Bérelhető webshop (Shopify, Unas, Shoprenter) vs WordPress (WooCommerce) és egyedi fejlesztés

Home / online marketing / webshop marketing / Bérelhető webshop (Shopify, Unas, Shoprenter) vs WordPress (WooCommerce) és egyedi fejlesztés

Megtudod ebből a cikkből, hogy mi az előnye és a hátránya a bérelhető webshopoknak, egyedi fejlesztésű webáruházaknak és a meglévő sablonokat felhasználó rendszereknek. Ezáltal kiderül számodra, hogy melyikbe érdemes belevágnod… Ha most akarsz webshopot nyitni vagy a meglévőt migrálnád (költöztetnéd át) egy profi rendszer alá.

A bérelhető webáruházak közé tartozik a Magyarországon legnépszerűbb Shoprenter és Unas (magyar mind a kettő), de más cégeket is meg fogok említeni ebben a cikkben. A nagy nemzetközi óriás, a bérelhető webshopok Porsche-ja pedig a Shopify (angol).

Emellett, lehetőséged van egyedi webshopot készíttetni webfejlesztővel és grafikussal (0-ról felépítve), vagy előre már elkészített modulokat felhasználva, a saját igényeidnek megfelelő nyílt forráskódú megoldásban, például WordPress-ben gondolkodni és integrálni a WooCommerce-t, melynek az alapjai ingyenesek (összerakásért, működtetésért kell fizetned, ha nem Te csinálod).

Ne azt kérdezd melyik a legjobb webshop motor

Hanem, hogy Neked – a Te igényeidnek megfelelően -, melyik a legjobb. Hiszen mindegyik jó megoldás a különféle igényeknek megfelelően, melyeket részletesen és összefoglalva is megírok ebben a cikkben. Ennyi időt minimum szánj rá, ha komolyan szeretnél webshopban gondolkodni, mert ez alap. Hiába tudod fele annyi pénzért megvenni a webshop motort (vagy bérelni), ha tízszer annyi időbe / pénzbe kerül az üzemeltetése…

Nyilván abból érdemes kiindulnod, hogy a webshopod sikeres lesz, különben mi értelme az egésznek? Ehhez azonban elképzelhető, hogy idővel fejlesztened kell. Ha az előre dobozolt csomagban (lásd webáruház bérlés) erre nincs lehetőség, akkor ebből lehet probléma. Bár ezek a rendszerek folyamatosan fejlődnek és adott, nagyon sok, színvonalas funkcióval vannak ellátva.

Azonban egyfajta függőség kialakul, hiszen csak a bérelt webshop szerverén tudod üzemeltetni a webáruházadat, az ő szabályaik alapján. Az egyedi fejlesztésű honlap esetében pedig a webfejlesztőd munkáját nem biztos, hogy bármelyik másik webfejlesztő szívesen átveszi, mert mire kiismeri a sok ezer soros kódot, inkább újat készít el, ami után tudja vállalni a felelősséget. Így a továbbfejlesztés kapcsán is kialakul egyfajta függőség. Ez nem biztos, hogy probléma, ha megbízható az adott webfejlesztő, de tudj róla!

Más oldalról megközelítve, kérdéseid lesznek. Ekkor nem biztos, hogy a webfejlesztőhöz érdemes szaladni, aki 5-15 e Ft-os óradíjon válaszol Neke, és általában sajnos a javítások, kisebb munkák nem nagyon motiválják őket a válaszadásra. Udvariasan arra hivatkozhatnak, hogy most nem tudják vállalni a kérést, mert el vannak havazva (lásd egyedi fejlesztésű webshop esetén). Ha azonban bérelhető webshopban, vagy WordPress-ben gondolkozol, akkor lesz a hátad mögött support.

WordPress motor hajtja a weblapok körülbelül 30-40%-át és azon belül a WooCommerce (lásd webáruház) közössége is napról napra egyre nagyobb, és segíti egymást a webshop engine (webshop motor) közössége:

WooCommerce Community

Miért fontos végig gondolnod, hogy Neked a WooCommerce, Unas, Shopify vagy Shoprenter, esetleg az egyedi fejlesztésű webshop a nyerő?

