A online marketing terv elkészítése nem a nyomulásról szól

Home / marketing / A online marketing terv elkészítése nem a nyomulásról szól

Az online marketing terv lépései

Ha fel akarunk építeni egy házat, akkor először megtervezzük (jobb esetben), hogy hol, hogyan és mikor készül el az otthonunk. Az online marketing terv, illetve stratégia esetében miért lenne különbség? Aztán jobb esetben a valóság visszaigazolja, hogy jól gondoltuk el a dolgokat vagy sem.


Röviden: mit, kinek hogyan? Hosszabban: jöhet a játék. Felmérjük a terepet, hol van hely? Miben csináljuk mi másként a dolgokat? Hogyan tudjuk kommunikálni, aztán mindent mérünk és mérünk és fejlesztünk.

Content marketing és a haverok

A tartalom marketing (content marketing) lényege, hogy valamilyen szöveget terjesztve próbáljuk meghirdetni a szolgáltatásunkat, termékünket. Ma már alap, hogy a PR kézen fogva jár a SEO-val. Ezt hívhatjuk online PR stratégiának is. Persze ahány ember annyi fajta, így sokszor a Lipotón (mára már bezárt elmegyógyintézet) kötnénk ki, ha nem megfelelően hangoljuk össze a grafikát, programozást, webfejlesztést, SEO-t, webergonómiát és marketinget.

Na, de térjünk vissza a content marketinghez. Ha nagy vonalakban megvan a terv, akkor a kulcsszavakat könnyen kinyerjük a Google-ból, sőt az Adwords Keyword Planner ötletel nekünk, de ott vannak a Google kereső által felajánlott Latent Semantic Index (látens szemantikai indexelés), azaz LSI kulcsszavak is, amik automatikusan megjelennek.

Ne vesszünk el a részletekben, mert erről háromszáz csillió órát lehetne beszélni, a külön területekről. És akkor még a mérésről nem is beszéltünk, ami segít tovább csiszolni a gépezetet.

Tényleg csuda egy mulatság és játék, ha kezd összeállni a kép és összhangba kerülnek az eszközök. Addig meg téphetjük a hajunkat, legrosszabb esetben. Ezért érdemes tanulni, life-long learningben nyomni, mint a papok, vagy megbízni egy profi céget, aki akár az egészet megoldja és a weboldal szövegét is megírja nekünk.


Így ma már a vállalkozáshoz elég egy jó ötlet és egy kis pénz, hogy abból még több pénz legyen és mindent megcsinálnak nekünk. Ezért is érdemes a vállalkozás esetében külön venni az ötletelő, a menedzser (fenntartja a rendszert) és a szakember (kiszolgálja a vevőket) feladatkörét. Ha nincs két gonosz ikertesód, akkor is megvalósíthatod egyedül is mindezt a három szerepet. Aztán kiszervezed, ahogy nő a céged. A lényeg, hogy tudd, mit miért és hogyan teszel…

Keresztes Attila

Honlapod gyors felmérése

honlapelemzés

– webergonómia
– grafika
– keresőoptimalizálás (SEO)
– marketingpszichológia
–  webjog
– programozás szempontból

KÉREM A DÍJMENTES FELMÉRÉST

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
chatbot jelentése, online marketing, eDM jelentése, DM jelentése, content marketing jelentéseGDPR rendelet, GDPR lényege, GDPR 2018, GDPR rendelet röviden, GDPR jelentése