Egy újabb díjmentes online reklámlehetőség: hogyan működik a Google Cégem SEO szempontból?

Home / SEO (keresőoptimalizálás) / Egy újabb díjmentes online reklámlehetőség: hogyan működik a Google Cégem SEO szempontból?

Muszáj néhány tévhitet szétbombáznunk, mert a Google Cégemet sokan nem túl hatékonyan használják. Először is ingyenesen tudod a szolgáltatásodat regisztrálni rajta. Ami azért fontos, mert mikor a Google-t használjuk, sokszor a térkép előbb jelenik meg, ráadásul látványos módon.

A Google térkép SEO-ja

A térképen a Google a következő sorrendben és módon jeleníti meg a vállalkozásodat:

– Ellenőrzi a cég / szolgáltatás nevével azt, amit a jóember begépelt (ne felejtsd el címre keres rá, és nem igen van olyan, hogy Fodrász utca)

– Utána a címet ellenőrzi (lehet a vállalkozás online és ilyenkor akár egész Magyarországot is be lehet jelölni helyszínként)

– Ezután a megadott kategóriákat ellenőrzi

– És csak ezután (ha szükséges) kerül ellenőrzésre a label (címkék, amiket be tudsz írni a fő kategóriától függetlenül, de ez nem jelenik meg, csak a keresésben segít)

Fontos kihangsúlyozni, hogy nem kulcsszavakkal kell dolgozni, mert a Google vállalkozásunkat segítő szoftvere nem ebben gondolkodik.

Ergo, ha a cégnévben benne van az adott tevékenység neve (pl. Sörkert) akkor elképzelhető, hogy előre sorol a Google térkép, ha erre a tevékenységre keresnek rá. De tudtommal még nincs olyan helységnév, hogy Sör.:) De a fantázia nagy úr hölgyeim és uraim. Ugye Te is olvasol a sorok között is?

Ami biztos: ha a teljes cégnevet beírod + a helységnevet, akkor ki kell, hogy dobja az adott vállalkozást. De ez nem azt jelenti, hogy egyéb esetben nem dobhatja ki.

 

Egyéb SEO szempontok a Google Cégem szolgáltatásnál

A legfontosabb tényező, hogy a készülék, amivel rákeresel az adott szolgáltatásra milyen messze van a vállalkozástól. De meghatározó az is, hogy mióta létezik a vállalkozásod. Ettől IS függ pl., hogy ha csak a térképet pásztázod, akkor alapból megjelensz-e a térképen. De, ha valaki csak azt írja be, hogy Margitsziget, akkor valószínűleg nem egy szolgáltatásra kíváncsi. Emiatt is találkozhatunk ilyenkor más találati eredményekkel.

Emellett a Google ellenőrzi a backlinkeket és ez alapján is előre sorolhatja a vállalkozásodat, ha van konkurencia is abban a témában. Sőt, az sem mindegy, hogy az adott bolt éppen nyitva van-e stb. És emellett azt is figyelembe veszi, hogy hányan kerestek rá.

 

Néhány beállítás, posztolás és frissülési idő

A képeknél a 360 foknál a térkép által adott képet el tudod forgatni, de a képet nem lehet kicserélni. A frissülés hivatalosan 3 nap, de hamarabb szokott frissülni magától, ha nem, akkor érdemes náluk bejelenteni. Természetesen minden automatizálva van.

Lehet posztolni is szintén díjmentesen és képeket feltölteni. A bejegyzések azonban max. 7 napig maradnak meg. Egy speciális alkalmat lehet így kihangsúlyozni, marketingezni. És, ami fontos, ezek a Google keresőben jelennek meg! Ezen kívül vélemények is megjelennek, amikhez hozzá tudsz szólni. És, ami fizetős, a Google Ads.

Ha pedig szeretnél egy profi fotót beállítani, akkor a fotók menüpontban az utolsó (identitás) menüt válaszd ki és oda töltsd fel (nem könnyű megtalálni, azért is írom le).

 

Google térkép, visszaigazolás kérése

Alap esetben az általunk megadott postacímre a Google kipostáz egy jelszót tartalmazó levelet postai úton, hogy megbizonyosodjon arról, hogy tényleg a regisztrált helyen érhető el a vállalkozásunk.

Néhány esetben kérheti a Google, hogy igazold a vállalkozásodat, melyet többnyire fotók segítségével tudsz megtenni, amik az üzletedről bejáratáról készültek. Előfordulhat ugyanis, hogy pl. két orvos (aki külön cégként működik) egy adott címen rendel és az algoritmus összevonhatja a két vállalkozást, ha azonos címen, azonos szolgáltatást nyújt. Ilyenkor szólni kell a Google térkép szakembereinek.

Visszatérve a példánkra, ha nincs külön helyiség, ahol praktizálhatna a két orvos, akkor nem rendelhetnek átfedésben (ugyanabban az időben), hiszen az adott szolgáltatást nem végezhetik párhuzamosan ugyanabban a helyiségben.

A váróhelyiségben lévő ajtókon rajta kell lennie képkeretben vagy táblán (látható módon, hogy a kiírás állandó jelleggel az ajtókon van) a két külön helyiség ajtaján az ügyfélfogadási idő és a térképen szereplő név (azonosnak kell lennie, mert ez a Google Cégem, azaz vállalkozás neve).

A bejárati ajtón elég a térképen szereplő nevet kiírni ugyanilyen módon és esetleg a folyosóról is egy képet csinálni. Ezekre érdemes figyelned, ha biztosra akarsz menni, a Google Cégem kapcsán, betartva a Google irányelveit. De, ha valami nem világos, állunk rendelkezésedre.

Keresztes Attila

 

Honlapod gyors felmérése

honlapelemzés

– webergonómia
– grafika
– keresőoptimalizálás (SEO)
– marketingpszichológia
–  webjog
– programozás szempontból

KÉREM A DÍJMENTES FELMÉRÉST

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
szövegírás, webszövegírás, seo szövegírás, szövegírás árak, copywriter, blog írása, blogírás, tartalomírás, tartalommarketing, marketingszöveg, kreatív szövegírás, marketing szövegíró, kreatív írás, pr cikkek írása, pr cikk írás, pr cikk írása, pr cikk, pr cikk árak, cikk írása, cikkírás, reklámszöveg, reklámszövegek, ütős reklámszövegek, reklámszövegírás