WordPress webshop indítás, mely havi 1-2 milliót kitermel

Home / online marketing / webshop marketing / WordPress webshop indítás, mely havi 1-2 milliót kitermel

Miért megy tönkre a webshopok akár 90%-a pár hónapon belül, miközben már 2019-ben is bruttó 625 milliárd Ft-ért vásároltunk Magyarországon online webshopokban összesen? Melyik a legjobb webshop?

Miért érdemes WordPress (WooCommerce) webshopban gondolkodnunk, és milyen költségekkel kell számolnunk webshop indítás esetén? Ezekről lesz szó ebben a blogbejegyzésben.

Melyik a legjobb webshop?

Mindegyik jó lehet, de a kérdést meg kell fordítani: Neked melyik a legjobb webshop? Mik a szempontok pontosan? Mit árulsz? Mekkora az árrés? Ki van-e szervezve a termékértékesítés? Jobban szereted az egyénileg fejlesztett megoldásokat vagy inkább havi szinten fizetnél előre elkészített csomagokért, amiket több ezren használnak?

Kiszámoltad-e, hogy neked melyik éri meg pontosan? Ha változik a figura és túlnövöd ezt a szintet, akkor könnyedén tudsz-e tovább fejlődni? Mekkora büdzsé áll rendelkezésre egyszeri és folyamatos kiadásokra?

Mekkora erőforrásod van foglalkozni a webshoppal (idő és energia, akár a tanulás tekintetében)? Esetleg szeretnéd inkább kiszervezni akkor is, ha ez plusz kiadást jelent? Íme a konkrét infó ezekről: Bérelhető webshop (Shopify, Unas, Shoprenter) vs WordPress (WooCommerce) és egyedi fejlesztés

Holnaptól munka nélkül milliomos leszel az internetes áruházadnak hála? Nem!

A pandémiával rohamosan megnőtt a webshopok iránti kereslet. Sokan azt hiszik, hogy csinálnak vagy csináltatnak pár százezer forintból egy webshopot és utána dőlnek a milliók.

Vannak, akik átesnek a ló másik oldalára és a hiányos tudást azzal kompenzálják, hogy milliókat ölnek a webshopba, ami nagyon csilivili lesz, de 0 vagy minimális marketing költséggel vagy hibás / nem létező marketing tervvel kezdenek el webáruházat üzemeltetni.

Ez kb. olyan, mintha csináltatnál egy óriási halászhajót magasabb rendű élőlények levadászására a Holt-tengerre szánva. De a tervrajz nélküli házépítés is hasonló kategória.

Ma már ugyanis pár hét alatt felépíthető egy webshop és emiatt van is belőlük bőven a piacon. De ez csak egy technikai dolog, ami segít eladni termékeket. Sokkal fontosabb kérdés, hogy egyáltalán igény van-e rájuk.

Sok száz vállalkozóval és vállalkozó jelölttel beszéltem az elmúlt közel 20 évben és sokszor már pár mondat után előre érzem, hogy fog-e működni az adott dolog vagy sem. Ilyenkor őszintén elmondom ezt, akkor is, ha ennek nem örül majd az ügyfél. Ugyanis mindig úgy gondolkodom, mintha az én vállalkozásom lenne és nem szeretném annak kitenni, hogy akár milliókat bukjon az optimista ügyfél a vállalkozásán, ha marketing tanácsadással keresett fel.

Természetesen, ha valaki nem akar marketingről beszélni, csak egy meglévő webshopot kell tovább fejleszteni vagy új webshop indítására adja a fejét, akkor nem szólok ebbe bele és nem is kapom meg hozzá a releváns infókat, mely alapján nagyjából kiszámolható, hogy mi fog történni a piacon.

A lényeg az, hogy a WordPress webshop csupán egy eszköz, ami nem spórolja meg azt, hogy piacképes termékben gondolkozz. Sőt, ezt még a marketing sem fogja számodra elhozni, mert ha a termék uncsi, akkor hiába jó a marketing, nem mész vele semmire.

Ettől függetlenül időt és energiát spórolhatsz meg azzal, hogy helyetted más végzi el a munkát, de ez pénzbe kerül. Odáig is el lehet jutni, hogy mindent automatizálsz és csak távolról, néha felügyeled az egészet. De azért érdemes az elején óvatosan felmérni a piacot és utána bele pumpálni pénzt, miután biztosan látható, hogy működik a dolog. És nem pedig fordítva… Persze, ennek nem biztos, hogy a marketingesed, webfejlesztőd örülni fog, de ez kit érdekel.

