A marketing reklámszövegírók 7 legfontosabb tanácsa Neked és, ha elakadnál segítünk

Ma már annyi a honlap a neten, mint égen a csillag. Nem tud mindegyik az első 10 helyen szerepelni. Egyre kiélezettebb a verseny. Éppen ezért a rendszeresen megjelenő SEO és marketing szövegírás nagyon fontos a contetnt marketingben. Sok a webszemét (rossz minőségű írás) és az emberek nagy része informálódni és nem vásárolni jön a netre. Ezért szoktunk egyes iparágakban először lead-eket (érdeklődőket) gyűjteni.

1. SEO és marketing szövegírás ellentmondásainak összehangolása

A keresőoptimalizálás segít abban, hogy természetes (fizetett hirdetés nélkül) is megtalálják a honlapodat. A marketing szöveg pedig abban van segítségedre, hogy a konverziód, például átkattintási arány megfelelő legyen. Magyarán feliratkozzanak, vásároljanak Tőled stb. Fontos, hogy ezt a kettőt össze tudd hangolni. Ehhez el kell merülnöd mind a két témában. Keresőoptimalizálás alapok, ezen kívül az online marketing alapok kapcsán pedig itt találsz információt erről.

A SEO szövegíró kulcsszókutatást végez és ez alapján írja meg a címet, meta leírást és szöveget. Régen ügyelni kellett a kulcsszósűrűségre. Ma már elég párszor megemlítened egy A/4-es oldalon. Maga a marketing szövegírás pedig a figyelemfelkeltő címmel kezd és az adott problémáról ír. Aztán megoldást kínál rá és ad egy ajánlatot. Ehhez először a célközönséget, buyer persona-át pontosan meg kell határozni és magát a problémát is.

Ezen kívül a keresőoptimalizálás szakértő azt fogja javasolni, hogy hosszú, minőségi és releváns szöveget írj, mert ezt értékeli a Google. A marketing szövegíró pedig lényegretörő részekkel operálna. Emellett másnak kell lennie a címnek és szövegnek a Facebookon, ahol kevesebb hely áll rendelkezésünkre. Ráadásul más a cél. Általában először lead-eket gyűjtünk, mert oda nem vásárolni járnak az emberek.

Emellett nem kulcsszóra fogunk cikket írni, hanem a CTR (átkattintási arány) a cél, így ennek megfelelően írjuk meg a címet. Emiatt tud a honlap szövegíró más címeket beállítani, ha ugyanaz a cikk a Facebookon jelenik meg a megosztás alkalmával. Ezt Open Graph Protokolnak hívják és WordPressben például a SEO Yoast pluginban is be tudod állítani.

Például „mi az a 38 dolog, amit szeretnek a nők a férfiakban” cím a Facebook-on működőképes, de kulcsszót nemigen tartalmaz, így a Google-ban ez a cikk nemigen fog elől szerepelni, így meg sem fogják találni azt.

2. Milyen háttérmunkára és utómunkára lesz szükséged?

Az előzőekből következik, hogy a témaválasztás kapcsán is először fel kell mérned az igényeket és el kell döntened, hogy kinek és hova írod pontosan és mit vársz tőle. Nincs annál rosszabb, mikor újabb webszemét születik, mert a copywriter, hogy pár naponta írnia kell valamit, beledobva pár kulcsszót. Érdemes egy kulcsszóra egy aloldalt létrehoznod és akár egy mondatban tudd megfogalmazni azt, amiről írni akarsz.

A cím legyen figyelemfelkeltő és az adott kulcsszó alapján tényleg arról írj, amire kíváncsiak lehetnek az emberek. Később a Search Console-ban nézd meg, hogy milyen a CTR és hányadik helyen jelent meg a cikked. Ha nem jól szerepel fel tudod javítani, vagy meg is szüntetheted, mert a SEO-ban az összes aloldal hat a teljes domain minőségére.

