A leghatékonyabb értékesítési és egyéb szövegírásról + árakról

Home / online marketing / szövegírás / A leghatékonyabb értékesítési és egyéb szövegírásról + árakról

Az értékesítési szövegírás 0. lépése

Tudd, hogy kinek írsz, és mi a célod. A marketing segítségével találnak meg, és az értékesítés (sales) segít az eladásban. De ha nincs a terméked / szolgáltatásod mögött konkrét online marketingterv, akkor a SEO és egyéb szövegírás csak tűzoltásra lesz jó. Csak úgy szöveget írni koncepció nélkül az olyan, mintha a teljes házad felépítését a kőművesre bíznád. Rá IS szükség van, de kell ács, tervező, statikus, burkoló, stb., valamint projekt vezető, aki az egészet összefogja és koordinálja. Szóval a házat sem úgy építjük fel, hogy érzésre elkezdünk különféle elemeket ide-oda pakolni. Kell egy tiszta, átlátható, hatékony online marketingterv.

Ha egy céhnek nincs online marketingterve, akkor pénzügyi öngyilkosságot hajt végre. Még akkor is, ha ideig-óráig szerencséje van. És ez nem azt jelenti, hogy sok esetben az egyszemélyes vállalkozók esetében nem elég pár oldalon megfogalmazni a lényeget. De ha nem tudom, hogy:

  • kinek,
  • mit,
  • hol,
  • és hogyan szeretnék értékesíteni, akkor hogy szólítom meg őket? Hogyan találom meg őket? Honnan tudom, hogy mi a problémájuk és arra mi a megoldás? És hogyan leszek az adott termék / szolgáltatás szakértője, hogy a kettőt összehozzam egymással? Megoldás: A hatékony online marketingtervezés, stratégia lépés alapjai 

Marketing eszközök

A szövegíró polihisztor-e?

Nyilván mindenki azt akarja eladni, amihez ért. De hiba, ha szögnek nézünk mindent kalapáccsal a kezünkben. Az online marketing része a keresőoptimalizálás (SEO). De az nem komplex SEO stratégia, ha a szövegíró egy kulcsszót párszor beledobál a szövegbe.

Ennél azért többnyire a hosszú távú siker jegyében többre van szükség. Egyáltalán, hogyan végzi a kulcsszókutatást? vannak erre SEO szoftverei, vagy csak korlátozottan elérhető ingyenes adatbázisokat használ? Arról nem is beszélve, ha nem polihisztor az illető, akkor hogyan tud:

  • minden témához (amiről ír),
  • marketinghez,
  • értékesítési szövegíráshoz,
  • SEO-hoz érteni egyszerre?

Mi a megoldás? Csapatban gondolkodni, ahol mindenki abban segít, amihez ért. Többször tapasztaltam, hogy az ügyfél megkeresett szövegírással. Megkérdeztem mi a cél? Forgalomnövelés. A Search Console adatai alapján pár dolgot átállítottam és megdupláztuk a forgalmat. Ráadásul a büdzsé feléből… Integritásban, komplexitásban gondolkozz, számtalan lehetőséged van!

Tehát a megoldás, hogy megtanulod a szakmát (idő, munka) vagy olyat bízol meg, aki az egész folyamatot átlátja és tudja, hogy min kell változtatnod, hogy elérd a célodat. Lehet, hogy kapsz egy listát 45 módosítandó tétellel és azt hiszed jól jártál a hosszú listának köszönhetően. De honnan tudod, hogy melyiknek mekkora a prioritása? Ha rengeteg pénzbe kerül és 0,0001% javulást hoz, akkor is érdemes vele foglalkoznunk?

Hogyan állapítható meg a marketing szövegírás ára?

  • Karakterárban, például leütésenként szóközökkel együtt.
  • Óradíjban.
  • Projektdíjban.

Fel szokott merülni, hogy a leütés alapján megadott ár rossz minőséget takar. Egyrészt az ár is változó, lehet 2 és 6 Ft is / leütés, ami a háromszorosa az előzőnek. Más részt az ügyfélnek joga van tudni, hogy mire számíthat az árakat illetően.