  • Mert lehet, hogy kevés a margin-od, ezért még nem érdemes x rendszerben gondolkodnod,
  • vagy éppen fordítva, van kezdő tőkéd, hogy igazán profi rendszered legyen.
  • Rengeteg idegeskedést és időt, pénzt spórolhatsz meg, már működő integrál megoldásokkal.
  • Nem a hajadat akarod tépkedni, miután végre megtaláltad a profi terméket + webshopot + marketinget, amit ennek ellenére több százan vásárolnának, de lefagy a rendszer,
  • esetleg egyéb technikai probléma akad.
  • Cégedet egy “Trabanttal” azonosítják.
  • Túl sokat fizetsz webfejlesztőknek azért, ami már ingyenesen elérhető, és még meg is váratnak Téged cserébe.
  • A versenytársak nevetve beelőznek, integetve, az elavult rendszeredet látva.
  • A vevők lelépnek, és ami a legrosszabb, hogy nem tudod pontosan mi az oka ennek.
  • Egyéb infó: WordPress / egyedi vagy Wix honlapkészítésben érdemes-e gondolkodnod?

Bérelt webáruházat vagy sajátot érdemes választani?

  • Mennyi pénzed és terméked van?
  • Nemzetközi vagy hazai piac érdekel?
  • Készen szeretnél megkapni mindent, ha ez többe is kerül vagy inkább kicsit beletanulsz a témába és megbízol vele egy céget, lásd marketing, grafika, üzemeltetés stb.
  • Ha pedig még nincs forrásod (lásd pénz, idő, alkalmazott), akkor választhatod a webáruház bérlést, és utána akár a kialakult igények alapján, később le is fejlesztetheted Magadnak az egészet (vagy fordítva).
  • Megfelelő tőkével, hosszú távon lehet, hogy jobban jársz a saját webshoppal (ez matek, ki kell számolni).

Egyedi fejlesztésű webshopok

  • Régen csak ilyen megoldások voltak, de ma már nem szeretnénk egy cégtől függeni, aki leprogramozza a weboldalt és utána csak ő tudja azt karban tartani, tovább fejleszteni (ha még valami másra lenne szükséged).
  • Minek fizetnél egy fejlesztő csapatnak azért, amit más rendszerek már leprogramoztak és ingyen elérhetőek a számodra?
  • Ennek ellenére, ha van sok millió forintod erre, hogy ezt megfizesd és nagyon speciális dolgot szeretnél, például a honlap egy számlázó szoftvernek készül, akkor jó megoldás lehet.
  • Bár van lehetőség az ingyenes modulokat felhasználva tovább fejleszteni például a WordPress-t, így nem kell a 0-ról megfizetned, hogy webfejlesztők leprogramozzák Neked a webáruházadat.
  • Lassan készül el, és ne hidd, hogy bármikor készen leszel vele, mert folyamatosan fejlesztened kell majd, ami pénz kérdése.
  • Azonban nagyon egyedi dolgokat, gyakorlatilag bármit meg tudsz általa valósítani, ha előre meghatározzátok a feladatokat és ez alapján készül el (később már nehezebben módosítható).
  • Általában stabil a rendszer (főleg, ha karbantartják és jó a hosting mögötte), és nehezebben feltörhető.
  • Admin felület kérhető hozzá, hogy bárki szerkeszteni tudja a tartalmat.
  • Pár termékkel könnyen el leszel, de utána sok száz terméket egyesével felvinni, elég nagy nyűg lesz (egy Zrt.-nek erre külön lefejlesztettünk egy alkalmazást, mely automatikusan frissítette a termék adatait, így ez is megoldható, de nem olcsó mutatvány, mert rengeteg munka van vele).
  • Nem kell havonta fizetned, és bárhol hosztolhatsz a weblapoddal.
  • Ha valami nagyon különlegesre van szükséged, akkor jó megoldás lehet.
  • A hosting szolgáltató ma már sok esetben díjmentesen biztosítja az SSL tanúsítványt.

