19 legütősebb Facebook marketing ötlet (2022)

Home / online marketing / Facebook marketing / 19 legütősebb Facebook marketing ötlet (2022)

Mivel egyre többen használjuk a Facebook-ot (userek és marketingesek egyaránt), így nem szabad elsiklani mellette. A hirdetési költségek ára is emiatt drágul napról napra, de hirdetés nélkül nemigen van forgalom a Facebook-on. A Facebook kampánymenedzsment ára nem mindig fér bele a büdzsébe, így összeírtam a legegyszerűbb és legegyszerűbb beállításokat.

Egyre jobban háttérbe szorulnak a céges hirdetések, és a személyes kapcsolatok kerülnek előtérbe. Ne felejtsük el, hogy a Facebook eredeti célja, hogy összekösse az embereket.

Nem tudom, hogy Te, hogyan állsz a Facebook reklámoddal, így alapbeállítások kapcsán is összeszedtem a lényeget.

1. A Facebook marketinget ne keverjük a SEO-val

A Facebook-on más címeket használunk, mint a weboldalunkon, ahol kulcsszóra keresnek rá az emberek. A Facebook-on azonban a figyelemfelkeltő cím a fontos, melynek nem kell kulcsszavakat tartalmaznia. Például ,,mi az 5 legidegesítőbb szokása a nőknek?” A Google-ben ilyen jellegű cikk nemigen jelenne meg jó helyen, de a Facebook-on hatásos lehet. Ne feledd, a jó címsor adja el a többi részt, illetve egy profi kép, ezért ez is nagyon fontos.

2. Hasznos Facebook marketing ötlet a kiemelés

Először nézd meg, hogy mely posztjaid teljesítettek a legjobban, és azokat boost-old. Amik rosszul teljesítettek, azokat felejtsd el. Hasonlóan, mint amikor a jó tulajdonságokat kell továbbfejleszteni, nem pedig a rosszakat, hogy igazán profi lehess egy-egy probléma megoldásában. 🙂

3. Használj tökéletes profilképet

Az első benyomás nagyon fontos. Éppen ezért a 180 x 180-as pixel felbontás jó választás lehet. Érdemes mindig valami egyedi dologgal kiemelkedni a többiek közül. A képek szerkesztése kapcsán használd a Canvát.

4. Változtasd meg a borítóképet

Ez gyakorlatilag egy mini landig page (érkező oldal). És sokszor már itt érdemes cselekvésre ösztönző dolgokat elhelyezni, ahogy a CTA gombot is kitehetjük a landing oldalon. Így rögtön tudunk értékesíteni:

 

Honlapkészítés, landing page minta

       Landing page minta, mikor a CTA gomb már a fejlécben megtalálható

5. Élő adás és videó használata

Az, hogy a videó és élő adás marketing trendje hogyan változott meg, még kifejtem ebben a cikkben. Az nem kérdés, hogy videó centrikus lett a Facebook (lásd Facebook Watch bevezetése). És a rövid videók tarolnak, mert nagyon nehéz az érdeklődést a túlinformált világban fenntartani, és mindig megújulni, trendinek, érdekesnek lenni. Ma már a YouTube videók hirdetései is sokszor egyre rövidebbek. Mire átlapoznál rajtuk, már át is ment a marketing üzenet.

6. Használj mások által írt tartalmakat 

A felhasználók nagyon jó ötleteket adhatnak, így mindenképpen érdemes azokat felhasználni. Ráadásul ezzel a márkahűséget is növelheted. Az emberek szeretnek játszani, így feldobhatod a dolgot különféle játékokkal is.

7. Tesztelj

A jó online marketing szakértőnek nemigen van véleménye, mindent mér. Ez nagyon fontos. Például a Facebook hirdetések legfontosabb eleme, maga a kép. A képi elemet az agyunk sokkal hamarabb feldolgozza, mint a szöveges üzenetet. Ráadásul különféle érzelmeket is előcsal belőlünk. Fontos, hogy a kép természetes legyen, és ne fordítva süljön el a mutatvány.

Azonban az adatvédelmi irányelvek megváltoztak 2021. áprilisában, mikor az Apple kiadta az iOS 14.5 operációs rendszert. Sok minden szigorodott. Ugyanis ehhez az iOS-frissítéshez a fejlesztőknek az AppTrackingTransparency keretrendszert kellett elkezdeni használni.

