Ezért nem hoz ügyfeleket a honlapod

Home / marketing / Ezért nem hoz ügyfeleket a honlapod

Ami régen igaz volt, az ma már hazugság

A múlt században sokszor voltak unalmas megbeszélések, sales előadások, hogy információt szerezz a termékről / szolgáltatásról. Ma már minden infót megkapsz a neten, így előkészítve jön Hozzád a lead (érdeklődő) mikor először találkozol vele. De sokan még ezt nem dolgozták fel és faxot is használnak. Hahó, a gőzmozdony is kiment a divatból!

2005-ben elég volt egy honlapot csinálni, mivel kevés cég rendelkezett vele. 2010-ben elég volt egy tatyi Google Ads (Adwords megboldogult nevén) kampányt a haverral rádobni és máris dőlt a lé. De ma már nagyon nehéz egyből eladni.

Persze ez termék / szolgáltatás függő is. Manapság több lépcsőre kell felosztani a lead (érdeklődő) megszerzését is. Ahogy Te sem kérted / vetted volna jó néven, ha az első randin megkéred / megkérték volna a kezed.

Külön felosztjuk hideg lead-ekre azokat, akik pl. még nem iratkoztak fel semmilyen szolgáltatásra sem a honlapodon.

 

Akkor mi működik az online marketingben? És mik a tévhitek a marketingben? 

A marketing funnel (vevőszerzési tölcsér) legtetején kell kezdened azzal, hogy az érdeklődőket a honlapodra tereled. Jó barátod a Google Ads és megfelelő SEO-val a linképítés, keresőoptimalizálás, hogy az organikus találatok közül is megtaláljanak, ne csak a fizetett hirdetéseken keresztül. Mert, hogy hazánkban kb. a 95 % a Google-ra szavaz. Persze, ha szereted a gőzmozdonyokat, akkor hirdethetsz a még 20 évvel ezelőtti design-t trendjét követő fekete-fehér újságban is.:)

De vannak újabb tévhitek, hogy pl. csak a magas konverzió (átkattintási arány, lásd CTR) számít. Ez nem igaz. Mert, lehet, hogy 20 helyett 10-en jönnek a Google-ból a landing page-re (érkező oldal a hirdetésre kattintva), de ők 3 x annyi pénzt költenek el. Magyarán bevétel szempontjából 20 x 1 < 10 x 3. Vili?

És, akkor még nem beszéltünk arról, hogy a kattintás száma azért sem biztos, hogy a legfontosabb (csak látszólag), mert ezt érdemes összevetni a termék értékével, hiszen minden kattintás pénzbe kerül. Emiatt a legjobb, ha kevesebb a kattintás és sok a vásárlás…

Még egy érdekesség: ha semmi eredménye nincs a honlapodnak vásárlás szempontjából, akkor a Google Ads-es szuper zseni, varázsló sem fog multimilliomossá tenni. Még közepes marketinggel is lehet eredményt elérni, de ezek az eszközök amolyan katalizátorként működnek és felerősítik a honlapod erejét. De sajnos 0 x 20 = 0.

A tévhitekről jut eszembe az az érdekesség, mikor az ügyfél csekkolja a Google Ads kampányát, amit neki csinálunk éppen. És azt mondja, hogy 3. helyen szerepel és nem az elsőn az ő böngészőjében. Persze igaza van, mert, ha a saját honlapod hirdetésére sosem klikkelsz rá (mert az pénzbe kerül), akkor a Google bácsi úgy veszi, hogy az számodra nem fontos és hátrébb sorolja (Neked), de ez nem jelenti azt, hogy másoknak is… Sőt…!

És az is fontos, hogy aki volt a honlapodon, de nem vásárolt, azt vissza kell terelned az oldalra (retargeting, remarketing). Pl. itt jön be a hírlevél, vagy a Facebook hirdetés, de csak második lépésként! Ha ezt megérted, akkor nem fogod azt mondani, hogy nem lehet a Facebook-on eladni.

A LinkedIn (céges Facebook) hirdetései pedig sokkal drágábbak, mint a Google Ads és Facebook hirdetések és kb. tized annyi a konverzió értéke. Így azt exporttal, vagy külföldi cégeknek érdemes elsősorban igénybe vennie.

Egyéb hiba még, mikor a PR-t forgalom generálásra használjuk és a funnel elejére biggyesztjük.

 

Értékesítésről pár mondat

Vannak az A. gyors “azonnal robbantok” értékesítők és a B. “lassú víz partot mos” fenegyerekek. Teljesen más stratégia. Az A. megy a saját feje után, de türelmetlen és manipulatív, kémkedő típus. A B. kisebb értékű dolgokat tud eladni, türelmes, analizáló és neki a lead-eket fel kell melegítenie (lead nurturing). Ez most nem személyiségelemzés, hanem két működő stratégia a nyúl és elefántvadászatra. Vegyesen is alkalmazható, mert a világ színes kérem szépen és nem pedig fekete-fehér.

 

Mérünk, tesztelünk, finomítunk és jól érezzük magunkat

Ez a helyes sorrend, még az ingyenes Analytics-ben is van olyan mélyebb mérési lehetőség, mint az event használata stb. De, ne a habbal kezdjük a tortán, ha az alap (marketing) nem működik, akkor hiába visszük a 20 éves autónkat máshova tankolni, ahol profi csapat, szuper benzint önt bele. Az online marketing alapjait kell újjáteremteni (a példában a kocsi a nimbusza), már csak azért is, mert könnyű elfüstölni a PPC (kattintás alapú) kampányoknál pár százezer forintot azonnal, ami mehetett volna értelmes marketing kampány kielemzésére is, vagy.

Keresztes Attila


PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
Google vállalkozás, Google Cégem, Google térkép, térkép Google