Meglévő, ingyenes sablonokból felépített CRM rendszerű webáruházak (WooCommerce)

  • Hogy ne kelljen mindig a 0-ról leprogramozni a webshopot, léteznek ingyenesen elérhető, nyílt forráskódú szoftverek, amik tovább fejleszthetők. Ilyen például a WordPress, ami lehet honlap, blog oldal és webáruház (ezek mindegyike is). jelenleg ez a legnépszerűbb megoldás, de írtam egyéb rendszerekről is: A WordPress honlapkészítés előnyei / hátrányai.
  • Olcsóbb és egyszerűbb kezelni, mint az egyedi fejlesztésű honlapokat, és szinte ezzel is bármi megvalósítható és gyorsabban is készül el.
  • Profi grafikai sablonok 10-30 e Ft értékben elérhetőek, és emellett egy profi logót 50 e Ft-ért általában egy grafikus megtervez Neked, így ezzel már el tudsz indulni a brand-et építve. Emellett szükség van a WooCoomerce telepítésére és néhány ingyenes és fizetős sablon telepítésére. Például hazánkban a Simple Pay (OTP) bankkártyás fizetési megoldás és utánvét, átutalást érdemes választani. Nyilván amerikai piacon az utánvétre nincs szükség.
  • De a grafikai sablon helyett egyedi grafikai tervezést is kérhetsz, és site-builder ez alapján is össze tudja rakni a honlapot WordPress rendszer alá.
  • Ha kevés terméked van, vagy alacsony a margin-od, akkor ebben érdemes gondolkodnod.
  • Viszonylag könnyű kezelni és van export, import lehetőség.
  • Nagyon sok funkciót akár pár perc alatt a pluginok installálásával be tudsz kapcsolni: chatbot, kereső, pop-up ablakok stb.
  • A webshop létrehozása általában minimum 200-300 e Ft-ba kerül, de utána nincs havidíj és általában (igénytől függően) a bankkártyás fizetés plugin-ja és a banknak fizetendő jutalék kerül felszámításra.
  • Nem kell havonta fizetned és bárhol hosztolhatsz a weblapoddal.
  • A hosting szolgáltató ma már sok esetben díjmentesen biztosítja az SSL tanúsítványt.
  • Saját admin felület.
  • A GDPR kompatibilitásról nekünk kell gondoskodni, de ehhez is elérhetőek ingyenes plugin-ok (szöveg megírását vagy sablont pedig meg lehet vásárolni).
  • Hátránya, hogy külön foglalkozni kell a SEO-val, marketinggel és karban kell tartani a weblapot. Ezek kiszervezhetőek, vagy Te akár Te is megtanulhatod kezelni őket.
  • Rengeteg angol és magyar nyelvű cikk, videó és fórum érhető el a WordPress kapcsán. Webfejlesztők is elérhetőek többnyire óradíjon, de emellett a support a fizetős grafikai sablonokhoz is jár korlátozott ideig. És az ingyenes és fizetős plugin-ok írói is többnyire elérhetőek általában fórumon keresztül.
  • Intelligens pop-up ablakokat integrálni tudsz a WooCommerce-be például a fizetős Opti Monk segítségével.
  • Külön kell remarketing szoftvereket, Facebook, Google Ads hirdetéseket elkészíteni, de természetesen ez is megoldható.
  • Plugin segítségével nem okoz gondot chat-elés a vásárlóval.
  • A kívánalmakra, problémákra mindig lehet találni megoldást, csak nem tolják azt ember alá egyből. Például, ha bonyolult a Search Console eredményeiből kiböngészni a lényeget, akkor használhatsz mellette egyszerűbb szoftvert, például a StatCounter-t, vagy elég az e-mail jelentésekben a lényeget átnézned egy perc alatt: hányan jöttek a weblapodra, milyen eszközről és országban, milyen kulcsszó alapján, melyik aloldalra landolva és a Google keresés típusát is láthatod benne.

