Tapasztalt, de emberileg problémás az új munkaerő? Betanítod és utána lelép? De mi lehet még a probléma ezzel? Ebben a podcastban az in-house csapat hátrányait járjuk körbe cégvezetői szemmel.


Első lépésben toboroznod kell a munkaerőt, ami pénz, idő és energia még akkor is, ha kiszervezed. Ha tapasztalt munkaerőt találsz, az drágább lesz, mintha olyat választasz, akinek nincs tapasztalata. Őt azonban be tudod tanítani. Ezután fájó pont lehet, ha a konkurensednél köt ki.

 


A szaktudáson túl van, ami sokkal fontosabb

A kérdés, hogy emberileg milyen? Mert hiába jó szakember, ha nem korrekt (veled és az ügyfelekkel). Ráadásul 5-10 területre kell szakembereket találnod és neked is jó szakembernek kell lenned, hogy tudd ki alkalmas erre a pozícióra és ki nem.

5-10 fős csapatot kell felépítened a fejlesztés, online marketing kapcsán

Szükség lesz stratégára. Emellett kelleni fog backend és frontend fejlesztő is (vagy full-stack fejlesztő, aki magában foglalja mindkettőt) még akkor is, ha a mesterséges intelligenciával (AI) dolgozol.

Kelleni fog webdesigner, grafikus, aki ismeri a legújabb trendeket és a webergonómiához is ért. Webjog kapcsán jogász sem árt a csapatban, mert ha megbírságolnak az fájni fog.

Kell marketinges, de ki lesz a szövegíró, értékesítő, mert a marketinget sales-esnek kell zárnia? Kell kreatív gondolkodású ember például a grafikai tervezés miatt, de a pontos mérés, analitika is fontos az online marketingben.

A legrosszabb mikor ezt egy ember akarja megoldani, aki állítólag egyszerre introvertált és extrovertált, ha Jung szemszögéből vizsgálódunk.

Mi van akkor, ha egymásra mutogatnak a szakemberek, ki a hibás? Te pedig ott állsz középen tanácstalanul. Ki fogja fizetni a szoftvereket (pl. Ahrefs vagy Power Suite SEO-hoz, PhotoShop a grafikai tervezéshez stb.).

Ki fogja őket oktatni? Mi van akkor, ha a szerver nem bírja a nagy megrendelést pl. Black Friday alkalmával? Hogyan tudod a csapatodat 2 nap alatt megduplázni? Mi van akkor, ha nem tudsz nekik munkát adni és mi van akkor, ha kevesen vannak a sok munkára?

Ha feltörik a honlapot és az ügyfél adatok kiszivárognak (adatvédelmi incidens), amit be kell jelenteni a hatóságoknál, akkor mit fogsz szólni?

 

 

A csapatod létszáma szabja meg a céljaidat vagy fordítva?

Egy idő után ugyanaz az 5-10 fős csapat nem látja a saját vakfoltját. Emellett a munkatársaknak nem fontos, hogy felépítsék a cégedet, ők elvégzik minél kisebb erőforrást felhasználva a munkájukat és aztán hazamennek.

Ráadásul ki ellenőrzi, fogja össze a munkájukat, ahogy egy generálkivitelező egy építkezés alkalmával ezt megteszi. Ez mind plusz idő, energia és szaktudást igénylő feladat. A trendek folyton változnak, mindegyik szakterülethez érteni kell, a verseny egyre kiélezettebb.

Nyilván mindennek van előnye és hátrány, de ebben a cikkben a legfontosabb hátrányokra fókuszáltam. Egy profi csapattal sokkal nagyobb és gyorsabb fejlődést érhetsz el a cégeddel, mely leveszi a terhet a válladról és rakéta pályára irányít.

Keresztes Attila

 

A legtöbb cégvezető a drága ügynökségek és a magányos szabadúszók zsákutcájában keresi a növekedést. Szabadúszó-integrátorként egy harmadik, hatékonyabb utat kínálok: a céljaidhoz én állítom össze a legjobb, független szakértőkből álló csapatot.

A közös stratégiáért és a teljes projektmenedzsmentért én felelek, így egyetlen partnerrel tartod a kapcsolatot. Ez maximális szakértelmet és rugalmasságot biztosít, az ügynökségi díjak nélkül. A modell működését több mint 20 év tapasztalata és több tucat ötcsillagos ügyfélértékelés bizonyítja.