Sikeres online webshop ötletek, és a jól eladható termék jellemzői

Home / online marketing / webshop marketing / Sikeres online webshop ötletek, és a jól eladható termék jellemzői

Webshopot nyitni nem nagy kunszt. De mik a legjobb online webshop ötletek? Mivel érdemes kereskedni? Fontos, hogy jó terméket válassz, legyen rá kereslet, és megfelelően tálald a marketing üzeneted segítségével. Nemcsak webáruház ötletekről, trendekről, hanem arról is szó lesz ebben a cikkben, hogy konkrétan milyen a jó termék. A webáruház marketingről, alapokról, árképzésről, konverzió növelésről, SEO-ról már volt szó: 27 webshop marketing tipp, hogy profi webáruházad legyen

Nemcsak az a kérdés, hogy mivel érdemes kereskedni, hanem az is, hogy milyen formában tesszük ezt. A webshop 100%-ban kiszervezhető, automatizálható. És ma már viszonylag könnyen el lehet indulni. Vannak előfizetéses megoldások, de egyedi webáruházat is készíthetünk magunknak. Webshopkészítés árak és fajták. Hihetetlen érdeklődés van az e-keresekdelem iránt mind a két oldalról (kereslet, kínálat). Gondolj bele, hogy a 8 milliárd emberből 2020-ban az egynegyede vásárolt valamit a neten.

Milyen webshopot nyissak?

Miben vagy szakértő? Mi az amit a média felkap éppen? Miről beszélnek az influenszerek? Megnézhetjük az amerikai trendeket is. Ha ott népszerű a termék és itthon még nem foglalkoznak vele túl sokan, az nyerő megoldás lehet a számunkra.

A Google Trends felmérése szerint

Az elmúlt év alapján a Google Trends felmérése szerint az állatfelszerelésen és eledelen kívül, a kerékpár alkatrészen át, a kézimunkázók webshopjáig sok minden szóba került. Nézd meg a legfrissebb eredményeket az elmúlt egy év átlaga alapján. Sok esetben a függöny, női ruha, játék, bútor van a legnépszerűbb keresések között, de ez hónapról hónapra változhat.

Google Trends, webshop termék

                                                    Google Trends eredmények, „webshop” kifejezésre

Online webshop ötletek

Nyilván a konkrét ötletet Neked kell kitalálnod az alapján, hogy mivel szeretnél foglalkozni, és mire van kereslet. A webáruház marketingben ez a legnehezebb lépés. Megtalálni a legmegfelelőbb terméket. Ezért a termék kiválasztása után még visszatérünk arra, hogy milyen a jó és a rossz webshop termék.

1. Háziállat kellékek

Főleg kutyák, macskák számára kiegészítő termékek. Nagyon sokan érdeklődnek a téma iránt, hiszen több millió kutya, macska van országunkban. Az emberek szinte már úgy bánnak a kedves háziállataikkal, mintha kisbabáról lenne szó. És nem is túl macerás ez a terület például egy „szépség” kategóriával szemben. Érzelmet vált ki, ha ilyen termékeket látunk, és a gondoskodás ősi ösztönét csalja elő belőlünk.

2. Egészség

Ez egy örök téma, millió alterülettel. Az elmúlt években az a trend látszik kibontakozni, hogy az emberek egyre igényesebbek, ha az egészségükről van szó. Gondolj bele, hogy milyen változás történt, csak az egészséges táplálkozás terén: bio, paleo, gluténmentes, laktózmentes, e mentes, allergén mentes, stb. De ide tartoznak a táplálékkiegészítők is. Emellett külön területet képez az, ha egy konkrét problémára kínálsz jó megoldást. Egy fájdalom (például nyakfájás) nagyon motiváló tud lenni abban, hogy az ember megtalálja a valódi megoldást. Ha erre tudsz jó megoldást kínálni, akkor nyert ügyed van. Fontos ebben és a következő kategóriában is az ÁNTSZ előírásaira pontosan ügyelni, mert ezek általában speciális termékek.

3. Szépségápolás

Ez is egy állandó piac, számtalan alkategóriával. Az állatkísérletektől mentes, természetes és bio összetevőktől a vegán megoldásokig sok minden szóba jöhet. Főleg a hölgyek számára fontos, hogy megmutathassák bájaikat, de a férfiaknak sem mindegy, hogy például milyen borotvahabot használnak nap, mint nap. Gyakorlatilag összefügghet az egészséggel, mert a bőrön keresztül sok minden felszívódik a máj „ellenőrzése” nélkül, mely a nagy vérkörre van „rákötve”. Ezért is vannak olyan krémek, melyek vitamint tartalmaznak, de ez már az egészség kategóriába tartozik.

4. Elektronikai eszközök

Folyamatosan, és egyre nagyobb szükség van rájuk. Főleg ahogy a mesterséges intelligenciát használva, próbálunk minél több eszközt a netre rákötve behúzni a rendszerbe. Ha például a telefonnal kompatibilis, akkor máris egy óriási piacot találtál a 18-65 éves korosztály között. Számtalan lehetőség van itt is, érdemes ebben a kategóriában is gondolkodnod.