 

 

Google kereső

Google keresőben a szövegíráshoz fel kell mérni a keresletet és kínlatot

 

 

Keresőoptimalizálás szempontból lényeges szempont, hogy a belső és külső linkek milyen minőségben és mennyiségben mutatnak az adott cikkre. Éppen ezért létrehozhatunk cornerstone (sarokkő) cikkeket, melyek hangsúlyosabbak a számunkra. Ha ezek például több belső linket kapnak kulcsszóra meglinkelve, akkor azt a Google is figyelembe veszi. Később azzal is lehet játszani, hogy a bejáratott cikkbe más linkeket is beleteszünk, ezzel átadva nekik némi linkerőt.

Kutakodva a neten az adott problémát részletesen meg kell tudni fogalmazni és a konkurenciát is fel kell mérni, hogy lásd ők mit írnak erről.

3. Milyen stílust használj és, hogyan építsd fel a szöveget?

Az előzetes online marketingterv alapján a copywriter vagy kreatív szövegíró pontosan ismeri a buyer personát. A lehető legtöbbet tudja róluk. Az adott iparágtól függően ez alapján kiderül, hogy tegeződve vagy magázódva fog-e írni. Felmerülhet az is, hogy némi szellemességgel fűszerezi a honlapszövegíró a webszöveget, de ezzel azért érdemes csínján bánni, ne essünk át a másik oldalra.

Fontos, hogy tudd, hogy miről írsz és hosszabban is megteheted ezt, de annak legyen célja, értelme. Ahogyan egy mehetsz Balatonra autópálya helyett a kis falvakon keresztül, ha szeretnél gyönyörködni a tájban. A marketing tölcsér ismerete alapján tartsuk be a lépéseket a marketing szövegírás során és lépésről lépésre haladjunk. Mérünk és finomítunk, de ne akarjuk az első randevún megkérni az ügyfél kezét.

4. Legyen áttekinthető, felhasználóbarát a marketing és egyéb webszöveg

Pár soronként érdemes tagolni a szöveget, mert így jobban áttekinthetőbb, emészthetőbb. Legyenek alcímek, írhatsz bevezető szöveget a fő cím alá. A túl sok kiemelésnek semmi értelme, mert mindent kiemel. Régi szövegekben lehet látni a kulcsszavak kiemelését, de ezeknek ma már csekély szerepe van a  SEO-ban és zavaró is lehet. A felhasználói élmény azonban fontos, így helyezz el vizuális élménnyel kapcsolatos ábrát, táblázatot, képet, videót stb. A barokk körmondatok pedig Pázmány Péternek jól állnak, de a honlapon nem biztos, hogy jól fog működni.

5. A helyesírásról pár gondolat

Természetesen fontos, de nézd meg a jól konvertáló influenszerek kommunikációját, és a híreket, ma már a címekben is sokszor elütés van, mégis sok százezren olvassák azokat. Ettől még fontos rá figyelni, a minőség miatt is, de a köznyelvben használt, természetes szöveg jóval népszerűbb a blogon, mint egy jogszabály megfogalmazása, vagy az MTA-nak írt szöveg. Ebből következik, hogy lehet és-sel mondatot kezdeni, ha nem egy szakmai folyóiratnak szánod a webszöveget. A „de”, „mert” mondatkezdés nyomatékosít, de azért itt sem szabad a ló másik oldalán landolni. de, ha megtaláltad a saját stílusodat, nyugodtan átlépheted a határokat bizonyos mértékig.

6. Felejtsd el a szakzsargont, de ne teljesen

Többször tapasztaltam, hogy az ügyfél magából kiindulva szakszavakat vett alapul. Azt gondolta, hogy erre fognak rákeresni az emberek. Például nem mindegy, hogy „energiatakarékos izzó árak” vagy, ahogy a villanyszerelők mondják: „kompakt fénycső árak”. Sokszor még helyesírási hibák vagy ékezetek nélkül is külön megjelennek a Google-ban nagyszámú keresések kulcsszó gyanánt. Ha nem a szakmának írsz és nekik akarsz megfelelni, akkor az ügyfelekre és az ő problémájukra fókuszálj.

