Konkrét webfejlesztés árak

Home / webfejlesztés / Konkrét webfejlesztés árak

Mennyibe kerül konkrétan? Mi okozhat veszteséget időben, energiában és pénzben a weboldalkészítés és weblapfejlesztés árak kapcsán (lásd, meglévő honlapodat kell tovább fejleszteni)? Mivel 2005 óta elég sok WordPress és egyedi fejlesztésű honlapot építettünk fel, illetve fejlesztettünk, szívesen megosztjuk a tapasztalatainkat.

Az ügyfél szent igényeihez alkalmazkodva, nemcsak weblapfejlesztő kisiparos van a csapatunkban… Igény esetén nemcsak felépítjük az új honlapot, illetve a  meglévő honlapot tovább fejlesztjük, hanem biztosítjuk folyamatosan az ügyfélforgalmat, bevételt is. Ezért ebből a szempontból is megvizsgáljuk a fenti kérdést a cikkben. Mert minek honlap, ha Rajtad kívül senki nem találja azt meg?

Egyébként sok cég nem bohóckodik meglévő honlap továbbfejlesztésével, mert nem tudhatja, hogy az előző cég hogyan építette fel a honlapot és mire kiismeri azt, lehet újat hoz inkább létre, ami után tudja vállalni a felelősséget.

Egyáltalán kkv-ként miért kell honlap?

Mert ma már szinte mindent a neten keresünk, legyen szó a Szent Grálról vagy összepattintható járólaphoz szükséges ízé-bigyóról. De a netezők nagy része nem vásárol. Érdeklődik. Az ő elérhetőségeiket meg kell kaparintanod, hogy tudj nekik segíteni, amikor eljön annak az ideje. Ma már a kkv-nak alap a honlap. De nem mindegy, hogy milyen a honlapod, mert cégedet ezzel fogják azonosítani. Az első benyomás sokat számít…

Konkrét weboldalkészítés, webfejlesztés árak

Az igényes weblapok általában 150-300 e Ft között mozognak (szabadúszó és kis ügynökségek árai), de több millió forintba is kerülhetnek, attól függően, hogy mekkora tartalomról és milyen funkciókról beszélünk, lásd részletesen a weboldalkészítés árakat. Egy komolyabb ügynökség körülbelül 450 e Ft-ot, de akár 1 M Ft-ot is elkérhet minimum árként.

A webshopok drágábbak, mely az adott termékek számától és fizetési konstrukcióktól is függ, (például bankkártyás és utánvételes fizetési lehetőség). Ez azt jelenti, hogy 200-300 e Ft-tól indulnak általában a legolcsóbb árak, lásd bővebben webáruház készítés árak. De nem mindenki az árral, van, aki a tudással versenyzik, és ezt bárki megfizetheti, ha nagyon szeretné. Hiszen a webfejlesztés árak csak egy – bár lényeges -, szempontot jelentenek.

Ha nem tudja az ügyfél, hogy pontosan mit szeretne, vagy később tovább szeretné fejleszteni a honlapot, akkor sokat segíthet az is, hogy megnézzük az óradíjat. Természetesen egy junior és senior fejlesztő óradíja eltérő. Nem mindegy, hogy a harcedzett tudásoddal 5 perc, vagy 5 óra alatt oldasz meg egy problémát.

Most a piacon a szabadúszó webfejlesztés óradíja 3-4 e Ft-tól érhető el, és 20-30 e Ft a plafon. A kisebb ügynökségek 5-30 e Ft, a nagyobb ügynökségek pedig a cirka 25-50 e Ft-os óradíjat preferálják. Reális óradíj lehet a 10 e Ft az alsó szinten, lásd szabadúszó, kisebb ügynökségek árai. Nyugaton pedig a honlapkészítés ára nagyjából három-ötszörös a hazaihoz képest, ahol nem az áron, hanem a minőségen van a hangsúly.

Ne felejtsük el, hogy a komoly, nagy ügynökségeknek fenn kell tartaniuk a kristálypalotát, alkalmazottakat, sok esetben máshogyan adóznak stb. Ez nagyon sok kiadást generál, bár egyre többen térnek online vizekre a Covid óta. Létezik olyan szektor, aki nem engedheti meg magának, hogy ne komoly, nagy ügynökséggel dolgoztasson, annak ellenére, hogy ezáltal a többszörösét is kifizetheti ugyanazért a munkáért és időben is elhúzódhat a projekt.

