Mesterséges intelligencia és chatbot fejlesztés (2022)

Home / webfejlesztés / Mesterséges intelligencia és chatbot fejlesztés (2022)

Mi az a chatbot és mi szükség van rá?

A mesterséges intelligencia (MI) folyamatos fejlesztés alatt áll, és már régóta alkalmazzák gyakorlatban is a segítségét. Maga a mesterséges intelligencia az interneten keresztül tanul és kapja meg az infókat. Ezért is próbálnak bevonni egyre több eszközt ebbe a világba. Régen, néztük ezeket az eszközöket, majd magunkra csatoltuk, lásd okosórák, és ezután felmerült a lehetősége, hogy a bőrünk alá is beültessük ezeket.

A chatbot-ok azonban nem egy scifi filmből ismerős robotok, hanem segítenek az automatizált folyamatok terhét levenni a vállunkról. A chatbot régóta létezik, ami alatt egy olyan programot értünk, mely képes utánozni, illetve szimulálni az emberi beszélgetést. Fontos megjegyezni, hogy gyermekeink is utánzással tanulnak.

A felhasználói élmény egyre hangsúlyosabb. A keresőoptimalizálásban természetesen fontosabb a tartalom, mint a tálalás, mert hiába csoda szép a weblap, ha nincs rajta releváns, értékes információ. Ettől függetlenül meghatározó az is, hogy megfelelő módon tálaljuk a dolgokat. Legyen könnyen áttekinthető, színes, tagolt, stb.

Ezt nagyon jól kiegészíti a chatbot. Ha az ügyfélről eddig gyűjtött adatok alapján történik a kommunikáció, az nagy bizalmat szül. A sok mikro elköteleződés, lásd kommunikáció a chatbot-tal, videónk megtekintése, feliratkozás a hírlevélre, stb., mind a vásárlás irányába tereli a lead-et (érdeklődőt).

Hogyan működik a chatbot fejlesztés?

Tehát mesterséges intelligenciát képes a chatbot használni a cél elérése érdekében. Konkrét információt képesek átadni a user-nek, az ő érdeklődési körének megfelelően. Hasonlóan egy megfelelő precizitású asszisztenshez. A chatbot több adatbázissal és alkalmazással is kapcsolatban állhat, és így rengeteg információval tud rendelkezni. Képes lehet arra, hogy taxit rendeljen nekünk, és így tovább.

Természetesen, a honlapunkra telepíthető chatbot esetében teljesen más a helyzet. A chatbot nem úgy kommunikál, mint egy ember, de a fejlesztések ebbe az irányba mutatnak. Ezen kívül, nemcsak hang és szöveg segítségével tudja ezt megtenni.

A chatbot előnyei

  • Sokszor pontosabb az embereknél.
  • Folyamatosan rendelkezésre áll (esetleg továbbítja az üzenetet az ügyfélszolgálat számára).
  • Gyors és fejleszthető.
  • Csak egyszeri, és fenntartási költséggel kell számolni.
  • Képes bizonyos feladatokat átvenni az emberektől.
  • Trendi.
Chatbot és mesterséges intelligencia

                                                A chatbot átveszi tőlünk az automatizált feladatkört

A chatbot használatának területei

  • Rendelések, foglalások online felületen.
  • Webshopokban a vásárlási folyamatok elősegítése.
  • Ügyfélkezelés.
  • Marketingkampányok esetén kommunikáció a célközönséggel.

A chatbot típusai

  • Előre megírt (előre meg kell adni a kérdéseket és válaszokat és ezek mentén működik).
  • Intelligens (mesterséges intelligenciával rugalmasabb válaszokat ad).

Hogyan történik a chatbot fejlesztése?

Webfejlesztők szokták fejleszteni a chatbotokat. A folyamat a következő módon történik:

  • a különféle dokumentumok begyűjtése (e-book, esettanulmány, GYIK, stb.),
  • a chatbot, virtuális asszisztens testet ölt,
  • tesztelés,
  • monitorozás (utánkövetés),
  • karbantartás.

Mi vár ránk 20 év múlva az MI-nak köszönhetően?

Először néhány érdekességről írok, főleg a mesterséges intelligencia (MI) kapcsán. Végül, pár mondatban természetesen a chatbot-ot, Instagramot illetően is leírok pár dolgot. Egy kedves programozó ismerősömmel is sokat beszélgettünk a chatbot-ok kapcsán, aki Németországban és Svájcban járt egyetemre, és figyelemmel kísérte a legújabb kutatásokat.

Egyes becslések alapján, 20 éven belül a munkahelyen dolgozó emberek 48%-a elveszíti a munkáját. Reméljük, új iparágak is megnyílnak, és ők találnak helyette mást. Idővel, az orvosok, ügyvédek, mérnökök, de még a földműveléssel foglalkozó gazdák munkája is teljes mértékben gépiesített lesz.