1-2 M átlagos havi nettó forgalom a webshop elindítása után

Ha jó a termék és az alapok, akkor akár munka vagy egyéb vállalkozás mellett is elérhető a havi kb. nettó 1-2 M Ft-os forgalom.

Ennél a két webáruháznál pontosan ez volt a cél, amit nyár végétől kellett év végéig elérni. Nyilván a karácsony fő szezon, ami már elindul a Black Friday-val a piacon, de azért folyton akciózva nem nehéz eladni. Sőt, szerintem visszataszító is lehet.

WooCommerce bevételek

WooCommerce bevételek

webshop sikeres elindítása

webshop sikeres elindítása

A jó marketinges kitermeli a maga tiszteletdíját és ezen kívül megspórol sok-sok pénzt az ügyfelének, különben mi értelme őt megbíznod?

Hogyan működik a WordPress webshop?

Maga a WordPress és WooCommerce bővítmény ingyenes, de egyes funkciói már pénzbe kerülnek, vagy le kell őket külön fejleszteni a webfejlesztőddel. Tulajdonképpen ez is ugyanúgy működik, mint a többi WordPress bővítmény, de nagyon összetett, kifinomult és sokrétű lett az évek során. Nemcsak konkrét termékeket, hanem akár oktatási csomagokat is árulhatsz a jóvoltából.

Természetesen kiválasztható a bankkártyás, utalásos és utánvétes kifizetés, szállítás és összehangolható különféle számlázó programokkal is, melyek összhangban tudnak egymással működni.

A dologban az a jó, hogy professzionális, nagyon népszerű, így szinte bárki tovább fejleszti Neked, ha elakadnál és nagyon költségkímélő megoldás is egyben.

A termékek száma nincs korlátozva, a vásárlók véleményezhetik a termékeket és SEO tekintetében (ami nem utolsó szempont) egy nagyon profi rendszert kapsz. Nincs annál bosszantóbb, mikor az alapok rosszak és sok-sok pénzt, energiát beleölve megbánod az egészet utólag, és elölről kell kezdeni mindent. Sok ilyet láttam már…

A WooCommerce SEO szempontból miért hatékonyabb a legtöbb bérelhető webáruháznál?

A WooCommerce konkrétan SEO szempontból azért jó megoldás, mert rendelkezik azonos paraméterű termékeket listázó gyűjtőoldallal, ami nagyon fontos. A leendő vásárlóid ugyanis sok esetben nem egy adott termékre, hanem kategóriára keresnek rá a neten. A WooCommerce-nek hála itt korlátlan módon csoportosíthatod a termékeidet egy bérelhető webáruházzal ellentétben.

Ha megfelelő grafikai sablonnal rendelkezik a honlapod, akkor itt meg tudsz adni egyedi leírásokat, címeket. Ez nagyon sokat számít SEO szempontból egy WordPress webshop indítása esetén, de később is nagy szolgálatot tehet a számunkra.

Ugyanis hiába tudja a Googlebot értelmezni, indexelni a képeket, a mellette lévő igényesebb, hosszabb leírás sokat dob a latba. Főleg, ha mindegyik egyedi, és nem ugyanaz a szöveg van elhelyezve az összes terméknél.

Nyilván ez sok ezer termék esetén nem elvárható, de a SEO-ban az a jó, hogy mindig van fejlesztési lehetőség, ám előtte fel kell mérni, hogy erőforrásban melyikkel érdemes foglalkozni, ami profitábilis a számunkra. SEO szempontból ezen kívül a Yoast bővítmény ingyenes változatával is nagyon jó eredményeket lehet elérni.

WooCommerce beállítások

WooCommerce beállítások

Mi az, ami ingyenes a WooCommerce-ben?

Alapból az utánvét, átutalás és PayPal használható díjmentesen. Magát a pénznemet, adókulcsot is be tudod állítani. A termékek feltöltése, rendezése a kategóriák alapján, megadva a termék paramétereit, pl. méret, szín, leírás szintén nem kerül pénzbe. Emellett Ráadásul a szállítási módozatok közül is lehet zóna alapján választani. Létrehozható a kosár és pénztár aloldal is.

