Webáruházad, webshopod termel valamit vagy csak díszeleg egymagában?

Home / webdesign / Webáruházad, webshopod termel valamit vagy csak díszeleg egymagában?

Mire érdemes figyelnünk a webshop készítés kapcsán? Milyen marketing és jogi kérdések merülhetnek fel a webáruház elkészítését illetően? Ezeket érdemes előre tisztáznunk, mielőtt belefogunk.


Talán jó az ötlet, de a kivitelezés…

Először ezt mindenképpen olvasd el, ha profin működő internetes áruházat szeretnél magadnak, mert itt a funkcionalitás kapcsán is összefoglaltam a lényeget.

Nincs csábító ajánlat a honlapodon? Nem is impozáns, egyedi, különleges külsővel ötvözve, csak egy újabb, semmilyen webshop?

Nulladik lépésben érdemes felmérni a piacot, mert pl. az oroszlánszelídítés szép szakma, de kinek van rá szüksége? Az oroszlánoknak biztosan nem.:).

 

Mi az alap koncepció? Marketinggel hogy állsz? 

Lényeges, hogy a marketing terv alapján szép letisztult arculattervezést is elkészítsen Neked a grafikus, ha erre is szükség van. De, ami a legfontosabb, hogy legyen megbízható online marketingterved. Honnan fognak jönni a lead-ek (érdeklődők), ügyfelek? Facebook, Instagram? PPC és / vagy influenszer marketing kampányban gondolkozol?

Milyen szándékkal teszik ezt? Gondolod, hogy rögtön vásárolni fognak vagy érdemes lenne szegmentálni, hogy ne mindenkinek ugyanazt add el. Még, ha egy terméked van is, nem biztos, hogy nincs szükség a felmelegített (előkészített) lead-re, aki készen áll a vásárlásra.

Ezeket gondold végig, vagy úgy jársz, mint a horgász, aki elfelejt csalit használni. Sokszor találkoztam szép design elemekkel, igényes webshoppal, de a marketing sok esetben álmosító, sablonos volt, vagy a technikai rész nem jól működött, esetleg a webergonómiával volt gond. Intelligens kereső, pop-up (hogy ne maradjon a kosárba az adott termék), chatbot-tal gyorsan sikert lehet elérni. De használhatjuk a Google Ads (Adwords) dinamikus remarketing hirdetéseit is, hogy elcsípjük azt, aki nem fejezte be a vásárlást. Ennek sok oka lehet: jött éppen a busz, felsírt a gyerek stb.

A neten az a jó, hogy minden mérhető, így pontosan kiderül, hogy melyik folyamat akadt el. Finomra lehet szépen hangolni az egészet.

Milyen kupon rendszert használsz? Hogyan csábítod vissza a vásárlókat, hogy hűséges vevőkké avanzsálhasd őket? Milyen hasznos, szórakoztató tartalmakat osztasz meg velük pontosan? Hogy állsz a brand építéssel? Sorsolások vannak? Azokat pl. nem szabad túl gyakran tartani, és nem iPhone-t kell adni a jónépnek, hacsak nem mobilokban utazol. Mert így nem a buyer persona fog játszani elsősorban, hanem mamóka is feliratkozik, hogy nyerjen, de semmit sem fog Tőled venni.

Fontos tehát a marketing stratégia, a programmotor kiválasztása és a design, az arculattervezés lépései stb. Egyes elemek ugyan felcserélhetőek, de sokan próbálják meg más sorrendben, melynek mindig ráfázás lesz a vége.

Ugyanis szét kell robbantani pl. a logókészítés elemeit, ezáltal a logótervezők munkájának lőttek (oroszlánná változik a grafikusod) az arculatelemzéskor amiért a szlogen megváltozott… Képzeld el a logókészítők arcát, mikor ezt megtudják.:)

.

Megnyílik az elektronikus áruház

Az internetes netáruházak elkészítésekor nem mindegy, hogy milyen programmotor fogja működtetni a leendő üzletünket, mert game over is lehet a vége, ha nem megfelelően frissítjük vagy selejteset választunk. A fenti linken adtam néhány tippet.

 

Figyelj a jogszabályokra, rendeletekre, ha nem szeretnél büntetéseket fizetni

Nemcsak GDPR rendelet és egyéb jogszabályokra gondolok (fönti linken megtalálod), hanem arra, hogy sok webáruház tulajdonost büntettek meg azért, mert a bruttó összeget elfelejtette kiírni a honlapjára. Igen az kevés, hogy kiírod, hogy x + Áfa (még, ha az x és áfa összegét is kiírod). A teljes bruttó összeget is ki kell írnod, ha áfa körös vagy.

 

Egyéb lényeges dolgok 

A hosting cég melyik országban működteti a szervert, mely SEO (keresőoptimalizálás) szempontjából fontos az oldal betöltődésének sebessége miatt. Ez utóbbi a felhasználói élmény miatt fontos. 1-2 másodpercet várni kell az oldalbetöltődésre és annyi ember marad a honlapodon, mint kietlen, messzi tájon a felhőkarcoló.

Általában először a látványtervvel, webgrafikával készülünk el és az alapján rakja össze a fejlesztő a honlapot, ügyelve arra, hogy még véletlenül se csússzanak szét a grafikai elemek. Lehet fordítva is, de akkor a grafikusnak kell figyelnie ugyanerre.

 

Hogyan fog termelni az internetes netáruházad?

Elkészítik a szakemberek a konkrét online marketingtervet és lemenedzselik a pl. PPC marketing kampányodat (ahogy fent már írtam róla). Azaz azonnal megjelensz megfelelő kulcsszóra a Google, Facebook fizetett hirdetési között a keresőben és display hálózaton (más honlapokon), amit az emberek nagy része használ.

Aztán finomítás, finomítás… Érdemes a bevétel x %-át folyamatosan marketingre költeni, ha biztosra akarsz menni a tekintetben, hogy megrohamozzanak a vevők.

Ha megvan a megfelelő marketingterv, akkor a SEO (keresőoptimalizálás) a kulcsszókutatással, ennek részeként szépen hozzájárul ahhoz, hogy happy end legyen a vége…

 

„Csak egy pindurit pofozd már át a honlapot” (logókészítés és arculatváltás)

Néhány mondatot erről is beszéljünk. Sokan azt hiszik egy kis átrendezés egyszerű dolog és hatására tódulni fog mindenki, hogy Nálad vásároljon. Ez igaz? Nem! Letisztult, logikus koncepció, és arculat kell és mindent mérni, mérni és mérni. És a tesztelés alapján fejleszteni.

Egyébként is az arculatfrissítés, arculatváltás hasonló sokszor a házfelújításhoz a webgrafikák esetében is.

Van, hogy az alapokig le kell rombolni a falakat – esetleg egyszerűbb a nulláról kezdeni -, nem lehet csak a felületét átfesteni, mert attól még a lényeg nem változik meg és ugyanúgy „szét fog dőlni”, a toldozgatás így nem megoldás. Szóval az arculat és identitást nem szabad félvállról venni, de az oroszlánszelídítést sem, igaz?:)

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
weblapkészítésprogramozó