Frissítve: 2025. szeptember 13.
Garancia, gyorsaság és iparművész tervezőgrafika
2003 óta vagyunk a piacon, és grafikai stúdióként nem tartunk fenn külön irodát, így minden szolgáltatásunk online, azonnal, kényelmesen, reális áron bárhonnan elérhető.
Arculattervezési árak
Update: az árak emelkedtek
- Logótervezés 48 e Ft-tól,
- névjegykártyatervezés 25 e Ft-tól,
- e-mail aláírás 15 e Ft-tól,
- csomagolástervezés 50 e Ft-tól,
- kisarculattervezés 120 e Ft-tól,
- honlapkészítés 75 e Ft-tól.
- Teljes branding tervezést 380 e Ft-tól tudsz tőlünk megrendelni.
- Emellett, ha van egy jó terméked / szolgáltatásod, a többit ránk bízhatod, mi küldjük a vevőket (online marketing, SEO, szövegírás, webjog, Google Ads és Facebook kampánymenedzsment, stb. egy helyen, egy kézben).
Néhány tévhit eloszlatása
[/mk_fancy_title][vc_column_text responsive_align=”left”]
Jesszus, ezt a béna logót meg ki készítette el?
Gondoltam, kontrasztként megmutatom a lap alján lévő referenciához képest ezt a „remekművet”, hogy lásd, hogy milyen az, ha a kiváló minőséget egy iparművész tervezőgrafikus szavatolja. A cikkből kiderül, hogy mire érdemes ügyelni, ha logótervezés árak iránt érdeklődsz, vagy szeretnéd megtudni mi a különbség az embléma és a logó között.
Logókat általában cégek rendelnek meg, mely a kisarculat része, lásd egységes arculattervezés, mely a megjelenés miatt fontos. Éppen ezért a logótervezés árak iránt sokan érdeklődnek. A végén tisztázni fogom a különbséget a logó, embléma, piktogram és címer között. Na de előtte egy-két téveszmét szeretnék eloszlatni.
1. ,,A logókészítés nagyon könnyű.”
Ezt könnyű megkérdőjelezni. Rajzolj egy logót. Ha sikerül, az jó, mert megspóroltad a grafikai tervezés díját. Ha pedig nem, akkor jobban megbecsülöd majd a grafikusodat. És ne felejtsük el, hogy a logó a kis arculat része és az arculattervezőnek tudnia kell, hogy az a cég mivel foglalkozik, mi a cég filozófiája, mik az instrukciók – ha vannak-, mit szeretne üzenni a cég, mi a stílusa, hol akarja felhasználni (például szitáztatni kell-e) stb.
2. ,,A logót fillérekért meg lehet vásárolni.”
Biztos van olyan is. De kérdés, hogy annak a húsnak milyen a leve. A logó a cég védjegyének az egyszerűsített változata, mely szinte mindenhol felhasználásra kerül, ezért ezt nagy alapossággal kell megtervezni. Fontos, hogy könnyen és gyorsan felismerhető legyen a cég, illetve annak tevékenysége. A jó logó egyszerű és mégis megfelel a fenti elvárásoknak.
Ha egy logó ára alacsony, az legyen gyanús, mert van vele munka bőven. Sajnos, sokan egy sablont használnak fel és több embernek értékesítik ugyanazt. Természetesen egy kezdő grafikus adhat kedvezményt – és ezzel nincs semmi gond -, mert még bővíti a portfólióját. Ha azonban biztosra akarsz menni, akkor érdemes tapasztalt, harcedzett iparművész tervezőgrafikust megbíznod, aki már valódi gyakorlattal rendelkezik.
Az alapos munkához pedig idő kell, persze van, aki tapasztaltabb, ügyesebb és hamarabb előáll a megoldással, ez esetben a megszerzett tudást és tapasztalatot fizetjük meg.
A jó logó tehát tömören, stilizáltan fejezi ki a cég tevékenységét, a vállalat image-ét minél letisztultabb formában, amit először át kell éreznie a grafikusnak is. Majd mindezek fényében kell megtervezni az arculat egyik legfontosabb elemeként.
Most újra az általam készített logóra gondoltam. 🙂 A grafikus amikor rendelkezik az összes információval, akkor ötletel, „kreatívkodik” és előáll 3-5 (karakterében elkülönülő) vázlattal, ami közül az ügyfél kiválaszt egyet és azt továbbdolgozzák közösen.
Ezen kívül találkozhatunk nagyon részletesen kidolgozott példányokkal is, és olyanokkal is, amelyek nem is logók, hanem már-már a címer kategóriájába esnek. Bonyolultabb, összetettebb jelképekről van itt szó például egy város esetében használják őket.
És léteznek piktogramok is, melyek általában nem tartalmaznak feliratot, hanem egy egyszerű közérthető információt továbbítanak különféle ábrák és letisztult grafikai elemek segítségével, például a turisztika vagy a közlekedés területéről biztosan mindenki ismer ilyet.
Embléma és logó különbségén mit értünk pontosan?
Az embléma hasonló a piktogramhoz, képi elem, szimbólum szerepel rajta, ami méltán képviselhet egy-egy márkát vagy vállalkozást. Egy logó lehet logotípia (csak szöveges) vagy emblematikus (grafikai elem szerepel benne). Tehát a logótervezés árak meghatározásánál sok szempontot figyelembe kell venni…
Mire érdemes figyelned logótervezési árak esetén és mennyibe kerül pontosan a logó?