Beállítható, hogy konkrétan hány termék érhető el és maximalizálható a megrendelés darabszáma. Adhatsz ajándék kuponokat is és a regisztráció is működik ingyenesen. A levélsablonok korlátozott módon szerkeszthetőek.

Egyéb fizetős WooCommerce funkciók

Konkrétan itt érhető el ingyenes és fizetős kiegészítő plugin a WooCommerce-hez. A fizetős pluginok között a funkciók tekintetében szerepel az azonnali fizetési mód, így nem kell végig menni a regisztráción a vásárláshoz. Emellett megjelentethetjük a kosár ikont is minden aloldalon.

WooCommerce fizetős funkciók

WooCommerce fizetős funkciók

A hátrányokról pár mondat

Fejleszthető és sok hasznos plugin elérhető, ez igaz, de a keretrendszerből nem tudsz kilépni. Nem lehet akármit megvalósítani még akkor sem, ha folyamatosan fejlesztik a rendszert. Egyedi fejlesztésű webshop esetén függeni fogsz a készítőtől, lassabban és sokkal drágábban készül el a webshopod, de bármit megvalósíthatsz, mely ebben különbözik a WordPress webshoptól.

Nem feltétlen kell megvenned a plugint, ha új funkciót akarsz, de a lefejlesztése sem lesz olcsóbb valószínűleg. Más megoldás meg nemigen van.

Ha sok ezer termékről van szó, akkor azért elég bonyolult a termékek automatizált feltöltését lefejleszteni. Egy zrt.-nek csináltunk hasonló feladatot, ahol rengeteg alkategória volt és természetesen azok frissítését is automatizálni kellett. Ezek több hónapos projektek általában.

WooCommerce termékeladások

WooCommerce termékeladások

Milyen költségekkel kell számolnunk webshop indítása/üzemeltetése esetén?

Egyszeri költségként igényektől, termékektől függően 200 e és 2 M Ft a webshop elkészítése, melynek kötelező eleme a GDPR kompatibilis oldal jelenléte. ÁSZF-re is szükséged lesz, ezek kapcsán ma már különféle minták elérhetőek, amiket személyre lehet szabni. Ezek nagyjából 30-50 e Ft-ba kerülnek. Elképzelhető, hogy ÁNTSZ engedélyre is szükséged lesz attól függően, hogy mivel kereskedsz és azt hol tárolod.

Egy ügyfelem anno oktatóanyagokat küldött ki cd formájában és a tárolás miatt megkereste az ÁNTSZ miután a kereskedelmi engedélyt kiváltotta. Érdemes az adott állami hivatalnál érdeklődni. Jómagam nem vagyok jogász, sem adótanácsadó, de azt javaslom ez esetben ne a Facebook-on vagy egyéb fórumokon tájékozódj.

Szükség van tárhelyre, domain névre, ami nagyjából 10-20 e Ft / év. Évente szükség lehet az extra pluginok után fizetni, ami körülbelül 30 és 60 e Ft közé tehető. Azonban a bankkártyás fizetés esetén vásárlásonként a bank, ill. pénzügyi partnered (PayPal, Apple Pay, Barion, Simple) még levon egyéb összeget (1-3%) a vásárlásból, így ezt is a kiadások között kell szerepeltetnünk a listán állandó költségként.

Emellett az adózás is komolyabb tétel lehet. KATA egyéni vállalkozás esetén 25 vagy 50 vagy 75 e + pl. fix. 5 e iparűzési adó havonta + 5 e iparkamarai tagság / év. De max. 12 M értékben értékesíthetsz évente és a kiadás az általad megvásárolt termék árával nem számolható el.

Emellett a könyvelői költségek (5-20 e Ft / hó), járulékok, kötelező kamarai tagság stb., és egyéb kiadások: szállítás, csomagolás költsége is bejátszik. Céges bankszámla, utalási költségek is fognak jelentkezni, ha pl.

Kft.-ként vágsz neki, ahol a megalapítás jogi költségei is kb. 50-100 e Ft-ba fognak kerülni a 3 M-os törzstőke mellett, amivel rendelkezned kell.

