Díjmentes marketing eszköz: a Google Cégem beállítása és SEO-ja (2022)

Home / SEO (keresőoptimalizálás) / Díjmentes marketing eszköz: a Google Cégem beállítása és SEO-ja (2022)

Miért jó a Google cégem szolgáltatás? 

Egyrészt ingyenes, és hamar beállítható. Másrészt, főleg a fizikai helyszínnel rendelkező vállalkozások esetén kötelező, és nem szabad kihagyni ezt a lehetőséget. Gyakorlatilag nem feltétlen igényel szakembert a beállítása. Ebben a cikkben leírom a legfontosabb dolgokat.

2022-re már elég kifinomult módon tudjuk a pandémiával kapcsolatos dolgokat is beállítani, lásd Covid-19 hírek kapcsán. A munkaszüneti napok előtt pár nappal pedig automatikusan kapunk értesítőt, hogy meg tudjuk változtatni egyénileg a nyitvatartási időt, ha szeretnénk.

Emellett muszáj néhány tévhitet szétbombáznunk, mert a Google Cégem-et sokan nem túl hatékonyan használják. Először is ingyenesen tudod a szolgáltatásodat regisztrálni benne. Ami azért fontos, mert mikor a Google-t használjuk, sokszor a térkép előbb jelenik meg, ráadásul látványosabb módon, mint a cégünk honlapja, és rajta van az ügyfelek véleménye, pontozása is.

Sőt, 2020-ban már serényen működik az, hogy ha felkerestél egy webhely térképet, akkor például 1-2 nap múlva kéri, hogy pontozd azt.

 360°-os fotók elkészítése és feltöltése

Lehet, hogy ez 2016-ban nagy port kavart, de ma már biztos, hogy nem emiatt fognak feltétlenül megrohamozni a vevők. Ha mégis fontos a számodra a dolog, megbízhatsz profi fényképészt ezzel, de Android operációs rendszeren ezzel az applikációval is tudsz dolgozni. Kipróbálhatod, ha van hozzá kedved, de érdemes az energia nagy részét saját honlapfejlesztésbe fektetni.

A Google cégem segítségével is tudsz weblapot csinálni

Ha nincs pénzed új weblapra, akkor érdemes ebben gondolkodnod. Nyilván nem helyettesíti a saját honlapot, de általa eggyel több eszköz lesz a kezedben, és könnyen létre is hozható. Keresőoptimalizálás szempontból a microsite-ok, amik egy oldalból álló honlapok, nem javasoltak. Ugyanis minden aloldalt egy külön kulcsszóra érdemes elkészíteni, hogy hatékonyak legyünk.

Rövid távon lehet jó megoldás a Google cégem alapján létrehozni a weblapot ideiglenesen, de ez a honlap nem lesz a Tiéd. Egy komoly vállalkozás működtetésének büdzséjébe bele kell, hogy férjen, hogy elkészíttesd a saját weboldaladat. WordPress weboldalkészítés árak

Termékek / szolgáltatások bemutatása

Kategóriákba sorolva, be tudod mutatni a szolgáltatásaidat, termékeidet is 2018 év vége óta. Ez nagy nézettségnek szokott örvendeni. Természetesen a statisztikákat rendszeresen megkapod e-mailen, így ezt is tudod fejleszteni. Mindenképpen vidd fel ide a díjmentes bemutatkozó anyagaidat is.

A Google térkép SEO-ja

A térképen a Google az alább következő sorrendben és módon jeleníti meg a vállalkozásodat.

  • Ellenőrzi a cég / szolgáltatás nevével azt, amit a jóember begépelt (ne felejtsd el, címre keress rá, és nemigen van olyan, hogy Fodrász utca).
  • Utána a címet ellenőrzi (lehet a vállalkozás online, és ilyenkor akár egész Magyarországot is be lehet jelölni helyszínként).
  • Ezután a megadott kategóriákat ellenőrzi.
  • És csak ezután (ha szükséges) kerül ellenőrzésre a label (címkék, amiket be tudsz írni a fő kategóriától függetlenül, de ez nem jelenik meg, csak a keresésben segít).

Fontos kihangsúlyozni, hogy nem kulcsszavakkal kell dolgozni, mert a Google vállalkozásunkat segítő szoftvere nem ebben gondolkodik.

Ergo, ha a cégnévben benne van az adott tevékenység neve (például Sörkert) akkor elképzelhető, hogy előre sorol a Google térkép, ha erre a tevékenységre keresnek rá. De tudtommal még nincs olyan helységnév, hogy Sör. 🙂 De a fantázia nagy úr, hölgyeim és uraim. Ugye Te is olvasol a sorok között (is)?

