Frissítve: 2025. szeptember 13.
Poszterek, bannerek készítése ingyenes grafikai szoftverrel
Egyre többen blogolnak, gyártanak tartalmakat. Ehhez szükségük lehet a Facebookra vagy honlapjukhoz ingyenes profi képekre. Ez ma már akár grafikus nélkül is megoldható. Jó megoldás lehet a Canva használata erre a célra. De a DesignCap is jó. Elég sok sablon érhető el, és nem kell hozzá grafikai tudás, hogy bűvészkedjünk vele egy picit. 🙂 Saját célra, hobbi szinten, tökéletes megoldás lehet.Külön kategória alapján is rá tudunk keresni az adott témára.
Ráklikkelve az adott képre, könnyedén meg tudunk bármit változtatni. További fotókat, szövegeket, ábrákat is el tudunk helyezni. Van lehetőség háttér átmenetet, textúrát is kiválasztani. JPG-be és PNG-be is ki tudjuk menteni a grafikai anyagokat.Arra mindig figyeljünk, hogy jogilag milyen lehetőségeink vannak a felhasználás tekintetében.
És ha offline területre szánjuk, mindig csináljunk próbanyomatot, mielőtt nagy mennyiségben a print gombra tenyerelnénk
A pincér lekiabálta a vendéget, mert más köretet rendelt, avagy plakát, kupon stb., tervezése
A grafikai tervezés mellett egy nagyon fontos dologra szeretném felhívni a figyelmedet.
Mr. Dühös Pincér, aki nem viccel
Hogy ennek mi köze a grafikához? Pillanat, rögtön kiderül, de előbb jöjjön egy történet.
Egyszer egy étteremben valaki rántott sajtot rendelt sült krumplival, sok-sok ketchuppal és tartármártással. De a pincér mikor felvette a rendelést, szinte meg volt sértve, hogy nem rizst rendelt köretnek a vendég, mert a pincér nem szereti a sült krumplit, főleg nem ketchuppal. Elkezdett vicsorogni, ez a kép akkor készült róla, teljesen spontán módon. Ezt a szituációt el tudod képzelni? Én nem.
De vajon miért van az, hogy sokan az alapján rendelik meg a grafikai szolgáltatást, a webdesign-t, plakátterveket hogy nekik mi tetszik? Rengetegen esnek abba a hibába, hogy olyan instrukciókat használnak fel, melyek saját véleményüket, vagy családtagjaik véleményét tükrözik. De vajon ők fogják megvásárolni a terméket, szolgáltatást? Nem.
A jó reklámszakembernek, marketingesnek nincs véleménye, csak mint egy jó tudós, figyel és nem ítélkezik. Objektív. És ha mindenkinek fehér alapon három kék pöttyre van szüksége mert azt szeretné, az a trendi, akkor azt fogja elkészíteni nekik. Miután A/B teszt alapján meggyőződött erről.
Sokszor láttunk már példát arra, hogy vannak marketing alapok, amik ugyan nem működnek, mégis megjelenik a cáfolat, amikor pont azok kezdenek el működni. Például mikor egy CTA (Call-To-Action) gombot vagy form-ot (feliratkozási űrlap) lejjebb helyezünk (például a hajtás alá) és mégis nagyobb lesz a konverzió, mert bonyolultabb szolgáltatásról / termékről van szó, amit előbb érdemes elmagyarázni a kedves ügyfélnek, mielőtt azonnal feliratkoztatnának és megrendelnék azt.
Mi az, ami valójában érdekli a vevőt, és mi az ami egyáltalán nem, a termékünk / szolgáltatásunk kapcsán? Fontos, hogy tudjuk, hogy hogyan érdemes megcélozni leendő kedves ügyfeleinket, lead-eket (érdeklődő), hogy meg is halljanak minket. Ez nyilván a hatékony marketing feladata.
Teljesen mindegy, hogy mit terveztetünk, ha nem lesz eredménye
Lényegtelen, hogy reklámtáskák, brosúrák, plakátok kuponok tervezése a harci feladat, ha nincs előtte alaposan végiggondolt koncepció. Lehet, hogy ez sablonosnak hangzik, de sok embert láttam ebbe a hibába esni, és ezért írtam meg ezeket a cikkeket.
Százezereket dobtak ki az ablakon feleslegesen. Volt aki már egy éve bérelte a helyet, ahol a termékeket tartotta (még egyet sem adott el belőle) és a marketing terve sem volt kész, nemhogy a weblapja. Milliókat tapsolt el a többi felesleges költséggel együtt.
.
