Online marketing alapok és terv elkészítése, mely nem a nyomulásról szól

Home / marketing / Online marketing alapok és terv elkészítése, mely nem a nyomulásról szól

Az online marketing terv elkészítésének lépései

Ha fel akarunk építeni egy házat, akkor először megtervezzük (jobb esetben), hogy kiknek, hol, hogyan és mikor készül el az otthon. Az online marketing terv, illetve stratégia esetében miért lenne különbség?

Aztán jobb esetben a valóság visszaigazolja, hogy jól gondoltuk-e a dolgokat vagy sem. Számomra ez arról szól, hogy megfelelően szolgáljuk az embereket, hogy örömöt okozzunk nekik és nem pedig a nyomulás a lényeg.

Ezért vannak inbound megoldások, mikor a nagyérdemű keres meg minket és nem mi erőszakoljuk rá a hirdetéseinket. Az értékesítési tölcsért pontosan, részletesen ki kell dolgoznunk az ügyfél karakterre (persona).

 

Kinek?

Hány évesek, mit szeretnek, milyen neműek, mi jellemző rájuk, hol szoktak vásárolni? Mi a családi állapotuk, munkájuk, beosztásuk, végzettségük, iparág, amiben tevékenykednek? Mi a hobbija, érdeklődési köre, mit olvas? Hol él?

Mi a célja (elsődleges, másodlagos) és hogyan segítesz nekik ezt elérni? Mik az értékek, félelmek, problémák az értékesítés során? Ezen infók birtokában pl. a Facebook Audience Insights-ban már tudsz is garázdálkodni, mely a célközönség adatainak elemzéséről szól.

Fontos lehet a személyiségtípus is, az árérzékenység, milyen értékben és milyen gyakran vásárol? Egyedül vagy családjával dönt ebben a kérdésben? Kiben bízik és mennyit informálódik a döntés előtt? Az árat vagy a minőséget tartja fontosnak? Mik a kifogásai a vásárlás kapcsán és mi motiválja?

Mit?

Ez a pozicionálás része. Konkrétan mit árulsz, és azt hogyan fogalmazod meg? Miben vagy más a konkurenciától?

Hol?

Milyen kommunikációs platformokon keresztül fogsz hirdetni? Hol és hogyan fog futni a remarketing kampányod?

Hogyan?

Hogyan fog felépülni a stratégia (offline, online) kommunikáció? Milyen területeken dolgozunk pl. PPC online marketing, affiliate marketing, lead-ből, vevő, vevőből hűséges vevő stb.

A cél is nagyon meghatározó:

Tehát felmérjük a terepet, hol van hely (az az a bizonyos marketing torta megfelelő szeletére rárepülünk)? Miben csináljuk mi másként a dolgokat? Hogyan tudjuk kommunikálni, aztán mindent mérünk és mérünk és fejlesztünk.

 

Content marketing és a haverok

A tartalom marketing (content marketing) lényege, hogy valamilyen szöveget terjesztve próbáljuk meghirdetni a szolgáltatásunkat, termékünket. Ma már alap, hogy a PR kézen fogva jár a SEO-val. Ezt hívhatjuk online PR stratégiának is. Persze ahány ember annyi fajta, így sokszor a Lipót-on (mára már bezárt elmegyógyintézet) kötnénk ki, ha nem megfelelően hangoljuk össze az online marketinget, webdesign-t, arculattervezést, webfejlesztést, programozást, analitikát, SEO-t, webergonómiát. Ez több szakterület, aminek összhangban kell lennie egymással.

 

Na, de térjünk vissza a content marketinghez. Ha nagy vonalakban megvan a terv, akkor a kulcsszavakat könnyen kinyerjük a Google Ads-ből (komolyabb ügyfeleknek, komolyabb adatokat mutat meg a rendszer), sőt az Adwords Keyword Planner ötletel is nekünk, de ott vannak a Google kereső által felajánlott Latent Semantic Index (látens szemantikai indexelés), azaz LSI kulcsszavak is, amik automatikusan megjelennek.

Azonban az organikus találatoknál a kulcsszavak szerepe egyre inkább csökken. Már anélkül is meg tudja a Googlebot (Google feltérképező robot) állapítani, hogy miről szól az oldalad.

Ne vesszünk el a részletekben, mert erről háromszáz csillió órát lehetne beszélni, a külön területekről. És akkor még a mérésről nem is beszéltünk, ami segít tovább csiszolni a gépezetet.

Tényleg csuda egy mulatság és játék, ha kezd összeállni a kép és összhangba kerülnek az eszközök. Addig meg téphetjük a hajunkat, legrosszabb esetben. Ezért érdemes tanulni, life-long learningben nyomni, mint a papok holtig tanulni, vagy megbízni egy profi céget, aki akár az egészet megoldja és a weboldal szövegét is megírja nekünk.

Így ma már a vállalkozáshoz elég egy jó ötlet és egy kis pénz, hogy elinduljunk és mindenben segítenek nekünk. Ezért is érdemes a vállalkozás esetében külön venni az ötletelő, a menedzser (fenntartja a rendszert) és a szakember (kiszolgálja a vevőket) feladatkörét. Ha nincs két gonosz ikertesód, akkor is megvalósíthatod egyedül is mindezt a három szerepet. Aztán kiszervezed, ahogy nő a céged. A lényeg, hogy tudd, mit miért és hogyan teszel…

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
weboldalgyorsításGoogle Ads (Adwords) kampány beállítása