Sikeres Google Ads (Adwords) kampány árazási, kezelési stratégia, hogy még ma megtaláljanak

Home / SEO (keresőoptimalizálás) / Sikeres Google Ads (Adwords) kampány árazási, kezelési stratégia, hogy még ma megtaláljanak

Az alapokat már összeírtam a Google Ads (Adwords) kapcsán. Ebben a cikkben csak néhány általánosságról szeretnék írni pár mondatban.

 

A Google Ads (Adwords) felülete nap, mint nap megváltozik

Tényleg egy külön tudomány Google Ads (Adwords) szakértőként nap, mint nap figyelni a változásokat. Folyamatos kitartásra és rugalmasságra van szükség. Igen, a kávén kívül. De azért ne vesszünk el a részletekben, a lényegre koncentrálva.


A lényeg, hogy viszonylag kreativitással, türelemmel és motivációval pár órán belül küldhetsz sok-sok lelkes érdeklődőt a weblapodra. Utána persze folyamatosan finomítani kell az eredmények tükrében és tesztelni a dolgot. Szerintem nagyon izgalmas vizsgálni, hogy ki, miért és hogyan találja meg a honlapodat.

És így sokkal jobban tudod a vevőket (ki)szolgálni. De az elején nagyon könnyű félrelőni. Sok-sok tesztelésre van szükség. Ha megtaláltad a működő stratégiát, akkor nyugodtan duplikáld azt a részét, ami működőképes.

Sokszor a gyorsaság is segíthet pl. új funkció megjelenésnél azonnal átírtuk az összes kampány hirdetéseit és kitűntünk a tömegből…, mert a konkurencia kicsit lustább volt, így elsők között voltunk az új funkció megjelenésével, amire rögtön lecsaptunk.

Az Google Ads (Adwords) kampány optimalizálás kapcsán sok infót osztottunk meg a finomhangolás tekintetében. A Single Keyword Ad Groups (SKAG) stratégiákon kívül sok mindenről hallottunk már a display hálózat, vagy Adwords Expressz kampányok tekintetében (külföldön volt először elérhető). De egy biztos: mindig személyre szabott megoldás kell, nem lehet egy meglévő sablont ráhúzni minden cégre.

 

Árazási stratégiák a Google Ads-ben (Adwords árak)

Érdekes, de van olyan eset is, amikor a pszichológiai profil megalkotása fontosabb a Google Ads (Adwords) kampány tervezésén. És nem feltétlen kell az első helyen ott lennünk. Néha a kevesebb több…

Mert a 3. találaton pl. ugyanannyi pénzből (lásd licit ára) lehet, hogy 2 klikkelést kaparinthatsz meg, ami az első helyen már csak egy klikkelést jelentene. És nyilván kétszer annyi ember nagyobb konverziót eredményez és több eladást.

A kérdés, hogy mi a cél.

Kezdőként sok mindent lehet automatizálni pl. a licit összegét, amit maximálisan hajlandó vagy fizetni egy kattintásért. A program intelligensen úgy fogja megjeleníteni a hirdetést, hogy az a legjobban teljesítsen. DE! Ha veszed a fáradtságot és esetleg Te állítod be kézzel a licitet, akkor meg tudod figyelni, hogy amikor lejjebb viszed az összeget, akkor marad-e ugyanaz a kattintási arány. Ha igen, akkor máris pénzt spóroltál meg az ügyfelednek.

Az árazási stratégia kialakítása kapcsán az is lényeges, hogy a napi maximális költés keretösszegét hogyan állítod be. Ha mindig ezt az értéket „nyaldossa” a rendszer, azaz nem tud szabadon pénzt felhasználni, akkor nem biztos, hogy hosszú távon sikeres tudsz lenni.

 

Mennyi az annyi: Google Ads (Adwords) kampány és kezelési árak

Amíg nincs letisztult és letesztelt marketing stratégiánk, addig semmi értelme komolyabb pénzt beletolni a Google Ads (Adwords) kampányba. Természetesen a stratégia megalkotásában segíthet, ha leteszteljük a piacot kevesebb téttel/befektetéssel. SEO szempontból is sokat segít, ha belenézünk a piac mozgásába. A kampány árak azonban teljesen személyre szabottak. Függ a cég nagyságától, terméktől, illetve szolgáltatástól, céloktól stb.

Az kétségtelen, hogy az időt felgyorsíthatod, ha több pénzed van a kampányra, mert akkor mindenhol Te leszel elől és kevesebb idő alatt elérnek a vevők.

Sokszor szerencsésebb kevesebb pénzzel annyi ügyfelet behozni, amennyivel biztosan elbírsz és más marketing csatornákra átvinni a nagyérdeműt. Pl. használhatod arra, hogy e-mail marketingre tereld őket és onnantól kezdve ingyen eléred őket.

 

Különféle Google Ads (Adwords) kampányok

Írunk néhány infót a különböző Google Ads (Adwords) kampányokról. Ha a célszegmens (buyer persona) erős remarketing hatására fog Tőled vásárolni, akkor nem lehet megúszni azt, hogy a nyakára járjál. Bár mi jobban preferáljuk azt, amikor az ügyfél talál meg minket, és kis kreativitással ezen is szépen lehet dolgozni.

Van olyan helyzet ahol a szegmentáció elengedhetetlen, azaz, hogy teljesen személyre szabott legyen az ajánlat. Másmilyen a stratégiára van szükség, amikor folyamatosan megújul a Google Ads (Adwords) kampányod pl. Black Friday akciók stb. esetén.

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts
nyomdai előkészítéschatbot jelentése, online marketing, eDM jelentése, DM jelentése, content marketing jelentése