eredmények a Google keresőben

  • Nem egy dedikált csapat programozza csak, hanem bármelyik céget, szabadúszót megbízhatod a fejlesztésével (bárki fejlesztheti az ingyenes, nyílt forráskódú platformot), de ez nyilván pénzbe kerül, ekkor már nem ingyenes. Persze, Te is megtanulhatod kezelni és akkor ingyenes marad, de ehhez azért el kell benne mélyedni. 
  • Hírlevélfeliratkozás: egyszerűbb (2 e feliratkozóig ingyen elérhető) Mail Chimp-pel el tudsz indulni, aztán válthatsz, erről bővebben: e-mail marketing 
  • Kereső alapból elérhető, de beállítható, hogy milyen oldalakban kereshessünk az oldalon, illetve lefejleszthető komolyabb, intelligens kereső is.
  • Sok ezer plugin (bővítmény, lásd funkciók) és grafikai sablonok érhetőek el, melyek között vannak ingyenes és fizetett megoldások is.
  • Bármi leprogramozható, így sokkal kifinomultabb és egyedibb lehet SEO és egyéb szempontból a webáruházad.
  • Összeakadhatnak egymással például a pluginok, így nem árt, ha valaki karbantartja az oldaladat vagy azonnal ilyen esetben a backup-ot vissza tudod tölteni.
  • Ha kiszámoltad, hogy olcsóbb egy nagy összeget kifizetni egyszer, mint folyamatosan havi 8-86 e Ft-ot éveken át, ami sok millió Ft lehet (lásd például Shopify), arról nem is beszélve, hogy a honlap összerakása webfejlesztő által szintén több százezres, milliós tétel lehet ugyanúgy, ha nem Te csinálod meg.
  • Ha inkább szabad maradnál és azért fizetnél csak, amire szükséged van például SEO, marketing (nem kell alapból ez a tudás).
  • Ha inkább pénzt megspórolva kisebb büdzsével, árréssel rendelkezel (tranzakciós díjak felemésztenék a hasznodat), de cserébe van időd, energiád beletanulni és ezzel pénzt megspórolni, akkor a WordPress-t szeretni fogod.

Bérehető webáruházak 

Ennek az az előnye, hogy nem feltétlen kell nagyobb tőkével rendelkezni, főleg, ha van némi tudásunk és szívesen “összeklikkeljük” a “fogd és vidd” módszerrel a saját webshopunkat. Ezek egyre egyszerűbbek, felhasználóbarát megoldást képviselnek. Azonban havi díjuk van, cserébe egy kész profi rendszert kapunk, amit folyamatosan fejlesztenek. A hosting szolgáltatást is beleértve, vagy akár a mesterséges intelligenciát.

Shoprenter és az Unas bérelhető webshopok funkciói közül a legfontosabbak, és konkrét árak

  • Olcsóbb, mint a Shopify, de nem olyan profi.
  • Magyarul lehet benne kommunikálni.
  • Tökéletesen működnek rajta a magyar integrációk.
  • Az admin felület nehezebben kezelhető.
  • SSL tanúsítvány, admin felület, korlátlan felhasználói fiók.
  • Online marketing és SEO szempontból nem biztos, hogy a legjobb választás.
  • Kevesebb az applikációk száma, kevesebben fejlesztik azokat.
  • Nem rendelkezik mesterséges intelligenciával, automatikus hirdető app-pal.
  • SEO tudása alacsonyabb a Shopify-hoz képest.
  • Ingyenes ügyfélszolgálat.
  • Automatikus figyelmeztetések a webjogot illetően (lásd például nincs megadva egy fontos információ).
  • Kialakítható egyedi grafikai megjelenés.
  • Viszonylag könnyű kezelni és van export, import lehetőség.
  • Termék összehasonlítás funkció, kosár eltárolása (ha később folytatná a vásárlást).
  • Alap SEO beállítások: title, description tag-ek, meta adatok, canonical beállítás, automatikus generálási szabályok stb.
  • Kapsz leírást a webshop működtetése kapcsán.
  • Beépített affiliate (más adja el a termékedet jutalék fejében) és cashback (minden vásárlás után jár a jutalék) rendszerek.
  • Beépített hírlevél funkció (integrálható például a Mail Chimp, Active Campaign, Sales Autopilot), követő levelek, készletértesítő, ajándék termék stb.
  • Remarketing szoftverek, Facebook, Google Ads hirdetések, chat-elés a vásárlóval.
  • Kuponok, cross-sale, up-sale rendszerek (elég kifinomult alapból a rendszer).
  • Külső marketing szoftverek közül néhány: White Press, Olcsóbbat, Árukereső, Kuponkódok, Barion stb.
  • Az Unas havi díja jelenleg (éves díjfizetés esetén kedvezményesen): nettó 2190 Ft (Unas Standard), nettó 4390 Ft (Premium)), vagy nettó 17.490 Ft / hó (VIP).
  • A Unas Standard csomag hozza az alapokat és 10 termékfotót enged feltölteni, korlátlan kategória mélységgel és 500 MB tárhelyet biztosít a számunkra, korlátlan tartalmi oldal, beépített hírlevél modul is rendelkezésre áll.
  • Az Unas Standard csomag hozza a 30+ szállítási metódust,  40+ fizetési megoldást, 20+ külső marketing megoldást, a szinkront a külső rendszerekkel, lásd API, több nyelv, deviza, up-sale, cross-sale, raktárkezelés, szűrés, összehasonlítás, szállítási területek stb.
  • Az Unas VIP csomaggal elérhető: a Premium összes funkcióján kívül a VIP ügyféltámogatás, a szolgáltató logó eltávolítása, külső SEO Audit, termék teljesítmény statisztika, árcsökkenő értesítő  a vásárlónak, mennyiségfüggő akciók, automata folyamatok, bővített API, több webáruház összekapcsolás stb.

