Webshop születik, mire figyelj, ha nem akarsz utólag bosszankodni

Home / webdesign / Webshop születik, mire figyelj, ha nem akarsz utólag bosszankodni

1. Bevezetés

2. A pénz, a pénz és a pénz!

3. Kezdjük a legolcsóbbal

4. Ingyenes webáruház „profiknak”

5. Most nézzük meg milyen az, ha a webáruház áttekinthető…

6. Indulás előtt tisztázandó a webdesign-on túl

A. Van-e kereskedői vénád, (mert ez nem egy passzív jövedelmi forrás)?

B. Találtál-e piaci rést?

C. Raktározás, csomagolás, szállítás, futárszolgálat, ügyfélszolgálat, személyes átvétel, hogyan lesz megoldva?

7. Marketingterv (kinek, mit, hol és hogyan pl. milyen platformokon szeretnél eladni)…

8. Konkrétan milyen funkciókat szeretnél?

9. Jogi dolgokban ki fog segíteni, lásd GDPR rendelet és egyéb jogszabályok

10. Ki lesz a szövegíród? SEO és marketing, sales témában is otthon van, hogy átütő legyen az eredmény?

11. Hol lesz a hosting?

12. Ki fogja üzemeltetni a webshopodat, frissíteni a keretrendszert, pluginokat, sablont és rendszeresen backup-ot csinálni?

 

1. Bevezetés

Neked tényleg erre van szükséged? 🙂

webáruház tervezése

Ez természetesen csak a fantázia szüleménye, ilyen webáruházak nem léteznek a valóságban.:) Csak véletlenül találtam 5 perc alatt néhány ilyen jellegű webáruházat.:)

Viccen kívül a fair-play játékainak megfelelően sajátot kreáltam, hogy ne bántsak meg vele senkit.

.

2. A pénz, a pénz és a pénz!

Amikor valamilyen szolgáltatást megrendelünk, a határ a csillagos ég, így elindul a sakkjáték, hogy x pénzből, y minőségben, z opciókkal, s időn belül ki mit vállal el.

Mi szeretjük előre tisztázni a dolgokat és a meglepetések átadását meghagyjuk a Mikulásnak. Ha valakinek nincs pénze – azt hiszem, sok emberrel előfordul érthető módon -, akkor mérlegelnie kell, hogy vesz-e egy szakadt márkás autót (csak a márka miatt), vagy marad-e egy jó állapotban lévő kevésbé márkás változatnál, amely abban a kategóriában jó minőségű és megbízhatóan működik.

Miért lenne ez máshogy a grafikai tervezésnél? Nyilván ez már inkább marketing kérdés, hogy kinek mik a céljai, vagy csak belekóstol a „piacba”, mert piaci rést talált és tudja, hogy konkrétan mekkora összeget milyen hozam fejében, milyen határidővel, milyen likviditással kockáztat.

Vagy amióta az eszét tudja, azzal szeretne foglalkozni és nem érdekli a piaci környezet. De attól még a környezetet érdekli az újdonsült versenyző.:)

Sok üzletember tudja, hogy a kiadás – ha ügyesen menedzseli -, akkor az inkább befektetés és türelemmel kombinálva busás hasznot hozhat. Vagy nem. Vagy a kettő között.:)

 

3. Kezdjük a legolcsóbbal

A megjelenés meghatározza azt is, hogy milyen minőségű szolgáltatást, milyen áron értékesíthetünk. Vannak ingyenesen letölthető grafikai sablonok, template-ek melyek impozánsak, de nem egyénre szabottak és lehet, hogy olcsók ugyan, de holnap viszont láthatjuk egy másik honlapon ugyanazt a design-t. Vagy ami még rosszabb, az ügyfelünk teszi ezt meg. De nyilván, mint mindennek van előnye és hátránya is.

Sok esetben szükség lehet arculattervezésre is, ha pl. fontos, hogy letisztult, egységes megjelenésed legyen a neten.

 

4. Ingyenes webáruház „profiknak”

Ha weblapot üzemeltetünk, akkor érdemes tárhelyet biztosítanunk pár ezer forintért és nem ingyeneset használni, különben nem fognak komolyan venni a vevők. Ez töredéke a grafikai tervezés árának, főleg, ha arculattervezésről van szó.

Igaz, akkor nem kapunk mellé ilyen szép, impozáns reklámcsíkot a tetejére, mely mindenféle (moderátor által kivett káromkodás:)) reklámokat helyez el ingyenes oldalunkon.

Az emberek kimondottan imádják a reklámokat, így biztos örülnek majd, amikor teljesen más témában és design-ban jelennek meg reklámok a honlapunk tetején.

De a reklámozókat is meglehet érteni…, valamit valamiért, igaz? Ha ezt megfejeljük egy ingyenes mail címmel és „Üdvözöljük honlapunkon” egyedi, kreatív szöveggel, akkor tuti a siker.:)

Apropó: 27 honlap készítési alaphiba, mely 0 ügyfelet hoz

 

5. Most nézzük meg milyen az, ha a webáruház áttekinthető, és ne adj Isten személyre szabott.

Nem feltétlen van szükség grafikai bravúrokra, inkább az átláthatóság a cél (gondoljunk a webergonómiára). De, legyen ízléses és egyszerű (pl. fehér, letisztult). Lehet, hogy adott egy arculat, melyhez alkalmazkodnunk kell.