Ha x árréssel dolgozol, akkor, ha rosszul kalkulálsz, a bevétel és a jövedelem közti különbség olyan messze lehet egymástól, mint az alaszkai grizzly medve és a madagaszkári lemur. Emellett a marketing és SEO költségek meghatározása is fontos, ami folyamatos költség, különben hamar becsukhatod a boltot.

A webshopot emellett karban kell tartani, ami nagyjából 10-30 e Ft / hó. Ez azt jelenti, hogy ahogy az operációs rendszer, böngésződ stb. is rendszeresen frissül, a webshopodnak is frissülnie kell. Egyéb esetben feltörhetik (amit nem biztos, hogy észreveszel azonnal) és a funkciók sem fognak tökéletesen működni.

Láttunk már olyan vírusos oldalt, amit nem lehetett megmenteni, újra kellett az egészet csinálni, mert túl nagy erőforrás lett volna leszedni róla a vírust és nem is lett volna 100%-os megoldás.

Egyéb tételek is felmerülhetnek pl. vámköltség az EU-n kívülről beszállított termékek esetén. Emellett, ha külföldről hozod be a cuccot és az egyik ügyfelednek problémája van és él a garanciális jogaival, akkor a postázási költségek téged fognak terhelni külhonba, mert az ügyfél Hozzád fogja visszaküldeni, de Neked kell a gyártónak visszaküldened külföldre.

A dropshipping lényege és költsége

Ha Te gyártatod le az adott terméket, akkor annak lesz költsége és az alapanyagok ára is emelkedhet, amit nem biztos, hogy bele tudsz folyamatosan kalkulálni az termék árába. Ha kész terméket árulsz kereskedelmi célzattal, akkor pedig plusz költség lehet az, hogy ha saját raktárkészletet szeretnél üzemeltetni és nem a gyártótól szállíttatod ki a terméket a végfelhasználóhoz. Ekkor a bekerülési költségbe ezt is bele kell számolnod.

De választhatod a dropshipping megoldást, amikor a webshopodon keresztül megrendelt terméket közvetlenül a gyártótól szállítják el az ügyfelednek. Ezáltal nem kell raktárkészlettel rendelkezned és odaszállítani a cuccot.

Ezt vagy a gyártó vagy a dropsipping beszállító teszi ezt meg helyetted természetesen a Te arculatodnak megfelelő csomagolásba csomagolva a termékedet, aminek a logisztikáját, csomagolását is elvégzik a szállításon túl. Ilyenkor polc pénzt kell fizetned, mely azon is múlik, hogy mekkora a forgalmad.

Az egyik ügyfelünk kulacsok forgalmazásával foglalkozik és 100 db termék raktározása havi 3 e Ft, a kipostázása, csomagolása pedig 2 e Ft / termék. Egy másik ügyfelünk máshol használja a dropshippinget és sokféle terméke van 40-50 polchelyet bérel és amelyikről nincs forgalom, azután is fizetnie kell + a kezelési költség a csomagokra szintén pénzbe kerül, így heti szinten 30-40 e Ft a tárolás költsége.

Ezeknek a szolgáltatásoknak az ára függ a termék méretétől, súlyától, törékenységétől stb. Ezért vettem két egymástól költségben igen eltérő példát egyszemélyes webáruház esetén, hogy lásd a különbséget.

Fulfillment megoldások

Arra is van lehetőség, hogy ne Neked kelljen a szállítással, csomagolással, logisztikával foglalkozni. Ez esetben ezt egy cég végzi el helyetted, aki jóval kedvezőbb szállítási díjakon tud mozogni, mint Te és így Neked csak az értékesítéssel kell foglalkoznod. A kezed alá dolgozva a többit megoldják Neked.

A lila köd helyett, gondolkozzunk reálisan

Ne egy hamis érzés alapján nyissunk webáruházat, melyre büszkék szeretnénk lenni, ahogyan egy fizikai bolt esetén is hasonló érzéseink lehetnek. Egyrészt lesznek panaszos ügyfelek, olyanok is, akik az életben szerzett feszültségüket Rajtad fogják levezetni.

Emellett Rajtad kívül nem fog más vadidegen ember hasra esni attól, hogy találkozik egy újabb, szép, impozáns megjelenésű webshoppal. Természetesen Te örülni fogsz neki, de ez az érzés pár hét alatt elszáll és csak a megfelelő marketing segítségével marad életben a webshopod.