A különféle módosítások miatt a konzultációkat is bele kell kalkulálnia a weblapfejlesztőknek az árba, vagy külön óradíjban biztosítania a projektmenedzsment árakat, ami 5 és 20-30 e Ft között mozoghat. Az UX tervezés, egyéb, például marketing és SEO tanácsadás, illetve egyedi honlapkészítés esetén a site-building és drótváz készítés (UI/UX tervezés) árak szintén hasonló átlagáron mocorognak.

Általában az árajánlat elkészítése és a konzultációk ingyenesek, de arra is van példa, hogy több meeting esetén, ha nem szerződtök, akkor kiszámlázásra kerülnek ezek a tételek. Főleg nagyobb ügynökségek esetében, akik általában a projekt menedzsmentet óradíjban számlázzák ki. Ez jogos, hiszen készülnek a találkozókra, adminisztrációt készítenek stb., azaz dolgoznak a Te kedvedért.

A webkarbantartás ára

  • Tárhely (10-15 e Ft-tól 300-400 e / év) – a tárhely nagyságától és egyéb szolgáltatástól függ, lásd automatikus backup készítése és visszatöltése, dedikált, egyedi szerver, honlapok száma stb., a reális évi 10-20 e Ft / év, de vannak helyette havi díjas cloud alapú, bérelhető megoldások is (másik történet).
  • Domain név (.hu esetén), lásd weblapod címe (700-800-tól 5 e / év) – reális az évi 2-3 e Ft.
  • SSL tanúsítvány, mely alap SEO szempontból is és a bizalmas adattovábbításban segíti a user-t (0-tól 100 e Ft / év) – reális a 0 Ft (általában ezt már ingyen lehet biztosítani).
  • WordPress honlap karbantartás árak, lásd a honlap rendszeres frissítése (keretrendszer, sablon, pluginok), vírusvédelem – nélküle idővel nem működnének a funkciók és feltörhetik a honlapot, ezáltal visszaesik a találati listán és kevésbé találják meg – 8-10 Ft-tól 20-30 e Ft / hó. Komolyabb szintű karbantartás itt is elérheti a több százezres költséget havonta. Az adott szolgáltatástól függ a karbantartás és fix díj helyett óradíjban is meghatározható a munka függvényében.

A weblapkészítés ígéretei felülmúlhatják a választások előtti politikusok retorikáját

Sajnos ebbe könnyű belenyúlni leendő ügyfélként, így mindenképpen írásban tisztázzatok az árajánlatban mindent. A kamu referenciák, nagy cégek logói automatikusan generálhatnak nagyobb árakat. De lehet, hogy csak egy csip-csup munka lett elvégezve az alvállalkozó alvállalkozójának Kr. e 2000-ben.

Emellett sokan lemásolnak létező sablonokat, lefordítják magyarra és ezt értékesítik számtalanszor. Az is előfordul, hogy alacsony árral megvesznek Téged és utána rejtett költség alapján mindenért külön pénzt kérnek és a végén a triplája lesz a mutatvány és sok nyugtatóra is szükséged lesz…

Az ingyenes weboldalkészítést felejtsd el. Egyetlen kivétel, ha megtanulod a szakmát és megcsinálod magadnak a honlapot. Az is előfordulhat, hogy az ingyenes honlaphoz hozzáférésed sem lesz, vagy egyszer csak eltűnik a süllyesztőben. Milyen weboldalra számíthatsz pontosan, ami reális?

Modern, letisztult website-od lesz
…melyre igazán büszke lehetsz.

A keresők legjobb barátja
Segítünk úgy beállítani weblapodat, hogy a Google és a Facebook barátja legyen.

Nincs rejtett költség
Nincs havidíj, és korlátlan számú aloldalt, képet tudsz létrehozni.

Nem kell aggódnod a bírságok miatt
A jogszabályok, rendeletek által előírt dokumentumokat és működést biztosítjuk.

