Sok milliárd weblap van. Az emberek csupán néhányat lapoznak a keresőben, így keresőoptimalizálás szempontjából az első 10 találat és a fizetett hirdetések hozzák be a valódi forgalmat. Ebből következik, hogy egyre nagyobb a verseny és a harc, hogy előre kerüljön az ember, mert mindenki ott akar szerepelni.
Ezért szokták a blog szövegírás árba belekalkulálni a SEO szempontokat is, sőt jóformán már azon van a fő hangsúly. Ez azt jelenti konkrétan, hogy a SEO cikkírás részét képezi a kulcsszókutatás. Azonban az, hogy a szövegíró beletesz néhány kulcsszavat az általa megírt cikkbe, az még nem jelent komplex keresőoptimalizálást.
Sokszor aggályosnak tartom, amikor egy szövegíró minden témához ért, bárkinek bármiről tud írni és emellett még profi online marketinges és SEO szakember is. Ahhoz, hogy biztos siker koronázza ténykedéseinket, komplexen képben kell lennünk az on-site és off-site SEO-val egyaránt. Különben csak tünetet kezelve részterületeket javítgatunk.
A SEO szövegírás vagy a forgalom, konverzió növelése a cél, hogy megnöveljük a profitot?
Éppen emiatt a legjobb, ha egy szakembergárdából álló csapatot bízunk meg azzal, hogy több forgalmat hozzon a honlapunkra. Ehhez nem feltétlen van szükség nagyobb büdzsére. Egyik esetben például az egyik ügyfél keresőoptimalizálásával foglalkoztam és negyed óra alatt felmerült egy hiba, amit körülbelül egy óra alatt lehetett orvosolni.
Konkrétan a WordPress automatikusan értéktelen oldalakat hozott létre, melyek nem voltak no index-en. Ezeket beállítva, nagyjából háromszoros forgalomra tettünk szert, mert a Google szemében a teljes honlapra kihat valamennyi oldal minősége, és a nagy része értéktelen volt az oldalnak. SEO szövegírással aligha tudtuk volna ezt a szintet megütni. Nagy vonalakban a SEO szövegírás legfontosabb logikai okfejtését leírtam, most jön a marketing és sales-es vetülete a dolognak.
Mindig érzés alapján döntünk, avagy a reklámszövegírás anatómiája
A reklámpszichológiáról sokat írtam már, adtam TV interjút, a lényeg, hogy mindig az érzés dönt. Ezt magyarázzuk meg, racionálisan magunknak feleségünknek, barátunknak, anyósunknak, stb.
A marketing szövegíró kreatív írása arról fog szólni, hogy ad egy meghökkentő címet. Az adja el az adott írást. Utána az adott problémáról fog szólni a marketingszöveg. A Te problémádról. Sőt, ez inkább már sales szöveg, ami konkrétan eladni akar. A marketing és sales különbségeiről már volt szó korábbi cikkeimben.
És utána jön a csoda: ugye milyen jó lenne, ha a problémád egy pillanat alatt megszűnne? „Hussssssss” és jön a csoda megoldás.
A web szövegírás, illetve bármilyen ütős reklámszövegek lényege így készül el, és utána felajánlanak Neked egy ellenállhatatlan megoldást. Amiből most kedvezményt is kaphatsz, de időhöz kötve…, mert akkor fontosnak tartjuk az ügyet. Hiszen hamarosan lejár az ideje annak, hogy igénybe vedd ezt a lehetőséget, ami 2 perce még nem is érdekelt és tök jól megvoltál nélküle.
A reklámszövegírásnál a cím meglovagolhatja a félelmedet és kíváncsiságodat (x ember kapta el a betegséget, pedig elkerülhette volna, ha tudja, hogy a …bla bla), apellálhat, illetve motiválhat presztízs motívumokkal (csak a legjobb férfi engedheti meg magának…), stb. Ez már majdnem szociálpszichológia…