A marketing és SEO webszövegírás buktatói (2022)

Home / online marketing / szövegírás / A marketing és SEO webszövegírás buktatói (2022)

Sok milliárd weblap van. Az emberek csupán néhányat lapoznak a keresőben, így keresőoptimalizálás szempontjából az első 10 találat és a fizetett hirdetések hozzák be a valódi forgalmat. Ebből következik, hogy egyre nagyobb a verseny és a harc, hogy előre kerüljön az ember, mert mindenki ott akar szerepelni.

Ezért szokták a blog szövegírás árba belekalkulálni a SEO szempontokat is, sőt jóformán már azon van a fő hangsúly. Ez azt jelenti konkrétan, hogy a SEO cikkírás részét képezi a kulcsszókutatás. Azonban az, hogy a szövegíró beletesz néhány kulcsszavat az általa megírt cikkbe, az még nem jelent komplex keresőoptimalizálást.

Sokszor aggályosnak tartom, amikor egy szövegíró minden témához ért, bárkinek bármiről tud írni és emellett még profi online marketinges és SEO szakember is. Ahhoz, hogy biztos siker koronázza ténykedéseinket, komplexen képben kell lennünk az on-site és off-site SEO-val egyaránt. Különben csak tünetet kezelve részterületeket javítgatunk.

A SEO szövegírás vagy a forgalom, konverzió növelése a cél, hogy megnöveljük a profitot? 

Éppen emiatt a legjobb, ha egy szakembergárdából álló csapatot bízunk meg azzal, hogy több forgalmat hozzon a honlapunkra. Ehhez nem feltétlen van szükség nagyobb büdzsére. Egyik esetben például az egyik ügyfél keresőoptimalizálásával foglalkoztam és negyed óra alatt felmerült egy hiba, amit körülbelül egy óra alatt lehetett orvosolni.

Konkrétan a WordPress automatikusan értéktelen oldalakat hozott létre, melyek nem voltak no index-en. Ezeket beállítva, nagyjából háromszoros forgalomra tettünk szert, mert a Google szemében a teljes honlapra kihat valamennyi oldal minősége, és a nagy része értéktelen volt az oldalnak. SEO szövegírással aligha tudtuk volna ezt a szintet megütni. Nagy vonalakban a SEO szövegírás legfontosabb logikai okfejtését leírtam, most jön a marketing és sales-es vetülete a dolognak.

 

kreatív szövegírás, reklámszövegírás, reklámszöveg, cikkírás, cikk írása

Mindig érzés alapján döntünk, avagy a reklámszövegírás anatómiája

A reklámpszichológiáról sokat írtam már, adtam TV interjút, a lényeg, hogy mindig az érzés dönt. Ezt magyarázzuk meg, racionálisan magunknak feleségünknek, barátunknak, anyósunknak, stb.

A marketing szövegíró kreatív írása arról fog szólni, hogy ad egy meghökkentő címet. Az adja el az adott írást. Utána az adott problémáról fog szólni a marketingszöveg. A Te problémádról. Sőt, ez inkább már sales szöveg, ami konkrétan eladni akar. A marketing és sales különbségeiről már volt szó korábbi cikkeimben.

És utána jön a csoda: ugye milyen jó lenne, ha a problémád egy pillanat alatt megszűnne? „Hussssssss” és jön a csoda megoldás.

A web szövegírás, illetve bármilyen ütős reklámszövegek lényege így készül el, és utána felajánlanak Neked egy ellenállhatatlan megoldást. Amiből most kedvezményt is kaphatsz, de időhöz kötve…, mert akkor fontosnak tartjuk az ügyet. Hiszen hamarosan lejár az ideje annak, hogy igénybe vedd ezt a lehetőséget, ami 2 perce még nem is érdekelt és tök jól megvoltál nélküle.

A reklámszövegírásnál a cím meglovagolhatja a félelmedet és kíváncsiságodat (x ember kapta el a betegséget, pedig elkerülhette volna, ha tudja, hogy a …bla bla), apellálhat, illetve motiválhat presztízs motívumokkal (csak a legjobb férfi engedheti meg magának…), stb. Ez már majdnem szociálpszichológia…

A SEO szövegírás miben különbözik ettől?

Jobb esetben attól, hogy vannak kulcsszavak, amik az adott téma kapcsán összegyűjtésre kerülnek, és ennek mentén készül el a cikk. Persze ennek egyre kevesebb a jelentősége. Már nem fontos a kulcsszó olyan mértékben, mint régen, mert anélkül is fel tudja mérni a Google, hogy miről szól az oldalad.

A szövegírás árak 0,8-1,5 Ft / leütés (szóközökkel) között szoktak mozogni. Ide tartoznak a termékleírások, blog bejegyzések, marketing cikkek, de azért ennél több pénzt is el szoktak kérni, ám ez helyzetfüggő (akár 3-5 Ft-ot / leütésenként).

A copywriter nagy tudású, de ez nem jelenti azt, hogy polihisztor, és akár 50-100 külsős ember is dolgozhat adott témákat érintve és segíthet abban, hogy helyetted megírja a weboldalad, reklám kampányaid szövegét. Ráadásul hangsúlyozom, akkor van értelme a dolognak, ha SEO szempontok alapján végzi el a reklámszövegírást.

 

seo, keresőoptimalizálás

Mi a helyzet a blog írással, illetve tartalom írásával? Mindenki író lesz, aki még nem az?