Te Magad is könnyedén szerkesztheted 
Saját, magyar nyelvű admin felületen.

Honlapod folyamatosan pénzt fog termelni Neked
A weblapkészítésen túl, teljes online marketing támogatás nemcsak elméletben, gyakorlatban is!

Különleges megjelenés
Kérésedre iparművész grafikus tervezi meg és „tuningolja fel” a design-t.

Bármilyen funkciót lefejlesztünk Neked
Továbbfejlesztjük, átalakítjuk honlapodat, ha később meggondolnád Magad.

Csak mobilbarát megoldásról lehet szó
Minden eszközön (mobil, tablet, PC, stb.) tökéletesen fog működni a weblapod.

Villámgyors weboldalad lesz
4 mp betöltődési idő = 40% user veszteség.

Hecker támadások elleni védelem
Egyre több a cyber támadás, mely tönkre teheti a weblapodat.

Garanciát adunk
Csak elégedett ügyféltől fogadunk el pénzt.

Melyek azok a funkciók vagy tartalom, ami miatt ennyire változók a webfejlesztés árak? 

  • Egyedi fejlesztésű vagy WordPress honlap (kész sablonokból, gyorsabban, olcsóbban kivitelezhető).
  • Többnyelvű oldalról van-e szó? A legprofibb, ha a SEO szempontok miatt több honlapban gondolkodsz többnyelvű honlap esetén.
  • Hány aloldalból (esetleg termékekből, webshop esetén) áll és mennyi tartalmat kell megjeleníteni? Szükség van-e a képeken, szövegen, videón kívül például ikonok tervezésére, naptár funkcióra?
  • Speciális tartalmak elhelyezése: például jelszóval védett aloldalak, vagy különféle kalkulátorok lefejlesztése?
  • A háttérben van-e adatbázis tevékenység? Magyarul azon kívül, hogy a kapcsolat mezőket kitöltik és erről kapsz egy e-mailt az adatokkal, kell-e más funkció is? Ez lehet hírlevél, árajánlatbekérő, és elképzelhető, hogy ezeket az adatokat nemcsak e-mailen szeretnéd megkapni, hanem adatbázisban tárolni?
  • Logótervezés és ezzel összhangban történő egységes, letisztult grafikai tervezés.
  • GDPR kompatibilitás (adatkezelési tájékoztató, kötelező checkbox elhelyezése az adatok bekérésénél), általános szerződési feltételek, jogi szöveg elkészítése és megjelenítése cookie sáv segítségével aloldalon stb.

Mi befolyásolhatja még a webfejlesztés árakat? 

Konkrétan, meghatározó az is, hogy egy pár fős profi csapat vagy reklámügynökség készíti-e el az árajánlatot. Nyilván, általában a reklámügynökség magasabb áron dolgozik, és az is előfordulhat, hogy szabadúszót alkalmaz, akit közvetlenül is megtalálhatsz. Ebben az esetben, ha nincs hozzáadott érték, akkor jogos, ha inkorrektnek tartod, hogy egy-két 0-át a végösszeghez írnak, de cserébe ugyanazt az eredményt kapod. 🙂

Ha azonban színvonalas és gyors a kommunikáció, adnak garanciát, akkor lehet, hogy a drágább az olcsóbb valójában. Hallottunk már jelszavakkal felszívódó grafikusokról, webfejlesztőkről, akik eltűntek, mint a kámfor. A másik véglet az egy személyes webfejlesztéshez, SEO-hoz, grafikai tervezéshez, szövegíráshoz stb. értő személy, aki mindezt 49.990 Ft-ért árulja.

Természetesen nem konkrét személyre gondolok, de számoljunk egy picit. Ha 50 e Ft-ba kerül egy honlap elkészítése, ami minimum 1-2 hét szokott lenni, de hónapokig is eltart, akkor hányat kell elkészítenie ahhoz, hogy az adót, marketing és egyéb költségeket levonva belőle, megélhessen ebből? Mennyi idő marad egy honlapra? És hogyan marad idő a karbantartásra később, vagy apróbb módosításokra?

