Muszáj néhány tévhitet szétbombáznunk, mert a Google Cégemet sokan nem túl hatékonyan használják. Először is ingyenesen tudod a szolgáltatásodat regisztrálni rajta. Ami azért fontos, mert mikor a Google-t használjuk, sokszor a térkép előbb jelenik meg, ráadásul látványosabb módon, mint a cégünk honlapja és rajta van az ügyfelek véleménye, pontozása is.
Sőt, 2020-ban már serényen működik az, hogy ha felkerestél egy webhely térképet, akkor pl. 1-2 nap múlva kéri, hogy pontozd le.
A Google térkép SEO-ja
A térképen a Google a következő sorrendben és módon jeleníti meg a vállalkozásodat:
- Ellenőrzi a cég / szolgáltatás nevével azt, amit a jóember begépelt (ne felejtsd el, címre keress rá, és nem igen van olyan, hogy Fodrász utca)
- Utána a címet ellenőrzi (lehet a vállalkozás online és ilyenkor akár egész Magyarországot is be lehet jelölni helyszínként)
- Ezután a megadott kategóriákat ellenőrzi
- És csak ezután (ha szükséges) kerül ellenőrzésre a label (címkék, amiket be tudsz írni a fő kategóriától függetlenül, de ez nem jelenik meg, csak a keresésben segít)
Fontos kihangsúlyozni, hogy nem kulcsszavakkal kell dolgozni, mert a Google vállalkozásunkat segítő szoftvere nem ebben gondolkodik.
Ergo, ha a cégnévben benne van az adott tevékenység neve (pl. Sörkert) akkor elképzelhető, hogy előre sorol a Google térkép, ha erre a tevékenységre keresnek rá. De tudtommal még nincs olyan helységnév, hogy Sör.:) De a fantázia nagy úr hölgyeim és uraim. Ugye Te is olvasol a sorok között is?
Ami biztos: ha a teljes cégnevet beírod + a helységnevet, akkor ki kell, hogy dobja az adott vállalkozást. De ez nem azt jelenti, hogy egyéb esetben nem dobhatja ki.
Egyéb SEO szempontok a Google Cégem szolgáltatásnál
A legfontosabb tényező, hogy a készülék, amivel rákeresel az adott szolgáltatásra milyen messze van a vállalkozástól. De meghatározó az is, hogy mióta létezik a vállalkozásod. Ettől IS függ pl., hogy ha csak a térképet pásztázod, akkor alapból megjelensz-e a térképen. De, ha valaki csak azt írja be, hogy Margitsziget, akkor valószínűleg nem egy szolgáltatásra kíváncsi. Emiatt is találkozhatunk ilyenkor más találati eredményekkel.
Emellett a Google ellenőrzi a backlinkeket és ez alapján is előre sorolhatja a vállalkozásodat, ha van konkurencia is abban a témában. Sőt, az sem mindegy, hogy az adott bolt éppen nyitva van-e, stb. És emellett azt is figyelembe veszi, hogy hányan kerestek rá.
Néhány beállítás, posztolás és frissülési idő
A képeknél a 360 foknál a térkép által adott képet el tudod forgatni, de a képet nem lehet kicserélni. A frissülés hivatalosan 3 nap, de hamarabb szokott frissülni magától, ha nem, akkor érdemes náluk bejelenteni. Természetesen minden automatizálva van.
Lehet posztolni is szintén díjmentesen és képeket feltölteni. A bejegyzések azonban max. 7 napig maradnak meg. Egy speciális alkalmat lehet így kihangsúlyozni, marketingezni. És ami fontos, ezek a Google keresőben jelennek meg! Ezen kívül vélemények is megjelennek, amikhez hozzá tudsz szólni. És ami fizetős, a Google Ads.
Ha pedig szeretnél egy profi fotót beállítani, akkor a fotók menüpontban az utolsó (identitás) menüt válaszd ki és oda töltsd fel (nem könnyű megtalálni, azért is írom le).
Google térkép, visszaigazolás kérése
Alap esetben az általunk megadott postacímre a Google kipostáz egy jelszót tartalmazó levelet postai úton, hogy megbizonyosodjon arról, hogy tényleg a regisztrált helyen érhető-e el a vállalkozásunk.
Néhány esetben kérheti a Google, hogy igazold a vállalkozásodat, melyet többnyire fotók segítségével tudsz megtenni, amik az üzleted bejáratáról készültek. Előfordulhat ugyanis, hogy pl. két orvos (aki külön cégként működik) egy adott címen rendel, és az algoritmus összevonhatja a két vállalkozást, ha azonos címen, azonos szolgáltatást nyújt. Ilyenkor szólni kell a Google térkép szakembereinek.
Visszatérve a példánkra, ha nincs külön helyiség, ahol praktizálhatna a két orvos, akkor nem rendelhetnek átfedésben (ugyanabban az időben), hiszen az adott szolgáltatást nem végezhetik párhuzamosan ugyanabban a helyiségben.
A váróhelyiségben lévő ajtókon rajta kell lennie képkeretben vagy táblán (látható módon, hogy a kiírás állandó jelleggel az ajtókon van) a két külön helyiség ajtaján az ügyfél fogadási idő és a térképen szereplő név (azonosnak kell lennie, mert ez a Google Cégem, azaz vállalkozás neve).
A bejárati ajtón elég a térképen szereplő nevet kiírni ugyanilyen módon és esetleg a folyosóról is egy képet csinálni. Ezekre érdemes figyelned, ha biztosra akarsz menni, a Google Cégem kapcsán, betartva a Google irányelveit. De ha valami nem világos, állunk rendelkezésedre.