük!
Ha magadra ismertél, ne aggódj, nem vagy egyedül. Szedjük pontokba, melyek a leggyakoribb hibák, amiket a videóban is érintettem, és amik meggátolják, hogy a weboldalad valódi ügyfélszerző gépezetté váljon:
A garantált bukás receptje 17+1 lépésben:
-
Kutass, aztán cselekedj! Ne csak azért vágj bele valamibe, mert neked tetszik. A piacot nem érdekli a te véleményed, csak az, hogy van-e valós igény a termékedre.
-
Számolj mindennel! A bevétel nem egyenlő a profittal. A te munkádnak, a csomagolásnak, a szoftvereknek és minden apró tételnek ára van.
-
Legyen koncepciód! Egy sablonos, arculat nélküli weboldal olyan, mint egy jellegtelen névjegykártya. Senkire nem fog mély benyomást tenni.
-
Mérj mindent! Amit nem mérsz, azt nem tudod javítani. Adatok nélkül csak a sötétben tapogatózol.
-
Ne akarj mindenhez érteni! Lehetsz zseniális a szakmádban, de a marketing, a szövegírás vagy a hirdetéskezelés egy másik szakma.
-
Ne az akciókkal akarj nyerni! Az állandó leárazás csak az árérzékeny vevőket vonzza, és leértékeli a márkádat. Az emberek a minőségért és a megoldásokért hajlandóak többet fizetni.
-
Ne a barátaidra hallgass! Hacsak nem ők a célcsoportod, a véleményük irreleváns. Magadból se indulj ki, mert nem te fogod megvenni a saját termékedet.
-
A marketing nem sallang! A legnagyobb cégek sem szórakozásból költenek rá milliárdokat. Ez a motor, ami a vevőket hozza.
-
Az emberek érzelmek alapján döntenek! A logika csak utólag igazolja a már meghozott döntést. Érzelmekre kell hatnod, nem csak tényekre.
-
A kulcsszókutatás stratégia! Nem elég szavakat gyűjteni. Tudnod kell, mire keresnek a potenciális vevőid, és mekkora a verseny.
-
Stratégia nélkül ne hirdess! Pénzt égetni a legkönnyebb. Célzott üzenetek és pontosan belőtt közönség nélkül a hirdetési büdzsé az ablakon megy ki.
-
Kerüld a közhelyeket! Az „olcsó, minőségi, azonnal” típusú szavak hiteltelenek és elcsépeltek.
-
Egy oldal, egy cél! Ne zavard össze a látogatót tucatnyi ajánlattal egyetlen oldalon. Vezesd őket egyértelműen a vásárlás vagy a kapcsolatfelvétel felé.
-
Csak a legszükségesebb adatokat kérd el! Minden egyes plusz mező az űrlapon csökkenti a kitöltési arányt.
-
Legyen egyszerű a fizetés! A bankkártyás fizetés ma már alapelvárás. Ne adj okot a látogatónak, hogy meggondolja magát a macera miatt.
-
A gyorsaság erény! A vevő a rendelés után azonnal szeretné a terméket. Az 1-2 hetes szállítási idő a mai világban már elfogadhatatlan.
-
A visszajelzés ajándék! Egy negatív kritika a legjobb piackutatás. Megmutatja, hol vannak a gyenge pontjaid. Tanulj belőle, ne támadj vissza!
-
A biztonság nem opció! Egy feltört weboldal vagy egy adatvédelmi bírság tönkreteheti a hírnevedet és a pénztárcádat is.
Kísérletezés helyett menj biztosra!
Ha komoly a szándékod és profi vagy abban, amivel vállalkozol, akkor ennek tükröződnie kell az online megjelenésedben is. A sikerhez nem elég egy jó termék; összehangolt csapatmunkára van szükség, ahol a marketing, a webfejlesztés, a grafika és a jogi háttér egy kézben fut össze.
Nem kell drága ügynökségekben vagy magányos, mindenhez is értő szabadúszókban gondolkodnod. Létezik egy hatékonyabb út.
Tegyük rendbe a céged online jelenlétét! Kérj egy díjmentes, 30 perces növekedési diagnózist, ahol feltárjuk a rejtett akadályokat és megmutatjuk a konkrét kitörési pontokat a te vállalkozásodra szabva.