Az 5 leghatékonyabb online marketing eszköz, az inbound és outbound területről (2022)

Home / online marketing / Az 5 leghatékonyabb online marketing eszköz, az inbound és outbound területről (2022)

Összeírtam a legfontosabb és leghatékonyabb online marketing eszközöket, amiket akár mától alkalmazni tudsz. Emellett a két legfontosabb megközelítést: inbound és outbound marketinget is elmagyarázom Neked.

1. Honlap

A kkv nem engedheti meg magának, hogy ne legyen fenn az interneten. Ma már a vélemények 5 másodpercen megjelennek a világhálón és, ha a vállalkozásodról semmi infó sincsen feltüntetve az inkább negatívum. A honlap úgy működik, mint egy „névjegykártya” az ügyfelek véleményével megtűzdelve. Nagyon sokat számíthat, ha a konkurenciádnak – akivel kacsintgat a leendő ügyfeled -, van honlapja és Neked nincsen.

Természetesen igényes honlapra van szükség (releváns tartalommal és megjelenéssel), mert ma már rengeteg webszemét érhető el a neten.  Szívesebben tartózkodnak a honlapon a userek ilyen honlapon, ami növelve az ott töltött időt közvetett módon rangsorolási tényező a keresőoptimalizálás tekintetében.

A pandémia óta az online térben megnövekedett forgalom nem kérdéses. Az e-kereskedelem területén 2021. decemberében a Black Friday időszakában az előző évhez képest az árbevételek 5%-kal nőttek, és az online vásárlások 22%-kal növekedtek.

Az emberek nagy része hazánkban (főleg, aki a célcsoportunk része), fent van a neten, és ha a veszélyhelyzet idején kint az utcán a boltban vásárol is, előtte általában a neten informálódik. Ezért is növekedett 2020-ban és 2021-ben is a digitális reklámpiac, mely 2022-ben is ugyanezt teszi. Ma már nagyjából a reklámköltés fele online alapú, mely hozzávetőlegesen megduplázza a TV reklám büdzséjét.

Egyedüli problémát az okozhat, hogy a precíz mérések tekintetében várható visszaesés, ugyanis kevesebb adat fog rendelkezésre állni mint korábban, ami a remarketinget nagyban érintheti. Tehát az adatkezelésnek köszönhetően szigorodtak a feltételek, így akik rátaláltak a hirdetésedre, azok hasonló hirdetéssel hosszú távon nem biztos, hogy elérhetőek lesznek ezután.

A baj ezzel az, hogy felhasználói oldalról ugyanúgy lesznek „idegesítő hirdetések”, de azok nem lesznek relevánsak sem, így még zavaróbbak lesznek. A termékek/szolgáltatások pedig drágulnak, sőt az inflációnak és a pontatlan célzásnak köszönhetően megnövekedett plusz kiadások miatt ez még fokozódni is fog.

2. Keresőoptimalizálás (SEO)

Több milliárd honlap van, így ma már nem elég önmagában igényes honlapot csináltatnunk. Ahhoz, hogy megtaláljanak már az elején figyelembe kell venni a legfontosabb keresőoptimalizálási dolgokat és folyamatosan optimalizálni kell. A SEO-ról alapjairól, legfontosabb beállításokról itt találsz infót. Ez hosszabb folyamat, körülbelül 6-12 hónap, ezzel szemben költségkímélőbb, mint a keresőhirdetések elkészítése, mely azonnali és jóval drágább.

 

 

seo, keresőoptimalizálás

seo, keresőoptimalizálás

A. On-site SEO (technikai és tartalmi rész)

Fontosak a megfelelő beállítások például a rossz minőségi oldal no indexelése (ne indexelje ezeket a Google), melyet a Sarach Console és Google Analytics segítségével tudsz ellenőrizni. A keresőoptimalizálásban az összes aloldal hat a domain értékelését illetően, így nem engedhető meg a rossz minőségi oldal indexelése, mely lehúzza a többi oldalt is. Emellett a tartalmi rész is meghatározó, lásd például megfelelő kulcsszóra megírt, igényes tartalom.