Unas webáruhaz partnerek

  • Jelenlegi Shoprenter árak (éves díjfizetés esetén kedvezményesen): Bronze (nettó 4158 Ft), Silver (nettó 9992 Ft), Gold (20.825 Ft)
  • A Bronze-ban max. 1.000 termék tölthető fel, kuponok akciók, tömeges feltöltési lehetőség, intelligens termékajánlót kapsz
  • A Silver csomagban: a bankkártyás fizetési lehetőséget, termékmegosztó oldalakkal történő integrációt is megkapod mellé és a Facebook Boltot és Instagram Shopot, és a Google Shopping is a rendelkezésedre áll
  • A Gold csomagban ezeken kívül jár a marketing automatizmus, hűségpont és affiliate rendszer, szűrési rendszer, termék adatok automatikus frissítése (API)
  • Normál kereső, adott kategóriában történő keresés vagy 0 találat esetén átirányítás. Néhány betű leütése alapján javasolt találatok megjelenítésére is van lehetőség.
  • Facebook csoporttal rendelkeznek, ahol lehet infót cserélni.
  • A Shoprenter talán komolyabb, nagyobb tudással rendelkezik az Unas-hoz képest és ez árszabásban is tükröződik.
  • Ennek ellenére, ha nem tudsz angolul és nem akarsz külföldre terjeszkedni, sőt nem a nagy üzlet építése a cél, akkor ez tökéletes megoldás lehet.
  • Több webshop összekapcsolható.
  • Ha a magyar piacon maradva egy viszonylag átlagos forgalom mellett, nem bajlódnál külön a karbantartással, frissítéssel (nem szeretnéd Te csinálni pénzt megspórolva ezzel, vagy megbízni vele egy céget), megelégedve ezekkel a funkciókkal, szívesen üzemeltetsz webshopot, akkor az Unas vagy Shoprenter kiváló választás.
  • Ha kiszámoltad, hogy évek során a havi díj kifizetése mellett is jobban jársz, mintha egyszer kifizetsz a havidíj helyett minimum 150-300 e Ft-ot a webshop elkészítéséért…  
  • Alacsony, 15-20%-os profit margin-nál is jó választás a Shopify-jal szemben.

 Unas vagy Shoprenter?

  • Hasonlítsd össze: ár, technikai tudás (pop-up, marketing eszközök, hírlevél, követőkód, banner stb.) design alapján, ügyfélszolgálat, SEO és UX alapján.
  • A grafikai sablonok szerkeszthetőek benne, de a Shoprenterben sokkal több SEO lehetőség van, ami fontos feature.
  • Az Unas letisztultabb, egyszerűbb, átláthatóbb a kezelőfelületet illetően.
  • Az alapkódokat a méréshez (ez alap kérdés) mindkét rendszer tudja.
  • A Shoprenter-nél pedig rengeteg oktató anyag érhető el.
  • A külső e-mail marketing rendszer kapcsán mindkét cég jól áll.
  • Az Unas-ban sok pop-up lehetőség van, a Shoprenter pedig a cégcsoportja Opti Monk megoldását preferálja, ami szintén jól működik.
  • Az Unas-ban több affiliate marketing megoldás van.
  • A Shoprenter drágább, de mindkét cég esetén van 2 hét próbaidőszak (érdemes ekkor csúcsra járatnod és mindent kipróbálni, amit most és később tervezel, így könnyen eldöntheted, hogy melyiket válaszd).
  • Szűk büdzsével, ha csak pilot jelleggel bele akarsz kóstolni a webshopozásba és e két bérelhető megoldás közül szeretnél választani, akkor talán az Unas a jó megoldás számodra .