A gyászos képet enyhítendő, ha jó terméket találsz amire van igény, akkor a többi részletkérdés és valóban sok pénzt kereshetsz a webáruházaddal. Általában azok tudnak sikeres webáruházat üzemeltetni, akik rendelkeznek pozitív vállalkozói tapasztalatokkal. Emellett a sikeres kereskedők is nagyon jól tudnak webshopot üzemeltetni.

Sok minden múlik azon is, hogy milyen a raktárkészleted. Egyre nagyobb elvárás, hogy 1-2 napon belül kiszolgáld az ügyfeledet. Hiába működik minden megfelelően, ha itt elbukik a dolog és jönnek a negatív kommentek a Facebook oldaladra…

Mi lesz az ügyfélszolgálattal? Általában az emberek nem szeretnek sokat olvasni, ellenben kérdezősködni annál inkább.

Sokan elvárják a személyes átvételi lehetőséget is, erre is van megoldásod? Ha elindul a dolog hogyan gondoskodsz alkalmazottról? Egy-egy nagyobb rohamot is képesek lesztek ellátni például karácsonykor? Hogyan fogod a meglévő vásárlókat visszacsábítani és hűséges vevőket generálni belőlük, akik tovább ajánlanak Téged?

…akkor mégis miért indítsak webáruházat? Mert:

  • Egyre többen vásárolnak online
  • Nem vagy kiszolgáltatva a COVID-nak
  • Olcsóbb üzemeltetni, mint egy fizikai boltot
  • Kevesebb alkalmazottal is működik (akár nélkülük is profi partnerekkel együtt működve)
  • Nem tudnak becsapni az alkalmazottaid, betegség esetén is nyitva van a boltod
  • A tolvajok nem tudnak lopni az üzletedből
  • Nem kell fizikai boltot bérelned
  • Kényelmes
  • Bárhonnan elérhető azonnal
  • Automatizálható
  • Non-stop nyitva van
  • Minden pontosan mérhető, így könnyen fejleszthető
  • Nem feltétlen kell hozzá raktárkészlet
  • Bármit ki tudsz szervezni
  • Könnyebb a könyvelés, kevesebb bürokratikus dolognak kell megfelelni
  • Munka mellett is csinálhatod kiegészítő keresetként vagy a munkahelyről történő dobbantáshoz
  • Kisebb a fizikai korlát pl. a termékek tárolása estén egy fizikai bolthoz képest
  • Biztonságosabb (betörés, fizikai kár esetén), elég back up-pal rendelkezned és megbízható tárhellyel

 

 Hogyan tudsz pénzt spórolni a webshop indításánál, illetve üzemeltetésével?

Fontos végig gondolnod, hogy mi az, amire biztosan szükséged van. A többi dolgot érdemes egy listára felírnod és később visszatérni rá, ha valóban szükséges.  A termékek feltöltését, egyes beállításokat Te is megcsinálhatod, sőt az ügyfélkezelést, postázást is érdemes kezdetben Neked bevállalnod. Ha elindul a dolog, akkor ráérsz kiszervezni. Ha pedig nem indul el, akkor legalább megspóroltál egy kis pénzt.

Jó megoldás lehet az is, hogy először egy pár hetes Google Ads kampányt lefuttatunk és ez alapján látjuk, hogy mely kulcsszavakra jók a Google szemében a minőségi mutatók és csak ez után gondolkodunk SEO-ban. Fordított helyzetben hónapokig, évekig is eltarthatnak az eredmények, ha nem teszteljük azt, hogy a Google hogyan látja az oldalunkat. Így ez nemcsak sok idő, de költség oldalról is rengeteg felesleges kiadást generálhat számunkra.

Bérelhető webshopok kontra WordPress

Nagyon jó megoldás alacsony büdzsé esetén, hiszen dobozos termékként a legfontosabb dolgokat megkapod. Azonban SEO szempontból sok esetben nem biztos, hogy a legjobb megoldás. Az egyedi fejlesztésű honlap pedig egy vagyon, akár több millió forintba is kerülhet. Természetesen, ha hamar visszahozza az árát, akkor ez is lehet egy jó megoldás. Arany középút lehet a WooCommerce WordPress megoldás, mely a megfelelő minőséget elérhető áron szállítja és nem alakít ki függőséget.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
Wordpress honlapkeszítés árakGoogle