Katalógus tervezés és készítés + garancia

Katalógus, prospektus készítés és kiadványtervezés

Mire érdemes figyelni a katalógustervezés árajánlat bekérésénél? 

  • A grafikai stúdió sok esetben jóval drágább

Mindennek van előnye/hátránya, de köztudott, hogy sok grafikai stúdió azokkal a grafikusokkal dolgoztat, akit közvetlenül megtalálva jóval kedvezőbb áron dolgoznak Neked. Ha a stúdió részéről nincs hozzáadott plusz érték, akkor felesleges emiatt többet fizetned. Mi is egyéni grafikus árak alapján dolgozunk. Azzal, hogy valami drágább, még nem biztos, hogy jobb és számunkra fontos, hogy a kisebb, akár egy személyes cégek is labdába rúghassanak.

Nézzük meg pontokba szedve, hogy mi a legfontosabb észrevételek, hogy korrekt áron tudj, minőségi munkát átvenni, ami flottul megvalósul határidőre.

  • Érdemes olyan grafikust választani, akinek van komoly referenciája

Ha nem egy nyelvet beszéltek és nem megbízható az illető, akkor ebből elég sok probléma akadhat. Éppen ezért a vevők véleményét is hasznos átnézni. Tulajdonképpen a grafikus lesz a Te „alkotó kezed”, így ez a banálisnak tűnő észrevétel tényleg hangsúlyos.

prospektus tervezés, kiadvány tervezés, szórólap tervezés, grafikai tervezés, dtp, arculattervezés

prospektus tervezés, kiadvány tervezés, szórólap tervezés, grafikai tervezés, dtp, arculattervezés

  • Nem elég a katalógusnak egyedinek lennie

Ma már olyan sok információt kell percről percre megemésztenünk, hogy azzal, hogy egyedi katalógust tervezünk még nem biztos, hogy átütő sikerünk lesz. Emellett ugyanis érdemes marketing szempontból is végiggondolni, hogy mire van szükség ahhoz, hogy el is jusson a célcsoport számára és jó legyen a konverzió is. Mi egy kézben mindent lemenedzselünk igény esetén.

Nyilván a szépérzék, a szakmai tudás és tapasztalat, a szöveg megfelelő tagolása, tördelési elrendezés alapvető fontossággal bír.

  • Idejét múlta a szkennelés és képfeldolgozás…

Ősidőkben még lehet, hogy szükség volt erre a képfeldolgozási stratégiára (retusálás, színállítás, színkorrekció stb.), amit még ma is lehet olvasni honlapokon… De, ma már digitális formában szokták leadni az anyagokat az ügyfelek, illetve nagyon sok képkereső adatbázis van, ahol ingyenesen, illetve pár dollár ellenében lehet képet vásárolni.

  • A grafikai tervezés nem tévesztendő össze a nyomtatással

A grafikus online elkészíti a tervet és ezt a nyomdai előkészítési folyamat a nyomtatással fejeződik be. Ez gyakorlatilag bármelyik nyomdába neten keresztül elküldhető, de minden esetben készíttessünk próbanyomatot első körben. Ha mindent rendben találtunk csak akkor kezdjünk kinyomtatni nagyobb mennyiségben prospektusokat, katalógusokat, ill. egyéb kiadványt. A grafikus tud az alapanyag kapcsán javaslatot tenni.

Ha a grafikai stúdió le van szerződve egy nyomdával, akkor kisebb a mozgásterünk. Éppen ezért célszerű olyan grafikust vagy grafikai stúdiót választani, ahol szabad kezet kapunk és több árajánlatot be tudunk kérni.

  • Szükség lehet még teljes arculattervezésre, logótervezésre, szórólaptervezésre stb.

Fontos a rugalmasság, ha változik a terv, így érdemes az óradíjat is előre megbeszélni. Általában a grafikus a fentiek tervezése kapcsán is rendelkezésre áll. A saját stílus, megjelenés megtervezése nagyon fontos. Brand-ben kell gondolkodnod, ha átütő eredményt szeretnél elérni, hiszen az ügyfelek ezzel fognak azonosítani.

  • Hány korrektúraforduló áll rendelkezésre? 

Ezt is érdemes tisztázni a garanciával és elállási lehetőséggel együtt.

  • Milyen a Te letisztult, egyedi stílusod? 

Fontos ezeket az elején tisztázni. Milyen a logó, a betűtípus, mit fejez ki pontosan? Ahogyan a weboldalad és névjegykártyád (ma már egyre kevésbé használatos) is mind-mind Téged és a cégedet fejezi ki…

Miután megbeszéltétek a legfontosabb dolgokat, nem árt visszakérdezve a lényeget meggyőződni arról, hogy átment- e a legfontosabb infó.

Milyen egy jó katalógus, céges brosúraérdemes, reklám prospektus? 

  • közérthető, áttekinthető
  • ízléses, akár több nyelvi mutációval ellátva
  • lehetőleg egyedi
  • összhangban a színekkel, formákkal
  • esztétikus megjelenésű

Milyen célból kifolyólag szoktak prospektust, katalógust készíttetni?

  •  kiállításra, rendezvényre,
  • ünnepségre, vásárokra,
  • expóra vagy termékei bemutatására

Miért érdemes minket választanod? 

  • nagyon reális áron kisebb (akár egyszemélyes) cégeket is kiszolgálunk,
  • iparművész tervezőgrafikusokkal dolgozunk,
  • garanciát adunk,
  • 2003 óta vagyunk a piacon,
  • bármilyen grafikai tervezésben rendelkezésre állunk, nemcsak a katalógus tervezés és készítés kapcsán

Néhány referencia

Ezen kívül ebben is segítségedre lehetünk

  • Ha több ügyfélre van szükséged, egy kézben mindent megtervezünk és kivitelezünk 
  • Nem csak grafika, hanem iparművész tervezőgrafikai megoldások és arculattervezés
  • Webshop és weboldalkészítés/webfejlesztés
  • Keresőoptimalizálás (SEO), elemzés és kivitelezés, hogy meg is találják weblapodat
  • Online marketing támogatás (elemzés, kivitelezés, kampánymenedzsment), de „nyomulós spam” marketing helyett valódi érdeklődés felkeltése
  • A webjog (GDPR) és SEO szövegírás kapcsán is rendelkezésedre állunk (ajánlunk jogi szakembert stb.)
  • Ezáltal nemcsak megtalálják weboldaladat (SEO), hanem a konverzió is jó megfelelő lesz (a marketingnek köszönhetően)

Jobb, ha egy kézben komplexen mindent egy csapat készít el Neked, elkerülve az egymásra mutogatást, időbeli csúszást. Ha van egy jó terméked / szolgáltatásod, a többit ránk bízhatod, mi küldjük a vevőket.