Frissítve: 2025. szeptember 12.

 

Miért jó a Google cégem szolgáltatás?

 

Egyrészt ingyenes, és hamar beállítható. Másrészt, főleg a fizikai helyszínnel rendelkező vállalkozások esetén kötelező, és nem szabad kihagyni ezt a lehetőséget. Gyakorlatilag nem feltétlen igényel szakembert a beállítása. Ebben a cikkben leírom a legfontosabb dolgokat.2022-re már elég kifinomult módon tudjuk a pandémiával kapcsolatos dolgokat is beállítani, lásd Covid-19 hírek kapcsán.

 

A munkaszüneti napok előtt pár nappal pedig automatikusan kapunk értesítőt, hogy meg tudjuk változtatni egyénileg a nyitvatartási időt, ha szeretnénk.Emellett muszáj néhány tévhitet szétbombáznunk, mert a Google Cégem-et sokan nem túl hatékonyan használják. Először is ingyenesen tudod a szolgáltatásodat regisztrálni benne. Ami azért fontos, mert mikor a Google-t használjuk, sokszor a térkép előbb jelenik meg, ráadásul látványosabb módon, mint a cégünk honlapja, és rajta van az ügyfelek véleménye, pontozása is.

Sőt, 2020-ban már serényen működik az, hogy ha felkerestél egy webhely térképet, akkor például 1-2 nap múlva kéri, hogy pontozd azt.

 

360°-os fotók elkészítése és feltöltése

Lehet, hogy ez 2016-ban nagy port kavart, de ma már biztos, hogy nem emiatt fognak feltétlenül megrohamozni a vevők. Ha mégis fontos a számodra a dolog, megbízhatsz profi fényképészt ezzel, de Android operációs rendszeren applikációval is tudsz dolgozni. Kipróbálhatod, ha van hozzá kedved, de érdemes az energia nagy részét saját honlapfejlesztésbe fektetni.

A Google cégem segítségével is tudsz weblapot csinálni

Ha nincs pénzed új weblapra, akkor érdemes ebben gondolkodnod. Nyilván nem helyettesíti a saját honlapot, de általa eggyel több eszköz lesz a kezedben, és könnyen létre is hozható. Keresőoptimalizálás szempontból a microsite-ok, amik egy oldalból álló honlapok, nem javasoltak. Ugyanis minden aloldalt egy külön kulcsszóra érdemes elkészíteni, hogy hatékonyak legyünk.Rövid távon lehet jó megoldás a Google cégem alapján létrehozni a weblapot ideiglenesen, de ez a honlap nem lesz a Tiéd. Egy komoly vállalkozás működtetésének büdzséjébe bele kell, hogy férjen, hogy elkészíttesd a saját weboldaladat. WordPress weboldalkészítés árak

Termékek / szolgáltatások bemutatása

 

Kategóriákba sorolva, be tudod mutatni a szolgáltatásaidat, termékeidet is 2018 év vége óta. Ez nagy nézettségnek szokott örvendeni. Természetesen a statisztikákat rendszeresen megkapod e-mailen, így ezt is tudod fejleszteni. Mindenképpen vidd fel ide a díjmentes bemutatkozó anyagaidat is.

A Google térkép SEO-ja

A térképen a Google az alább következő sorrendben és módon jeleníti meg a vállalkozásodat.

  • Ellenőrzi a cég / szolgáltatás nevével azt, amit a jóember begépelt (ne felejtsd el, címre keress rá, és nemigen van olyan, hogy Fodrász utca).
  • Utána a címet ellenőrzi (lehet a vállalkozás online, és ilyenkor akár egész Magyarországot is be lehet jelölni helyszínként).
  • Ezután a megadott kategóriákat ellenőrzi.
  • És csak ezután (ha szükséges) kerül ellenőrzésre a label (címkék, amiket be tudsz írni a fő kategóriától függetlenül, de ez nem jelenik meg, csak a keresésben segít).

Fontos kihangsúlyozni, hogy nem kulcsszavakkal kell dolgozni, mert a Google vállalkozásunkat segítő szoftvere nem ebben gondolkodik.

Ergo, ha a cégnévben benne van az adott tevékenység neve (például Sörkert) akkor elképzelhető, hogy előre sorol a Google térkép, ha erre a tevékenységre keresnek rá. De tudtommal még nincs olyan helységnév, hogy Sör. 🙂 De a fantázia nagy úr, hölgyeim és uraim. Ugye Te is olvasol a sorok között (is)?