B. Off-site SEO

Az oldalon kívül végzett keresőoptimalizálási manőverek tartoznak ide. Ilyen például a linképítés. Csak minőségi, lehetőleg a témával releváns oldalról érdemes do follow linket szerezni. Ezt meg is lehet vásárolni és jobb esetben segít előbbre hozni az oldalt a találati listán. Mi csak prémium linképítéssel foglalkozunk, különben kidobott pénz az egész (régen meg is büntették érte az oldalt, ha rossz minőségű oldalról linkelted meg az oldaladat). Nagyon fontos az is, hogy megfelelő prémium minőségű cikk készüljön el, figyelembe véve a SEO szövegírás szempontjait. A rossz minőségű PR cikkek linkjeit felejtsd el, melyekről ordít, hogy erre a célra lett létrehozva. A Google azonnal kiszűri, ahogy Te is pár másodperc alatt.

3. Keresőhirdetések

Egyre kiélezettebb a verseny, így egyre kifinomultabb beállítások állnak rendelkezésre. Megtanulhatod Te is, hogy hogyan érdemes hirdetni, de az is lehet, hogy költségkímélőbb és profibb, ha megbízol vele egy céget, aki kimondottan ezzel foglalkozik és sok év tapasztalat áll a hátuk mögött. Ha rosszul állítod be a dolgokat, akkor sok ezer forintod bánhatja mindezt. Sok ügyfél keresett már meg azután, hogy kísérletezett, mely felesleges bosszúságot okozott és sok időt és pénzt dobtak ki emiatt az ablakon.

A. Google Ads (Adwords) 

A Google fizetett hirdetéseit értjük alatta, mely futhat a keresőbe beírva a kulcsszavakat, dipslay hálózaton (más, nagyobb weblapon bannerként), Gmail-ben, Youtube-on, Google Shopping-ban (webáruházaknak) stb. Kulcsszókutatás segítségével meghatározható, hogy mik azok a kifejezések, amire releváns a szolgáltatásod. A Google Ads kapcsán itt vannak az alapok. A kattintásért fizetsz többnyire (van kivétel) és így, pontosan kiszámolható, hogy mennyibe kerül Neked egy új lead (érdeklődő), ügyfél megszerzése.

 

Google Ads (Adwords) kampány beállítása

Google Ads (Adwords) kampány beállítása

B. Facebook hirdetések

Iparágfüggő, hogy tudsz-e közvetlenül értékesíteni, mert ide az emberek többnyire azért jönnek fel, hogy a barátaikkal beszéljenek, csoportokat látogassanak meg, híreket olvassanak, de már van shop része is a Facebooknak. Van ügyfelünk, akinek közvetlenül értékesítettünk erről a platformról és van olyan is, aki a hirdetéseink segítségével megszerezte a user elérhetőségét lead-ként.

Utána már például hírlevélen keresztül közvetlenül, ingyen elérve tudtunk neki értékesíteni. Általában itt a megjelenésért fizetünk nem a klikkelésért és a célközönséget tudjuk beállítani és nem a kulcsszavat, lásd Google Ads. További infó a Facebook kampányokról.

C. Összehasonlító oldalak

Meta Search Engine oldalaknak nevezzük az összehasonlító oldalakat, amik szintén a Google Shopping elveire épülnek. Ezek az oldalak aggregálják a keresésekre adott választ, ami például webshop esetén nagyon előnyös. Emellett, ha webshopod van, akkor célszerű a séma adatokat megadnod, példának okáért van-e készleten a termék, mennyibe kerül stb., mert így az már a keresőben megjelenik és egyből látja a user. Ez növeli az átkattintási esélyt (CTR) és több az esélye, hogy a Te honlapodat fogja választani. Ezáltal a schema markup segítségével ki tudjuk tölteni a rich snippets részt, ami megjelenik a keresőben plusz infóként:

Schema adatok megjelenése

D. LinkedIn

Ha B2B (cégként cégnek értékesítesz), akkor érdemes ebben a „szakmai Facebookban” gondolkodnod. Ez is iparágfüggő. Itt ugyanúgy komoly erőfeszítések kellenek ahhoz, hogy megfelelően működjön a dolog. Gyakorlatilag egy külön marketing terület.

