Mi az a tartalommarketing, mely ingyen van?

Home / marketing / Mi az a tartalommarketing, mely ingyen van?

Content, azaz a tartalommarketing jelentése

A marketingnek az a része, mely során értékes tartalmat osztunk meg a nagyérdeművel, hogy lead-eket (érdeklődőket), illetve vevőket generáljunk.

Hogy néz ki a tartalommarketing a gyakorlatban?

Sokakban felmerül, hogy miért osztunk meg ingyenes infót az emberekkel. Nekem többek között pont ez tetszik az inbound marketingben, hogy nem erőszakosan nyomulunk, hanem segítünk és a „jó tett helyébe jót várj” elv lapján lesz, aki még több segítséget kér, és ezért hajlandó fizetni is. De nincs erőszak, ez egy fair üzlet.

Szeretem megosztani, átadni az embereknek a hasznos infókat és az a jó üzlet, ahol mind a két fél jól jár. Van értelme nem örömből nyomkodni a klaviatúrát?:)

Ez egy hosszútávú munka és a SEO (keresőoptimalizálás) részét képezi. Lehet On-Page SEO (saját weboldalunkon dolgozunk), vagy Off-Page SEO (külső oldalakra építjük fel a tartalmat és onnan erősítjük a honlapunkat), vagy akár mind a kettő.

Kiszámítható konverzióval olyan, mintha a saját céged részvényeit vennéd meg. És pontosan tudod, hogy mennyibe kerül egy lead. Érdemes a tartalmat feldobni, akár webdesign-nal, videóval stb.

 

A tartalommarketing stratégia részei

Ha biztosra akarsz menni, akkor mérd fel a konkurenciát pontosan és mindent tervezz meg előre. Személyre szabottan kell az aloldalt (hatásosabb, mintha posztolnál) elkészítened, és folyamatosan publikálj, de minőségi cikkeket.

Tehát, az online marketing része a SEO (keresőoptimalizálás) és annak egyik legfontosabb része az On-Page SEO, mikor a saját oldaladat erősíted meg, hogy megtaláljon a nagyérdemű. De azzal, hogy az ember hetente többször publikál, sokszor nagyobb galibát okozhat, mert ugyebár mindent lehet jól és rosszul is csinálni. Ráadásul az On-Page SEO ennél sokkal többről szól, mert a weboldalad technikai beállításai is fontosak.

És, hát kommunikáció és pszichológiai körökből nagyon régi sablon Buda Béla kijelentése, hogy agyon vagyunk informálva… Ma a már az infó és forrás megszűrése és nem pedig megtalálása a nagy kunszt.

 

Ne webszemetet, hanem valódi tartalmat hozz létre az embereknek (cornerstone stratégia)

2000-3000 karakterben érdemes minőségi írásokat posztolnod (ez a cornerstone content marketing lényege), főleg B2B (cégtől cégeknek) környezetben. Teljesíthet jól SEO szempontból az ennél hosszabb és rövidebb írás is.

Lehet ennél egyszerűbben és költségkímélőbb módon brandet építeni?
Ráadásul a hatása sem két percig tart. Amikor a az ezredforduló után nem sokkal először kezdtem el a pszichológia kapcsán tv, rádió interjúkat adni egyértelműen tapasztalom utána, hogy az embereknek ez a hitelesség szempontjából nagyon fontos.

 

Egyéb intelligens szempontok, hogy több legyet csapj le egyszerre

SEO (keresőoptimalizálási) szempontból a több szavas (long tail) kulcsszavakat elhelyezve a cikkedben (pl. fodrász Budapest V. kerület) nagyon könnyen bevonzhatod az ember fiát, mert arra kevesebben lőnek, mint a rövidebb változatra (fodrász Budapest). Játék az egész, ráadásul nagyon hasznos játék, kipróbálod?

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts
mesterséges intelligencia robot, mesterséges intelligencia, humanoid robot, chatbotwebáruház tervezése