Takarítottunk már elég sokat ilyen honlapfejlesztés során, ahol nap, mint nap hullottak ki a csontvázak. Az ügyfél pedig azt látja, hogy már mi kezeljük a honlapot és csak a gond van vele. Hála Istennek mikor megmutattuk a valós helyzetet, illetve előre betekintve a motorháztető alá, már az árajánlatban felhívtuk ezekre a figyelmet az ügyfelek teljesen megértő módon viszonyultak hozzánk.

Tényleg fontos ezeket a webfejlesztőnek előre tisztáznia és meghagyni a Mikulásnak az ajándékozás adta örömöket. Nincs két ugyanolyan honlap. Kivéve, ha ugyanazt a grafikai sablont használva, semmit nem módosítanak rajta és ugyanannyi aloldalból és funkciókból áll a honlap. Éppen ezért nehéz belőni az árat.

Meghatározó az is, hogy Budapesten, személyesen találkozva például a belvárosban, vagy esetleg vidéki stúdióval dolgoztatsz online. Ugyanis az irodát is ki kell ebben az esetben bérelnie a stúdiónak és megfizetni az alkalmazottakat stb.

Meghatározó lehet az is, hogy a weblapfejlesztő mennyi tudással és tapasztalattal rendelkezik és milyen az üzletmorálja (értsd mennyire pofátlan). Találhatsz olcsó weblapfejlesztőt, aki csak esténként a fő állás mellett tud a gyerek fektetése előtt foglalkozni a weblapfejlesztéssel. Egy talpraesett weblapfejlesztő pedig lehet, hogy dupla áron fele annyi idő alatt boldogul, mint a kezdő (junior), így ugyanott vagy az árakat tekintve…

Ami még jobban meghatározó az az, hogy a végén mennyit fog érni (Neked) a honlap és hogyan szolgálja ki az igényeidet.

UI/UX tervezés, kutatás és drótváz készítés árak

A kiemelkedő megjelenésű honlapok esetén nagyon meghatározó a felhasználói élmény. Ilyenkor a designer elkezdi kutatni a célközönség meghatározása alapján a konkurenciát, hogy igazán egyedi dologgal rukkolhasson elő. Maga az UX tervezés óradíjas és egy nagyon jó befektetés, ami visszahozza a befektetett összeg többszörösét. Hiszen, ha jó értelemben különbözünk a konkurenciánktól, akkor általában nyert ügyünk van és felfigyelnek ránk.

A drótváz (wireframing) pedig a weblap felületének megtervezését jelenti. Egy fekete-fehér vázlatos formát képzelj el, amit a designer előre megtervez. Ezt fix összeg ellenében vagy óradíjban is elkészítheti a designer kérésedre, hogy a kész honlap elkészülése előtt tudja még variálni. Természetesen ez nem kötelező.

Weboldaltervezés és webdesign költségek, árak

A drótváz elkészítése, jóváhagyása után következik ez a lépés. Fontos, hogy desktop és mobil nézeten is lásd, hogy mire számíthatsz, hiszen a reszponzivitás alapvető kívánalom. A weboldaltervezés ára lehet fix és óradíj alapú. Fix díj esetén általában 100-200 e Ft-tól indulnak az árak. De használhattok meglévő sablonokat, amik például WordPress esetén áfával 5-10 e Ft-tól 20-30 e Ft-ig általában elérhetőek.

Ez esetben előre el van készítve a design, amit meg lehet venni. Ez utána átszínezhető, átvariálható, így gyakorlatilag bármi kihozható belőle. Egy induló cég esetén egy logótervezéssel (ami nagyjából 50 e Ft), egységes arculattal ezzel a megoldással könnyen, alacsony büdzséből el lehet indulni. Ezáltal az igényektől függően 100-300 e Ft-ból kihozható egy letisztult, profi honlap.

Weboldalfejlesztés árak

A design tervek alapján ezután elindul a weboldal leprogramozása, lefejlesztése. Ha egyedi fejlesztésű honlapról van szó, vagy WordPress motor mögé szeretnénk felépíteni a weblapot / webshopot, akkor site-buildingre is szükség van. Ha előre megvásárolt grafikai sablont használunk, akkor pedig azt kell telepíteni és átrendezni az ügyfél kérése alapján. A szabadúszó webfejlesztők nagyjából 6-7 e Ft-tól 10-20 e Ft-os óradíjon dolgoznak. Ezenkívül 10 e-20 e Ft-tól 50 e Ft/óra díjon érhetőek el a közepes és nagyobb ügynökség webfejlesztői.