E. Instagram

B2C (cég értékesít magánszemélynek) közegben folyamatosan fejlődik ez a marketing platform. Többnyire az Y generáció női tagjaival találkozhatsz itt. Brand kiépítésre is kiváló választás.

4. E-mail marketing

Érdemes a leendő ügyfeleket saját kommunikációs online csatornádra átcsábítani és utána díjmentesen, bármikor el tudod érni őket. Kiküldhetsz uborkaszezonban egy kupont, vagy akcióról tájékoztathatod őket. A Facebook nem véletlenül mutatja meg sokkal kevesebb embernek az általad kihelyezett linket, a szöveges vagy képes bejegyzéssel ellentétben, mert így elhagyod a Facebook oldalt. Természetesen pénzért ki lehet emelni ezeket a bejegyzéseket, de ezt az elvet a kék óriás sem véletlenül tartja szem előtt.

5. Content marketing

Az emberek nagy része informálódni és nem vásárolni jön az internetre. Ezért, ha nincs legalább 30-40 hasznos, releváns cikket tartalmazó aloldalad (a kapcsolat oldalt ne számold bele), akkor a Google nem fog szakértőnek tartani az adott területen. Ezáltal – mivel a user nem vásárolni szeretne, hanem egyelőre csak infóra éhes -, nem fog Téged előre sorolni.

Ebből következik, hogy megfelelő hosszúságú, releváns, minőségi tartalomra van szükség. A keresőoptimalizálásban a honlap és a rá mutató linkek minősége, relevanciája kulcsfontosságú. Éppen ezért marketing és SEO szempontok alapján kell ezt a szöveget előállítanod kiszolgálva megfelelő módon a usereket. Ezért SEO szövegíró szolgáltatásaidat is igénybe veheted, aki kulcsszóra készíti el az aloldalakat, blog bejegyzéseket és egyéb webszöveget. További infó: mire figyelj a cikkírásnál és webszövegírás árak

 

kreatív szövegírás, reklámszövegírás, reklámszöveg, cikkírás, cikk írása

A SEO szövegírás, cikkírás megfelelő tapasztalatokat igényel

Mi a különbség az inbound és outbound marketing eszközök fajtái között?

Egyszer volt, hol nem volt: a marketing tevékenység. Az outbound marketing. Idővel rájöttünk arra, hogy az erőszak a marketingben sem túl hasznos és érdemes olyan stratégiákat kialakítani, melyek nem „minden áron és mindenkinek” akarnak eladni minden nap 0-24 óráig. Ez persze túlzás és nem jelenti azt, hogy soha sincsen szükség outbound-os megoldásokra.

Az outbound marketing lényege, hogy mindenféle eszközzel megkeresed a leendő ügyfelet pl. hideg hívásokkal, e-mailen, reklámozol TV-ben, Youtube videókban stb. Ez a hagyományos marketing. Gyorsan lehet vele eredményt elérni, de sok ember zaklatásnak veszi – jogosan -, HA erőszakosan reklámokba kell állandóan botlania, mikor ő ezt nem is szeretné. A reklámblokkoló programok nem véletlenül születtek meg…

Természetesen lehet ezt is jól csinálni.

 

Inbound marketing jelentése

Ne keverjük össze a tartalommarketinggel az inbound marketinget, attól függetlenül, hogy ez is a része. Az inbound marketingben nem mi traktáljuk – akár erőszakosan -, az embereket, hogy „vegyenek már végre valamit”, hanem helyette igényes tartalmakat adunk át díjmentesen, melyek számukra nagyon hasznosak. És megvárjuk, hogy az ügyfelek találjanak meg minket. Nem pedig fordítva.

Ezért természetesen mindent meg is teszünk. Ide tartozik pl. a közösség és márkaépítés, e-mailes megkeresés, keresőoptimalizálás stb. Más szavakkal akkor kínálunk fel ételt számukra, amikor éhesek és nem a nap 24 órájában…

De a világ nem fekete-fehér. Szükség lehet outbound-os megoldásokra is, ráadásul az inbound marketing stratégia megvalósítása egy hosszabb távú folyamat. Utána viszont stabilan nyújt megoldást a cégednek, de folyamatosan csiszolgatni kell a dolgokat a mérések és a piac változása alapján.

