Havidíjas és egyéb keresőoptimalizálás (SEO) árak

Keresőoptimalizálás nélkül a honlap nem sok forgalmat fog generálni

2003 óta számtalan honlapot készítettünk el, és végig láttuk a tendenciát, ahogy ez önmagában már semmit nem jelentett. A Googlebot linkeken keresztül térképezi fel a sok milliárd honlapot. A verseny egyre kiélezettebb.

Ha nincs (példának okáért a content marketing segítségével kialakított):

  • SEO stratégiád,
  • egyéb online marketing platform, amit használsz, például keresőhirdetés segítségével (Google Ads / Facebook),

akkor nem sok esély van rá, hogy megtalálják a honlapodat.

Ráadásul hosszú távon költségkímélőbb lehet keresőoptimalizálásban gondolkodni, mintsem folyamatosan fizetni minden klikkelésért az Adwords-ben (Google Ads). Rövid távon persze az is jó megoldás lehet, vagy a kettő együttes alkalmazása, az átütő siker reményében.

Ha természetes (organikus keresések által) szeretnél érdeklődőket csábítani a honlapodra, 3 pillért kell megerősítened!

  • Az oldal technikai részét, például gyorsaság, rossz minőségi oldalak no-index-elése, oldal gyorsítása, h1-es tag-ek beállítása, stb.
  • Az oldal tartalmi részét, például megfelelő kulcsszóra megírt igényes, releváns, minőségi szövegírással.
  • Az oldaladra mutató minőségi linkek számának növelésével, linképítés segítségével.

Hogyan alakulnak a SEO árak?

Már az is meghatározó, hogy melyik kategóriát választod, mert óriási különbségek vannak. Az általunk összeírt árak főként egyéni vállalkozók, illetve kisebb SEO ügynökségek tucatjait figyelembe véve lettek kialakítva. Komolyabb SEO ügynökségek jóval drágább áron dolgoznak.

1. Projekt alapú SEO tanácsadás

Árazása feladatfüggő, meghatározó az iparág és a honlap, így semmilyen átlagár nem körbehatárolható.
Ide tartoznak:

  • SEO Audit elkészítése (50-250 e Ft),
  • weboldal migráció SEO szempontok alapján,
  • linképítés (minőségi linkek 20-30 e Ft-tól 100-200 e Ft),
  • kulcsszókutatás (25-100 e Ft),
  • indexelési probléma megszüntetése.

2. Óradíjas keresőoptimalizálás

Abban az esetben érdemes ebben gondolkodnod, ha egy adott problémát szeretnél megoldani. Illetve, ha pár órás konzultációra van szükséged, esetleg meg tudod oldani a dolgokat, de szükséged van havonta tisztázni pár felmerülő körülményt. Az árak 3-40 e Ft / óra között vannak, de a keresőoptimalizálás szakértők, több, mint a fele 5-10 e Ft-os óradíjon dolgozik, egyharmada pedig 10-20 e Ft / óra díjon érhető el.

Külföldön ez az ár 100-200 e Ft / óra árat is elérhet. A tapasztaltabb szakemberek ára általában magasabb. Hazánkban kevésbé jellemző az óradíjas konstrukció, inkább projekt alapon szoktak szerződni az emberek egymással. Vannak olyan szakemberek, akik nem vállalnak óradíjas megbízatást.

 3. Havidíjas keresőoptimalizálás  

Ez is egy nagyon jó konstrukció, mert így a teljes SEO kiszervezhető, ezért ez a legnépszerűbb változat. De a honlapok felénél nem található konkrét összeg megjelölés (főleg a nagyobb ügynökségekre jellemző, ahol elérheti a SEO csomag a fél millió forintos összeget is / hó). A költségek könnyen kalkulálhatóak, ha tudjuk, hogy pontosan a SEO-ra mennyit kell havonta költenünk. A cél optimalizálni a költségeket és befektetésként tekinteni a havidíjas keresőoptimalizálásra.

