Indíts blogot, vlogot és hirdesd meg a különféle platformokon és figyelj a SEO-ra is

Home / SEO (keresőoptimalizálás) / Indíts blogot, vlogot és hirdesd meg a különféle platformokon és figyelj a SEO-ra is

Az erőszak a reklámoknak sem áll jól

A nyomulós, erőszakos reklámokra már vakok vagyunk, lásd csillogó és persze villogó reklámok, melyeket egyre nagyobb előszeretettel kinyírnak a reklámblokkolók is. Sokkal jobb ötlet minőségi tartalmat adni az embereknek miután rákerestek és nem pedig az arcukba tolni a holmit, ami nem is kell nekik (lásd emberi inbound marketing).



Indíts blogot, vlogot, ha még nem tetted meg és kapcsold össze ezekkel a platformokkal

Az internet világa nem besűrűsödik, hanem bővül, így vár Téged is. Közel 20 millió WordPress blog volt 2018-ban. És így tudod a legegyszerűbben elérni az embereket. Persze a webináriumok, Facebbok élő adás és Youtube videók, ingyenes kurzusok és szoftverek, hírlevél, podcasting (videó vagy hanganyag), letölthető könyvek stb. is hatásos lehet.

Ami fontos, hogy szegmentálj és automatizáld a folyamatokat. És derítsd ki, hogy mi érdekli őket pontosan, mik a problémái, miről akarnak hallani?
Ha több mindent összeírtál, akkor mehet is a rendszeres publikáció. Így előre ők is tudni fogják, hogy mikor posztolsz nekik és már előre várni fogják. Jobb esetben.:)

Te tudod már, hogy pontosan hogyan fogod elérni a célpiacot? Milyen lépéseken keresztül?

Ha pedig nincs időd, kedved írni, akkor bízz meg ezzel egy céget, mert ma már alap, hogy a honlap tartalma bővüljön, hogy a látogató hasznos infókat találjon rajta.

Ezekkel lehet hosszú távon eredményt elérni. Egyébként tök felesleges pl. linképítéssel erősíteni egy oldalt, ha azon csak pár aloldal van. Ahogy a NAV mondaná, „nem túl életszerű”… És igaza van. De mi ugyebár szeretjük az életet és nem utáljuk a NAV-ot sem. A linképítés helyett ott a Google Ads (Adwords) és vendégblogolás, interjú adása, ha mindenképpen kell az a fránya link.

Ma már nem elég ütős cikkel előrukkolnod, hanem el kell érned, hogy el is olvassák azt. Ehhez pedig a megfelelő csatornákon meg kell osztanod miután megírtad.

 

SEO + SEM jelentése és a weboldalad SEO optimalizálása

A keresőmarketing (SEM, azaz Search Engine Marketing) a weboldal látogatottság növeléséről szól. Néhány alap infóval kezdjük, aztán jönnek a SEO turpisságok a következő alcím után.

Szögezzük le, hogy a marketing része a SEO (keresőoptimalizálás). És nem pedig fordítva.  A weboldal optimalizálása, illetve ennek lényege, hogy először az On Page SEO-val kezdünk. Tehát van egy marketing tervünk, célunk és ezt valósítja meg a SEO keresőoptimalizálás (többek között), mint eszköz.

És még véletlenül sem az eszköz dönti el, hogy mi legyen a cél, terv stb. Hanem ő fogja azt szolgálni. Mi a korrekt megoldásokban hiszünk, mikor azért dolgozunk a SEO-n, hogy tisztességes módon a lehető legjobb megoldást adjuk azoknak, akik rálelnek a weboldalra. A manipuláció maradjon a politikusok játszótere (nagy tisztelet a kivételnek). És sokszor (főleg az elején) néhány beállítással, akár többször látogatottságot lehet elérni, lásd SEO segítségével, így érdemes megnézni alaposan az árajánlatokat a Google keresőoptimalizálás árak tekintetében. De ezt nem úgy értem, hogy előtte egy valaki látogatta a honlapodat és az is Te voltál, mert akkor könnyű dupla forgalmat generálni.:)

Megnézzük pl. a duplikációkat, az alt tagokat, kulcsszavakat, tört linkeket stb., de ezekről már írtam korábban (SEO, mindörökké). Szóval ezzel érdemes kezdeni és ezután érdemes kívülről megerősíteni az oldalt. Előtte felesleges (lyukas vödörbe vizet önteni és akár Google Ads kampányokat csinálni).

