A látványos reklámgrafika, webgrafika, mely egyből értékesít (2022)

Home / webdesign / A látványos reklámgrafika, webgrafika, mely egyből értékesít (2022)

Ne csak reklámgrafikában gondolkozz!

A csili-vili grafika önmagában nem hoz vevőket. Hogy mi ennek az oka, ki fog derülni ebből a cikkből. Sőt a megoldás is, mert a cikk második felében leírok minden ezzel kapcsolatos infót, lásd online marketing, webjog, hosting cég és keresőoptimalizálást illetően. Azt is megírom, hogy mire figyelj árajánlatkéréskor. Ez alapján biztosan fog tudni értékesíteni is a honlapod. De kezdjük az elején!

Mi az a webgrafika egyáltalán?

Például:

  • Különféle bannerek, például display hálózaton (más honlapon futtatott), képes reklámok a Google Ads (Adwords) rendszerén is ebbe a kategóriába tartoznak.
  • Fejlécképek, például a Facebook-on.
  • Infógrafika (információs ábrák, piktogramok), képek megvágása, szerkesztése, slideshow (váltakozó képek egy online felületen).
  • Felugró ablakok (poup), landing page (klikkeléskor ide érkezik a user) grafikai tervezése.
  • Hírlevél tervezése / szerkesztése, email aláírások.
  • Különféle illusztrációk, ábrák.
  • Honlap dizájnja (sok esetben sablonokból is meg lehet csinálni, de a logótervezés a brand építése miatt fontos lehet)
  • Embléma, piktogram, logótervezés árakkal együtt

Miért nem, és miért fontos a webgrafika?

Egy vállalkozás számára alapvető, hogy legyen honlapja. És a sok milliárd weblap közül valahogy ki is kell tűnni. Ebben segíthet a webgrafika, reklámgrafika, de mindig a tartalom a legfontosabb. Mivel manapság az emberek elsősorban informálódni, és nem vásárolni jönnek a netre. Hiába szép, és tele van effektekkel a honlap, attól még nem fognak ott vásárolni.

Ha pedig fapados grafikai szempontból a honlap, mert a webgrafikus nem lett megbízva semmilyen feladattal, akkor is előfordulhat, hogy fognak vásárolni ott.

A fent leírtaktól függetlenül, ha könnyen emészthető a szöveg (tagolva van, vannak alcímek), képek, táblázatok, diagramok vannak beletűzdelve, akkor több ideig marad a user a honlapon. Mert szeret ott lenni. Ezáltal a visszafordulási arány csökken SEO szempontból és közvetett módon mégiscsak kihat a helyezésre.

Milyen a jó webgrafika?

  • Letisztult, szép.
  • Online marketing terv alapján készül el.
  • Az adott célt segíti elérni grafikai megoldás segítségével.
  • Összhangban van az arculattervezéssel (annak részeként).
  • Célközönségnek és nem a családtagjainknak / nem online marketinges kollégáknak tetszik elsősorban 🙂
  • Nem mindig ugyanazt a stock fotót használja fel, mely minden 10. weblapon visszaköszön.
  • Figyelemfelkeltő (egy kép többet ér ezer szónál).
  • Brand-et erősíti, ha például nem is klikkelnek rá egy banner esetén.
  • Fontos szempont lehet, hogy ne tartalmazzon túl sok szöveget.
  • Ne essünk túlzásokba (felhasználhatóság, látványosság terén).
  • Minden webdesign elem legyen elkülöníthető és felismerhető.


Ha szeretnéd, hogy honlapod hatékonyan értékesítsen, akkor ezekkel a lépésekkel kell összhangba hoznod a reklámgrafikát

Talán a legjobb, ha mindenki azt csinálja, amihez ért, de azért vannak olyan élethelyzetek, amik nem fekete-fehérek.

Összefoglalva a legfontosabb dolog, amire ügyelned kell a honlapod kapcsán: 27 honlap készítési szarvashiba, mely nulla ügyfelet hoz

Ha minket választasz, akkor nemcsak elkészítjük honlapodat, de be is reklámozzuk. Weblapkészítés arculattervezéssel, online marketing, SEO, hogy biztosan meg is találjanak. Mire érdemes figyelned az új honlap kapcsán?

 

0. Mi a cél?

Cégnek kell bemutatkozó honlap (hogy megtalálják azt, ha rákeresnek a nevére), vagy konkrétan ezzel akarsz értékesíteni, bemutatva a cégedet is (mikor a szolgáltatásra keresnek rá)? Blogolásra (is) kell vagy webshopot szeretnél? Már csak azért is fontos, hogy mi lesz rajta, mert az alapján kell majd a tárhely szolgáltatónál csomagot választanod.