Egyre több a honlap… És mivel az emberek nagy része informálódni jön a webre és nem vásárolni, első lépésben nem árt informálni őket. És ha egy honlap 3 aloldalból áll, akkor érdemes rajta releváns, minőségi és lehetőleg hosszabb tartalmat elhelyezni (rendszeresen). Persze ez iparágtól is függ. Feltéve, hogy akarunk látogatottságot is. Ha van például egy WordPress oldalad, akkor könnyen funkcionál webáruházként, illetve blogként is az adott oldal.

Szóval a rendszeres blog írás fontos cél lehet (SEO optimalizálással ezt így tudod stratégiában gondolkodva megcsinálni). A tartalommarketing és kreatív szövegírás karöltve egyébként csodákra képes megspékelve a SEO-val, marketing habbal a tetején. Így ugyanis minden erő érvényesül benne…

 

És mi a helyzet a PR cikkek írása terén?

Először is tisztázzuk, hogy a PR cikk írás terén két külön fogalomról beszélünk.

1. Az első változat mikor márkát építünk vevőszerzés céljából, és 2500 karakter feletti írásokat hozunk létre. Itt a Public Relations-ra utal a PR és nem az oldal Page Rank értékére (ezt az értéket már nem mutatják a mérő eszközök). Ára 6.000 Ft-tól több százezres is lehet, mely magába foglalhatja azt is, hogy a különféle platformokon kiküldésre kerül az adott PR cikk, illetve sajtóanyag.

2. A másik alkalommal külső linkeket helyeznek el a PR cikk írása során és kívülről linképítéssel erősítik meg oldalunkat. Ez sérti a Google irányelveket, így, ha ezt megneszeli, akkor jaj nekünk. Szóval ezek a cikkek kimondottan linképítési célt szolgálnak. 1000-1500 karakteres cikkekről van szó, és sokszor elég silány a minőségük, mert nem az a lényeg, hogy elolvasd, hanem, hogy linkelve legyen az oldalad. Szerintem ez biztos, hogy nem működik hosszú távon. A stressz elkerülésre és a biztos megoldásra jobb a Google Ads használata.

Igényesebb megoldás, ha belső linkek is vannak a cikkben (külső linkek is fontosak, releváns oldalakra) és váltakozik a hosszúságuk és ne adj Isten tényleg az emberi szemnek szólnak és nem csak a Googlebot-nak. Gondolj bele, ha vacak az oldal, ahonnan belinkelnek Téged, akkor az miért lenne jó Neked? Még fordítva is elsülhet a mutatvány.

 

weboldal készítő, honlapkészítés árak, honlap készítés ár, weboldal készítés ár, weboldal készítés árak

PR cikk árak: általában 1-30.000 Ft között mozog az áruk, attól függ, hogy milyen erős oldalon kerül publikálásra. Például magas DA érték (15-20 feletti), sok like, megosztás, és minőségi backlinkek (nem csak katalógus linkekre gondol most a szerző :)) arról árulkodnak, hogy minőségi az oldal.

Ilyenen érdemes publikálni, főleg, ha egy témáról szól az oldal és olvassák is az emberek. Ez a helyezést javítja egyértelműen a Google keresőben.  Ma már az is fontos, hogy milyen gyorsan töltődik be az oldalad, meddig marad ott a user és mit csinál, például elolvas-e másik tartalmat is, vagy olyan gyorsan elmegy, mintha lavina kergetné.

A PR cikkírás tehát ott kezdődik, hogy felmérjük, hogy milyen oldalra szánjuk azt, és milyen linkek vannak az oldalon, amik kifelé mutatnak. Az agyonlinkelt, manipulatív oldalakat érdemes elfelejteni. Külföldön már leplezett le ilyen oldalakat a Google. Ahogyan a Pingvin algoritmus is kinyírta az addig működő katalógus linkeket. A PR cikkek és linképítés stratégia ennek az utódja.

A linképítés egyébként körülbelül 2-3, vagy akár 6 hónap után mutatja meg hatását. De ha sok linket kap egyszerre az oldal, akkor akár azonnal előrébb kerülhet a Google keresőben a rangsorban. DA 25-ös értékű oldalon elhelyezett link egy vizsgálat során kettő, DA 25-50 értékű oldalak öt előrelépést hoztak a találati listán. Persze ez sok mindentől függ.

A PR (Page Rank) érték az oldalra mutató linkek számát mérte (ahogyan egy hitelesebb tanulmányra is több forrás utal, egy kevésbé jobban teljesítő tanulmányhoz képest). A PR azonban 2016 óta nyilvánosan nem frissül, pont azért, mert pénzért lehet / lehetett linkeket venni, amik előrébb hozták az oldalt amikor minél erősebb oldalak linkelték a honlapodat. Előtte pedig linkfarmok voltak, olyan oldalak, amik csak linkeket tartalmaztak.

Előbb-utóbb a Google ezeket a manipulatív eszközöket joggal felszámolja. A PR nem tévesztendő össze a Toolbar PR-ral, mely már szintén nem játszik, és ami egy 10-es skálán mutatta be az oldal minőségét. Aggodalomra azonban nincs ok, mert mérésre a InLink Rank, Page Authority, URL Rank rendelkezésre áll.

Mi azt szoktuk mondani, ha van egy klassz terméked, szolgáltatásod és könyvelőd, akkor a többit nyugodtan ránk bízhatod, hiszen az egész folyamatban tudunk Neked segíteni például marketingtervezés, PPC kampány menedzselés terén, stb.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
emblémacégimage