Az online marketing mostani kihívásai a multiknak és egy csipet önismeret

Home / marketing / Az online marketing mostani kihívásai a multiknak és egy csipet önismeret

Az új marketing trendek kapcsán már koptattam a billentyűzetet egy picit: új, működő Facebook és egyéb marketing trendek, változások

 

Te valójában miért marketingezel?

Belegondoltál már abba, hogy miért marketingezünk? Csak a profitért? Túlélésért, Lexus-ért vagy luxusért? Fizikai érzékszervek kényeztetése? Ennyi? Biztonság, béke, öröm, család? Ahhoz elég meditálni… Túl messzire mentünk?


Miért van az, hogy mindig valami új szoftvert, kütyüt találunk ki és ragadjuk meg vele az emberek figyelmét, hogy pénzt adjanak nekünk cserébe? Intelligens lények vagyunk, szerintem ennél több van bennünk… Persze miért ne játszanánk, tisztességgel, ha ezzel örömöt szerzünk másoknak?

 

A multik kihívásai és marketing mostani irányultsága

Egy darabig dolgoztam egy multi cégben marketingesként, de azóta sok víz és hal lefolyt a Dunán. Mostanában a multik legnagyobb kihívása a sok információ masszában a piac és igények felmérése és összehangolása. Szóval, az adatok összehangolása a különféle marketing eszközökkel.

Hiába éljük a chatbot korát már egy ideje (mesterséges intelligencia, mely előre beprogramozott pl. x választ ad, y kérdésre, és akár tanítható is, szóval ennél összetettebb). A kihívás akkor is fokozódik. Viva la marketing automatizáció.

Előtérbe kerültek az élmény alapú online tartalom megjelenítések. Ma már nem állásbörzére járnak az ifjoncok, hanem létezik olyan „játék”, mely stimulálja a hőn áhított munkahelyet és vannak cégek, akik ez alapján toboroznak ifjú titánokat, új munkaerő gyanánt. Imádunk játszani!

De nem mindegy, hogy a honlapodra pl. egy eldöntendő (igen / nem lehet a válasz), vagy valami bonyolult kérdést teszel ki, amire kifejtős válasszal lehet csak felelni. Szóval, ez is egy külön tudomány…

És manapság nehéz a multiknak DM (direkt, közvetlen marketing üzenet pl. prospektus küldése közvetlenül valakinek), eDM (elektronikus DM pl. e-mail) és webshop, Facebook, chat stb. összehangolása. Tehát a perszonalizált tartalmak integrált közvetítése a különböző kommunikációs csatornákon elég nagy kihívás mostanság. Erősödik a tudásmegosztás iránti igény. A cikkek helyett a videók viszik el a prímet és természetesen inkább mobilról mustráljuk a világhálót.


A digitális térben a megfelelő csatornák megtalálása, az eszközhasználat gyors változásának nyomon követése szintén kihívás. És akkor még nem beszéltünk a Facebook változások sok előre elkészített rendszeréről, mely hipp-hopp széteshet egyik pillanatról a másikra, mert a Facebook is állandóan fejleszt. Mert, hogy van egy rendszer, amit kiépítünk, ellenőrzünk és optimalizálunk és aztán szeretnénk, hogy túlélje az atomtámadásokat is és 340 évig jól teljesítsen… Nem fog!

Fontos a figyelem fenntartása hosszú távon, de mivel? Ismeritek azt mikor a marketinges kiküldi Neked az üzenetet a következő tárggyal, hogy „A jó édes anyukád…” A levél tartalma pedig így folytatódik: „Most, hogy elkezdtél rám figyelni küldöm az üzenetemet: 15 % kedvezménnyel parfümök eladóak”.

Ezen kívül egyre több csatornán nő a reklámzaj, mert egyre könnyebben elérhetjük szinte ingyért a különféle kommunikációs csatornákat.
Ja, és a content marketing (tartalommarketing) egyre fontosabb és nélkülözhetetlenebb a multik számára. Mi is imádunk blog, szlogen és satöbbi szövegeket írni cégeknek. Jó móka. És reméljük te pedig imádod elolvasni őket.

Keresztes Attila

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
marketing stratégia, marketing cégeknek, marketing ügynökség, marketing tanácsadás, marketing reklám, marketing eszközökonline marketing, online marketing tervezés, online marketing terv, marketing stratégia lépései