Összekötheted a mozgás örömével is, például sport kategóriával. Mik azok az elektromos eszközök, amik az elmúlt időszakban növekedésnek indultak? Milyen egyéb kiegészítők jöhetnek szóba ezekhez? Az elektromos rollertől a LED világításon át, a szakáll termékeken keresztül a napelemeken át, sok minden szóba jöhet. Például a bluetooth, és okos otthonokat támogató megoldások is.

5. Konyha, főzés

Szeretünk otthon főzni, másoknak kedveskedni, megélve a kreativitás, alkotás, gondoskodás örömét. Ehhez egyre speciálisabb eszközöket használunk, mely megkönnyíti és kényelmessé teszi ezt a fajta tevékenységet. Ez a kategória is összefügghet másokkal, az egészséggel például, ha természetes módon, tartósítószer nélkül szeretnénk gabonatejet előállítani. Számtalan konyhai gép kerülhet szóba, ami már kényelmesen, egy gombnyomással időre előállítja azt, amire szükségünk van. Sok előnyös tulajdonsága van ennek, például sok időt és pénzt is megspórolhatunk, kényelmesen, bevásárlás nélkül, az egészséget preferálva, stb.

6. Utazás 

A pandémia alatt hátrányba szorult, de ha nincs korlátozás ezen a területen, akkor sokan örömmel utaznak, nyaralnak, telelnek az év során. Fontos, hogy kipihenhessük fáradalmainkat, érdekes és izgalmas helyszíneken, megélve szabadságvágyunkat. Azok az eszközök, amik ezt segítik elő, vagy megkönnyítik mindezt, azok népszerűek lehetnek.

7. Fitness

A fitness területén belül is rengeteg lehetőség van, mely szintén kapcsolódik az egészséghez. A koronavírus kapcsán, amikor nem lehet kondi terembe menni, a fitness gépek áruba bocsátásával nagy eredményt lehet elérni. Az edzés, kondizás fontos sok ember számára, egy hobbi vagy életmód. Ha barátokkal összejárva űzzük ezt a sportot, akkor a társadalmi érintkezés, beszélgetés is fontos tényező lehet a tevékenységek során.

Fitness

8. Babaholmik

Az emberek szeretnek másról gondoskodni és a szeretetüket ezáltal kifejezni. Erre akár nagyon sok pénzt is hajlandóak áldozni. A névre szóló babaholmiktól a hasznos eszközökön át, mely elősegíti ezt a fajta tevékenységet, mind népszerű megoldás lehet. Klassz képeket, emlékeket lehet készíteni, melyen természetesen a háttérben ezek az eszközök is szerepelhetnek.

9. Otthoni játékok

Játszani szinte mindenki szeret. Nem véletlen, hogy gyerekeknek és felnőtteknek is sokféle játék áll rendelkezésre. Rossz időben, vagy a korlátozások alkalmával is jelenthetnek jó megoldást, mely összehozhatja a családot. Konkrétan, otthoni játékterem létrehozása is nagyon népszerű volt az elmúlt években.

Milyen a jó, és rossz webshop termék

Még egyszer: a legfontosabb, hogy olyan termékben gondolkodj, amire tényleg van igény és ami különlegesnek mondható. De ezt megfelelő módon kell kommunikálnod. Ez a legfontosabb. Enélkül nem lesz sikered. Elindulhatsz a Facebookon, aztán, ha már kimaxoltad azt a területet, akkor kiegészítheted SMS, e-mail marketinggel. Iparágfüggő, de ezzel akár 20-30%-os eredményt érhetsz el. Bekapcsolhatod a Google Shopping-ot a Google Ads rendszerén belül. Facebook és Google Ads kampánykezelési árak. A sikeres online webshop terméken kívül ez adja az egészhez a gerincet, hogy el tudd adni a termékeket. Emellett a célcsoport precíz meghatározása nagyon fontos, melynek hiánya tönkre teheti az egész üzletedet.

A rossz webshop termék unalmas. Nem old meg problémákat. Légből kapott. Általában külföldön sincs rá igény. A legjobb, ha olyan webshop terméket szemelsz ki, mely Magyarországon még nem terjedt el. De nem amiatt, hogy senki nem látott benne fantáziát. Sajnos elfogultak lehetünk a saját termékünket illetően, amibe pénzt és időt invesztáltunk. Ez már érzelmi kérdés. Ezért érdemes online marketing tanácsadásban gondolkodnunk, ha profi eredményt szeretnénk elérni. Létrehozhatunk egy újabb igényt is az emberek számára, de ez nem könnyű feladat.

