Életmentő reklámgrafika? Miért könnyű és miért nehéz a kreatívok, reklámgrafikák elkészítése számítógépes grafikusok által?

Home / grafikusok / Életmentő reklámgrafika? Miért könnyű és miért nehéz a kreatívok, reklámgrafikák elkészítése számítógépes grafikusok által?

kreatív

Számítógépes grafikusok „életmentőkké” válhatnak

Reggel lázasan csörög a telefon és valakinek sürgős grafikai „életmentésre” van szüksége. Mai rohanó világunkban ez érthető módon gyakran előfordul. Erre vannak nagyon klasszul bevált eszközök, mellyel szinte percek alatt tisztázni lehet, akár egy bonyolult project grafikai kérdéseit és az árajánlat szinte azonnal megérkezik. A részletek leírására nincs lehetőség,  előnyeit csak kedves ügyfeleink élvezhetik, a konkurencia nem (A Szerk.:)).
:
:

Egy, két, há’!
Ezután, ha a megrendelés megtörtént kezdetét veszi a kemény és okos munka harcedzett grafikusok, programozók által. Az ügyfél a következő információkat hozza tudomásunkra:

,,Van egy kis csúszásunk a művész grafikusunk elszállt, így olyanokra lenne szükségem, akik ismerik a naptárat és kreatívak, a referenciátokat láttam és nagyon tetszettek.” ,,Köszönjük a lehetőséget és a bizalmat, mi lenne a feladat konkrétan és mi a határidő?” ,,Hétfőre kéne egy kreatív 3 változatát elkészíteni.” ,,Tehát van rá 2 nap, történetesen a hétvége. Milyen információk állnak rendelkezésre?”

,,Sajnos nem sok, még nincs kiforrott arculata a cégnek és egy kongresszus kapcsán, muszáj hétfőn előállnunk néhány új ötlettel.”


Na, erre varrjál gombot!

Így vagy úgy, ez egy klassz kihívás. Néha meg szokták spékelni a feladatot egy szlogennel is, nehogy halálra unja magát a számítógépes grafikus, illetve reklámgrafikus.:) És sok multinacionális cég hiszi azt, hogy a grafikus dolga a szlogenek megalkotása a kreatívok mellé. Jóllehet neki is lehetnek ötletei, hiszen ezt is meg lehet tanulni, de azért lehet nem ildomos a marketinges kollégát munka nélkül hagyni.:) Persze azért, ha a multi egy reklámügynökséget bíz meg, akkor joggal elvárhatja azt a frappáns szlogent a kreatív mellé.

Csak 1 maradhat!

Sok multi szeret, akár 10 grafikai stúdiónak is megbízást adni egyszerre, kvázi ingyen dolgoztatni, de aki megnyeri a tendert, az busásan kárpótolva lesz. Valamit valamiért, ez talán jobban bejön, mint a szerencsejáték, de több munka is van vele. De mindig nem lehet nyerni, igaz? Na, ott tartottunk, hogy megvan a szlogen. Erre érdemes felépíteni a grafikát, az arculatot és kész is van a kreatív reklámgrafika. Egyszerű igaz? Nem! Először informálódni kell, ötletelni és utána megtervezni, összerakni az egészet. Sokszor a semmiből megalkotni valamit a legnehezebb, kész pocsék anyagot átdolgozni pedig művészet.:) És ez szűk határidővel nem mindig könnyű. Ez olyan, mint a ,,mondj egy jó viccet vagy énekelj valamit most”. Van, akinek sikerül és akad olyan is, akinek nem. Hiszen kreatív ötletet nem lehet erőltetni, bár az ihlet állapotába bele lehet kerülni az kétségtelen.

De beszélni könnyű, nézzünk néhány példát visszafogott, de vidám, konzervatív kreatívokra:
.

számitogépes grafikus, kreatív

számitogépes grafikus, kreatív

számitogépes grafikus, kreatív.

.Keresztes Attila

www.spiritlab.hu


“Adunk egy grafikust ajándékba 1 napra”

 

 

Honlapod gyors felmérése

honlapelemzés

– webergonómia
– grafika
– keresőoptimalizálás (SEO)
– marketingpszichológia
–  webjog
– programozás szempontból

KÉREM A DÍJMENTES FELMÉRÉST

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
embléma, logócégimage