Shopify, az ászok ásza a bérelhető webshopok világában

Magyarországon még nem annyira terjedt el, mert általában az olcsó megoldást, a magyar nyelvű supportot preferálják sokan. Emellett néhány integráció még nincs készen, mert a kanadai Shopify-nak nem biztos, hogy érdemes azonnal fejlesztenie nálunk. Azonban szép lassan ezek a problémák megoldódnak, de már most is áthidalhatóak.

És, ami a bérelhető webáruházakat illeti, ez a rendszer a number one. Ezért a fenti felsorolást, lásd Unas, Shoprenter, felül múlják a funkciók, így ezeket nem írom le újra. Azonban meg is kell fizetni ennek az árát, rendszeresen.

Jelenleg háromféle csomag közül választhatunk, havi 26, 71 és 266 dollár a csomagok ára és 2%, 1% és 0,5% a jutalék díja (a csomagokhoz mérten), de a regisztrált Shopify szakértők magasabb értékeket adtak meg és a tranzakciós százalék is magasabb, lásd lent.

  • Az első, basic csomaggal el tudsz indulni: SSL tanúsítvány, 2 felhasználói fiók, analitika, automatizáció, blog, elhagyott kosár funkció már a rendelkezésedre áll.
  • Ha egyéb funkcionalitás kell, akkor a Shopify App Store-ban kell keresned hozzá (része havi díjas és forgalomhoz kötött az ára).
  • 5-10 applikációban érdemes gondolkodni.
  • Ahol saját rendszere, Shopify Payments (Stripe működteti és hamarosan várható, hogy hazánkban is működni fog) nem elérhető, ott a bankkártyás fizetés PayPal-on keresztül is megoldható. De választhatjuk a Simple Pay megoldást is. Az az igazság, hogy nem igen támogatja a harmadik félen keresztül történő bankkártyás kifizetést a Shopify és tranzakciós díjat kell kifizetni a bankkártyás vásárlás alkalmával. Ennek ára nagyjából (országfüggő is) 2,9-0,5%, mely változó a csomagtól függően, amit havonta, alapból kifizetünk a cégnek. Minél drágább csomagot választunk, annál olcsóbb a tranzakciós díj. Emellett jelenleg még 30 centet számolnak a tranzakciós díjhoz hozzá, minden eladás után. Népszerű hazánkban a 79 dolláros csomag, mellyel 1-2%-ra vihető a kiadás költsége, de emellett a Simple Pay díja is felmerül (mely lealkudható 1,5%-ra), ha bankkárytával fizetnek. Ha azonban utalással, vagy utánvéttel fizetnek, akkor ezek a költségek nem jelentkeznek.
  • Ha kicsi árréssel dolgozol vagy nagy az árverseny, akkor nem biztos, hogy Shopify-ban érdemes gondolkodnod a magasabb tranzakciós díjak miatt.
  • 0-24 órában angolul elérhető az ügyfélszolgálat (nem kell napokat, heteket várni a webfejlesztőkre).
  • Egyetlen gombnyomással bekapcsolhatóak a különféle funkciók.
  • Simple Pay és Barion elérhető benne.
  • Az árösszehasonlító oldalak bekötésének fejlesztése elindult korábban.
  • Nagyon sok applikáció (funkció) és grafikai sablon érhető el.
  • Egy komoly csapat fejleszti, így atom biztos és saját szerveren fut.
  • A hacker támadások ellen is folyamatosan védekeznek.
  • Idegen kódokat csak például más app-ok segítségével lehet behívni a rendszerbe.
  • Nincs minden magyarítva (például a vásárlóknak kiküldött levél), így ezeket meg kell oldanod.
  • A Billingo ingyenesen és a Számlázz.hu havi költség mellett integrálható, és a PayPal is elérhető benne.
  • Futárszolgálatként a Magyar Posta, GLS stb. hozzáadható, de az app nem tudja az integrálást megoldani, lásd például címke generálás, nyomtatás (private app-pal lefejleszthető Magadnak vagy bekérhetsz manuálisan megadható csomagszállítási pontot és a Webshippy-vel kiszervezhető a logisztika).
  • Programozói tudás nélkül is működtethető.
  • Remarketing, kuponok, sms vagy affiliate marketing, Amazon, chatbot stb. kapcsán is nagyon sok jó megoldással rendelkeznek – ezt a szintet a hazai szolgáltatók jelenleg meg sem közelítik!
  • Automatikus SEO integrációval rendelkezik.
  • Gyors, felhő alapú rendszert használ a szerver.
  • Ha megadod a hirdetés összegét a Facebook költésre vonatkozóan, a mesterséges intelligencia teszi a dolgát magától és már futnak is a hirdetéseid.
  • A hirdetésekhez is vannak külön applikációk.
  • Raktározás, kiszállítás, számlázás kiszervezése, lásd dropshipping segítségével, azaz fulfillment elérése a cél itt is.
  • A dropshipping pedig az Oberlo segítségével könnyen megvalósítható Amerikában, hazánkban pedig az Webshippy-nek köszönhetően a Dropshippy van ebben segítségünkre. A kiszervezéssel azonban csínján bánjunk, mert elvesztve a kontrollt, nem szabad elégedetlen ügyfelekbe botlanunk.
  • Ha beszélsz angolul, nincs túl sok kezdőtőkéd, és magas az árrésed, akkor ez jó megoldás lehet.
  • Akkor is, ha külföldön akarsz nyomulni, dropshippingben gondolkozol, és dinamikus növekedés a cél.
  • Ha egy profi rendszert szeretnél és nem gond, hogy ez akár drágább is lehet, és folyamatosan fizetned kell érte.
  • Ha kiszámoltad és megtanulva a rendszer működését Te összerakod a Shopify webshopodat, vagy fizetsz érte több százezer vagy akár milliós tételt, és utána nem gond a havi díj, ami lehet, hogy milliókat emészt fel az évek során.
  • Ha nem akarsz a technikai dolgokkal, reklámmal túl sokat bajlódni, illetve nem akarod kiszervezni akkor sem ezeket, ha ezzel elképzelhető, hogy pénzt spórolsz meg Magadnak.
  • Ha szeretnél egy igazán profi, full extrás rendszert és a dinamikus növekedés és nemzetközi megjelenés több országban a célod, akkor ez remek választás.

