Kreativitás vezényszóra, avagy nagy és kis arculatelemzés, frissítés, dekoráció, molinó, portálterv

Home / grafikusok / Kreativitás vezényszóra, avagy nagy és kis arculatelemzés, frissítés, dekoráció, molinó, portálterv

Egy klassz megoldást adok, mely azonnal segít abban, hogy kreativitásunkat megnöveljük, a gondolkodásunk megfelelő fókuszálásával.

 

plakáttervezés, grafika

 

Nagyarculati elemek grafikai tervezése és kivitelezése az alapvető elemeken túl: pl. csomagolás, molinók, portáltervek, dekorációk, tasaktervek, mappák stb.

Az iparművész tervezőgrafikai kivitelezés kapcsán (arculattervezés) már írtam bővebben, mely szabályok ezeknél a nagyarculati elemeknél is érvényesek. Volt szó arculatelemzésről, arculatfrissítésről is, de nem szeretném, ha valaki szenilisnek tartana, így ezeket nem ismételjük meg.:) Inkább egy gyakorlati módszert szeretnék átadni. Nagyon egyszerű és biztos sokan hallottak már róla, de elképzelhető, hogy ennek ellenére nem használják.


Ezen kívül pedig a cikk végén néhány referenciát fogunk bemutatni a csomagolástervezés, molinók, portáltervek, dekorációk, tasaktervek és mappák grafikai tervezése kapcsán a megszokott módon. Pl. molinó (vagy ponyva) készítés árak bekérése előtt rábólintunk az ajánlatra, gondoljunk végig néhány dolgot.

A grafikus művészember, de mikor futószalagon kell átpasszolnia tegnapra a különféle kreatív anyagokat, akkor a stressz mindent megváltoztathat. Azt sem biztos, hogy szereti a grafikus, ha túlságosan megkötik a kezét, hiszen ő nem csupán egy operátor (bár ők is nagy kincsek a folyamat során), de ha pontosan tudod, hogy milyen irányban érdemes céged arculata és identitása kapcsán grafikai manőverbe fognod, akkor ez sokat segíthet és arculattervező grafikusod rögtön körbetáncol téged örömében, mert a tudatos ügyfél nagy kincs manapság.:)

Sokan azonban azt mondják, hogy: ,,Nincs semmi ötletünk, de kérjük tervezz valami kreatívat, ám fogalmunk sincs arról, hogy milyen legyen, de nyugodtan próbálkozz.”

Ugyan lesz pár variáció, aminek a 99%-a kukába kerül, de sebaj. Ez szerintem pazarlás, így inkább először élezzük meg a baltát, mielőtt hozzákezdenénk a munkához.

 

Most átadok egy nagyszerű módszert, mely segíteni fog abban, hogy ez ne fordulhasson elő veled.

Legyen szó tehát csomagolástervekről, molinókról, portáltervekről, dekorációkról vagy tasaktervekről, reklámtáskák vagy mappák terveiről vagy bármilyen további nagy vagy kisarculati elemről a következő megoldásra van szükséged.

Ha megvan a cég arculata, akkor a keret és az alapok már adottak. Ha nincs akkor a marketingterv (lásd pozicionálás) segít, mint egy vázlat, tervrajz. Hiszen tudod, hogy kinek, mit, hol és hogyan akarsz áruba bocsátani. A célszegmensed hol van, mit szeretnek, mi jellemzi őket, stb. Ezután az adott téma kapcsán megfelelő módon kell használnunk az elménket.

Erről azt kell tudni, hogy az asszociáció nem lineáris, azaz egy adott momentumról szerteágazóan jutnak eszünkbe más dolgok is és, ha ez nincs szabályozva, akkor könnyű elkalandozni rossz irányba. Ugyanis egy gondolatból nem egy másik születik, hanem sokkal több. És ez minden gondolatra igaz. Ezért inkább a fa rajzolatát (egy ágból több indul ki) alkotja meg egy-egy gondolat.

Ezért fogj egy papírt (eddig könnyű:)) írd le a közepére, ami kapcsán szeretnéd a tudattalan állományokat is turbó sebességre kapcsolni. Pl. írd azt, hogy grafikus. Most spontán ez jutott eszembe.:)

Utána ebből húzz egy vonalat és írd le, ami erről eszedbe ötlik. Pl. online, gyors, megbízható, garanciát adó, kreatív, jó referenciák, stb. És aztán írd le, hogy ezekről a szavakról mi jut eszedbe.

 

elmetérkép

 

Ez vonalvezetőként majd segítségedre lesz. Hangsúlyozom újra, régi módszer, de kevesen használják.

És, akkor mielőtt búcsút intenék, íme néhány referencia: 

szórólap tervezés, grafikai tervezés, plakát tervezés, dtp, arculattervezés, dekoráció tervezés

molinók

molinók

meghivók

Illusztráció készítés, grafika, dekoráció tervezés

illusztráció készítés, grafika, dekoráció tervezés

Portálterv, casino dekoráció

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts
cégimagekevés honlap forgalom