Így készülnek a logók, emblémák, címerek, piktogramok

Home / grafikusok / Így készülnek a logók, emblémák, címerek, piktogramok


logó, embléma

Jesszus, ezt a béna logót meg ki készítette el?

Fogalmam sincs. Ö, na jó, tényleg én csináltam, gondoltam inkább lejáratom magam és összecsapok egyet 10 másodperc alatt, hogy utána megmutassam milyen szépeket lehet csinálni, ha a logót iparművész tervezőgrafikus készíti elÍgy jobban szemrevételezhető lesz a különbség.

Logókat általában cégek rendelnek meg, mely a kisarculat része, lásd egységes arculattervezés, mely a megjelenés miatt fontos. Éppen ezért a “logo tervezés ár”, helyesen logótervezés árak iránt sokan érdeklődnek.

A végén tisztázni fogom a különbséget a logó, embléma, piktogram és címer között. Na, de előtte egy-két téveszmét szeretnék eloszlatni.


1. ,,A logókészítés nagyon könnyű.”

Ezt könnyű megkérdőjelezni. Rajzolj egy logót. Ha sikerül az jó, mert megspóroltad a grafikai tervezés díját. Ha pedig nem, akkor jobban megbecsülöd majd a grafikusodat. Én megpróbáltam.:) És ne felejtsük el, hogy a logó a kis arculat része és az arculattervezőnek tudnia kell, hogy az a cég mivel foglalkozik, mi a cég filozófiája, mik az instrukciók – ha vannak-, mit szeretne üzenni a cég, mi a stílusa, hol akarja felhasználni (pl. szitáztatni kell-e) stb.

A stb. alatt azt értem, hogy most más nem jut eszembe, de a lényeget ezzel kapcsolatosan leírtam.:) Lehet próbálkozni, ha ezek a válaszok megvannak.

 

2. ,,A logót fillérekért meg lehet vásárolni.” Biztos van olyan is. De kérdés, hogy annak a húsnak milyen a leve. A logó a cég védjegyének az egyszerűsített változata, mely szinte mindenhol felhasználásra kerül, ezért ezt nagy alapossággal kell megtervezni. Fontos, hogy könnyen és gyorsan felismerhető legyen a cég, illetve annak tevékenysége. A jó logó egyszerű és mégis megfelel a fenti elvárásoknak.

Az alapos munkához pedig idő kell, persze van, aki tapasztaltabb, ügyesebb és hamarabb előáll a megoldással, ez esetben a megszerzett tudást és tapasztalatot fizetjük meg.
.
A jó logó tehát tömören, stilizáltan fejezi ki a cég tevékenységét, a vállalat image-ét minél letisztultabb formában, amit először át kell éreznie a grafikusnak is. Majd mindezek fényében kell megtervezni az arculat egyik legfontosabb elemeként.

Most újra az általam készített logóra gondoltam.:) A grafikus, amikor rendelkezik az összes információval, akkor ötletel, „kreatívkodik” és előáll 3-5 (karakterében elkülönülő) vázlattal, ami közül az ügyfél kiválaszt egyet és azt továbbdolgozzák közösen.

 

Ezen kívül találkozhatunk nagyon részletesen kidolgozott példányokkal is, és olyanokkal is, amelyek nem is logók, hanem a címer kategóriájába esnek. Bonyolultabb, összetettebb  jelképekről van itt szó pl. egy város esetében használják őket.

És léteznek piktogramok is, melyek általában nem tartalmaznak feliratot, hanem egy egyszerű közérthető információt továbbítanak különféle ábrák és letisztult grafikai elemek segítségével, pl. a turisztika vagy a közlekedés területéről biztosan mindenki ismer ilyet.

Az embléma hasonló a piktogramhoz, képi elem, szimbólum szerepel rajta, ami méltán képviselhet egy-egy márkát vagy vállalkozást. Egy logó lehet logotípia (csak szöveges) vagy emblematikus (grafikai elem szerepel benne).

 

Referenciáink közül

Logó tervezés, arculattervezés

logó tervezés, arculattervezés

logó tervezés, arculattervezés

Logó tervezés, arculattervezés

Logótervek

logó tervezés, arculattervezés

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts
nyereséges cégszövegírás, szövegírás árak, seo szövegírás