Harmadrészt valóban más-más erőfeszítéseket kíván egy szöveg megírása, de mivel mindenki más tudással rendelkezik például az újságírók körében, így nyilván az fogja elvállalni, akinek van köze az adott témához. Negyedrészt a vállalkozó feladata, hogy vállalva a felelősséget beárazza a terméket, belekalkulálva a kutatómunkát. Elképzelhető, hogy egyszer kicsit jobban jár, máskor pedig ellenkezőleg. Éljen az egyensúly!

Tartalomírással kapcsolatos árak

A szövegírás fő szempontjai a legjobb eredmény eléréséhez

Megfelelő marketingtervre és kulcsszókutatásra van szükség. A SEO szövegírás segít abban, hogy nagy legyen a forgalom és megtalálják a honlapodat. A marketing értékesítési szövegírásnak köszönhetően pedig fel is kelted az érdeklődést, és az átkattintási arány is megfelelő lesz. Az eredményeket folyamatosan mérni kell, és ez alapján optimalizálni.

Mi van, ha Te írod meg a webszöveget Magadnak?

Működhet, de a tapasztalatok alapján nem az íráskészséggel szokott gond lenni. Hanem az ember elfogult a saját terméke / szolgáltatása kapcsán, ahogy az orvos sem tudja megműteni a saját rokonát. Igen, lehet vitatkozni, hogy az anyós rokonnak számít-e. 🙂 Emellett a valódi hatást összehasonlításként akkor látod, ha profi szövegíró, copywriter írja meg a szöveget Neked.

A másik probléma, hogy online marketing pszichológiai tudás nélkül nem megfelelően fogjuk felépíteni a szöveget. Nem mindegy, hogy a marketing funnel alapján éppen hideg vagy forró lead-nek (érdeklődőnek) szeretnél-e értékesíteni. A lépcsőfokokat nem szabad kihagyni.

Az is előfordul, hogy az ügyfél szakkifejezéseket használ, és a látogató nem is erre keres rá, sőt azt sem tudja miről van szó. A baj ebben az, hogy ha ezt a szövegíró nem veszi észre. Például lehet, hogy mi energiatakarékos izzóra gondolunk, de a villanyszerelő szakember kompakt fénycsőről beszél. Ezen kívül a helyesírás is okozhat problémát.

Érdemes szövegírónak fizetni a webszövegért?

Mikor éri meg copywriter-t alkalmazni? Ha működik… A baj, hogy ez utólag fog kiderülni. lehet, hogy tetszik nekünk a szöveg, de a nagyérdeműnek már kevésbé, és fordítva. De a szövegírás ára a reklámköltség része. Anélkül pedig folyamatosan labdába rúgni több milliárd honlap mellett nem könnyű. Egyre kifinomultabb a verseny. Érdemes befektetésként tekinteni a vállalkozásunkra, ami remélhetően bőven megtérül. Emellett azt is végig gondolhatjuk, hogy a mi időnk mennyit ér a szövegíró idejéhez képest?

Egy piacvezető cégnek végeztük el a napi szintű, rendszeres szövegírást, annak ellenére, hogy az ügyfél is el tudta volna azt végezni saját elmondása alapján, de az ő ideje ennél többet ért. Ő a vállalkozásán és nem a vállalkozásában akart dolgozni, ahogy mondani szokás. Érthető, elfogadható, hatékony.

Kreatív szövegírás, reklámszövegírás és cikkírás árai

Mennyibe kerül a webszövegírás?

Leütésenként (szóközökkel együtt) az értékesítési szövegírás ára 1-8 Ft között van. Függ a témától, a kutatómunka nagyságától, illetve, hogy mennyi kutatási lehetőség áll egyáltalán rendelkezésre. Egyik ügyfelünk egy viszonylag új területen helyezkedett el, és nagyon kevés információ állt azzal kapcsolatban rendelkezésre. Természetesen ilyenkor első lépésben idegen nyelvű forrásokat tanulmányozunk.