Ennek a lényege, hogy a user szabadon eldöntheti, hogy engedélyezi-e az alkalmazásokban a nyomonkövetést. Amerikában kb. 96% tiltotta ezt le (lásd iPhone és Ipad használók) és az okostelefon használók nagyjából fele iPhone-t használ.

8. Legyél emberi és adj több hasznos, érdekes infót

Legyen emberséges a megközelítés a márkád tekintetében, és ne csak egy hűvös, üzleti vállalkozás. Természetesen ez is, mint minden, iparágfüggő. Adj több infót, és mutasd be, hogy mi történik az ügyfelek kiszolgálása során, és hogy mi van pontosan a színfalak mögött.

9. Használj remarketinget

Akik egyértelműen lead (érdeklődő) pozícióba kerültek, vagy korábban vásároltak, azokra célozz újra vissza. Fontos, hogy ne hónapokkal később, mert így már kiesnek ebből a pozícióból.

10. Vizsgáld felül a posztok hosszát

A célközönségtől függ, de a rövidebb, tömörebb poszt nagyon célratörő lehet, lásd 60 karakterben. Ráadásul az érdeklődést is felkeltheti, ha ezután landing page-re (céloldalra) tereled a user-t. Ha pedig már komolyabb az elköteleződés, akkor jöhetnek a hosszabb posztok. Kísérletezz bátran és mérd az eredményeket!

11. Ideális időben posztolj

Többféle elmélet létezik, hogy mikor érdemes posztolnod, de legyél megbízható ha mindig ugyanazt a sémát követed. Elemzéseken belül, a bejegyzések fülön nézd meg, hogy Neked mi a legoptimálisabb időpont. Ezt vedd figyelembe.

12. Ellenőrizd, hogy jó CTA gombot használsz-e

Lead generálásra a „regisztráció”-t, ha szeretnéd, hogy gyorsan megtaláljanak, akkor a „hívás most”, „üzenetküldés”, stb. gombot válaszd és így tovább:

 

Facebook hirdetés minta

Facebook minta hirdetés, a CTA gomb egyik fajtájára

13. Tartalmak ismétlése és felfrissítése

Iparágfüggő, de, ha sok tartalmad van, és azok megosztásával sikert értél el és a tartalmaid is aktuálisak még, akkor oszd meg őket újra. Nyilván ez akkor működik, ha némi idő már eltelt. A másik megoldás, amit SEO-ban is alkalmazunk, hogy felfrissíted a tartalmaidat.

Arra is van lehetőség, hogy kizárod azokat, akiknek már hirdettél korábban, és ugyanazt a tartalmat meghirdeted a többieknek. Ez hasonló ahhoz, mint mikor kiküldöd újra ugyanazt a sikeres e-mailt azoknak, akik nem nyitották meg, de előtte átírtad a tárgy címét.

14. Optimalizálj okosan

Elemzések eszközt használva, a Bejegyzések fület választva, nézd meg a bejegyzések eredményeit a teljesítmény segítségével. Ebből nagyon sok infót le tudsz szűrni. Ha aloldalra tereled az embereket és fontos, hogy más cím és tartalom, fénykép jelenjen meg az oldalról, mint a Google keresések során, akkor használj Open Graph Protokollt. WordPress esetén a Yoast SEO pluginban is beállíthatod.

 

 

Facebook hirdetés ára, Facebook hirdetés, facebook kampány, Facebook reklám, Facebook oldal létrehozása, Facebook marketing, hirdetés a Facebookon, Facebook reklám ár, Facebook céges oldal létrehozása

A Facebook marketing segítségével sok célcsoportnak megfelelő embert érhetünk el 

15. Vidd fel a legfontosabb infókat

Sokszor feledkezünk meg banális dolgokról. A vállalkozásról a legfontosabb dolgokat írd meg, gyűjtsd itt is az elégedett ügyfelek véleményét. És a szolgáltatásokhoz / termékekhez vidd fel a díjmentes konzultáció vagy e-book-ot is, lead (érdeklődő) generáláshoz. A Facebook keresési rangsorolásba beleszámítanak a névjeggyel kapcsolatos infók.

