Online marketing alapok, melyek időtállóak

Home / marketing / Online marketing alapok, melyek időtállóak

Nemrég írtam a SEO (keresőoptimalizálás) alapokról és örök törvényeiről, amik nemigen változnak, és most szeretném ugyanezt megtenni az online marketing kapcsán, mert nincs mindig időnk nap, mint nap változtatni és a legújabb trendekre rátapadni, mint egy mágnes. A SEO az online marketing része.

Függetlenül attól, hogy az állandóan változó trend fontos, mert azt jelenti, a többségnek ez kell… Neked meg valószínűleg a többség figyelme kell, ha velük szeretnél lenni.

Nyilván változik a felszín, a trend, de legyen szó B2B-ról (business-to-business értékesítés), vagy B2C (business-to-customer) stb. értékesítésről az emberi elme ugyanúgy működik. Ötezer éve is így működött és ötezer év múlva is így fog működni (ha lesz még Föld). De legyünk optimisták.

Erről a témáról adtam egyszer TV interjút, és arra jutottunk, hogy a félelem és a vágy a két meghatározó tényező, ami motivál minket. Mindenki meg akarja élni a vágyait és nem akar félni. De a személyiség az különbözik egymástól, ergo nem árt, ha picit értünk a (reklám) pszichológiához.

Ne vessz el a részletekben és a legújabb (ideig-óráig működő) trend technikai részleteiben. Ezek mindig változtak és változni fognak. A lényeg, a lényeg… Még, akkor is, ha a marketingesednek is meg kell valamiből élnie…

 

Marketing stratégia cégeknek, ügynökségeknek, akik biztosra mennek

Lehet, hogy a könyöködön jön ki, de ha így van, akkor biztos, hogy már nagyon sikeres vagy és, akkor nem is kell tovább olvasnod. Szóval, a lényeg, hogy kinek, mit, hol és hogyan akarsz eladni. Ezt kell a lehető legrészletesebben, leghatékonyabban kifejtened.

Egyszer egy gyógyszergyártó cég keresett meg minket reklámtervezés, marketingstratégia megalkotása kapcsán és képzeld el, hogy a gyógyszerek célszegmensének (magyarul vásárlóinak) köre iskolai végzettség alapján is meg volt határozva sok más dolog mellett.

Tehát meghatározták azt is, hogy azt az adott gyógyszert milyen végzettségű emberfia fogja bekapkodni. Szerintem a láb mérete is meg volt határozva… Így pontosan tudtak célozni és nem egy kis sarki cégről van szó…

Sok multinak dolgoztunk és ott mindig profi rendszereket láttunk, még ha van is benne hiba.

Természetesen mindezt a vevő szemszögéből kell meghatároznod. Ma már a bemutatkozó oldalt is úgy írják, hogy Rólad szóljon, ne száraz adathalmaz legyen csupán. És ismered az aranyszabályt? Terméket lehet a legolcsóbban eladni, utána jön a megoldás és végül az érzés áruba bocsátása. Várj, mutatom mire gondolok. Pl. gyertyát árulsz, vagy egy romantikus estét?

És hogyan teszed mindezt? Offline vagy online marketing segítségével, vagy mindkettőt használod? Melyiket méred? Hogyan? Piackutatásod mennyire részletes? Kedvenc vevőket is kifaggattad már? A trendek változnak, az e-mail marketing háttérbe szorul, most éppen mindenki a több milliárd táboros Facebookon van – ki tudja meddig -, de a négy alapelv marad: kinek, mit, hol és hogyan értékesítesz?

 

Miről szól a marketing tanácsadás?

Pontosan erről. Mert ez az alap. A marketing, illetve reklám stratégiád alapja, csontváza. És utána jönnek a marketing eszközök, amikkel elküldjük az üzenetet a célcsoportnak (buyer persona). Hogy ezek, hogy változtak meg, arról itt írtam pontosan: Új trendek a Facebookon, mely többet tud Rólad, mint hiszed

Onnan tudod, hogy pontosan válaszoltál a négy alapvető kérdésre, hogy olyan könnyen tudsz szlogent írni, mint amikor azt érzed, hogy semmi problémát nem okozna az atomfizikában a kvantummechanika posztulátumait meghatározni 543 csillió mondatban. Nem kell rajta agyalni görcsösen, mert tudod kikhez és hogyan kell szólnod.

Pontosan ismered őket.

Hogy utána Facebook, Adwords (Google Ads) és a többi játszótárs, hogyan segít Neked, az részletkérdés. Természetesen ezeken a platformokon pontosan be tudod állítani, hogy kiket keresel és inbound marketinget használva fair marketinget használhatsz (téged keresnek meg és nem te zaklatod a jó népet, mikor a kutyát sem érdekli a cuccunk).

És erre épül a sales-es szöveg, a SEO és a grafika és nem pedig fordítva. Nem azért fognak Téged választani, mert a grafikán a piros csiribiri felső szögletében egy árnyalattal sötétebb vagy sem az akármicsoda. Hanem, mert meg tudod oldani az emberek problémáját a szolgáltatásoddal, termékeddel segíted őket.

Természetesen ettől függetlenül fontos a webdesign, és érdemes akár arculattervezőnek elkészítenie a céged letisztult megjelenését.

Kezdd az alapokkal, ha korábban válaszoltál már a 4 kérdésre, akkor is ellenőrizd, tesztelj, finomíts. Aztán jöhet a cicoma, a kommunikációs csatorna és az online marketing eszközök használata.

Sok sikert! Ha elakadsz, jövünk megmenteni.

 

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts
GDPR rendelet, GDPR lényege, GDPR 2018, GDPR rendelet röviden, GDPR jelentésegrafikai hibák