Induljunk ki abból, hogy egy WordPress oldalra esett a választás, mely ingyenes. Webshop esetén ezt is olvasd el a funkciók miatt, mert ezeket is fontos tisztázni.

Kell adatbázissal kapcsolatos tevékenység a háttérben például hírlevél, egyéb feliratozók gyűjtése? Azok mennyire legyenek egymással összehangolva, például fenti linken írtam az automatikus számlázás beállításának lehetőségéről a bankkártyás fizetésig, az intelligens keresőig, ami már majdnem gondolatolvasó. Ezeket majd a marketing tervvel szépen össze lehet hangolni.


1. Online marketingterv elkészítése

A piac vizsgálata (van-e igény a szolgáltatásodra / termékedre egyáltalán), vagyis az a bizonyos szelet marketing torta megkaparintásának erőlködésmentes „kivitelezése”. Segítség gyanánt a kulcsszó, trendkutatással és ellenőrzéssel a keresletet hamar meg tudod nézni, amit a böngészőt használva könnyen össze tudsz vetni a kínálattal. 

Kinek, mit, hol és hogyan akarsz áruba bocsátani?

Ezt kell részletesen kifejteni (nem megfeledkezve a keresőoptimalizálásról) és végiggondolni a marketingértékesítési tölcsért, hogy tudd konkrétan ki hogyan fog megtalálni, szegmentálva a lead-eket és vevőket, hűséges vásárlókat egymástól.

A közösségi média a barátod, ha ügyesen csinálod, és a fizetett hirdetések segítségével is konkrét kulcsszavakra megtalálnak majd, lásd keresőmarketing pl. Google Ads (Adwords) vagy Facebook remarketing. Ezek az alapok. Kellenek extrák, például hőtérképes megfigyelés, klikkelések mérése a jobb konverzió miatt? Nem kell túlkomplikálni, de az alapok legyenek jók, cicomázni bármikor lehet.

Ha a marketing tervet nem csinálod meg, akkor időd, pénzed és energiád fogja bánni feleslegesen, mert a valóságon keresztül fogod megtapasztalni, hogy mi NEM működik. De ezért már fizetned is kell.


2. Jogi dolgok

GDPR és egyéb kötelező jogi dolgok. Adatkezelési nyilatkozat és ÁSZF megírása. Megfelelő, kötelező funkciók telepítése ezzel kapcsolatosan, lásd cookie sáv. Ki lesz az adatkezelő (ha adatvédelmi incidens ér, tudod mi a dolgod)?

 

3. Hosting cég (tárhely szolgáltató)

SEO szempontok alapján ki kell találni a domain nevet. Márka legyen (cégnév) vagy inkább a tevékenységre utaljon? Esetleg mindkettő? Ma már a benne lévő kulcsszó nem annyira fontos SEO szempontból. Mindenesetre legyen rövid és könnyen megjegyezhető, leírható, ha szóban utalsz rá. Név levédéskor .hu és .com-os változat is akár indokolt lehet. Fontos az is, hogy a szerver mennyire megbízható, milyen közel van a user-hez, hogy gyors legyen az oldal betöltődése és kompatibilis legyen a WordPress-szel (ez elég alap).

 

4. Az oldal felépítése (többféle szakma találkozik egymással, és nem árt, ha barátok maradnak)

Telepíteni kell a WordPress-t, pluginokat (webmesteri feladat), már ekkor érdemes a SEO (keresőoptimalizálásra) is figyelni (kulcsszavakra, felhasználói élményre, description megírására stb.) és a webergonómiára, szövegírásra, analitikára (marketing feladat).

Minimum egy Search Console és Google Analytics kerüljön fel az oldaladra, hogy lásd a Google szemén keresztül is azt. És amit nem mérünk, azt fejleszteni sem tudjuk.

Legyen biztonságos az oldal, mert eleve a nyílt forráskód miatt könnyebb feltörni, pont a minap ráztam gatyába egy ilyen oldalt. Ki fogja üzemelteti az oldalt, lásd frissítés, back-up elkészítése, mit csinálsz, ha hackertámadás ér?

Itt ki tudsz választani egy klassz sablont, amit meg tudsz vásárolni és telepíteni, mert alap a reszponzivitás, de nem árt AMP (Accelerated Mobile Pages) szabványban is gondolkodnod, hogy mobilon gyorsan hasítson az oldal. Utána jöhet a tesztelés.

Ki fogja rendszeresen a cikkeket írni, esetleg videókat elkészíteni? Egy szuszra ezek jutottak eszembe.

 

De ki fogja megcsinálni? 

Kezdjük egy kis kitérővel.

