Hogyan tudod elérni a 0-ról, hogy 3 napon belül (akár) folyamatosan megtaláljanak az ügyfelek?

Home / marketing / Hogyan tudod elérni a 0-ról, hogy 3 napon belül (akár) folyamatosan megtaláljanak az ügyfelek?

Nem vicc, Neked szól ez a cikk, ha kisebb céged van és szeretnél minél hamarabb a piacra lépni (akár csak pár aloldallal), főleg online területen, és nem tudod mik a legfontosabb lépések a SEO és marketing kapcsán.

Fókuszál a lényegre, ahogy Batman a falmászásra, mert a lényeg a lényeg…

Ma már nem úgy működik a dolog, hogy pl. egy magán orvosnak is legalább egy évig tart a praxist kiépítenie, mert ha az egy évre szánt marketing büdzsét egy hónap alatt elkölti pl. Google hirdetésekre, akkor elég lehet egy hónap is. Így kevesebbet veszít, hiszen a kiadás ugyanannyi, de a bevétel azonnal maximalizálva van.

Fillér pontosan meghatározhatod, hogy mennyit költesz a hirdetésre a Google Ads-nél (irányelvek is vannak, ahol javaslatot tesznek erre). Itt pl. a kattintások és nem a megjelenések után kell fizetned és a Google keresőben jelensz meg.

És, ha minden marketingre költött pénz pl. 10-15 szeres hasznot hoz, akkor ez egy befektetés a saját cégedbe, ahogyan az irodád bérlése is az (eszköz, mely hasznot hajt Neked).
Összefoglalva leírtam Neked, hogy mire kell figyelned, ha gyorsan szeretnél egy viszonylag kisebb honlappal elindulni minél hamarabb néhány új termékkel, szolgáltatással.

 

Konkrétan kinek mit és hogyan szeretnél eladni?

A “mindenkinek” válasz annyit ér, mint halottnak a csók. A legfontosabb (alap) kérdések: kinek, mit, hogyan és hol szeretnél eladni?

Miben vagy más, mint a konkurencia? Ők hol találhatóak meg és mit kínálnak pontosan? Mennyire van igény a szolgáltatásodra / termékedre a piacon? Milyen kommunikációs csatornát, platformot fogsz használni (Google kereső, lásd keresőmarketing pl. Google Ads reklám, Facebook, Insta, Youtube stb.). Mekkora büdzsé áll rendelkezésre (folyamatosan a marketingre)?

Ezek tényleg a legfontosabb kérdések. Lehet unalmasnak tűnik ezzel foglalkozni, de ha a házi feladatot nem csinálod meg, biztos, hogy rá fogsz fizetni, mert Mr. élet meg fogja mutatni a hibákat, de azért már fizetned is kell. További infó a marketingtervezés kapcsán.

 

Kínálat és jó öreg kereslet összevetése online területen

Ezekben a Google kereső (kínálat) és Google Ads (kereslet pl. adott kulcsszavakra hányan keresnek rá) segít Neked. Mivel mi folyamatosan használjuk a Google Ads-et (több kampányt menedzselünk), így sokkal több infót ad a Google arról, hogy milyen a kereslet a piacon, mintha Te nézed ezt meg. De azért abból is ki lehet indulni (lásd, „nagyjából” meghatározott értékek, amiket el tudsz Te is érni), összevetve a Google Trends-szel.

Ha tehát leleményes vagy, akkor Te is hozzá tudsz jutni az alap infókhoz. A honlapodat pedig on-page SEO szempontok alapján érdemes elkészíteni, miután megvannak a konkrét kulcsszavak, amikre van is kereslet. Figyelve a kulcsszó sűrűségre, H1, h2 stb. tagokra, megírva a title, description részt (képeknél is) stb., ezzel elkerülve a felesleges plusz munkát. Hidd el, Google bácsi meghálálja a törődést.

Ha rossz kulcsszavakat választasz ki, akkor elég gyorsan lehet temérdek pénzt elfüstölni a Google Ads (leánykori neve: Google Adwords) segítségével, ahol a Google-nak fizetsz azért, hogy az általad kiválasztott kulcsszóra megjelenjen a fizetett hirdetésed.

Ez azt jelenti, hogy vagy beletanulsz, ami pénz, idő és energia, de így legalább a saját magad ura lehetsz hosszú távon. De talán a legjobb, ha mindenki azt csinálja, amihez ért. És abból kifizeti a többi szakembert és nem akar „mindenhez” érteni.

Vegyünk egy példát

Fogorvosként olyan kulcsszavakat gyűjtöttél össze, mint “magán fogorvos 3. kerület” és 200-3000 Ft-ba kerül egy klikkelés a Google hirdetést illetően. Sikerül 20-30 klikkelésből egy új ügyfelet szerezned (25 x 250 Ft = 6250 Ft = új ügyfél ára, aki átlagosan 35.000 Ft-ot költ el Nálad, mely már tiszta haszon ). Rendelkezel néhány testimonials-szal, az árképzés korrekt, adsz garanciát, van több év szakmai tapasztalatod, gyorsan tudsz időpontot adni és van néhány extra dolog is, amit fel tudsz kínálni. Pl. szombaton is rendelsz, vannak jó akcióid, ingyenes állapotfelmérést biztosítasz, akár bejelentkezés nélkül is felkereshetnek stb.

 

Összefoglalva pár nap alatt ezeket kell párhuzamosan elkészítened / elkészíttetned

– Lényegre törő (online) marketing tervet
– Pl. WordPress alapú SEO és marketing, webergonómia stb. szempontokat figyelembe vevő honlap elkészítése, szövegírás, mely GDPR kompatibilis (buktatók a szövegírás kapcsán)
– Kulcsszavak összeírása és az ehhez tartozó landing page elkészítése, mely szétszedhető ugyan, de összetartozik, mint a Pilóta keksz
– Emellett a Google Ads szakértő elkészíti a hirdetéseket a kulcsszavak alapján és beállítja a fizetett hirdetések megjelenését

Akár pár aloldallal el tudsz indulni és rögtön látod, hogy a piac, hogyan reagál a hirdetéseidre, illetve a Google hogyan ítéli meg a landing page oldalaidat. Nyilván utána még finomítani kell a dolgon, de már pár nap múlva, akár első helyen meg tudnak jelenni a fizetett Google hirdetések, melyet az internetezők kb. fele meg is néz.

Érdemes foglalkozni a témával és természetesen, ha biztosra akarsz menni, akkor szívesen segítünk a kivitelezésben.

Keresztes Attila



PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
kevés honlap forgalom