Ami biztos, hogy ha a teljes cégnevet beírod + a helységnevet, akkor ki kell, hogy dobja az adott vállalkozást. De ez nem azt jelenti, hogy egyéb esetben nem dobhatja ki.

Egyéb SEO szempontok a Google Cégem szolgáltatásnál

A legfontosabb tényező, hogy a készülék, amivel rákeresel az adott szolgáltatásra milyen messze van a vállalkozástól. De meghatározó az is, hogy mióta létezik a vállalkozásod. Ettől IS függ például, hogy ha csak a térképet pásztázod, akkor alapból megjelensz-e a térképen. De, ha valaki csak azt írja be, hogy Margitsziget, akkor valószínűleg nem egy szolgáltatásra kíváncsi. Emiatt is találkozhatunk ilyenkor más találati eredményekkel.

Emellett a Google ellenőrzi a backlinkeket és ez alapján is előre sorolhatja a vállalkozásodat, ha van konkurencia is abban a témában. Sőt, az sem mindegy, hogy az adott bolt éppen nyitva van-e, stb. És emellett azt is figyelembe veszi, hogy hányan kerestek rá.

Néhány beállítás, posztolás és frissülési idő

A képeknél a 360 fokos esetében, a térkép által adott képet el tudod forgatni, de a képet nem lehet kicserélni. A frissülés hivatalosan 3 nap, de hamarabb szokott frissülni magától, ha nem, akkor érdemes náluk bejelenteni. Természetesen minden automatizálva van.

Lehet posztolni is szintén díjmentesen, és képeket feltölteni. A bejegyzések régebben 7 napig maradtak meg. Ma már carousel-ben látszik a 10 legutóbbi bejegyzés, de a régebbiek is elérhetőek. És akár egy speciális alkalmat is ki lehet hangsúlyozni a segítségével. Ami még fontos, ezek a Google keresőben jelennek meg! Ezen kívül vélemények is megjelennek, amikhez hozzá tudsz szólni. És ami fizetős, az a Google Ads.

Ha pedig szeretnél egy profi fotót beállítani, akkor a fotók menüpontban az utolsó (identitás) menüt válaszd ki és oda töltsd fel (nem könnyű megtalálni, azért is írom le).

Google térkép, visszaigazolás kérése

Alap esetben az általunk megadott postacímre a Google kipostáz egy jelszót tartalmazó levelet postai úton, hogy megbizonyosodjon arról, hogy tényleg a regisztrált helyen érhető-e el a vállalkozásunk.

Néhány esetben kérheti a Google, hogy igazold a vállalkozásodat, melyet többnyire fotók segítségével tudsz megtenni, amik az üzleted bejáratáról készültek. Előfordulhat ugyanis, hogy példának okért két orvos (aki külön cégként működik) egy adott címen rendel, és az algoritmus összevonhatja a két vállalkozást, ha azonos címen, azonos szolgáltatást nyújt. Ilyenkor szólni kell a Google térkép szakembereinek.

Visszatérve a példánkra, ha nincs külön helyiség, ahol praktizálhatna a két orvos, akkor nem rendelhetnek átfedésben (ugyanabban az időben), hiszen az adott szolgáltatást nem végezhetik párhuzamosan ugyanabban a helyiségben.

A váróhelyiségben lévő ajtókon rajta kell lennie képkeretben vagy táblán (látható módon, hogy a kiírás állandó jelleggel az ajtókon van) a két külön helyiség ajtaján az ügyfél fogadási idő és a térképen szereplő név (azonosnak kell lennie, mert ez a Google Cégem, azaz vállalkozás neve).

A bejárati ajtón elég a térképen szereplő nevet kiírni ugyanilyen módon, és esetleg a folyosóról is egy képet csinálni. Ezekre érdemes figyelned, ha biztosra akarsz menni, a Google Cégem kapcsán, betartva a Google irányelveit. De ha valami nem világos, állunk rendelkezésedre.

Egyéb érdekesség Google operátorok használatával kapcsolatban

Nemcsak a Google Cégem szolgáltatást használva tudsz érdekes dolgokra rákeresni a térképen. Hanem A Google keresőjébe beírva kereshetsz:

  • egy konkrét oldalon: site:peldahonlap.hu
  • az url-ben is keresgélhetsz: site:peldahonlap.hu inurl:ide írd, amit keresel
  • adatállományt például pdf-et: site:peldahonlap.hu filetype:pdf
  • címben való keresés: site:peldahonlap.hu intitle:ide írd, amit keresel
  • stb.

Természetesen nem kell egy adott oldalon keresgélned, hanem az egész neten is rákereshetsz valamire.

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
wordpress költöztetésA Facebook hirdetés ára