Egy korrekt SEO cég csak ezután kezd bele a linképítésbe (ha egyáltalán ezt szeretnéd, mert ez fordítva is elsülhet). Tehát első lépés elemzés, célok megalkotása, weboldal megerősítése (hibák javítása) és utána külső oldalról történő támogatása (Off Page SEO). A honlap optimalizálása ekkor tud a lehető legkisebb költségvetéssel a leghatékonyabban működni.

A Google Ads-en könnyű pár százezret is hamar elégetni, ha nem pontosan lett megtervezve a kampány. És vannak sokkal olcsóbb megoldások is, ha több forgalomra van szükség…

A keresőoptimalizálás árak ez alapján változnak, hogy ki mit szeretne: komplex felmérést, kulcsszó tervezéssel, kampányfelügyeletet, szövegírást, linképítést stb. A keresőoptimalizálás Google szempontok alapján így lehet a leghatékonyabb. De vigyázzunk, hogy milyen SEO szakértővel, illetve keresőmarketing ügynökséggel kezdünk ki, mert (még egyszer) a manipulatív megoldások fordítva is elsülhetnek. Vegyük figyelembe ezeket a dolgokat a SEO optimalizálás áraknál, mert tényleg híg a leve sokszor az olcsó husikának.

 

SEO, de ne mindenkinek és ne így

Miért kellene a sarki fűszeresnek SEO-ba tolnia a pénzét, aztán úgy felmegy a fűszer ára, hogy azok sem fognak nála vásárolni, akiknek eddig ez volt a szokása? A local SEO jó lehet, pl. térképen regisztrálni, hirdetni, de felesleges egy gagyi honlapot létrehozni, ami sosem frissül. Inkább reklámozzon Mr. Fűszeres bácsi a Facebookon.

Másik tipikus hiba, mikor az oldal látványosabb a sok szép képnek köszönhetően, mint egy show műsor, de ez belassítja az oldalt és nem fogja senki mobilról ezt megvárni. Erről már volt szó: Weboldalak gyorsítása, sebesség tesztelés, ha nem vagy fejlesztő

Emellett nagyon fontos, hogy profi SEO céget bízz meg. Nehogy fordítva süljön el a mutatvány. Ők általában PBN oldalakat használnak linképítésre (több száz honlap segítségével). Ezek más-más IP címmel, tulajjal bírnak, hogy ne legyen gyanús a Google-nak, hogy egy cég neve alatt futnak.

De a Google nem hülye és kiszúrja, ha cselezünk és olyan igénytelen külső honlapról veszünk linket, aminek csak ez a célja. Ha a tartalom nem minőségi és nem rendszeresen van rajta publikáció, akkor ez hamar kiderülhet… Főleg, ha mindenféle témába, összeollózva van rajta tartalom.

És ki kell, hogy ábrándítsalak, ha esetleg azt hiszed, hogy a közösségi médiáról származó linkek ugyanolyan erősséggel bíró linképítésnek számítanak (lásd, ha pl. nofollow linkek, amik nem adnak át linkerőt)… Itt írtam a SEO trendekről, amik sosem változnak…

Mi a SEO munkálatokat mindig gondosan előkészítjük, mert ha megbüntetik később az oldalt, annak senki sem fog örülni a konkurenseden kívül.

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts
névjegykártya készítésekönyvterevezés