Sikeres Facebook reklám, kampány és hirdetés meghatározása 7 lépésben, mellyel több millió forintot megspórolhatsz

Home / marketing / Sikeres Facebook reklám, kampány és hirdetés meghatározása 7 lépésben, mellyel több millió forintot megspórolhatsz

A Facebook hirdetés ára csak egy infó a sok közül, de mi lesz a konverzióval?

Ez nem vicc: hosszú távon a Facebook céges oldal létrehozása után, ha hirdetésed bénán jelenik meg a Facebookon, akkor alaposan félrenyúlhatsz… És sok-sok pénzzel támogathatod a Facebookot, de biztos, hogy ez a célod? Ráadásul sokan még mindig azt a tévhitet vallják magukénak, hogy a Facebook csak brand építésre van és nem lehet rajta eladni.

Ez olyan, mintha azt mondaná valaki, hogy a karate nem hatékony. Pontosítsunk: az ő karatéja nem hatékony…

Karate ide vagy oda, ebben a cikkben összeírtam a Facebook reklám kampány kapcsán a legfontosabb dolgokat, ha esetleg Facebook hirdetések segítségével a terved a sikerre ítélt kampány megtervezése.

De, ami a legfontosabb, ha megbízol vele egy céget, akkor ne csak a Facebook hirdetési árat nézd, hanem azt is, hogy milyen stratégia van mögötte. Ez olyan, mintha azt kérdeznéd, hogy mennyibe kerül a kocsi, amit keresel? És a többi paraméterrel mi lesz?

Sok-sok tapasztalat kell, amíg a tanuló pénzt kifizeted, így lehet, hogy jobban jársz, ha megbízol vele egy céget. Jé, mi pont egy ilyen cég vagyunk, micsoda véletlen.:)

 

 

Miért a Facebook céges oldal létrehozása és reklámozás a cél?

Tetszik, nem tetszik a Facebook és MI (mesterséges intelligencia) + platformok integrációival egy virtuális valóságban próbálnak a leghatékonyabban eladni az emberek.

Ez nem a jövő, ez a valóság. Ezt megismerhetjük és mehetünk az élmezőnyben, vagy megvárhatjuk, amíg a konkurencia fejleszt és mi maradunk a hátsó sorban. Nyilván ez azért nem minden iparágra igaz és hála Istennek vannak még valódi és emberséges hús-vér emberi kapcsolatok is.

De naponta 1,45 milliárd aktív felhasználóval (Magyarországon 5-6 millió emberfia) azért elég sokan tobzódnak a Facebookon. Mr. Zuckerberg a 2018-as évet a biztonságnak szenteli.

Mondjuk a Facebook-os botrány és GDPR megjelenése óta ez nem is csoda. DE! Az Adwords-szel ellentétben az emberek nagy része a Facebookra nem vásárolni megy, hanem időt tölteni… Ebből azért nem következik az, hogy nem is csábul el és nem vásárol. De ne adj el azonnal! Itt más stratégiát kell használnod.

 

 

Így neveld a céges Facebook kampányodat 7 lépésben

 

1. Használd a Facebook hirdetéskezelőt

Ez az első lépés, hogy beregisztrálsz és létrehozod a Facebook accountodat. Telepítsd a Facebook Pixelt (html kódot weblapodon el kell helyezni hozzá), hogy lásd a hirdetések kapcsán a statisztikákat (WordPressben a Pixel Caffeine plugin lesz segítségedre).

2. Határozd meg a célt pl. lead (érdeklődő) generálás, vevőszerzés, vagy brand építése

 

3. Jöhetnek a tartalmak (cikkek, képek, videók, live-ok elkészítése)

Minél természetesebben tedd mindezt, és ne felejts el konkrét utasításokat használni, amivel irányítod a jónépet.

 

4. Buyer persona (vásárlók) meghatározása pl. életkor, érdeklődés, családi állapot stb. alapján, erről itt írtam bővebben.

 

5. Ezután jön a költségkeret meghatározása

 

Mivel a Facebooknak általában megjelenés alapján kell fizetni hirdetésnél, így a díj felszámítása kapcsán a „megjelenést” érdemes meghagyni, de az optimalizálásnál mindig válaszd azt a célt, amit el akarsz érni.

 

6. Hirdetés megtervezése

Az egész kampányt végig kell gondolnod, hogy milyen hirdetések lesznek benne. Mikor osztasz meg releváns infót és mikor adod el a portékádat. Tudatosan meg kell előre mindent tervezned, hogy tényleg megfelelően szolgálhasd az embereket.

 

7. Tesztelés és finomítás

A tesztelés és a finomítás szintén nagyon fontos. Többféle hirdetést használunk és megnézzük melyik hogyan konvertál. Első lépésben a főcím és képek variálását kezd el tesztelni, ha nem jó a konverzió.

Nagy vonalakban ez a lényeg a Facebook tudatos és hatásos kampányainak megtervezésénél. Bár ezekről napokig lehetne beszélni, a finomítást illetően.

Keresztes Attila

 

Honlapod gyors felmérése

honlapelemzés

– webergonómia
– grafika
– keresőoptimalizálás (SEO)
– marketingpszichológia
–  webjog
– programozás szempontból

KÉREM A DÍJMENTES FELMÉRÉST

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
inbound marketing eszközök, marketing eszközök fajtái, inbound jelentése, buyer persona jelentése, inbound marketing magyarul, inbound outboundmesterséges intelligencia robot, mesterséges intelligencia, humanoid robot, chatbot