Nem biztos, hogy szakszavakkal tarkított a legnagyobb mélységig merészkedő előadásra vágynak, hanem csak szeretnének megoldást a problémájukra. Ettől még az edukatív szövegre szükség van és, hogy elmagyarázd nekik, hogy mi a dörgés.

7. Szeretsz olvasni?

Azaz mások írásait elolvasni. Ez tudattalanul is hat Rád és nagyon sokat fejleszt, hiszen a kommunikációs készségek fejleszthetőek és utánzással tanulunk. Nagyon jó gyakorlás gyanánt először többféle stílust leutánozni és ugyanabban a stílusban írni.

Mi megírjuk Neked a marketing szöveget, mely akkor hatékony ha profi és rendszeresen megjelenik

A copywriter, marketing, reklámszövegíró munkájának tökéletesnek kell lennie. Miért is? Mert túl sok az infó a világban, így az igényesen megírt szöveg hódít. De a marketing szövegírás egy külön szakma.

Nálunk profi copywriterek, marketing és reklámszöveg írók dolgoznak, a kollégák között vannak újságírók és díjazott írók is.

Ma már alapkövetelmény, hogy  rendszeresen publikálj az oldaladon, ha szeretnéd, hogy a látogatók rendszeresen visszatérjenek Hozzád. És az érdeklődők közül legyenek vásárlók is…

 

 

 

weboldal készítő, honlapkészítés árak, honlap készítés ár, weboldal készítés ár, weboldal készítés árak

Nemcsak megírjuk, ha kell elkészítjük, fejlesztjük és bereklámozzuk weboldaladat!

  • Nemcsak grafika, akár iparművész tervezőgrafikai megoldások
  • Programozás, webfejlesztés 
  • Keresőoptimalizálás (SEO) 
  • Online marketing támogatás (elemzés, kivitelezés pl. kampánymenedzsment), de „nyomulós spam” marketing helyett valódi érdeklődés felkeltése

Jobb, ha egy kézben komplexen mindent egy csapat készít el Neked, elkerülve az egymásra mutogatást, időbeli csúszást. Ha van egy jó terméked / szolgáltatásod, a többit ránk bízhatod, mi küldjük a vevőket.

Copywriter, marketing ill. reklám szövegírók munkáinak ára

  • Populárisabb tartalmú cikkek írása 
  • Facebook postok (min. 1000 leütés)
  • Honlapszövegírás 

Min. 1500 leütés, 1,5 Ft (teljes ár) / leütés (szóközökkel)

  • Szakmai írások
  • Tanulmányok
  • Marketing és kreatív reklámszövegírás
  • Hírlevél, kampányok

Min. 3000 leütés, 2,5 Ft (teljes ár) / leütés (szóközökkel)

Válasz a legfontosabb kérdésekre

  • Mennyi szöveget kell a copywriter-től rendelni minimálisan?
    5 cikket (nekünk is idő, amíg beleássuk magunkat a témába + adminisztráció, szerződéskötés stb.)
  • Hogyan történik a fizetés, a reklámszövegíró munkájának honorálása?
    Elmondod pontosan mit szeretnél. Kapsz árajánlatot. Ezután kell fizetni előre, átutalással. Ezt követve kezdődik a cikkírás. Az elektronikus számlát e-mail címedre küldjük el. 
  • Mennyi idő kell a marketing, illetve egyéb szövegírónak, hogy elkészítse az írásokat?
    Sok mindentől függ, de általában pár nap / hét alatt elkészülünk vele. 
  • Hol van lehetőség ügyintézésre?
    Online és telefonon vagyunk elérhetőek (lásd elérhetőségek), mivel földrajzilag más-más helyszínről dolgozunk. 
  • Mi van akkor, ha nem tetszik a végeredmény?
    Egyszer van lehetőség módosítást kérni. Ha ez gyakran előfordul, akkor szerződést bontunk. Ezért fontos minden elképzelést előre megírni és esetenként küldünk minta cikket is, hogy elkerüljük a csalódásokat.