Meghatározó az is, hogy mennyi szöveget rendel meg az illető. Néhány cikk esetében ugyanúgy szükség lehet a kutatómunkára, adminisztrációra, szerződés megírására, stb. Az is meghatározó, hogy hol kell megjelentetni a szöveget. Például rövidebb Facebook poszt, ahol a konverzió (átkattintás) a cél és nem a kulcsszavat kell használnunk, lásd ahogy az organikus keresés alkalmával.

Elképzelhető, hogy csak általánosabb leírásra van szükség, de az is megesik, hogy nagyon kreatívnak kell lenni, és az ügyfél már minden létező megoldással előrukkolt, így sokat kell rajta gondolkodni. És így tovább.

Projekt alapon van olyan SEO cég, amelyik egy szöveget 40-60 e Ft-os nettó áron ír meg. És nem tudja előre meghatározni a szöveg hosszát. Ez egy elég magas ár, de ez azért van így, mert először felméri okosan a konkurenciát és az alapján írja meg a szöveget. Nyilván annál jobb minőségben kell gondolkodnia, hogy meg lehessen előzni a vetélytársat.

A cikkírás ára sok esetben egy adott oldalra értendő, ha ismeretes a téma és a teljes hossza a cikknek, melyre igényt tart az ügyfél. Ugyanis nehezebb lehet több 10 oldalt teleírni, ha már minden lényeges infót megírtunk előtte. „Rizsa” szövegírás pedig a teljes domain értékét rontja keresőoptimalizálási szempontból, hiszen minden aloldal részt vesz a domain értékének meghatározásában. Ergo, ha az egyik oldal minősége rossz, az kihat az egész weblapra.

Ezért a webszemetet ne preferáljuk semmilyen téren sem. SEO szempontból akkor tudunk előre kerülni (többek között) Google és egyéb találati listán, ha:

  • minőségi blog / termék, stb. aloldalt hozunk létre,
  • technikai és
  • tartalmi szempontból egyaránt,
  • ami teljes mértékben releváns az adott kulcsszóra.

A keresőoptimalizálásban ugyanis a 2 legfőbb szempont hatékonyság tekintetében a minőségi tartalom, és a szintén minőségben gazdag viszontlinkek száma (backlinkek).

A reklámszövegírás árak az alapján kerülnek meghatározásra, hogy az egy komoly szellemi munka. Fél-egy órát is igénybe vehet egy oldal megírása, de ennél többet vagy kevesebbet is. Nem szabad futószalagon csinálni, kell hozzá ihlet, így némiképpen egyfajta művészeti tevékenységnek is felfogható.

A nemzetközi piacon a profi expert copywriter nagyon magas óradíjon dolgozik, de ennek van létjogosultsága, különben nem működne a dolog. A marketing szövegírás ára pedig a belefektetett idő, tudásszint és téma nehézségével arányos. És ha a termék / szolgáltatás gyenge, akkor nincs az a marketing tevékenység, ami csodát hajtana végre. Mert a marketing csak felerősíti azt, ami van.

A SEO és marketing szövegíró óradíja 8-16 e Ft a KKV szektorban. Meghatározó az is, hogy mit tartalmaz az adott szövegírás, például van-e benne javítási lehetőség, ha az ügyfélnek nem tetszik a kész produktum? Hogyan alakul a céges blogírás ára? Általában heti / havi 1-2 cikk ára iránt érdeklődnek az emberek. Erősen témafüggő a cikkírás ára, de itt lehet csomagárban gondolkodni. Ezáltal fixen megtervezhetőek a költségek.

Az értékesítési szövegírás árakhoz a legfontosabb tisztázandó kérdés:

  • Mi a pontos téma?
  • Mekkora terjedelmű írásról beszélünk?
  • Mi a határidő?
  • Pontosan hova szánod?

Keresztes Attila

KKV számára épít csapatunk, komplexen, testre szabott WordPress alapú, tovább fejlesztett honlapot/webshopot garanciával. Fontos, hogy ezek ne csak szépek legyenek, hanem folyamatos bevételt is biztosítsanak.  Jómagam ezt a folyamatot segítem elő a megfelelő kommunikáció, határidők betartása és minőség megteremtésével. PR szakon diplomáztam és 2005 óta rengeteg céget tettünk sikeressé.

Related Posts
Pinterest marketingYoutube marketing és trend