Vannak külön csomagok, de mi mindig személyre szabott ajánlatot adunk az ügyfélnek. Mindig nézd meg az illető referenciáját, mert hasonló minőségű logót fogsz kapni (jobb esetben), hiszen nyilván azt fogja kitenni, amire a legbüszkébb. Lehetőleg legyen a grafikusod megbízható és tudjatok együtt gondolkozni, ötletelni.
A logótervezés egy alkotói folyamat, így nemcsak az árak alapján érdemes kiválasztani a megfelelő jelöltet, hanem ezek a szempontok is nagyon fontosak. Emellett azt is fontos letisztáznod, hogy hány terv fog elkészülni. Mivel a folyamat során több ötlete is lehet a grafikusnak, ezért előfordulhat, hogy újabb változatok születnek.
Van aki egyből több arculati elemben gondolkodik, így kedvezményre tehet szert: névjegykártya, Word vagy nyomdai levélsablon, boríték, mappa, katalógus, e-mail aláírás, plakát, szórólap, és így tovább.
Ha sürgős a dolog, akkor szintén emelkedhet az ár. A módosítási körök 2-3 alkalmat szoktak megjelölni, de ilyenkor nem készül új logó, hanem ezek valóban módosításnak minősülnek. Van olyan grafikus, aki többletdíjat számol fel a konzultációra is. Ha több tervre van szükség, akkor szintén növekszik az ár.
A logótervezési árak általában három tervvel nagyságrendileg (nettó, vagy alanyi áfamentesen) 50 e Ft-ba kerülnek, és egy heti munkát jelentenek a grafikusnak. Ám, ha nagyobb cégeknek készül a logó, akkor 100 e Ft-ot vagy afölötti árat is elérheti a logótervezés.
Naprakész kiegészítés: A logó szerepe a digitális korban
A logó típusainak klasszikus felosztása (szöveges, embléma, piktogram) ma is érvényes alapot ad a tervezéshez. A digitális világ azonban alapjaiban változtatta meg, hogyan és hol találkozunk egy logóval. A Spiritlabnál a logótervezés során ma már nem egyetlen, statikus képben gondolkodunk, hanem egy rugalmas, dinamikus rendszerben, ami minden felületen tökéletesen teljesít.
Egy logó már nem elég: a reszponzív logórendszer
A weboldalakhoz hasonlóan a logóknak is „reszponzívnak” kell lenniük. Ez azt jelenti, hogy a logó a rendelkezésre álló hely méretétől függően képes egyszerűsödni, miközben megőrzi a felismerhetőségét.
-
A gyakorlatban: Egy cégnek van egy teljes, részletes emblémája, amit egy óriásplakáton használ. A weboldal fejlécében már csak a cégnevét és egy egyszerűsített szimbólumot használ. Egy mobilalkalmazás ikonjaként vagy egy böngészőfülben (favicon) pedig már csak a szimbólum (piktogram) jelenik meg. Egy modern logótervezési folyamat során ezt a teljes rendszert meg kell tervezni.
Az animált logó: amikor a márka életre kel
A digitális felületeken a logók mozoghatnak. Egy finom animációval a logó képes személyiséget, hangulatot és modernitást sugározni.
-
Felhasználási területek: Egy videó intrójában, egy weboldal betöltődésénél, vagy akár egy gomb feletti egérmozgatás hatására megjelenő mikro-animáció mind azt szolgálja, hogy a márka dinamikusabbnak, élőnek hasson.
A piktogram (brand mark) reneszánsza
A közösségi média profilképek és applikáció ikonok korában a márkáknak szükségük van egy rendkívül egyszerű, de egyedi és azonnal felismerhető jelre.
-
Miért fontos? Egy bonyolult, szöveges logó vagy egy részletes embléma egy 100×100 pixeles profilképen felismerhetetlen maszattá válik. Egy erős, letisztult piktogram (gondoljunk az Apple almájára vagy a Nike pipájára) viszont kis méretben is tökéletesen működik, és beég a felhasználók tudatába.
Az AI, mint ötletgyár a tervezési folyamatban
A mesterséges intelligencia a logótervezésben is megjelent, de a szerepe elsősorban az inspiráció és az ötletelés fázisában van.
-
A modern munkafolyamat: A tervezők AI-alapú eszközökkel (pl. Midjourney) másodpercek alatt több tucatnyi vizuális irányt és koncepciót generálhatnak. Ez a kezdeti ötletbörzét gyorsítja fel. Azonban a koncepció finomítása, egyedivé tétele, a vektoros formátum elkészítése (ami a végtelen skálázhatósághoz kell) és a logó stratégiai bevezetése továbbra is a tapasztalt grafikus szakértelmét igényli.
Összefoglalva: A logótervezés ma már nem egyetlen „kép” megalkotásáról szól. A feladat egy olyan rugalmas, minden platformon helytálló vizuális rendszer létrehozása, ami képes a márka lényegét egyetlen másodperc töredéke alatt, akár egy apró ikon méretében is átadni.
Referenciáink közül
[