Ami biztos, hogy ha a teljes cégnevet beírod + a helységnevet, akkor ki kell, hogy dobja az adott vállalkozást. De ez nem azt jelenti, hogy egyéb esetben nem dobhatja ki.

Egyéb SEO szempontok a Google Cégem szolgáltatásnál

A legfontosabb tényező, hogy a készülék, amivel rákeresel az adott szolgáltatásra milyen messze van a vállalkozástól. De meghatározó az is, hogy mióta létezik a vállalkozásod. Ettől IS függ például, hogy ha csak a térképet pásztázod, akkor alapból megjelensz-e a térképen. De, ha valaki csak azt írja be, hogy Margitsziget, akkor valószínűleg nem egy szolgáltatásra kíváncsi. Emiatt is találkozhatunk ilyenkor más találati eredményekkel.

Emellett a Google ellenőrzi a backlinkeket és ez alapján is előre sorolhatja a vállalkozásodat, ha van konkurencia is abban a témában. Sőt, az sem mindegy, hogy az adott bolt éppen nyitva van-e, stb. És emellett azt is figyelembe veszi, hogy hányan kerestek rá.

Néhány beállítás, posztolás és frissülési idő

A képeknél a 360 fokos esetében, a térkép által adott képet el tudod forgatni, de a képet nem lehet kicserélni. A frissülés hivatalosan 3 nap, de hamarabb szokott frissülni magától, ha nem, akkor érdemes náluk bejelenteni. Természetesen minden automatizálva van.

Lehet posztolni is szintén díjmentesen, és képeket feltölteni. A bejegyzések régebben 7 napig maradtak meg. Ma már carousel-ben látszik a 10 legutóbbi bejegyzés, de a régebbiek is elérhetőek. És akár egy speciális alkalmat is ki lehet hangsúlyozni a segítségével. Ami még fontos, ezek a Google keresőben jelennek meg! Ezen kívül vélemények is megjelennek, amikhez hozzá tudsz szólni. És ami fizetős, az a Google Ads.

Ha pedig szeretnél egy profi fotót beállítani, akkor a fotók menüpontban az utolsó (identitás) menüt válaszd ki és oda töltsd fel (nem könnyű megtalálni, azért is írom le).

Google térkép, visszaigazolás kérése

Alap esetben az általunk megadott postacímre a Google kipostáz egy jelszót tartalmazó levelet postai úton, hogy megbizonyosodjon arról, hogy tényleg a regisztrált helyen érhető-e el a vállalkozásunk.

Néhány esetben kérheti a Google, hogy igazold a vállalkozásodat, melyet többnyire fotók segítségével tudsz megtenni, amik az üzleted bejáratáról készültek. Előfordulhat ugyanis, hogy példának okért két orvos (aki külön cégként működik) egy adott címen rendel, és az algoritmus összevonhatja a két vállalkozást, ha azonos címen, azonos szolgáltatást nyújt. Ilyenkor szólni kell a Google térkép szakembereinek.

Visszatérve a példánkra, ha nincs külön helyiség, ahol praktizálhatna a két orvos, akkor nem rendelhetnek átfedésben (ugyanabban az időben), hiszen az adott szolgáltatást nem végezhetik párhuzamosan ugyanabban a helyiségben.

A váróhelyiségben lévő ajtókon rajta kell lennie képkeretben vagy táblán (látható módon, hogy a kiírás állandó jelleggel az ajtókon van) a két külön helyiség ajtaján az ügyfél fogadási idő és a térképen szereplő név (azonosnak kell lennie, mert ez a Google Cégem, azaz vállalkozás neve).

A bejárati ajtón elég a térképen szereplő nevet kiírni ugyanilyen módon, és esetleg a folyosóról is egy képet csinálni. Ezekre érdemes figyelned, ha biztosra akarsz menni, a Google Cégem kapcsán, betartva a Google irányelveit. De ha valami nem világos, állunk rendelkezésedre.