Egyéb megoldások egy-egy termék értékesítése esetén

  • Facebook webáruház
  • OpenCart
  • Online piacterek (eBay, Jófogás, Vatera, Meska stb.)
  • Ezekhez nem kell szaktudás, és sok millió ember látogatja ezeket a portálokat.
  • Ráadásul, ha csak pár megunt dolgot szeretnél eladni, akkor ahhoz nem kell egy ideig számlaképesnek lenned, de erről először adótanácsadóval konzultálj, illetve nézz utána (jelenleg azt hiszem évi max. 600 e Ft esetén van erre lehetőség).
  • Bannolhatnak (letilthatnak), más kezében van a platform és pénzbe kerülhet a kiemelés, reklámozás.

Egyéb bérelhető webáruházak

Egyéb nyílt forráskódú webshop rendszerek, a WooCommerce-en kívül:

  • BigCommerce (e-commerce szoftver, elég pici, így emberközpontú, egyszerű és kezelhető a felülete és korrekt áron elérhető).
  • Magento (WordPress-hez hasonló nyílt forráskódú megoldás. A Magento sok erőforrást igényel, így több ezer terméknél nem biztos, hogy ez a jó megoldás, a kezelőfelülete bonyolult, így valószínűleg szakértőre lesz szükséged, de szinte bármi megvalósítható vele.)
  • OpenCart (nyílt forráskódú megoldás, legkönnyebben testre szabható, ha szeretnél kiemelkedni kreativitásban, akkor szintén jó választás lehet).
  • Vannak ezen kívül egyéb, kevésbé ismert megoldások, ahol akár egyszeri díj megfizetésével vagy havi díjas kifizetéssel juthatsz a bérelhető webshop platformhoz.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
weboldal felújításWordPress fejlesztő