Helyi vállalkozás esetén tüntess fel minél többféle elérhetőséget, hogy könnyen megtaláljanak. A különféle al szolgáltatásokat is érdemes belinkelned, hogy célirányosan érkezzenek meg a user-ek a honlapodra.

16. Legyen egyedi URL-ed

A Facebook oldalad linkjét nevezd át. Érdemes brand-ben gondolkodni. Talán a legegyszerűbb, ha a honlapod címét adod meg például a .hu végződéssel együtt.

17. Válaszolj gyorsan

Mobilodra letöltött applikációval lehetőséged van a lehető leggyorsabban válaszolni az ügyfelek kérdéseire. Ez erősíti a márkád minőségét. Érdemes erre is odafigyelni.

18. Célközönség (buyer persona) meghatározása

Nézd át, hogy ne legyen túl szűk vagy tág a célcsoportod. Nézd meg az érdeklődési körüket, életkorukat, földrajzilag hol helyezkednek el, stb.
Online marketing stratégia és alapok kezdőknek

19. Érzelmek kifejezése

Az emoji használata nagyon hatékonnyá teszi a sokszor egyoldalú kommunikációt. Ráadásul ellensúlyozza azt, amikor nem látod vagy hallod a másikat és így bizalmat kelt. Ennek köszönhetően pedig könnyebben megy az értékesítés.

A Facebook marketing trendek változása

Az elmúlt években egyre többen orientálódnak a videónézés felé az olvasás helyett. De ezen belül is az élő adásban készült videók hódítanak. Több milliárdos tábora van a Facebook-nak és cégként ma már mobilodról is könnyen megoszthatsz bármit ezzel az alkalmazással (Facebook Pages).

Webináriumok helyett Facebook élő videók kezdtek hódítani már 2017-ben is, amikor 5,4 millió magyar használta rendszeresen a Facebook-ot. Már ekkor hang alapú Live alkalmazást is használhattunk telefonon keresztül a Facebook Page App-ban, így élő adásban beszélhettünk, kép nélkül a nagyérdeműhöz. 2020-ban 2,5 milliárd fölé került a Facebook felhasználók száma.

E-mail marketing helyett a remarketinget használjuk (hirdetés azoknak, akik már például meglátogatták a weblapodat), lásd ami Google Ads-ben (Adwords) alapok is beállítható.

Elég régóta beállíthatod a Facebook-on, hogy csak azoknak jelenjen meg a hirdetésed, akik rajta vannak a hírlevél listádon.

Ez is az ősi mondást idézi, hogy „egy reklám nem reklám”…

 

A Facebook és Mr. X többet tud Rólad, mint gondolnád 🙂

Elcsépelt közhely, hogy nincs ingyen ebéd, és ilyenkor Te vagy a termék. Valahogy összességében – ha ad is ingyen dolgokat egy cég -, profitábilisan kell működtetni egy profitorientált vállalkozást, ha életben akar maradni. És ne keverjük össze az önzetlen munkával, amit keleten seva munkának hívnak.

És a Facebook és Google részvényeket nézve, elég jól megy a „srácoknak”.

Többször írtam már róla, hogy Amerikában a vallási, vagyoni, illetve „milyen neműnek vallod magad” alapján is lehet csoportokat megcélozni a Facebook hirdetéseddel. De ezeket az adatokat nem feltétlen abból nyerik ki, hogy Te mit válaszolsz, ha a Facebook ezt megkérdezi, hanem gyakorlatilag a mesterséges intelligencia ezt megállapítja Rólad. És nem úgy, hogy a fiad rajta van a Facebook-on és ezért tudja, hogy van gyermeked, hanem a viselkedésedből (milyen oldalakat látogatsz), beszélgetéseidből következteti ki.

Nézd meg, hogy milyen ÁSZF-et hagysz jóvá, mikor a Facebook alkalmazást, vagy Messenger-t telepíted a telefonodra. Régebben (de lehet, hogy manapság is) nemcsak azt látta, hogy milyen oldalakat látogatsz a telefonoddal, hanem ismerőseid, akikkel telefonon beszéltél (akiknek esetleg nincs is FB account-ja), róluk is szerzett infót.

