SEO linképítési szabályok: Mire kell odafigyelni 2020-ban?

Home / SEO (keresőoptimalizálás) / SEO linképítési szabályok: Mire kell odafigyelni 2020-ban?

META: A linkek fontosak, a keresőoptimalizálásban, hiszen a hivatkozások száma és minősége határozza meg egy weboldal hitelességét.

Szerző: seolabor.hu

Az elmúlt pár évben minden weboldal tulajdonosnak az volt a célja, hogy minél több link mutasson az oldalára. Minél több volt a link, annál jobb volt a helyezés is. Nem foglalkozott senki azzal, még a Google sem, hogy milyen forrásból érkeznek ezek a linkek.
Soknak nem tudják, hogy jelenleg 2020-ban pontosan milyen linképítési szabályok vannak megengedve a Google részéről. Milyen linkeket szabad kitenni? Milyen horgonyszöveggel? Mikor? Hányszor? Miért büntet a Google és miért nem?

Ebbe a cikkben megpróbálok minden linképítéssel kapcsolatos kérdésre választ adni, hogy kellő magabiztossággal tudj belevágni az oldalad fejlesztésébe.

Ha már átlátod a linkkekkel kapcsolatos összefüggéseket, könnyen különbséget fogsz tudni tenni a SPAM és az értékes linkek között, ami pedig hozzá fog járulni az oldalad sikeréhez.

 

Linképítés alapok

Mi az a linképítés?

A linkek a keresőoptimalizálásban a hitelességét határozzák meg, minél több releváns oldal hivatkozik egy bizonyos weboldalra, az annál hitelesebb lesz a Google szemében.

Ma már a linkek mennyisége helyett a minőség sokkal nagyobb szerepet kap a Google-nél, hiszen a felhasználók elégedettsége mindennél fontosabb.

A keresőóriás egyetlen célja, hogy releváns tartalmat mutasson a felhasználóknak. Ha a felhasználók mindig megkapják a kérdésükre a választ, szívesen fogják használni a keresőt. Amivel a Google is nyer, hiszen minél többen keresnek, annál többen kattintanak Ads hirdetésekre.

 

Linkek szerepe a rangsorolásban

A keresőoptimalizálásban ahogy már említettem hatalmas súlya van a linkeknek. Egy weboldal annál hitelesebb lesz a Google szemében minél több releváns és hiteles domainről hivatkoznak rá.

Amikor valaki meghivatkozza a te oldalad, akkor te abból a hivatkozásból a hivatkozó oldal link erejének X százalékát megkapod. Minél több ilyen jó minőségű oldal hivatkozik rád, annál jobb helyezéseket fogsz elérni az organikus találatok között.

Azonban, ahhoz, hogy a Google ne büntesse meg az oldalad, természetes linkhálózatot kell építened. A legjobb, amikor a tudtod nélkül jönnének létre linkek, hiszen a Google is ezt támogatja, de mi a helyzet akkor, ha ez már nem elég és linképítésbe vágod a fejszéd.

 

Mire figyelj linképítésnél?

 

Pontos egyezésű horgonyszövegek

A horgonyszöveg (anchor text), amire kattintva el tudjuk érni a szöveg alatta található linket.

pl. wikipédia

Horgonyszöveg: wikipédia

URL: https://hu.wikipedia.org/wiki/Kezd%C5%91lap

Fontos, hogy horgony szöveg amivel az oldaladra hivatkoznak, soha ne egyezzen meg a kulcsszóval, tehát ha te fel akarsz kerülni a top találatokhoz ‘olcsó bicikli’ kulcsszóra, ne ‘olcsó bicikli’ anchor text-et használj, hanem valami sallang szöveget.

pl. ‘itt tudsz elérhető áron biciklit vásárolni’, ‘további kerékpárokért kattints ide’, stb.

A pontos egyezésű kulcsszavakat a Google algoritmusa kiszúrja, manipulációnak veszi.

Ugyanez viszont nem igaz a márkanevekre, a brandre hivatkozás megengedett a Google részéről. Azaz ha az oldalad neve ‘bicikishop216’, akkor erre a kulcsszóra nyugodtan építhetsz linkeket, hiszen, ha valaki természetes úton hivatkozna az oldaladra ő is ezzel a márkanévvel tenné.

 

Gyenge minőségű oldalak

Mitől gyenge minőségű egy oldal?

A tartalom határozza meg, hogy egy oldal miről szól, ha csak kevés szöveg és kidolgozatlan témák vannak, akkor az egy gyenge minőségű oldal lesz.

A gyenge minőségű oldalak pl. linkkatalógusok, ahol egymás alatt sorakoznak a weboldalak linkjei.Ezeken az oldalakon, kevés a tartalom, de sok a kimenő link.

Gyenge minőségű oldalak a PR oldalak is, ahol mindenféle témában kerülnek fel rövid 2-300 szavas ‘cikkek’. A PR cikkes oldalakon nincsenek látogatók, egyetlen célja az, hogy valamennyi link erőt kicsikarjanak az oldalból.