 

Hogyan néz ki nagy vonalakban a struktúrája az inbound marketingnek?

Első lépés természetesen a piackutatás, felmérés. Célpiac meghatározása (buyer persona). Egy képzeletbeli személy meghatározása, akik a mi termékünket / szolgáltatásunkat keresik.

És aztán jöhet a vásárlói útvonalak (buyer’s journey) megtervezése. Ez alapján készítjük el a rendszerünket, melyet automatizálni fogunk. Fontos, hogy ne rögtön vásárlókban gondolkodj (persze ez iparág függő is). Először első látogatóról, visszatérő látogatóról, lead-ről (érdeklődő), vásárlóról beszélünk.

A honlapodon elhelyezhetsz egy „csalit”, pl. hogy 30 napig díjmentesen használhatja a szoftveredet, egy letölthető hasznos anyag formájában, amiért hajlandó megadni az e-mail és egyéb adatait. Megkaptuk a leendő ügyfél nevét, e-mail címét és így ingyenesen el tudjuk őt érni bármikor. A jogi dolgokról sem szabad megfeledkezned.

Ezután beszélünk a lead gondozásáról (lead nurturing). Ebben segítenek a hírlevelek is. De itt még nem szabad értékesítenünk. És ne keverjük össze a marketinget (érdeklődők konvertálása) az eladással (sales). SQL – azaz Sales Qualified Lead – az az érdeklődő, aki készen áll arra, hogy vásároljon. Azért fontos mindez, mert teljesen máshogy kell őket megszólítanunk, kezelnünk.

Miután elkészültünk a tartalommal, elkezdjük automatizálni, mérni és finomítani a folyamatokat. Konkrét ajánlatok kapcsán landing page-eket (céloldal) használunk és cselekvésre buzdító call to action (CTA) gombokat, stb.

A tartalommarketing célja pedig az, hogy online anyagok létrehozásával és kiemelésével növeljük az érdeklődést egy adott termék vagy szolgáltatás iránt.

Meghatározó, hogy az ügyfél tudja-e, hogy mi a problémája vagy sem. A pszichológiában is beszélünk betegségtudatról. Ha pl. valakinek doxazmája (téveszméje) van, és azt képzeli, hogy ő Julius Caesar, akkor nehéz őt logikus érveléssel meggyőzni, hogy ez nem egészen helyes megállapítás.

Az inbound marketingben beszélünk a lead gondozás kapcsán az edukációról is. Ebben az óriási reklámzajban ugyanis kulcsfontosságú, hogy ne webszemetet, hanem igényes tartalmakat osszunk meg a nagyérdeművel. És érdemes átlagosan heti 1-2 e-mailt kiküldeni a feliratkozóidnak (kampány időszakban lehet gyakrabban is kommunikálni). Persze ez is sok mindentől függ és ma már a közösségi hálón lehet legkönnyebben elérni az embereket.

 

A szegmentálás fontossága

Az igazán professzionális megoldás az, ha legelőször mindenkit besorolunk egy buyer persona (régen célszegmensnek hívtuk) alapján. És ezen belül is tovább szegmentálunk az alapján, hogy ki hol tart a vásárlási folyamatod útvonalán. És ezek alapján kell megírni az e-maileket. Nem véletlenül szegmentál a Facebook is, ahol gyakorlatilag bárkit megcélozhatsz hirdetéseddel.

 

Példák szegmentálásra

  • érdeklődési kör
  • életkor
  • munkahely
  • lakhely
  • problématudat
  • eddigi vásárlások
  • viselkedés

 

Összefoglalva, nagyon fontos, hogy pontosan megtervezzük a különféle folyamatokat mielőtt a gyakorlat mércéjén lemérjük hatékonyságukat. És utána folyamatosan mérünk, tesztelünk és finomítjuk a különféle megoldásokat automatizálással egybe kötve a megfelelő szoftverek segítségével.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
weblapfejlesztésSocial média és marketing trendek