Support óradíjak

Sokan szeretnek eltűnni, miután lefejlesztették a honlapot pár százezer vagy millió Ft-ért. Pedig egy honlapon mindig van teendő. Nyilván nem kötelessége a webfejlesztőnek ezt a funkciót betöltenie és oktatnia sem a user-t. De valakinek ezt is meg kell csinálni. Ezek honlapszerkesztések, apróbb javítások lehetnek, illetve egyéb módosítások. Nemigen szeretik az ügyfelek ezt megfizetni sajnos, pedig ezzel is lehet munka bőven.

Nagyjából a webfejlesztői óradíj lehet itt is reális, de ez is függ a munka bonyolultságától. Ilyenkor az ügyfélnek célszerű egy listában összeírni valamennyi módosítandó tételt és nem egyesével megkeresni vele a fejlesztőt nap, mint nap. Hiszen neki el kell ebben mélyednie és erre fókuszálva minden kérést valamilyen módon megoldani. A sablon például nem biztos, hogy olyan lehetőséget biztosít, amire az ügyfélnek igénye van. Ráadásul a frissítés is felülírhatja ezt, erre is gondolni kell előre.

Seo ügynökség árak

A keresőoptimalizálás egy hosszútávú munka, de jóval olcsóbb lehet, mint folyamatosan minden klikkelésért fizetni a Google hirdetések után. A SEO szabadúszó árak nagyjából 5-30 e Ft-os óradíjon mozognak a hazai piacon. Kisebb ügynökségek 10-20 e Ft/óra, a közepes ügynökségek 20-30 e Ft/óra, és a komolyabb ügynökségek, akár itt is a 25-50 e Ft/óra árat is elkérhetik Tőled, lásd havidíjas és egyéb keresőoptimalizálás árak.

Social media árak

Ma már nem elég regisztrálnod és néhány cuki képet rendszeresen feltolnod például a Facebook-ra. Egyre drágábbak ezek a platformok és egyre nagyobb és kifinomultabb a verseny. Folyamatosan szükséged lesz igényes tartalomra a brand építése miatt. A Facebook  hirdetés ára minimum 1-2 e Ft / nap és a Facebook kampánykezelés is minimum több 10 e Ft / hó áron érhető el alsó hangon.

Google Ads (Adwords) kampánykezelés árak

Első lépésben kulcsszókutatásra van szükség, hogy lássuk milyen konkrét szavakat beütve keresnek rá az emberek az adott szolgáltatásodra / termékedre. Ezután a Facebook-hoz hasonlóan ezeket a hirdetéseket meg kell írni és az aloldalakat is el kell készíteni a honlapodon, ahova a hirdetésre klikkelve érkeznek meg az emberek (landing page).

Ezek minimum 50-100 e Ft-ba kerülnek a hirdetésektől, termékektől stb. függően és ezen kívül a Google hirdetések esetén is alsó hangon napi 1-2 e Ft-ot kell költésként bele invesztálnunk a projektbe. Emellett a Google hirdetések havi menedzselésének díja is legalább 20-30 e Ft. De ez a szabadúszók legminimálisabb árfekvése, melyek több százezer Ft-ot is felemészthetnek, nem beszélve a Google költéssel együtt, lásd Facebook és Google Adwords kampány kezelési árak

Mire ügyelj weblapfejlesztés, új weboldalkészítés során? 

  • Tudd, hogy mi a célod a honlappal. Hobbi oldal, vagy konkrétan pénzt szeretnél termelni vele, brand-et építeni? Biztos, hogy különleges a terméked / szolgáltatásod, amire van is igény (lásd marketing tervezés)? A webjogot is tanulmányoztad, lásd GDPR és társai? Hol fogod behirdetni a honlapot? Például SEO (tartalom és linképítéssel), mely lassabb folyamat.