A Google azt szereti, ha a weboldalad témájával megegyező oldalakról kapsz linket. A legjobb ha nem vagytok versenytársak, de egy a célközönségetek.

 

Vásárolt linkek

Ha jártas vagy SEO-ban, akkor biztos találkoztál már a ‘Prémium Linképítés’ kifejezéssel, ami azt jelenti, lehetőség van megjelenni a különböző hírportálok oldalán egy-egy rád mutató linkkel.

Ezek a linkek sok tízezer forintba kerülnek, de nem kizárt, hogy egyes oldalak (index, 444, hvg, stb.) 100 ezer feletti árat is elkérnek egy db linkért cserébe.

A vásárolt linkeket rel=”nofollow” címkével kell megjelölni, ami egy iránymutatást fog adni a Google-nek. Ezeket a linkeket az algoritmus rangsorolásnál nem feltétlen fogja figyelembe venni, de feltérképezésre és indexelésre mindenképp felhasználja.

 

 

Rejtett linkek

Ne próbáld átverni a robotokat, azzal, hogy fehér alapon fehér betűvel hivatkozol az oldaladra, a kereső nem design alapján vizsgálja az oldalakat, hanem a rajtuk található tartalom alapján.

 

Oldalsáv / Lábléc linkek

Kerüld az oldalsáv (sitewide) és a lábléc (footer) linkeket is. Gyenge minőségű linkekhez tartoznak, hiszen a link közvetlen közelében nincs releváns szövegkörnyezet, ami indokolná a hivatkozást az oldaladra.

1-2 ilyen link nem szokott gondot okozni, a baj  akkor van ha tömegesen jelennek meg ezek a linkek.

 

Kommentben elhelyezett linkek

Vannak olyan blogok, ahol a weboldalad URL-címét is meg lehet adni egy kommenteléssel, amit sokan ki is használnak. Azonban a Google különbséget tud tenni az értékes és a kevésbé értékes linkek között.

A komment mezőkben megadott linkek alapból nofollow-ra vannak állítva, ahogy a Wikipédia, YouTube, Facebook, Instagram és a többi közösségi média oldal is.

 

Honnan tudsz linkeket szerezni?

Linképítés előtt mindig meg kell vizsgálni, hogy honnan kap már most linkeket a weboldal.

Ehhez a SEO SpyGlass szoftvert ajánlom, amivel akár ingyen is meg tudod találni az oldaladra mutató hivatkozásokat.

Természetesen a SpyGlass-nak is van fizetős verziója, amivel ki is tudod exportálni a kapott adatokat, de egy egyszerű elemzéshez az ingyenes változat is bőven elég lesz. Ha fizetős eszközben gondolkozol, akkor mindenképp az Ahrefs-et ajánlom.

A SpyGlass telepítése és futtatása után meg kell adnod az oldalad domain nevét majd el kell indítanod az elemzést.

linképítés

A szoftver a saját adatbázisából meg fogja határozni, hogy pontosan hány db domain és hány db linkkel hivatkozik rád.

 

Mindig az új domainről érkező első linknek van a legnagyobb ereje, ha több száz linket kapsz 1 domainről, az nem fog sokkal többet érni 2-3 teljes értékű linknél.

 

●        Elemezd a kapott eredményeket és hasonlítsd össze a linkek és a hivatkozó domainek arányát.

 

 

linképítés

 

●        Vizsgáld meg, hogy a pontos egyezésű horgonyszövegek aránya nem több-e, 2-3%-nál.

linképítés

 

  • Keresd meg azokat a tört linkeket (broken links), amelyek már nem elérhetők, vedd fel a weboldal tulajdonosokkal a kapcsolatot és próbálj meg újra bekerülni az oldalukra.
  • Keresd meg a nagyon gyenge minőségű oldakat és szüntesd meg a rád mutató hivatkozásokat. Fontos, hogy csak a valóban SPAM gyanús linkeket kell kivenni a linkhálózatból, ugyanis a jó linkek eltávolítása komoly károkat tud okozni a weboldaladban.

 

A linképítés legbiztonságosabb módja a vendégblogolás. Megkeresed azokat a weboldalakat, amelyek hasonló témakörben mozognak, mint te, felveszed velük a kapcsolatot és megpróbálsz megegyezni velük egy vendégcikk megjelenésben.

Összegzés

A linképítés nehéz és időigényes, de mindig törekedj arra, hogy ne kampány szerűen érkezzenek az oldaladra linkek, ne egy hónap alatt akard megépíteni az összeset.
Arra is érdemes figyelni, hogy sokkal többet ér 2-3 olyan hivatkozás, ami a felhasználóknak is hasznos, mint sok gyenge minőségű linkkatalógus megjelenés.
Hosszú távon a vendég blogolás a legkifizetődőbb linképítési technika, bár az elején rengeteg munkát kell beletenni, de utána folyamatosan szállítja a Google az új látogatókat a weboldalra.

 

Salánki Dániel

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts

Privacy Policy Settings

google-analytics
Saját online vállalkozás indítása