Szórólap készítés és tervezési árak bekérése előtt erre figyelj

Home / grafikusok / Szórólap készítés és tervezési árak bekérése előtt erre figyelj

Ugyan kezd a divatból kimenni a szórólap, de azért utolsó lendületből összeírtam néhány lényeges dolgot, ha még aktuális lenne a számodra. Ez természetesen egyéb grafikai tervezés árak iránt érdeklődőnek fontos lehet, pl. arculattervezésnél.

 

A szórólap rejtelmeiről már írtam korábban: Szórólapot, de ne így! Szórólaptervezés és jogi infó (tilos lenne csak úgy szórólapot kapnod). Azért néhány gondolattal kiegészítve az ezzel kapcsolatos cikkeimet: sokan nagyobb gondot okoznak maguknak azzal, ha a szórólap tervezésénél nem vesznek figyelembe néhány fontos dolgot.

Ezekre figyelj szórólap készítés, tervezésnél

  • A grafikai elképzelés „egy a tucatból”, vagy konkrétan kigondolt és nem ismerőseid ízlésén, hanem szakember, illetve (leendő) vevőid véleményén, preferenciáján alapszik? Ez már marketing kérdés. Erről már volt szó a szórólap tervezés cikkemben.
  • Ebből következik, hogy van-e mögötte konkrét marketing kutatási eredmény, stratégia vagy csak próbálkozunk? Mi a cél? Mit tudunk a buyer personáról?
  • Egy oldalas, két oldalas szórólapban gondolkodunk? Mekkora legyen a mérete?
  • Ez segít abban, hogy tudd, mit kell pontosan ráírnod a szórólapra (nincs „mi a fenét is írjak ide” effektus)
  • Általános grafikus vagy iparművész tervezőgrafikus készíti-e el a szóróanyagot (nem feltétlen van árbeli különbség)? A minőségben lehet különbség, de természetesen bárki lehet tehetséges grafikus.
  • Hogyan tudod mérni, hogy ki hol, hogyan kapta meg a szórólapot (ha nem tudsz mérni, hogyan fogsz fejleszteni)?
  • Az adatvédelmi törvényeket és egyéb jogszabályokat figyelembe véve gyűjtöd-e az adatokat pl. GDPR (ma már névjegykártyát sem lehet „csak úgy gyűjtögetni”, lásd adatkezelés)?
  • Figyelembe veszed-e a lejárati dátumot (meddig érvényes pl. egy akció és ugye nem 10 éve csinálsz 50% kedvezménnyel meghirdetett végkiárusítást)?

 

Ezután lehet szórólap tervezési árakkal kalkulálni

Nagyon egyszerűnek tűnő szempontok ezek, de sokan elfogultan – mivel saját cégükről, gyerekükről van szó-, kihagynak pár lépést. Aztán ezt kompenzálják pl. egy oda nem illő grafika felhasználásával. Esetleg összekeverik az image reklámmal, a konkrét „azonnal profitot termelő” ajánlatokat…

De az is lehet, hogy nem különösebben raknak energiát a dologba, aztán csodálkoznak, hogy 0-val egyenlő az eredmény. És akkor ez „megspékelődik” a stresszel és rossz érzésekkel.

Ha biztosra akarsz menni, akkor komplex megoldáson gondolkozz, és ha megvan a recept, akkor azt bármikor tudod majd alkalmazni. Szóval, elég egyszer kikísérletezned a megfelelő receptet.

És természetesen a fenti dolgokat nemcsak okoskodás céljából írtuk össze, hanem bármelyik lépésben segítünk Neked. Rendelhetsz tőlünk szórólaptervezést, de a teljes folyamatban is segítünk, így elég hátradőlnöd és várnod a leendő vevőket.

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts
weboldalkészítésreklámgrafika