Emellett Facebook hirdetéseket menedzselsz-e majd érdeklődőkből vevőket konvertálva, mely szintén egy megtervezett folyamat segítségével valósítható meg. És van lehetőség Google Ads reklámmal akár azonnal értékesíteni. Ez a piac nagy részét le is fedi. Ha brand-et építesz például coach-ként, pszichológusként, akkor a content marketing részeként lesz szabad kapacitásod rendszeresen írni (vagy ezt is kiszerveznéd), illetve videókat készíteni?

  • Dönts, hogy egyedi fejlesztésű vagy WordPress weboldalban gondolkodsz-e?

A weboldalfejlesztés során ez egy fontos kérdés. A WordPress segítségével gyorsabban és olcsóbban tudsz meglévő sablonok segítségével honlapot építeni Magadnak. Az egyedi fejlesztéssel pedig bármi megvalósítható, főleg specifikusabb területre érdemes ezt választani.

  • Ne csak szép legyen a honlapod, hanem hasznos és termeljen pénzt.

Tipikus probléma amikor a megrendelőnek tetszik a honlap és a családtagoknak is, de a célcsoportnak nem. Pedig az az utóbbiaknak készül. Az is előfordul, hogy gyönyörű a honlap, de a marketing szempont összhangban van azzal, amennyi pénzt termel. Konkrétan a 0-ra gondoltam.

  • Gondold végig, hogy mi lesz azután, hogy elkészült a honlapod.

Van rá marketing büdzsé, hogy folyamatosan fenntartsd a forgalmat, mely konkrét bevételt termel Neked (befektetés)? Mi lesz a karbantartással? Ki fogja az oldalt frissíteni és szerkeszteni, új tartalmakat felvinni? Ezt szövegíróink és webfejlesztőink segítségével szoktuk megtenni, ha az ügyfélnek erre nincs szabad kapacitása.

Weblapfejlesztés árakra így kérd be az árajánlatot:

Ha nem veszed a fáradtságot, hogy fél percre megnézd a honlapját annak, akivel lehet, hogy hónapokig fogtok együtt dolgozni és a nevét sem írod ki, hanem a “Tisztelt Hölgyem / Uram” sablont használod, akkor ne lepődj meg, ha nem kapsz választ. Mert lerí róla, hogy másik 62524 csillió embernek is elküldted ugyanazt a sablon levelet. Ráadásul a profi válogat, az amatőr mindent bevállal, azt is amihez nem ért…

Talán ezért fordulhat elő, hogy pár sorban kapsz több milliós ajánlatot, és ha ezek után is ráharapsz a dologra, akkor majd talán kidolgozzák neked részletesen az árajánlatot, ami sokszor órákig tart, főleg a konzultációkkal együtt. Ez is munka és nem biztos, hogy lesz belőle bármi is… De ha Te is veszed a fáradtságot és így kéred be az árajánlatot lényegretörően, az elképzeléseiddel együtt, akkor jogosan számítasz korrekt árajánlatra.

Nézd meg, hogy kitől kérsz árajánlatot, mik a referenciái, mit mondanak róla az ügyfelei. Ha arra kérsz árat, ami nem is releváns a szolgáltatónál, akinek írtál, akkor sok jóra ne számíts. A próbamunkás projekteket pedig hagyd meg a kezdőknek, vagy inkább hirdesd meg és engedd meg, hogy ők találjanak meg Téged.

Gondolj bele, hogy megalázó lehet, ha több 10 év szakmai tapasztalattal rendelkező profi céget felkeresel (te keresed meg őket), hogy ingyen dolgoztass első körben. Ekkor szintén várható, hogy lesújt Rád Isten haragja. Multis környezetben működhet ez a megoldás, ahol az alkalmazottaknak talán úgyis van szabad kapacitásuk. Illetve, ha valami komoly márkát képviselsz…

Mindenképpen add meg, hogy milyen határidővel, hány oldalt, milyen funkciókat szeretnél, mintaoldalakat is küldhetsz. Ezt úgysem úszhatod meg. És mindenkinek ugyanazt a levelet küldd el, hogy ugyanazokra a specifikációkra kapj árajánlatot weblapfejlesztéshez.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
értékesítés ösztönzés eszközei, értékesítés marketing, eladásösztönzésweboldal felújítás