Átlagár bruttó 80 e Ft-tól, illetve prémium csomagok bruttó 140 e Ft/hó áron érhetőek el, mely akár 200-300 e Ft-ig terjedhet. A legolcsóbb ajánlat nettó 30 e Ft. Az ár függ az iparágtól, a termékek / szolgáltatás számától stb. Fontos tisztázni a SEO szakértővel, hogy konkrétan milyen munkák kerülnek elvégzésre a csomagot illetően. Ezekbe a csomagokba egyébként a következő dolgok közül szoktak különféle elemek szerepelni:

  • ügyféllel együtt kiválasztott kulcsszavak meghatározása,
  • tanácsadás,
  • jelentések kiküldése,
  • javítások elvégzése,
  • a kulcsszavak helyezésfigyelése,
  • SEO szövegírás aloldalra, blogbejegyzésként,
  • minőségi linképítés.

Maga az időtartam sok esetben fél évtől akár 2 évig terjedő szerződést is jelenthet, mert a keresőoptimalizálás nem egy pár hetes folyamat. Hosszú távon kell gondolkodni és idő kell ahhoz, hogy tartós eredményeket tapasztalhassunk meg.

 

 

Google kereső

A Google keresőben a szövegíráshoz fel kell mérni a keresletet és kínálatot.

Ilyenkor nem feltétlen történik részletes leírás a teendőkről, hanem nemes egyszerűséggel azonnal elvégzi a keresőoptimalizálás szakértő a feladatokat. Az eredmények pedig úgyis magukért beszélnek. Sok esetben személyre szabott árat szoktak adni. Vannak olyan SEO csomagok, melyeknél ez alapján például kulcsszavanként pár száz Ft-ot kell fizetni átlagosan naponta, melyben minden költség benne van.

Ez azért éri meg, mert a Google Adwords (Ads) esetén átlagosan egy kattintás kerül ennyibe. Ezen kívül vannak csomagok kisebb vállalkozások és nagyobb cégek számára is havi díjas előfizetésként is.

 4. Sikerdíjas keresőoptimalizálás 

A sikerdíjas keresőoptimalizálás ára teljesítményalapon kerül meghatározásra és abban az esetben nagyon hatékony, ha sok kulcsszóra jelenik már meg az oldalad és a Google Ads (Adwords) rendszerét is használod. Ekkor mélyelemzéssel a legjobban teljesítő kulcsszavak kerülnek kiválasztásra az infók alapján.

Ám a legnépszerűbb kulcsszavakra egyik SEO cég sem fog garanciát adni, mert azokra nagyon nehéz elsőként szerepelni a találati listán. Ráadásul csak egy kulcsszóra történő Top bekerülést, optimalizálást a Google bünteti (lásd Pingvin algoritmus).

Ezért nagyon fontos tisztázni, hogy mire vonatkozik a sikerdíj, mely azt jelenti, hogy csak ezután fizet az ügyfél a SEO szakembernek. Könnyen megvezethető a weboldal tulajdonosa, ezért pontosan rögzíteni kell a feltételeket. A kulcsszó mennyisége és mélysége és a keresés mértéke a meghatározó tényező. Sok esetben a Google Ads (Adwords) kattintás árait veszik alapul irányadóként. Érdemes hosszú távú kulcsszavakra voksolni, melyek több tucatszámban előfordulnak és nem brand-et tartalmaznak.

A sikerdíjas keresőoptimalizálásnak több működő fajtája van. Az egyik, mikor egy fő kulcsszó köré több long tail kulcsszóval (hosszabb kulcsszavak) alakítjuk ki a stratégiát. A másik lehetőség mikor több kulcsszóra és azok hosszú változataira történik a keresőoptimalizálás. Ilyenkor jó megoldás lehet az első évben havidíjas konstrukcióban gondolkodni és utána rátérni a sikerdíjas megoldásra.

Általában minimum 50, megfelelő forgalommal rendelkező kulcsszó kerül kiválasztásra. A Google szoftverével mérik az eredményeket, és ez alapján van az elszámolás. A sikerdíjas keresőoptimalizálást személyre kell szabni és a lényeg, hogy jóval olcsóbb a Google Ads-nél (Adwords). Általában éves szerződésről, van szó és minimum közel 200 e Ft-os áron történik a keresőoptimalizálás, melyet befektetésként érdemes kezelni.

