Hatásos céges arculat, cégimage arculattervezőktől

Home / grafikusok / Hatásos céges arculat, cégimage arculattervezőktől

Ezt ki tette (ide)?

arculat

 

Jani, az oroszlánszelídítő

Én voltam…, szeretném, ha összehasonlítanád a lenti referenciaképekkel. Ígérem igazi felüdülés lesz.:)

Külön az arculati elemeket kitárgyaltuk már a típushibákkal és, hogy mi a különbség, ha egy iparművész tervezőgrafikus vagy, ha egy ügyetlen, laikus – lásd szerénytelen személyem -, készíti el.

Mindenesetre jó volt játszani egyet.:)

Akkor nézzük még egyszer, hogy milyen az azonnali hatást kiváltó céges arculat, cégimage. (Ezt fontos ismerned, mielőtt arculattervezési árak iránt érdeklődsz.) Olyan cégarculatra gondolok, mely nem egy semmitmondó szóismétlődés más-más szavakkal:), hanem valódi arculattervezés, valódi arculattervezők által.


Látszik is, vagy csak te tudod?

A cég stílusát, arculatát nem mindegy, hogy hogyan határozzuk meg, de van ennél még fontosabb, hogy a vevők hogyan preferálják azt.

Erről rengeteget lehetne mesélni:)

Sok cég esik abba a hibába, hogy azt hiszi, hogy azért mert ők tudnak valamit az már mindenki számára egyértelmű, gondolj pl. egy bonyolult, átláthatatlan honlapra site map (oldaltérkép) nélkül.

 

Érthető módon mindenki magából indul ki, mert mi másból tudna? És azt hiszik elég „valakinek, pl. egyfajta szolgáltatónak” lenniük, mellette már nem kell az üzenetet megfelelő módon kommunikálniuk.

Nem véletlen, hogy a kommunikáció és konkrétabban a ráértő kommunikáció is hangsúlyos napjainkban.

 

Egy kis játék

Gondolj egy autóra. Mindegy milyenre. Megvan? Én egy piros sportkocsira gondoltam, amely nagyon népszerű sok ember számára, de azért nem hiszem, hogy mindenki erre gondolna, ha ezt a kérdést neki szegeznénk.

És akkor még tovább mehetünk: milyen idős, mekkora, milyen márkájú, milyen betűkkel van ráírva az, hogy Spirit Lab.:) stb.

És ez csak egy dolog csupán, mégis majdnem mindenki másra gondol. Hogy mi köze ennek az arculattervezőkhöz, arculattervezéshez, az nemsokára kiderül. De addig is nézzünk még egy játékot.

Számos kísérlet készült a témában, hogy ha valaki fülébe súgunk valamit és ő ezt továbbadja és így vándorol az információ néhány emberen keresztül, a legvégén mégis torzulni fog az infó. Ennyit a „kommunikáció torzulásáról”, pedig a kísérlet lényege része volt, hogy külön figyeltek arra, hogy ne torzuljon az üzenet vevő és adó között.

 

Nem passzolnak egymáshoz a molekulák

Kisarculat alatt a névjegyet, logót, levélpapírt és boríték értjük. A nagyarculat pedig magába foglalja a kisarculatot és az összes többi megjelenési elemet, ami szinte bármi lehet a céges autó grafikájától kezdve a legkülönfélébb kiadványokig és ezek együttesen adják ki a cégimage-et, a céges arculatot (lásd cégarculat).

Nagyon sokszor lehet észrevenni azt, hogy a cég arculatának elemei nem passzolnak egymáshoz.

Lehet, hogy más-más grafikusok, arculattervezők készítették el a honlapot, és egy másik designer vagy iparművész tervezőgrafikus a névjegyet és nem rendezték egységbe azokat a többi arculati elemmel.

Pedig ez nagyon fontos az egységesség érdekében és azért, hogy könnyen felismerhető és azonnal megkülönböztethető legyen a cég a konkurencia tengerében. A fél tudás sokszor veszélyesebb a nem tudásnál, és a félmegoldás is rosszabb a semminél, így én iparművész tervezőgrafikusok által végeztetem el a munkát (gondolom ezt megérted, ha a lap tetején lévő ábrát már szemügyre vetted:)).

Mi előre egyeztetünk mindent, hogy ne érje ügyfeleinket meglepetés. De mit sem ér a grafika, ha nincs figyelemfelkeltő, ötletes, játékos marketing üzenet, melyet érdemes továbbítanunk.

Referenciák közül

arculattervezés, cég arculat, logó tervezés, névjegykártya tervezés

arculattervezés, cég arculat, logó tervezés, névjegykártya tervezés, szórólap tervezés

arculattervezés, cég arculat, logó tervezés, névjegykártya tervezés, mappa tervezés

arculattervezés, cég arculat, logó tervezés, névjegykártya tervezés

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts
szövegírás, szövegírás árak, seo szövegíráskreatív