Mennyit költs marketingre, ha nincs webforgalmad (2022)?

Home / online marketing / Mennyit költs marketingre, ha nincs webforgalmad (2022)?

Nincs elég webhelyforgalmad? Nem tudod, hogy mennyit költs marketingre a KKV szektorban? Kétséges számodra, hogy első lépésben érdemes-e egyáltalán a marketing büdzsét illetően különféle tervekben gondolkodnod? Nincs túl sok pénzed, így hajlandó vagy a pénz helyett időt és energiát rászánni a tanulásra? Ez mennyi időt vesz igénybe és mi a kockázata? Ezekről lesz szó ebben a cikkben.

Mennyit költs marketingre?

Mennyit költsd az autódra? A kérdés, hogy pontosan mit szeretnél elérni? Például egy villanyszereléssel foglalkozó ügyfelünk esetén nem biztos, hogy 100 oldalas marketing tervet kell elkészíteni, ha nem szeretne túl nagy céget, csak folyamatos munkát, válogatva a jobb ajánlatok közül. Főleg, ha sikerült valamire szakosodnia (szegmentálás).

Az alapvető kérdéseket ugyanis hamar át lehet beszélni. Kinek? Mit? Hol? Hogyan értékesítesz? Miben vagy más, mint a többiek?

Ebben az esetben, nem feltétlen fognak hónapokig hírleveledre feliratkozva érdeklődőként (lead), szép lassan elköteleződni. Hanem egyből csörögni fog a telefon, amikor kisebb munkához szükség van a gyors javítási szolgáltatásaidra. Ezt egy Google Ads (Adwords) kampánnyal szépen meg lehet támogatni. Ezáltal fillér pontosan kiszámítható, hogy mennyibe kerül egy új ügyfél megszerzése. Google Adwords (Ads) árak

Nem mindig ilyen egyszerű a képlet, ha más területen tevékenykedsz, vagy nagyobb cégben gondolkodsz

Ha más területen vagy, és akár nagyobb cégben gondolkodsz, akkor mindenképpen kezdd a marketingterv elkészítésével a dolgot. Konkrét marketing költségek

Magát a marketingtervet így építsd fel: online marketing alap kezdőknek, és itt van összeírva az online marketingtervezés , illetve stratégia lépéseinek alapjai.

Hogyan tudod a honlapoddal a 0-ról elérni azt, hogy pár napon belül megtaláljanak az ügyfelek?

Tehát, ha kisebb céged van és szeretnél minél hamarabb a piacra lépni (akár csak pár aloldallal), akkor gondolkozz a keresőhirdetésekben (például Google Ads). A keresőoptimalizálás lassabb folyamat, hónapokig, egy évig is eltarthat. Cserébe sokkal olcsóbb. A kettőt egyszerre is használhatod, de előre tervezd meg.

És fókuszálj a lényegre, ahogy Batman a falmászásra, mert a lényeg a lényeg…

Természetesen nincsenek csodakapszulák, de egy klassz online marketing tervvel, honlappal és Google Ads kampánnyal, amit akár holnap is beélesíthetsz, gyorsan meg fognak találni. Ezen kívül rengeteg marketing eszköz áll még rendelkezésedre.

Ma már nem úgy működik a dolog, hogy például egy magánorvosnak is legalább egy évig tart a praxist kiépítenie. Ugyanis, ha az egy évre szánt marketing büdzsét egy hónap alatt elkölti – példának okáért Google hirdetésekre -, akkor elég lehet egy hónap is minderre. Így kevesebbet veszít, hiszen a kiadás ugyanannyi (például rendelő bérlése), de a bevétel azonnal maximalizálva van.

Fillérre pontosan meghatározhatod, hogy mennyit költesz a hirdetésre a Google Ads-nél (irányelvek is vannak, ahol javaslatot tesznek erre). Itt például a kattintások és nem a megjelenések után kell fizetned, és a Google keresőben jelensz meg. Persze, például a YouTube hirdetések esetén a megjelenés után is kell fizetni.

És ha minden marketingre költött pénz 10-15-szörös hasznot hoz, akkor ez egy befektetés a saját cégedbe, ahogyan az irodád bérlése is az (eszköz, mely hasznot hajt Neked).
Összefoglalva leírtam Neked, hogy mire kell figyelned, ha gyorsan szeretnél egy viszonylag kisebb honlappal elindulni, minél hamarabb néhány új termékkel, szolgáltatással.

 

Konkrétan kinek, mit és hogyan szeretnél eladni?

A „mindenkinek” válasz annyit ér, mint halottnak a simogatás. A legfontosabb (alap) kérdések: kinek, mit, hogyan és hol szeretnél eladni?

Miben vagy más, mint a konkurencia? Ők hol találhatóak meg és mit kínálnak pontosan? Mennyire van igény a szolgáltatásodra / termékedre a piacon? Milyen kommunikációs csatornát, platformot fogsz használni (Google kereső, lásd keresőmarketing például Google Ads reklám, Facebook, Instagram, YouTube, stb.). Mekkora büdzsé áll rendelkezésre (folyamatosan a marketingre)?

Ezek tényleg a legfontosabb kérdések. Lehet, unalmasnak tűnik ezzel foglalkozni, de ha a házi feladatot nem csinálod meg, biztos, hogy rá fogsz fizetni, mert Mr. Élet meg fogja mutatni a hibákat, de azért már fizetned is kell. További infó a marketingtervezés kapcsán.

