A pincér lekiabálta a vendéget, mert más köretet rendelt, avagy plakát, kupon stb., tervezése

Home / grafikusok / A pincér lekiabálta a vendéget, mert más köretet rendelt, avagy plakát, kupon stb., tervezése

A grafikai tervezés helyett ebben a  cikkben a marketing fontosságára szeretném felhívni a figyelmet.


plakát, kupon tervezése

Mr. Dühös Pincér, aki nem viccel

 

Hogy ennek mi köze a grafikához? Pillanat, rögtön kiderül, de előbb jöjjön egy történet.


Egyszer egy étteremben valaki rántott sajtot rendelt sült krumplival, sok-sok ketchuppal és tartármártással. De a pincér mikor felvette a rendelést, szinte meg volt sértve, hogy nem rizst rendelt köretnek a vendég, mert a pincér nem szereti a sült krumplit, főleg nem ketchuppal. Elkezdett vicsorogni, ez a kép akkor készült róla, teljesen spontán módon. Ezt a szituációt el tudod képzelni? Én nem.

De vajon miért van az, hogy sokan az alapján rendelik meg a grafikai szolgáltatást, a webdesign-t, plakátterveket hogy nekik mi tetszik? Rengetegen esnek abba a hibába, hogy olyan instrukciókat használnak fel, melyek saját véleményüket, vagy családtagjaik véleményét tükrözik. De vajon ők fogják megvásárolnia  a terméket, szolgáltatást? Nem.

A jó reklám szakembernek, marketingesnek nincs véleménye, csak, mint egy jó tudós figyel és nem ítélkezik. Objektív. És, ha mindenkinek fehér alapon három kék pöttyre van szüksége, mert azt szeretné, az a trendi, akkor azt fogja elkészíteni nekik. Miután A/B teszt alapján meggyőződött erről.

Sokszor láttunk már példát arra, hogy vannak marketing alapok, amik ugyan nem működnek, mégis megjelenik a cáfolat, amikor pont azok kezdenek el működni. Pl. mikor egy CTA (Call-To-Action) gombot vagy formot (feliratkozási űrlap) lejjebb helyezünk (pl. hajtás alá) és mégis nagyobb lesz a konverzió, mert bonyolultabb szolgáltatásról / termékről van szó, amit előbb érdemes elmagyarázni a kedves ügyfélnek, mielőtt azonnal feliratkoztatnának és megrendelnék azt.

Mi az, ami valójában érdekli a vevőt és mi az, ami egyáltalán nem, a termékünk / szolgáltatásunk kapcsán? Fontos, hogy tudjuk, hogy hogyan érdemes megcélozni leendő kedves ügyfeleinket, lead-eket (érdeklődő), hogy meg is halljanak minket. Ez nyilván a hatékony marketing feladata.

 

Teljesen mindegy, hogy mit terveztetünk, ha nem lesz eredménye

Lényegtelen, hogy reklámtáskák, brosúrák, plakátok kuponok tervezése a harci feladat, ha nincs előtte alaposan végiggondolt koncepció. Lehet, hogy ez sablonosnak hangzik, de sok embert láttam ebbe a hibába esni és ezért írtam meg ezeket a cikkeket.

Százezereket dobtak ki az ablakon feleslegesen. Volt, aki már egy éve bérelte a helyet, ahol a termékeket tartotta (még egyet sem adott el belőle) és a marketing terve sem volt kész, nemhogy a weblapja. Milliókat tapsolt el a többi felesleges költséggel együtt.

.
Az emberek nem azt veszik meg, amire szükségük van, hanem…

Az árképzésnél is fontos szerepet játszik a piackutatás pl. a plakáttervezési árak esetében is.

Nem lehet itt sem csak úgy a hasunkra csapni és mondani valamit, aztán csodálkozni, hogy nem lesz belőle semmi. Hiszen az ember nem azt veszi meg, amire szüksége van, hanem amire vágyik. De ez már reklámpszichológia. Ahogyan az is, hogy kb. 95%-ban mindig érzelmi alapon döntünk.

Még egy gondolat. Egyre többen jutnak arra a felfedezésre, hogy jobban járnak, ha iparművész logókészítőkkel, plakáttervezőkkel, weblapkészítőkkel, arculattervezőkkel, grafikusokkal stb. dolgoztatnak, mert nem biztos, hogy árban van különbség, ám az eredmény kapcsán valószínűleg lesz.

Persze vannak olyan grafikusok, akik nem végezték el a régi nevén Magyar Iparművészeti Egyetemet és ennek ellenére nagyon ügyesek. Legyen szó tehát a weblapkészítéstől, brosúrákról, névjegyekről, a reklámtáskákon át, a plakátok, kuponok készítéséig, tervezéséig az iparművész tervezőgrafikus nagyon szépen dolgozik.

.

.

Ha nem hiszed járj utána és nézd meg referenciáinkat:

plakátok, kupon tervezése

szórólap tervezés, kupon tervezés, grafikai tervezés, dtp, arculattervezés

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts
marketing kampánynyomdai előkészítés