A humanoid robotok nem fognak fizetésemelést kérni, nem panaszkodnak, és sokkal precízebben és gyorsabban fognak dolgozni nálunk. Sőt, ez nem a jövő, ez már most is így van. Sajnos, haláleset is történt, mikor például egy üzemben dolgozó humanoid fejbe vert egy dolgozót, aki belehalt sérüléseibe. És arra is volt már példa, hogy egy fiatalember 3 hétig nem dolgozhatott, mert rendszerhibából adódóan úgy érzékelte a rendszer, hogy lejárt a munkaszerződése, hiába tudta a HR-es és az igazgató is, hogy ez nem igaz. Nem tudtak belenyúlni a abba. Az önműködő rendszer megalázó helyzetbe hozva, a biztonsági emberek segítségével távolította el az illetőt a munkahelyéről, és három hétig fizetést sem kapott, pedig a hibát nem ő követte el. Nyilván az automatizálás és a különféle szoftverek használata roppant hasznos, de nem mindegy, hogy ki irányít.

A kutatások során az is előferdült már (ez tényleg ferdeségnek tűnik), hogy két mesterséges intelligencia egymásra talált, és szinte azonnal egy saját nyelvet hoztak létre, és elkezdtek egymással beszélgetni, amit az emberek nem értettek. Azonnal le is kapcsolták őket, de mi lesz, ha már nem lesznek lekapcsolhatóak?

Miért gondolta Stephen Hawking, hogy az emberiség elpusztulhat (feltételes módban), ha teljesen átadjuk az irányítást a humanoidoknak, androidoknak? Mitől ember az ember, ha nemcsak egy elmeként és testként tekintünk rá?

Az ember tudattal rendelkezik, mely nem reprodukálható mesterséges módon. Singularitásnak hívjuk, mikor a MI okosabb nálunk és átveszi az irányítást. Ők mindent a neten keresztül tanulnak meg, bárhova elutazhatnak online, térképet böngészhetnek pár másodperc alatt, stb.

Mivel, van már olyan könyv, amit kiadtak és amit az MI írt, így azt sem mondhatjuk, hogy nem kreatívak. Innentől kezdve miben különbözik látszólagosan az emberektől? Sőt, extra képességekre is szert tehetnek, például érzékelhetik a falon túl lévő ember formáját (ergo „átlátnak” a falon) az elektromágneses sugárzásnak köszönhetően.

Mesterséges intelligencia, 2022-es trendek a weboldalakat érintő területeken

Az algoritmusok tanulása terén érhet el áttörést az MI. Ezek azok a speciális kódok, amik leprogramozásával készül el többek között egy weboldal, illetve maga a funkcionalitás. A másik nagy terület a kiberbiztonság. Főleg a pandémia óta, rengetegen vagyunk az online térben és ez a bűnözőkre is igaz. Éppen ezért fontos, hogy ezen a területen is fejlesszünk és megvédjük a honlapokat a feltöréstől. A vírusok egyre kifinomultabbak.

Akkor most ki fog irányítani?

A jövőben elképzelhető, hogy az agyunk digitalizálható lesz, és azt klónozni lehet mesterséges módon. Így, egy mesterséges testben látszólag az ismerősünk egy halhatatlan formában fog létezni, emlékezve a különféle történésekre, szokásokra, stb., amiket emberként előtte megélt élete során. Ehhez csak egy ép agyra lesz szükség a másoláshoz.

De akkor is egy robotról beszélünk, és nem egy hús-vér emberről. Ezen kívül, már most is minden velünk kapcsolatos infó alapján tanulnak a robotok. Egy kutatás alapján körülbelül fél nap alatt azt szűrte le az MI, hogy rasszisták vagyunk, perverzek és agresszívek. Át is kellett állítani ezt a verziót, mely objektíven lekövette a szokásainkat, infók alapján a preferenciáinkat.

Egy másik meglepő dolog, amikor egy fiatal lány kapott reklámüzenetet terhességgel kapcsolatos termékekről, egy áruháztól. Az apa el is küldte őket melegebb éghajlatokra. Aztán kiderült, hogy tényleg áldott állapotban volt a kisasszony, melyet egy áruház hamarabb tudott meg a szokásai alapján, mint a lány családja.

Már most is, az okos telefonunk „dönti el”, milyen lesz az idő, mit együnk, hova és hogyan menjünk, kiszámol mindent helyettünk, és a randi szolgáltatások alkalmával is kiválasztja vagy előválasztja a megfelelő társat. Reméljük nem robotot. 🙂

Ez az egész technikai fejlődés egy folyamat, de ha a lelki fejlődés ezt nem követi le, akkor az olyan, mintha gyermekek kezébe fegyvereket adnánk. És itt nem jóllakott, kedves napközisekről van szó.

A fejlesztőknek az a kihívás, hogy amit az ember nehezen ki tud számolni, az a robotoknak roppant könnyű (lásd például matematikai műveletek), de ami az embereknek könnyű, például érezni, hogy mikor kell egy beszélgetésbe bekapcsolódni, az pedig a robotoknak nehéz.

Mesterséges intelligencia a webshopokban

Ma már mesterséges intelligencia segít eldönteni, hogy konkrétan milyen posztokat láss, ez segíthet a támadások kivédésében is. Általában ezeket a robotokat úgy tesztelik, hogy nem szabad, hogy kiderüljön a tesztalanynak, hogy ez mesterséges intelligencia.

A Google bemutatóján egy ember megjegyezte, hogy milyen kedves volt a fodrász hölgy, akivel megbeszélte az időpontot. Aztán megsúgták neki, hogy ő egy mesterséges intelligencia által működtetett robot volt. A Messenger chatbot-ok szintén gyorsan fejlődnek és pár nap alatt be lehet taníttatni őket.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
weblapfejlesztéscontent marketing