 Hogyan mérhetőek a SEO eredmények?

Nincs lehetőség konkrétumot ígérni, mert nem mi működtetjük a Google keresőjét. Ráadásul számtalan tényező folyamatosan változik és hat az eredményekre, és nem lehet mindenki a top 5 találaton belül. Meghatározó tényezők:

  • algoritmus változása,
  • konkurencia marketing tevékenysége,
  • ügyfél által hozzáadott érték,
  • egyéb piaci változások,
  • szezonális dolgok,
  • politikai, társadalmi, gazdasági és szociális hatások,
  • egyéb online marketing elemek hatékonysága és összehangoltsága.

Utólag a jövedelmet vizsgálva könnyebben el tudjuk dönteni, hogy mennyi pénzt érdemes SEO szakemberre költeni. Emellett nemcsak a forgalom, hanem a konverzió is nagyon meghatározó tényező. Hiába van ugyanis nagy forgalom a honlapon, ha nem történik például tranzakció.

A Google Ads (Adwords) is jó támpont. Ahhoz is hasonlíthatjuk, hogy klikkelés alapon vagy remarketingben, például display hálózaton (ahol általában jóval olcsóbb) mennyibe került volna a userek megtalálása. Átlagos ára a kattintásoknak pár száz forint, de ez függ az adott kulcsszótól.

 SEO audit és tanácsadás

Kiegészítésként néhány infót írok ezzel kapcsolatosan. Van lehetőség már 1-2 óra elemzéssel belelátni az oldalba (mini audit), mely függ az oldal terjedelmétől, és hogy mely aloldalakra végezzük el az elemzést. Ezután átbeszélve, vagy összeírva a dolgot, zajlik a tanácsadás. Komolyabb auditok több erőforrást igényelnek, illetve mikor egy vagy több probléma kapcsán keresnek meg minket.

A SEO audit során általában a Search Console, Google Analytics és egyéb SEO szoftverek segítségével szokták felmérni a weblapodat.
Az alábbiakat vizsgálják:

  • backlinkeket (hány és milyen minőségű linkek mutatnak az oldaladra),
  • kulcsszavakat, hogyan szerepelsz a Google keresőben,
  • forgalmat és CTR (átkattintási arányt), visszafordulást, eltöltött időt stb.,
  • az oldal tartalmi (például szöveg) vizsgálatát, kulcsszókutatást, illetve kulcsszósűrűség vizsgálatát, tagolás, alcímeket, meta leírást, title, open graph protocol, képek SEO-ja stb.,
  • technikai összetevőket, példa gyanánt a h1, h2 stb., tag-ek, reszponzivitást, betöltődési időt, rossz minőségű oldalak indexelését, sitemap elkészítését / javítását és így tovább,
  • konkurencia elemzését.
content marketing, tartalom marketing, tartalommarketing a gyakorlatban, tartalommarketing stratégia, tartalommarketing jelentése

Pontos felmérés alapján lehet a célirányos SEO eszközöket használni és a leghatásosabb eredményt elérni

A SEO audit azért előnyös, mert ez alapján már előre felépíthető a weboldal, így nemcsak a meglévő oldal fejleszthető. Sokkal kevesebb energia egyből a keresőoptimalizálásnak megfelelően felépíteni az oldalt, és megírni, például megfelelő kulcssűrűség alapján az aloldalakat.

 SEO szövegírás és linképítés

Miután látjuk, hogy min kell javítani az optimalizálást, többféle eszköz áll rendelkezésre. Feljavíthatjuk, például kiegészítve az aloldalt, vagy noindex-re tehetjük. Esetleg új cikkeket írhatunk másik kulcsszóra is, átirányításokat csinálhatunk, stb. Ezen kívül más eszközök is rendelkezésre állnak, mint a linképítés. De csak úgy vaktában stratégia és elemzés nélkül használni ezeket, nem sok értelme van.

