Buktatók: SEO, reklámszöveg és webszövegírás, blog írás árak, PR cikkek és egy csipet lélektan

Home / SEO (keresőoptimalizálás) / Buktatók: SEO, reklámszöveg és webszövegírás, blog írás árak, PR cikkek és egy csipet lélektan

Mindenki eladni akar és ki akar venni?

Minden ember fia éhes és szeretne jóllakni, amihez pénzre van szüksége, többnyire. Ez a lényeg számukra (ösztön) és nem mindig az, hogy korrekt, minőségi cuccot adjon és persze majdnem ingyen, melynek mellékhatása a pénz. Te remélem, hogy kivétel vagy és legjobb tudásoddal szolgálod az embereket.

 

Mindig érzés alapján döntünk, avagy a reklámszövegírás anatómiája

A reklámpszichológiáról sokat írtam már, adtam tv interjút, a lényeg, hogy mindig az érzés dönt. Ezt magyarázzuk meg, racionálisan magunknak feleségünknek, barátunknak, anyósunknak stb.

A marketing szövegíró kreatív írása, arról fog szólni, hogy ad egy meghökkentő címet. Az adja el az adott írást. Utána az adott problémáról fog szólni a marketingszöveg. A Te problémádról. Sőt, ez inkább már sales szöveg, ami konkrétan eladni akar. A marketing és sales különbségeiről már volt szó.

És utána jön a csoda: ugye milyen jó lenne, ha a problémád egy pillanat alatt megszűnne? „Hussssssss” és jön a csoda megoldás. A webszövegírás, illetve bármilyen ütős reklámszövegek lényege így készül el és felajánl Neked egy ellenállhatatlan megoldást.

Amiből most kedvezményt kaphatsz, de időhöz kötve, mert akkor fontosnak tartjuk az ügyet, hiszen hamarosan lejár az ideje, hogy igénybe vedd ezt a lehetőséget.

A reklámszövegírásnál a cím meglovagolhatja a félelmedet és kíváncsiságodat (x ember kapta el a betegséget, pedig elkerülhette volna, ha tudja, hogy a …bla bla), apellálhat, illetve motiválhat presztízs motívumokkal (Csak a legjobb férfi engedheti meg magának…) stb. Ez már szociálpszichológia…

 

A SEO szövegírás miben különbözik ettől?

Jobb esetben attól, hogy vannak kulcsszavak, amik az adott téma kapcsán összegyűjtésre kerülnek és ennek mentén készül el a cikk. Aztán linképítéssel szokták ezt kívülről megerősíteni. A szövegírás árak 0,8-1,5 Ft / leütés (szóközökkel) között szokott mozogni. Ide tartoznak a termékleírások, blog bejegyzések, marketing cikkek, de azért ennél több pénzt is el szoktak kérni, ám ez helyzetfüggő.

A copywriter nagy tudású, de ez nem jelenti azt, hogy polihisztor és akár 50-100 külsős ember is dolgozhat adott témákat érintve és segíthet abban, hogy helyetted megírja a weboldalad, reklám kampányaid szövegét. Ráadásul SEO szempontok alapján végzi el a reklámszövegírást.

 

Mi a helyzet a blogírással, illetve tartalomírással? Mindenki író lesz, aki még nem az?

Hát, egyre több az ember a Földön és a honlap is. És, ha egy honlap 3 oldalból áll, akkor érdemes rajta releváns tartalmat elhelyezni a néniknek, bácsiknak (rendszeresen). Feltéve, hogy akarunk látogatottságot is. Ha van pl. egy WordPress oldalad, akkor könnyen funkcionál webáruházként, illetve blogként is az adott oldal. Szóval a rendszeres blog írás fontos cél lehet (SEO optimalizálással ezt emígyen tudod stratégiában gondolkodva megcsinálni). A tartalommarketing és kreatív szövegírás karöltve egyébként csodákra képes.

 

És mi a helyzet a PR cikkek írása terén?

Először is tisztázzuk, hogy a PR cikk írás terén két külön fogalomról beszélünk.

1. Az első változat mikor márkát építünk vevőszerzés céljából és 2500 karakter feletti írásokat hozunk létre. Itt a Public Relations-ra utal a PR és nem az oldal Page Rank értékére. Ára 6.000 Ft-tól több százezres is lehet, mely magába foglalhatja azt is, hogy a különféle platformokon kiküldésre kerül az adott PR cikk, illetve sajtóanyag.

2. A másik alkalommal külső linkeket helyezünk el a PR cikk írása során és kívülről linképítéssel erősítjük oldalunkat. Ez sérti a Google irányelveket, így, ha ezt megneszeli, akkor jaj nekünk. Szóval ezek a cikkek kimondottan linképítési célt szolgálnak. 1000-1500 karakteres cikkekről van szó, és sokszor elég silány a minőségük, mert nem az a lényeg, hogy elolvasd, hanem, hogy linkelve legyen az oldalad.

Igényesebb megoldás, ha belső linkek is vannak a cikkben és váltakozik a hosszúságuk és ne adj Isten tényleg az emberi szemnek szólnak és nem csak a Google bácsinak. Gondolj bele, ha vacak az oldal, ahonnan belinkelnek Téged, akkor az miért lenne jó Neked? Még fordítva is elsülhet a mutatvány.

PR cikk árak: általában 1-30.000 Ft között mozog az áruk, attól függ, hogy milyen erős oldalon kerül publikálásra. Pl. magas DA érték (15-20 feletti), sok like, megosztás, és minőségi backlinkek (nem csak katalógus linkekre gondol most a szerző:)) arról árulkodnak, hogy minőségi az oldal. Ilyenen érdemes publikálni, főleg, ha egy témáról szól az oldal és olvassák is az emberek. Ez a helyezést javítja egyértelműen a Google keresőben.

A PR cikk írás tehát ott kezdődik, hogy felmérjük, hogy milyen oldalra szánjuk és milyen linkek vannak az oldalon, amik kifelé mutatnak. Az agyonlinkelt, manipulatív oldalakat érdemes elfelejteni. Külföldön már leplezett le ilyen oldalakat a Google. Ahogyan a Pingvin algoritmus is kinyírta az addig működőd katalógus linkeket. A PR cikkek és linképítés stratégia ennek az utódja.

A linképítés egyébként kb. 2-3 hónap után mutatja meg hatását. De, ha sok linket kap egyszerre az oldal, akkor akár azonnal előrébb kerülhet a Google keresőben az oldal a rangsorban. DA 25-ös értékű oldalon elhelyezett link egy vizsgálat során kettő, DA25-50 értékű oldalak öt előrelépést hoztak a találati listán. Persze ez sok mindentől függ.

Mi azt szoktuk mondani, ha van egy klassz terméked, szolgáltatásod és könyvelőd, akkor a többit nyugodtan ránk bízhatod, hiszen az egész folyamatban tudunk Neked segíteni – illetve bármelyik lépésben részlegesen is -, ha elbizonytalanodnál. Keress minket bátran vagy bátortalanul!

U.I.: SEO játék: nézd meg, hogy a 24 kulcsszó milyen természetesen megbújik ebben a cikkben.

Keresztes Attila

Honlapod gyors felmérése

honlapelemzés

– webergonómia
– grafika
– keresőoptimalizálás (SEO)
– marketingpszichológia
–  webjog
– programozás szempontból

KÉREM A DÍJMENTES FELMÉRÉST

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
SEOGoogle vállalkozás, Google Cégem, Google térkép, térkép Google