A pincér lekiabálta a vendéget, mert más köretet rendelt, avagy plakát, kupon stb., tervezése

Home / grafikusok / A pincér lekiabálta a vendéget, mert más köretet rendelt, avagy plakát, kupon stb., tervezése

Mi az, ami valójában érdekli a vevőt és mi az, ami egyáltalán nem? Fontos, hogy tudjuk, hogy hogyan érdemes megcélozni leendő kedves ügyfeleinket, hogy meg is halljanak minket.


plakát, kupon tervezése

Mr. Dühös Pincér, aki nem viccel

Hogy ennek mi köze a grafikához? Pillanat, rögtön kiderül, de előbb jöjjön egy történet.
Egyszer egy patinás étteremben valaki rántott sajtot rendelt sült krumplival, sok-sok ketchuppal és tartár mártással. De a pincér mikor felvette a rendelést, szinte meg volt sértve, hogy nem rizst rendelt köretnek a vendég, mert a pincér nem szereti a sült krumplit, főleg nem ketchuppal. Elkezdett vicsorogni, ez a kép akkor készült teljesen spontán módon.:) Ezt a szituációt el tudod képzelni? Én nem.

De vajon miért van az, hogy sokan az alapján rendelik meg a grafikai szolgáltatást, a webdesign-t, plakátterveket hogy nekik mi tetszik. Sokan esnek abba a hibába, hogy olyan instrukciókat használnak fel, melyek saját véleményüket, vagy családtagjaik véleményét tükrözik. De vajon ők fogják megvásárolnia  a terméket, szolgáltatást? A jó reklámszakembernek nincs véleménye, csak, mint egy jó tudós figyel és nem ítélkezik. Objektív. És, ha mindenkinek fehér alapon három kék pöttyre van szüksége, mert azt szeretné, az a trendi, akkor azt fogja elkészíteni nekik.

.
Az emberek nem azt veszik meg, amire szükségük van, hanem…

Az árképzésnél is fontos szerepet játszik a piackutatás pl. a plakáttervezési árak esetében. Nem lehet itt sem csak úgy a hasunkra csapni és mondani valamit, aztán csodálkozni, hogy nem lesz belőle semmi. Hiszen az ember nem azt veszi meg, amire szüksége van, hanem amire vágyik. De ez már reklámpszichológia.

Még egy gondolat. Egyre többen jutnak arra a felfedezésre, hogy jobban járnak, ha iparművész logókészítőkkel, plakáttervezőkkel, weblapkészítőkkel, arculattervezőkkel, grafikusokkal dolgoztatnak, mert nem biztos, hogy árban van különbség, ám az eredmény kapcsán valószínűleg lesz különbözőség. Persze vannak olyan grafikusok, akik nem végezték el az Iparművészeti Egyetemet és ennek ellenére nagyon ügyesek. Legyen szó tehát a weblapkészítéstől, brosúrákról, névjegyekről, a reklámtáskákon át, a plakátok, kuponok készítéséig, tervezéséig az iparművész csodákat alkot.

Ha nem hiszed járj utána és nézd meg referenciáinkat, klikk ide.:)

plakátok, kupon tervezése

.

.
Keresztes Attila

www.spiritlab.hu


“Adunk egy grafikust ajándékba 1 napra”


PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
kreatívkerdőívek formok