Egyébként egyre többen mondják, hogy sima beszélgetéseik (amikor a telefon mellettük van, de nem használják éppen) alapján kapnak reklámokat és egyéb megkereséseket akár hatóságoktól is. Ha ez igaz, akkor azt jelenti, hogy a kényelemnek ára van. Az pedig nyilvánvaló, hogy a kereséseid alapján kapod a reklámokat és egyéb tartalmakat a neten.

Megoldásként éppen ezért elkezdik használni a Tor böngészőt (így az internet szolgáltatód sem látja, hogy milyen oldalakat böngészel) és a Signal-on keresztül csevegnek, mely nem lehallgatható.

 

Ha fizetsz, nagyobb lesz a forgalom

A Facebook marketing ötletek lényege, hogy konkrét csoportra keresve tudsz hirdetni. De, ha a Facebookon pl. hírcsatornán más honlapra irányuló linket adsz meg, azt nem annyira szereti megmutatni másoknak, ahogy a videók esetén is a saját feltöltést preferálja.

És a Hófehérke naivságát is túlszárnyalnánk, ha azt hinnénk, hogy ha nem fizetünk, akkor is ugyanannyi ember látja a posztjainkat a Facebook-on. Régen ez nem volt naivság, de sokat változott a világ és még többet a Facebook.

E-mail marketing helyett már a cégek is sokszor csoportokon keresztül érik el ügyfeleiket. De mi is sokszor Facebook-on csetelünk a haverokkal e-mail küldés helyett. Idővel lehet, hogy az e-mailezés olyan népszerű lesz, mint a postagalamb küldése.

A marketing trendek, változások egyértelműen abba az irányba mennek, hogy mindenki menjen a Facebook-ra és aki pénzt akar keresni, az fizessen folyamatosan a reklámokért.

 

Egyéb lényeges dolgok és érdekességek a Facebook-ról

Ma már okostelefonra optimalizáljuk a weboldalt, lásd például AMP (Accelerated Mobile Pages) szabvány, hogy gyors legyen a betöltődés, és ne legyen túl halmozva az oldal. Ez a tervezésnél is nagyon fontos.

Évekkel ezelőtt elég volt egy klassz e-mailt írnunk, használni a sales és marketing alaptörvényeit, és azonnal eladtunk vele. Az e-mail lista szabta meg a cégünk erejét. Ma a közösségi médiában lévő követőtábor számít. SEO szempontból is relevánsabb például a Facebook-ról jövő like, mint egy noname oldalról, mert valószínűleg kevésbé kamu a forrás, bár könnyű manipulálni a Facebook aktivitásokat, így csekély szerepük van keresőoptimalizálási szempontból.

Ezenkívül egyre több a spam-elő és Messenger reklám. A tapasztalat az, ha van körülbelül 1000-2000 ismerősöd, akkor a Facebook „előre tol” és elkezdenek bejelölni ismerősnek. Ha írsz nekik, hogy „hé, honnan ismerjük egymást”, akkor már fel is kerül a Messenger-edbe és tud Neked üzenni (persze ezek beállítástól is függnek).

 

A jó öreg „először adunk kóstolót, aztán a többit” ajánlat ereje csökkent, de azért sok iparágban működik még, mert nem mindig akarunk rögtön vásárolni. Ám ez régen e-mailen keresztül ment. Ezt a közösségi média nem szereti, mert így ingyen eléred az „embereidet” és ő nem kap pénzt.

Szóval most már a közösségi médiában trónolnak az emberek és egyre kifinomultabb a verseny. A 25 év alattiakat már nehezen éred el, ha nincs Facebook oldalad. És keresésre is sokat használják a Facebook-ot az emberek.

Ha egy, akár ismeretlen terméket / szolgáltatást kell bemutatni, kedvet csinálni hozzá, brand-et építeni vagy remarketing esetén, jól muzsikál a Facebook.

De ma már az online futószalag részeként (lásd marketing tölcsér) például a Facebook, Adwords (Google Ads) szállítja a népet a weblapunkra és ott pedig a különféle szoftverek megrendelésre sarkallják őket. Még mindig kiépíthető egy stabil rendszer, mely folyamatosan bevételt termel (amolyan fél passzív jövedelem, de sok vele a munka, finomítás).

Karcolgattam a témát, mert mindenről km-eket lehetne írni. Alapnak talán megteszi.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
Inbound marketing eszközökweboldalgyorsítás