A webáruházat működtető motorra most nem térnék ki, csak néhány mondat erejéig.

Vannak egyedi szoftverek, melyeket külön a mi óhajunk, sóhajunk alapján leprogramoznak és vannak meglévő programok, melyeket testre szabnak és ezek jóval olcsóbbak és ugyanúgy felhasználóbarátak többnyire.

Rengeteg dologtól függ az, hogy milyen árajánlatot kapunk. Webshop esetén „alap esetben” érdemes WordPress honlapban gondolkodni egy impozáns grafikai sablonnal + WooCommerce megoldással.

 

6. Indulás előtt tisztázandó a webdesign-on túl

Pontokba szedve összeírtam a lényeget.

A. Van-e kereskedői vénád, (mert ez nem egy passzív jövedelmi forrás)?

Nem arról van szó, hogy csinálsz egy webáruházat és dől a lé. Óriási és folyamatos munka a finomhangolásokkal együtt, sok „link” panaszos ügyfél is megtalálhat… És egyáltalán mekkora forgalom kell, hogy nyereséges legyél?

Mi van, ha a gyártó vagy beszállító nem tud szállítani, vagy nem kizárólagos jogod van a kereskedéshez és megjön a konkurencia? Esetleg a gyártó, beszállító váratlanul árat emel? Sok-sok részlet van, ami fontos lehet, mert könnyű elégedetlenné tenni az ügyfeleket, akik Téged fognak hibáztatni mindenért.

B. Találtál-e piaci rést?

Különben lehet, hogy semmi eredménye nem lesz, csak ráfizetés az egész, hiszen „egy millió egy tucat”, van belőlük, ami éppen elég már a piacon. És mekkora az árrés (általad vásárolt és eladott termék között)? Ha pl. 10%, akkor biztos bukó lesz…

C. Raktározás, csomagolás, szállítás, futárszolgálat, ügyfélszolgálat, személyes átvétel, hogyan lesz megoldva?

Konkrétan a panaszkezelést, „nehéz” ügyfelekkel történő kommunikációt ki fogja csinálni?

 

7. Marketingterv (kinek, mit, hol és hogyan pl. milyen platformokon szeretnél eladni), mert önmagában azzal, hogy csináltatsz egy webáruházat, semmi nem fog történni. Hogyan épül fel a marketingértékesítési tölcséred?

  • Az elkészült marketingterv alapján ki végzi el pl. a PPC marketingmenedzselést? Milyen remarketing elemek lesznek benne? Hogyan jelensz meg a közösségi hálón brand építés gyanánt? Ki fogja az analitikát elkészíteni és fejleszteni a marketingeden, hogy lépést tarts a változásokkal?
  • A SEO (keresőoptimalizálás) és webergonómia kapcsán milyen szakember lesz majd segítségedre?

 

8. Konkrétan milyen funkciókat szeretnél?

  • Pl. bankkártyás fizetés Simple Pay, Braintree, Barion, PayPal megoldással stb. (fontos, hogy rendszeresen minden hónapban automatikusan levegye az ügyfél számlájáról a pénzt a bank).
  • A termékeket Te frissíted-e és elég-e egy helyen átírnod, hogy automatikusan frissüljön mindenhol a kép, szöveg, ill. egyéb megoldások esetében is.
  • Szükség van-e intelligens keresőre, mely nagyon kifinomult és akár javaslatokat is tesz és az elgépelésre is ügyel.
  • Milyen egyéb adatbázis fusson a háttérben, automatikusan állítsa ki a számlát? És mi lesz a hírlevéllel, intelligens pop-up ablakokkal, amik nem sértenek Google irányelveket, de növelik az eladási konverziót?
  • Akciók, kuponok automatizálása szükséges-e, stb.?

 

9. Jogi dolgokban ki fog segíteni, lásd GDPR rendelet és egyéb jogszabályok

Egyéb érdekességek, pl. cégnek más az elállási ideje, mint magánszemélynek és még sok-sok egyéb jogi rendelkezés.

 

10. Ki lesz a szövegíród? SEO és marketing, sales témában is otthon van, hogy átütő legyen az eredmény?

Hiszen a jó szöveg alapvetően a jó marketing részét képezi, mely az eladásaidat és a nagy forgalmat alapozza meg számodra.

 

11. Hol fogsz hostingolni?

Milyen technológiát használnak, kompatibilis pl. Worpress-szel, mondjuk ez elég alap? Így ugyanis megbízható helyen lesz a webshopod és nem sorol vissza a Google amiatt, hogy “néha” nem jön be az oldalad, vagy túl lassú a szerver működése, mert nem frissítik azt?

 

12. Ki fogja üzemeltetni a webshopodat, frissíteni a keretrendszert, pluginokat, sablont és rendszeresen backup-ot csinálni?

Érdemes olyan céget választani, aki komplexen mindenben segíteni tud.

Webshop referenciáink közül

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal készítés, web programozás, webshop készítés

Weboldal készítés, web programozás, webshop készítés

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
content marketing, tartalom marketing, tartalommarketing a gyakorlatban, tartalommarketing stratégia, tartalommarketing jelentéseSEO, marketing