 

Kínálat és a jó öreg kereslet összevetése online területen

Ezekben a Google kereső (kínálat) és Google Ads (kereslet, például adott kulcsszavakra hányan keresnek rá) segít Neked. Mivel mi folyamatosan használjuk a Google Ads-et (több kampányt menedzselünk), így számunkra sokkal több infót ad a Google arról, hogy milyen a kereslet a piacon, mint amikor Te nézed ezt meg. De azért abból is ki lehet indulni (lásd, „nagyjából” meghatározott értékek, amiket el tudsz Te is érni), összevetve a Google Trends-szel.

Ha tehát leleményes vagy, akkor Te is hozzá tudsz jutni az alap infókhoz. A honlapodat pedig On-Site SEO szempontok alapján érdemes elkészíteni, miután megvannak a konkrét kulcsszavak, amikre van is kereslet. Figyelve arra, hogy kulcsszavanként készítsd el az aloldalakat (A/4-es szövegmennyiségénél párszor megemlítve a kulcsszót). Érdemes a H1, H2 stb. tag-ekre is figyelni, és a title, description részben is megemlíteni a kulcsszót. Természetesen a képek keresőoptimalizálása is nagyon fontos. Hidd el, Google meghálálja a törődést.

Még akkor is, ha az organikus találatok kapcsán a kulcsszavaknak már kevesebb a jelentőségük, de a fizetett hirdetésekre ez nyilván nem igaz.

Ha rossz kulcsszavakat választasz ki, akkor elég gyorsan lehet temérdek pénzt elfüstölni a Google Ads (leánykori neve: Google Adwords) segítségével, ahol a Google-nak fizetsz azért, hogy az általad kiválasztott kulcsszóra megjelenjen a fizetett hirdetésed.

Ez azt jelenti, hogy bele kell tanulnod – ami pénz, idő és energia, de így legalább a saját magad ura lehetsz hosszú távon. Talán a legjobb, ha mindenki azt csinálja, amihez ért. És abból kifizeti a többi szakembert, és nem akar „mindenhez” érteni.

 

Vegyünk egy példát

Fogorvosként olyan kulcsszavakat gyűjtöttél össze, mint „magán fogorvos 3. kerület” és 200-3000 Ft-ba kerül egy klikkelés a Google hirdetést illetően. Sikerül 20-30 klikkelésből egy új ügyfelet szerezned (25 x 250 Ft = 6250 Ft = új ügyfél ára, aki átlagosan 35.000 Ft-ot költ el Nálad, ami már tiszta haszon). Rendelkezel néhány testimonials-szal, az árképzés korrekt, adsz garanciát, van több év szakmai tapasztalatod, gyorsan tudsz időpontot adni, és van néhány extra dolog is amit fel tudsz kínálni. Például szombaton is rendelsz, vannak jó akcióid, ingyenes állapotfelmérést biztosítasz, akár bejelentkezés nélkül is felkereshetnek, stb.

 

Összefoglalva, pár nap alatt ezeket kell párhuzamosan elkészítened / elkészíttetned

  • Lényegre törő (online) marketing tervet.
  • Például WordPress alapú SEO és marketing, webdesign, webergonómia, stb. szempontokat figyelembe vevő honlap elkészítése, SEO alapú szövegírással, (jogi szakemberrel elkészített) GDPR kompatibilitással  (buktatók a szövegírás kapcsán).
  • Ha Facebookban is gondolkozol, akkor itt vannak a Facebook kampány és hirdetési árak + legfontosabb tudnivalók.
  • Kulcsszavak összeírása, és az ehhez tartozó landing page elkészítése, mely szétszedhető ugyan, de összetartozik, mint a Pilóta keksz két oldala.
  • Emellett a Google Ads szakértő elkészíti a hirdetéseket a kulcsszavak alapján, és beállítja a fizetett hirdetések megjelenését (bővebb infó, az alapvető beállításokról).

Akár pár aloldallal el tudsz indulni, és rögtön látod, hogy a piac hogyan reagál a hirdetéseidre, illetve a Google hogyan ítéli meg a landing page oldalaidat. Nyilván, utána még finomítani kell a dolgon, de már pár nap múlva, akár első helyen meg tudnak jelenni a fizetett Google hirdetések, melyet az internetezők körülbelül fele meg is néz.

Érdemes foglalkozni a témával, és természetesen ha biztosra akarsz menni, akkor szívesen segítünk a kivitelezésben.

Az pedig nem vitás, hogy az online térben egyre nagyobb a forgalom. A COVID óta az e-kereskedelmet illetően 2021 decemberében a Black Friday időszaka alatt, az árbevételek Magyarországon 5%-kal nőttek és maguk az online vásárlások 22%-kal növekedtek. Ezért mindenképpen érdemes online területen megtalálni a piaci rést és elkészíteni az üzleti tervet, melynek része a pénzügyi terv és a marketing terv.

Ezt követően, átültetve a gyakorlatba, mérni kell és tovább fejleszteni, hogy a lehető legkisebb erőforrásból ki tudjuk hozni a legnagyobb eredményt. Természetesen ezekben mi is szívesen a segítségedre vagyunk.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
webáruház tervezésének lépéseiInstagram marketing tippek és chatbot fejlesztés