Az emberek nem azt veszik meg, amire szükségük van, hanem…
Az árképzésnél is fontos szerepet játszik a piackutatás például a plakáttervezési árak esetében is.
Nem lehet itt sem csak úgy a hasunkra csapni és mondani valamit, aztán csodálkozni, hogy nem lesz eredménye. Hiszen az ember nem azt veszi meg, amire szüksége van, hanem amire vágyik. De ez már reklámpszichológia. Ahogyan az is, hogy kb. 95%-ban mindig érzelmi alapon döntünk.
Még egy gondolat. Egyre többen jutnak arra a felfedezésre, hogy jobban járnak, ha iparművész logókészítőkkel, plakáttervezőkkel, weblapkészítőkkel, arculattervezőkkel, grafikusokkal, stb. dolgoztatnak, mert nem biztos, hogy árban van különbség, ám az eredmény kapcsán valószínűleg lesz.
Persze vannak olyan grafikusok, akik nem végezték el a régi nevén Magyar Iparművészeti Egyetemet és ennek ellenére nagyon ügyesek. Legyen szó tehát a weblapkészítéstől, brosúrákról, névjegyekről, a reklámtáskákon át, a plakátok, kuponok készítéséig, tervezéséig az iparművész tervezőgrafikus nagyon szépen dolgozik.
Naprakész kiegészítés: A grafikai tervezés a digitális korban
Bár a digitális marketing térnyerése megállíthatatlan, a kézzelfogható, minőségi nyomdai anyagok – egy elegáns névjegykártya, egy informatív brossúra vagy egy figyelemfelkeltő plakát – továbbra is a professzionális márkaépítés kulcsfontosságú elemei. A Spiritlabnál hiszünk abban, hogy a jó design híd a digitális és a fizikai világ között. A tervezés folyamata és a stratégiai gondolkodás azonban alapjaiban változott meg.
A logó új élete: a „digitális először” megközelítés
Régen a logót elsősorban papírra tervezték. Ma egy logónak először a digitális térben kell tökéletesen működnie.
-
Reszponzív logótervezés: A logónak egyformán jól kell mutatnia egy hatalmas molinón, egy weboldal fejlécében, egy mobilalkalmazás apró ikonjaként és egy közösségi média profilképen. A tervezési folyamat ma már azzal indul, hogy végiggondoljuk ezeket a felhasználási módokat, és olyan logórendszert hozunk létre, ami minden méretben és környezetben megőrzi a felismerhetőségét.
Több mint arculat: a design rendszer gondolkodás
A statikus arculati kézikönyvek (színek, betűtípusok, logóhasználat) ideje lejárt. A modern márkák komplex design rendszerekben gondolkodnak.
-
Mi az a design rendszer? Ez egy élő, folyamatosan fejlődő „készlet”, ami nem csak a vizuális elemeket (ikonok, gombok, fotóstílus), hanem azok viselkedését és használati szabályait is rögzíti minden lehetséges platformra. A cél a tökéletes márka-konzisztencia biztosítása, legyen szó egy Instagram Storyról, egy mobilappról vagy egy nyomtatott szórólapról.
A mesterséges intelligencia, mint kreatív asszisztens
Az AI nem helyettesíti a grafikust, hanem egy rendkívül erős eszközt ad a kezébe, ami felgyorsítja és gazdagítja a kreatív folyamatot.
-
Gyakorlati felhasználás: A tervezés korai fázisában AI-val generálunk hangulati táblákat (mood board), logóvázlatokat vagy színpaletta-variációkat. Ezzel napok helyett órák alatt juthatunk el az első koncepciókig. Emellett az AI kiválóan alkalmas arra is, hogy a kész terveket valósághű környezetben (pl. egy reklámtáskán vagy plakáton) vizualizálja (mockup).
A nyomtatott anyagok, mint kapuk a digitális térbe
A mai brossúra vagy plakát már nem a kommunikáció végpontja, hanem egy interakció kiindulópontja.
-
A híd technológiája: Egy stratégiailag jól elhelyezett QR kód a szórólapon egyből a termékoldalra, egy eseményregisztrációra vagy egy exkluzív videóra irányíthatja az érdeklődőt. Az AR (kiterjesztett valóság) segítségével egy egyszerű brossúra életre kelhet a telefon kamerája alatt, 3D modellt vagy animációt megjelenítve.
Összefoglalva: A modern grafikai tervezés feladata, hogy egy egységes, rugalmas és interaktív márkaélményt hozzon létre. A folyamat a digitális térben kezdődik, és onnan terjed ki a fizikai világra, intelligensen használva a technológiát a két terület összekötésére.
.
.
Ha nem hiszed járj utána és nézd meg referenciáinkat