Ha az adott termék mögött márka van, az sok mindent megváltoztathat. Ezáltal „megjavulhat” a termék. de ez óriási munka, ami sok-sok millió forintunkba kerülhet. Rengeteg márka van a piacon, és ez még önmagában semmi sikert nem fog hozni tudatos marketingtervezés nélkül. De miért választanád a nehezebb utat és a csalódást? Ez nem egy szerencsejáték, bár előre nem tudhatjuk biztosan, hogy mi fog működni és mi nem. Tudatos online marketingstratégiára van szükség, és ez alapján felépíteni az üzletedet.

Fontos, hogy a beszállító professzionális módon dolgozzon, és minden apró részletet kidolgozz előre a beszerzéstől, az engedélyeken, vámon át a marketing költségekig. Emellett, a szezonalitás kérdése is meghatározó. És az sem reális, ha nagyobb webshopokkal, például Ikea, Kika, akarsz versenyezni, és megelőzni őket a kulcsszóra történő keresés alkalmával. Ezeket mind gondold végig alaposan, hogy ne kelljen felesleges időt, pénzt és energiát kidobnod az ablakon, és csalódottságot átélned.

Egytermékes és többtermékes webáruházak előnye és hátránya

Az általános, general store webshopok többféle termékben gondolkodnak. Az egytermékes webáruházak pedig általában egy kategóriával rendelkeznek. Természetesen mindegyiknek van előnye és hátránya egyaránt. A general store esetében elég egy beszállító. Az adott területen Te lehetsz akár a legnagyobb, a piacvezető, főleg ha kizárólagos jogokkal is rendelkezel. Erre nagyon figyelj, mert volt olyan ügyfelünk, akivel évekig építettük fel a piacvezető pozíciót, de később emiatt a konkurencia megtalálta és óriási harc indult el. Az egytermékes webáruházaknak azonban az a hátránya, hogy csak egyfajta terméket tudsz eladni ugyanannak az ügyfélnek.

Ezért mi kitaláltunk kiegészítőket, melyek különféle eseményekhez voltak köthetőek. De nyilván ez nem ugyanolyan, mintha sok száz terméked lenne, amivel jóval több a macera is. Egyszer egy komolyabb, körülbelül tízezer termékkel rendelkező webáruháznak készítettük el az automatikus termékfrissítési funkcióját, mely óriási körültekintést igényelt, a keresőoptimalizálás tekintetében is. Nyilván ekkora készletnél már nemigen lehet egyedi szövegeket írni folyamatosan minden termékhez és alkatrészhez.

Erre mi kitaláltunk kiegészítőket, melyek különféle eseményekhez voltak köthetőek. de nyilván nem ugyanaz, mintha sok száz terméked van, mellyel jóval több a macera is. Egyszer egy komolyabb kb. tízezer termékkel rendelkező webáruháznak készítettük el az automatikus termékfrissítési funkciót, mely óriási körültekintést igényelt a keresőoptimalizálás miatt is. Nyilván ekkora készletnél már nemigen lehet egyedi szövegeket írni folyamatosan minden termékhez és alkatrészhez.

Az egytermékes webshopnál tehát újra és újra meg kell győznöd az ügyfelet, hogy el tudj neki adni. Mert körülbelül hétszer könnyebb meglévő ügyfélnek értékesítened, mint újat behoznod. Nem véletlen, hogy az előfizetői rendszerek aranykorát éljük.

Árképzésről és termékkeresésről pár fontos gondolat

Drágán kell értékesítened, vagy olcsóbb áron nagyon sok terméket kell eladnod ahhoz, hogy hosszú távon működjön a webshopod. Lehet például olyan előfizetői rendszerben gondolkodnod, ami olyan cuccokat tartalmaz, melyre akár minden hónapban szüksége van az embereknek, például lehet ez matcha tea is. Érdemes a külföldi piacon megnézned a konkurenciát az árak tekintetében is. Persze, vedd figyelembe az országok közti árkülönbségeket, és ne az eBay áraival akarj értékesíteni.

Keresd meg az angol kulcsszavakat, és nézd meg, hogy Amerikában mi működik éppen most. Üsd be a keresőbe:

  • best products to sell,
  • trendings products 2021,
  • ecommerce business ideas.

Használj webshopfigyelő rendszereket 

Ez alapján érdemes részletesen kielemezni a konkurenciát, például itt:

A Vatera rendszeresen megosztja a top 10 keresési eredményt, de külföldi webáruházakban is rá tudsz szűrni egyes termékekre és megnézni ugyanezt. A Google Shopping-ban is meg tudod nézni a legnépszerűbb termékeket.

Egyéb fontos szempont a hatásos webshop ötletekhez

  • Viszonylag kisebb termék (könnyebb a szállítás).
  • Ne legyen törékeny (ebből is lehet probléma, ha megnézed közelről, hogyan szokott a szállítás történni).
  • Kisebb súlyú termékek.
  • Nincs szükség különleges engedélyekre.
  • Viszonylag olcsó (kisebb a kockázat).
  • Különleges (nem egy szokványos valami, ami minden sarkon van).
  • Valódi problémát old meg.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
Online tanácsadóSEO ellenőrzés és ellenőrző lista