Nagyon fontos, hogy marketing és (annak részeként) SEO szempontból is profi, kulcsszóra megírt aloldalakban, cikkekben gondolkodjunk. A cikkek hosszúsága a pár ezer karaktertől akár (szavakban mérve ) több ezer szavas SEO cikkekig, bármi szóba jöhet. Manapság sok esetben már ezer szavas cikkektől kell elindulni, mert a hosszú, releváns, minőségi cikkek tekinthetőek valódi tartalomnak a Google szemében, mely valódi információt ad a user-nek.

Természetesen vannak kivételek. Ezek általában pár Ft/leütés (szóközökkel együtt) áron készülnek el. Vannak olyan SEO cégek, melyek fix összegért (kb. 40 e Ft-ért) maguk döntik el, hogy milyen hosszú SEO cikket fognak elkészíteni, mely az adott témától és versenytársaktól függ. Náluk nem ez a lényeg, hanem a SEO eredmény, a jó helyezés elérése. Csak jó minőségű és lehetőleg releváns oldalról linkeljük meg az oldalunkat. A minőségi linkek általában ma már 20-30 e Ft és 300-400, de akár ennél magasabb árat is elérhetnek, ám lehet természetes módon is linket szerezni.

Egy minőségi link azonban „nagyot dobhat” az oldalon. Az értéktelen linkek pedig pénzkidobást jelentenek. Régebben (ha megneszelte) büntetett a Google érte, ma már inkább csak semlegesíti azokat.

Miért magasak, és növekednek a SEO árak?

Nincs konkrét szakmai képzés, autodidakta módon lehet tanulni a keresőoptimalizálást, melyre egyre nagyobb igény mutatkozik a kiélezett verseny miatt. A szakember hiány miatt könnyen tudnak a SEO árak emelkedni. Az e-kereskedelem is egyre nagyobb tért hódít, főleg a COVID óta. Mint minden szakmában, itt is vannak kevésbé jó szakemberek. Ennek köszönhetően szintén nő az igény a valódi keresőoptimalizálás szakértők iránt.

A tapasztalt SEO szakemberek sok esetben külföldön dolgoznak, vagy Adsense és Etarget bevételre alapozva saját oldalakat építenek ki, és idővel már nem feltétlenül foglalkoznak SEO-val az ügyfél kiszolgálása tekintetében.

Mi olyan stratégiában gondolkodunk, ami nem 2 hétig tart, hanem egyre jobban erősíti az oldaladat

Nálunk a „hogyan manipuláljuk a Google-t – ahol a legnagyobb koponyák ülnek –, hogy egy hétre előre kerüljünk a keresőben, aztán eltűnjünk a süllyesztőben” stratégia (black hat-es megoldások) nem rúgnak labdába.

Első lépésben átvizsgáljuk a honlapodat, és kapsz tőlünk egy konkrét, lényegre törő, érthető elemzést (SEO audit). Egyedi sikerkulccsal dolgozunk és nem szeretünk elveszni a részletekben. Először az on-site és technikai SEO-ra helyezzük a hangsúlyt (weboldalad elemzésére), mert hiába erősítjük meg a honlapodat kívülről, ha az nem jól funkcionál (lyukas vödör effektus).

Feltárjuk a hiányosságokat, hibákat a weblapodon és természetesen a javításban is segítünk, ha szeretnéd. Felesleges, értelmetlen adatokkal nem foglalkozunk (pl. html hibák), mert nemhogy a kutyát, de a Google-t sem érdekli. Ugyanis, ha a funkciók tökéletesen működnek és gyors az oldal, akkor ennek semmi jelentősége sincsen SEO szempontból.

Kulcsszó kutatást végzünk és megírjuk a SEO és marketing fókuszú cikkeket, új landing page-t (érkező aloldalt) hozunk létre, megerősítjük weboldaladat, stb., de első lépésben nézzük meg, hogy mi a helyzet Nálad. Az alap monitoring általában az index, illetve néhány legfontosabb oldalra vonatkozik.

Ezen kívül fizetett hirdetés segítségével, akár szó szerint pár napon belül tudunk vevőket küldeni a weblapodra (Facebook, Google Ads megoldások), de arculattervezésben, egyéb marketing megoldásban, webfejlesztésben is tudunk segíteni Neked, hogy komplexen egy kézben megvalósuljon minden.