Előtte-utána: webdesign 2009-től napjainkig

Home / webdesign / Előtte-utána: webdesign 2009-től napjainkig

Egyszer volt, hol pedig nem volt az ősidőkben az Úr 2009-es évében egy, már akkor is elavultnak számító honlap.
Ne aggódj, eljutunk a mai időszámításig is a cikk végén, de a honlapkészítés kapcsán így érdemes az infókat megadnod, hogy a végén biztosan büszke lehess új weblapodra (tehát teljesen aktuális ez a régi cikk, melyet kicsit leporoltam).

„Előtte” (régi honlap) 2009-ből:

weboldalkészítés

Szeretnél egy klassz, impozáns honlapot?

Szeretnélek végigkalauzolni, hogy pontosan lásd, milyen munkafolyamatok zajlódnak le amíg a fejben lévő tervből kézzelfogható eredmény lesz.

Nyilván könnyebb a kész produktumot kritizálni, mert ez már nem csak elméleti elképzelés. De rengeteg időt és pénzt spórolhatunk meg, ha előre megvan a koncepciónk. Úgyis fog még akadni egy, két, három, esetleg négy, vagy öt, ne adj isten hat, néha hét…:) módosítás. A fenti kép a meglévő honlapot mutatja be, ezt fogjuk újjá varázsolni szakembereink segítségével.

Az alábbi képen láthatóak a konkrét, precíz ügyfél által leadott leírások a website-ot illetően. Ezt senki sem úszhatja meg, előbb utóbb sor kerül rá.:)

Az ügyfél ezeket az információkat adta át a weblap készítése kapcsán. Éljenek az okos ügyfelek, akik mindenki idejét megspórolják.:)

weboldalkészítés

 

A barkóba jó játék, de nem itt. Ha valaki grafikai szolgáltatást rendel elképzelés híján, akkor elképzelhető, hogy megkezdődik bőszen a barkóbázás, amíg valamelyik fél fel nem adja, vagy elégedetlenül a sok-sok munka után elválik egymástól az ügyfél és a megbízó remélve, hogy többet nem találkoznak egymással még véletlenül sem. Hiszen, ha az ingyenes korrektúraforduló száma nincs előre meghatározva és azon felül óradíjban van megszabva a tarifa, akkor meddő harc alakulhat ki…

Az ügyfél elképzelései a website elrendezése kapcsán:

weboldalkészítés

 

Nézzünk tehát egy olyan esetet, amikor a cég nagyon céltudatos a webdesign kapcsán és tudja mit akar és miután személyre szabtuk az árat – mely sok minden dolog függvénye -, el is kezdünk serényen dolgozni.

Az árképzés függ pl. a feldolgozandó anyag mennyiségétől, a leendő honlap funkcióitól, a tervek és korrektúrafordulók számától, referencia munka felhasználásának lehetőségétől és a honlap, weboldal készítő logójának elhelyezésének eshetőségétől stb. Ha weblapról van szó, kell-e külön logót tervezni, ikonokat alkotni stb. Sokszor ezek tisztázása órákig tart! Pedig még nem is biztos, hogy együtt fogunk dolgozni egymással. Kommunikációs problémák léphetnek fel és a sietség kapcsán torzulhatnak az információk.

Külön kell mindenre rákérdezni, „kiszedni” azokat az ügyfélből, esetleg a közvetítő cég nem is gondolt minden kérdésre és időre van szüksége, hogy utánajárjon. Mi szeretünk minden (apróságnak TŰNŐ) kérdést is tisztázni e-mailen, írásban. Inkább előre, mintsem utólag derüljön ki aminek ki kell derülnie, hogy ne kölcsönözzön rossz szájízt bárkinek is. Ugye erre senkinek nincs szüksége?

Ennél a munkánál pl. nem értettük a több oldalas levelet átnézve, hogy mi az a ,,gis” formátum (még árajánlat írása előtt vagyunk!). Kiderült, hogy az „is” szó lett elírva. Most már teljes a nyugalom, hozzáláthatunk.:) És most jön a varázslat, a kedvenc részem.:) Jön az iparművész tervezőgrafikus az „arculatvarázslók” gyöngye és az ügyfél kérésének megfelelően a grafikai tervezést illetően megalkotja a remekművet.:), miszerint:

  • szürke, fehér és bordó szín domináljon
  • elegáns, modern legyen
  • piackutató cégről van szó, a designnak illeszkednie kell a struktúrához, programozáshoz

 

Most nézzük meg a végeredményt.

De előtte a grafikusok pár napig képeket gyűjtögetnek, gondolkodnak, ötletelnek. Egységbe rendeződnek az elképzelések, vázlatok születnek (alkotófolyamat, melyet nem lehet kilogrammra mérni és siettetni).

Megformázzák a képeket, végrehajtják a beillesztéseket, megcsinálják a látványterveket (melyeket bejegyzésemben csatoltam). Ekkor általában már elkészül a munka 60-80%-a. Több variációt is megalkothatnak ilyenkor. És ha az ügyfélnek tetszik, akkor utána összerakja a weboldalt, vagy kezdetét veszi a fejlesztés.

 

Az újdonsült honlap (főoldal és aloldal), hát nem csodálatos?:)

Régi, 2009-ben elkészült „új” honlap:

weboldalkészítés weboldalkészítés

 

Találkozhatunk olyan ügyféllel is, aki ha nem preferálja a munkát, akkor válasz nélkül lelép és nem hajlandó vázlatdíjat sem fizetni. Ezért ildomos előleget elkérni, mely foglalóként működik, hiszen ha egy cég komoly és impozáns referenciával rendelkezik, akkor nem valószínű, hogy csalódást fog okozni.  A jó üzlet az, amikor mind a két fél jól jár.

Ki a múzeumból és nézzünk néhány frissebb megoldást („előtte-utána” képekkel)

webgrafika, honlapszerkesztők

weblapfejlesztés, webdesign

weboldaltervezés, weboldalfejlesztés, weboldalszerkesztés

weboldal készítése, honlapkészítés, honlapszerkesztés

Referenciáink közül:

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal tervezés, weboldal készítés

Weboldal készítés, web programozás, webshop készítés

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts
Hívj most árajánlatért
pénztárgép készítése, formatervezésszórólap tervezés ár, szórólap, szórólap készítés, szórólap tervezés