Egyéb érdekesség Google operátorok használatával kapcsolatban

Nemcsak a Google Cégem szolgáltatást használva tudsz érdekes dolgokra rákeresni a térképen. Hanem A Google keresőjébe beírva kereshetsz:

  • egy konkrét oldalon: site:peldahonlap.hu
  • az url-ben is keresgélhetsz: site:peldahonlap.hu inurl:ide írd, amit keresel
  • adatállományt például pdf-et: site:peldahonlap.hu filetype:pdf
  • címben való keresés: site:peldahonlap.hu intitle:ide írd, amit keresel
  • stb.

Természetesen nem kell egy adott oldalon keresgélned, hanem az egész neten is rákereshetsz valamire.

A Google Cégem, mint a helyi marketing központod

 

Ha beállítottad a Google Cégem (újabban Google Business Profile) adatlapodat, azzal megtetted az első, legfontosabb lépést. De a munka itt nem ér véget! Ma már ez a felület nem csak egy passzív „névjegy”, hanem a legfontosabb helyi marketing csatornád, amit aktívan kell használnod. Lássuk, hogyan hozhatod ki belőle a maximumot!

1. A profilod már egy mini közösségi média oldal: Használd is úgy!

A Google azt szeretné, ha a profilod naprakész és aktív lenne. Erre több eszközöd is van:

  • Posztolj rendszeresen: A „Frissítések” (Updates) funkcióval híreket, akciókat, eseményeket oszthatsz meg. Ezek a posztok megjelennek a profilodon és a térképes találatok között is, növelve a láthatóságodat. Kezeld úgy, mint egy egyszerűsített Facebook oldalt!

  • Válaszolj a kérdésekre és az értékelésekre: A „Kérdések és válaszok” szekciót a felhasználók imádják. Válaszolj gyorsan a beérkező kérdésekre! Ugyanígy, minden egyes értékelésre reagálj, a pozitívakat köszönd meg, a negatívakat pedig kezeld profin. Ez bizalmat épít.

  • Tölts fel folyamatosan új képeket és videókat: Mutasd meg az üzletedet, a termékeidet, a csapatodat működés közben! A friss vizuális tartalom kiemel a versenytársak közül.

2. A mesterséges intelligencia már itt is dolgozik

A Google MI-ja folyamatosan elemzi a profilodat, a weboldaladat és a vásárlói értékeléseket, és automatikusan tartalmat hoz létre.

  • Automatikus GY.I.K.: Az MI gyakran magától létrehoz „Kérdések és válaszok” szekciókat a weboldalad tartalma vagy a beérkezett értékelések alapján. Fontos, hogy ezeket figyeld, és ha szükséges, pontosítsd a válaszokat.

  • Intelligens csevegés (Chat): A profilodon keresztül a felhasználók már közvetlenül neked is írhatnak üzenetet. Az MI segít automatikus válaszokat beállítani a gyakori kérdésekre, de a személyes, gyors reakció itt is kulcsfontosságú.

3. Használd, mint egy profi analitikai eszközt

A „Teljesítmény” (Performance) fül a te kis aranybányád. Itt pontosan láthatod:

  • Hányan hívtak fel a profilon keresztül.

  • Hányan kértek útvonaltervet az üzletedhez.

  • Hányan kattintottak át a weboldaladra.

  • Milyen keresőszavakra jelent meg a profilod a találati listában.

Ezek kőkemény üzleti adatok, amik megmutatják, hogy a profilod mennyi valós ügyfelet hoz neked – mindezt teljesen ingyen.

Összegzés

Ne úgy tekints a Google Cégem profilodra, mint egy egyszeri feladatra, amit kipipáltál! Tekints rá úgy, mint az online jelenléted legfontosabb, folyamatos törődést igénylő Schaufensterére (kirakatára). Egy aktívan kezelt, naprakész profil ma a leghatékonyabb ingyenes eszköz, amivel egy helyi vállalkozás új vevőket szerezhet a Google-ben.

Keresztes Attila

 

A legtöbb cégvezető a drága ügynökségek és a magányos szabadúszók zsákutcájában keresi a növekedést. Szabadúszó-integrátorként egy harmadik, hatékonyabb utat kínálok: a céljaidhoz én állítom össze a legjobb, független szakértőkből álló csapatot.

A közös stratégiáért és a teljes projektmenedzsmentért én felelek, így egyetlen partnerrel tartod a kapcsolatot. Ez maximális szakértelmet és rugalmasságot biztosít, az ügynökségi díjak nélkül. A modell működését több mint 20 év tapasztalata és több tucat ötcsillagos ügyfélértékelés bizonyítja.