Túl sokan vagyunk?

A földünk túl van népesedve, így minden szakmában találhatunk 5 csillió embert, de nincs szükség ennyire.

Ez szinte minden területre igaz (weblapok, honlapkészítők, kozmetikusok, könyvelők, fodrászok, ügyvédek, stb). A politikusok szó is eszembe jutott, de nem mertem leírni, hupsz ezt bebuktam.

Visszatérve a túlnépesedésre, ennek az a jó oldala, hogy van választék, talán túl sok is.

Egy reklámpszichológiai kísérlet megerősítette, hogy ha túl sok opció közül kell választanunk, akkor az emberek inkább nem választanak semmit. Ez is egy választás, igaz? 🙂

Konkrétan 4-5 lekvár közül könnyű volt választani, de 30 közül már az emberek nagy része inkább egyiket sem választotta, talán ilyesmi lehet a döntésfóbia is, ha kórossá válik.

Ezért van, hogy a landing page (céloldal) csak egy valamit értékesíthet (kivétel talán, ha termékcsaládról van szó). Nem adhat több alternatívát az oldal, ezért szoktuk a menüt is levenni, hogy ne lapozzon el a user.

 

Mire figyelj honlapkészítés, honlaptervezés kapcsán árajánlatkéréskor 

  • Mennyibe kerül, és mit tartalmaz pontosan az ár (lásd korrektúra fordulók, variációk száma stb.)?
  • A különféle funkciók működtetése, webjoggal kapcsolatos dolgok, hosting szolgáltatás is benne van az árban?
  • Sok kötelező dolog van, amit érdemes előre tisztázni, annak ellenére, hogy ezek nem a grafikusi kompetencia részét képezik, de szükség van rá.
  • Milyen minőségi munkát végez a cég a weblapok kapcsán (lásd referencia)? Biztos, hogy saját referencia (nem véletlen, hogy pályáztatásnál a cégek próbamunkát kérnek)?
  • Ebből következik, hogy megbízható-e (például nem plagizál, kummantja el mások munkáját sajátjaként árulva!) Ha igen, Téged fognak elővenni, mert a Tiéd a honlap, a felelősség és a dicsőség is.
  • Mennyi idő alatt végzi el a web grafikus a munkákat?
  • Ha végzettsége nincs is (nem feltétlen ezen múlik a dolog), de van-e tapasztalata?
  • Teljes körű projektekben tud-e segíteni, nemcsak a webdesign-ban? Egyszerűbb ugyanis, egy kalap alatt elintézni mindent, így kedvezményt is kaphatunk és később nem lesz egymásra mutogatás, ha valaki hibázott.
  • Lásd online marketing tanácsadás és kampánymenedzsment, például Facebook, Google Adwords (Ads) fizetett hirdetések megjelenítése.
  • Van-e garancia a honlap készítés, honlap szerkesztés kapcsán? Mi az pontosan?
  • Rugalmasság, jó együtt dolgozni vele, miközben elkészül a gyönyörű, impozáns site. Előre nem tudod, de azért van első benyomás, amíg elkészül az árajánlat.
  • Szóval mennyire körülményes vele együtt dolgozni (lényegre törő, online is elérhető, megspórolja az időnket vagy sem)?
  • Érti-e azt, amit mondunk neki, vagy nem vagyunk egy hullámhosszon és minden felesleges dologban is kikéri a véleményedet (önállóság, közös hullámhossz)?

 

Nyilván vannak még ezen kívül más szempontok is, ami ha most nem majd munka közben eszedbe jut.:)

Ami pedig a web grafikát, honlapszerkesztők munkáját illeti, egész biztos, hogy egy klassz referencia sokat elárul róluk és a sok-sok testimonials (ügyfél vélemények).

Manapság a neten 1 perc alatt kiderül, ha valami hibát követünk el szolgáltatóként.

Ez a legfontosabb, hogy Neked, pontosabban ügyfeleidnek tetsszen a végeredmény, ezt pedig egy jó kis játékos kérdőívvel felmérheted és összehangolhatod a marketingeddel.

Ha ügyes vagy, akkor ez a PR lépéseket is magában rejti, és újra kapcsolatba léphetsz az összes régi ügyfeleddel.

A honlap készítésről, honlap tervezésről, összehasonlításokról már írtunk cikkeket, de búcsúzóul nézzünk egy honlapfrissítést a referenciáink közül:

weboldaltervezés, weboldalfejlesztés, weboldalszerkesztés

Weboldal tervezés, weboldal készítés

webgrafika, honlapszerkesztők

weblapfejlesztés, webdesign

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
Legfontosabb grafikai és marketing javaslatok weblapodhozGoogle kereső