Frissítve: 2025. szeptember 13.
A tartalommarketing jelentése Content marketingnek is nevezik. A tartalommarketing lényege, hogy értékes és érdekes tartalmakat oszthatsz meg a célközönségeddel. Ezáltal először lead-ekre (érdeklődőkre) teszel szert. Azonban, ahogy megismerik a szakértői státuszodat, vevőkké avanzsálódnak. Ha jól csinálod, akkor ez egy újabb, díjmentes marketing eszköz. Azonban a tartalommarketing nemcsak szöveg részt, hanem a képeket és a diagramokat, infó grafikát, satöbbit is tartalmazza.
2022. év elején már látható volt, hogy a Covid hatására a videó konferenciák használata 35x-ösére ugrottak meg. Ezért a tartalommarketing kapcsán érdemes nemcsak megfelelő minőségben, hanem megfelelő formátumban is gondolkodni.
Az élő videók szerepe folyamatosan nő, ahogy a rövid videók is roppant népszerűek a social média platformokon, valamint az élő bejelentkezések is.
Miért van szükség tartalommarketingre?
Több milliárd honlap van, és az emberek elsősorban információ miatt jönnek a netre nem mindig vásárlási szándékkal. Az ezredfordulón elég volt honlappal rendelkezned, de ma már reklám nélkül nemigen tudsz értékesíteni, így különféle marketing eszközökre van szükséged.
Ráadásul keresőoptimalizálás (SEO) szempontból is fontos, hogy legyen legalább 40-50 olyan szakértői aloldalad, mely alapján a Googlebot meg tudja állapítani, hogy mivel foglalkozik a honlapod.Rengeteg a webszemét az interneten, így csak releváns, hosszú és jó minőségű tartalomban érdemes gondolkodni.
A marketing reklámszövegírók 7 legfontosabb tanácsa Neked Különben nincs sok esélyünk rá, hogy megtalálják az oldalunkat. Emellett, természetesen más marketing eszközökben sem árt gondolkodni. Megtérülő Facebook és Google Adwords (Ads) kampány kezelési árak
És a keresőoptimalizálás (SEO) is lényeges dolog, mert magát a szöveget is ez alapján kell megírnunk. Havidíjas és egyéb keresőoptimalizálás (SEO) árak
Hogy néz ki a tartalommarketing a gyakorlatban?
Sokakban felmerül, hogy miért osztunk meg ingyenes infót az emberekkel. Nekem többek között pont ez tetszik az inbound marketingben, hogy nem erőszakosan nyomulunk, hanem segítünk, és a „jó tett helyébe jót várj” elv lapján lesz, aki még több segítséget kér, és ezért hajlandó fizetni is. De nincs erőszak, ez egy fair üzlet.
Szeretem megosztani, átadni az embereknek a hasznos infókat és az a jó üzlet, ahol mind a két fél jól jár. Van értelme nem örömből nyomkodni a klaviatúrát? 🙂
Ez egy hosszútávú munka, ami a SEO (keresőoptimalizálás) részét képezi. Lehet On-Site SEO (saját weboldalunkon dolgozunk), vagy Off-Site SEO (külső oldalakra építjük fel a tartalmat és onnan erősítjük a honlapunkat, például minőségi linképítéssel), vagy akár mind a kettő.
Kiszámítható konverzióval olyan, mintha a saját céged részvényeit vennéd meg. És pontosan tudod, hogy mennyibe kerül egy lead. Érdemes a tartalmat feldobni akár webdesign-nal, videóval, stb.

Az online marketing tervezés során ki is szervezheted a szövegírást is
A tartalommarketing stratégia részei
Ha biztosra akarsz menni, akkor mérd fel a konkurenciát pontosan, és mindent tervezz meg előre. Személyre szabottan kell az aloldalt elkészítened, és folyamatosan publikálj, de csak minőségi cikkeket. Nézd meg, hogy az adott kulcsszókutatás után mire kíváncsiak pontosan a user-ek. A keresőoptimalizálásban nagyon fontos, hogy egy kulcsszóra, lehetőleg egy aloldalt készíts el.
Természetes módon, egy A/4-es oldalon párszor említsd is meg, és a címben is legyen benne. Ha így teszel, és hosszabb, minőségi szöveget írsz, akkor lesznek több szóból álló, úgynevezett long tail kulcsszavaid is. Ezeket is nyugodtan használd fel a tartalomírás során.
Tehát, az online marketing része a SEO (keresőoptimalizálás) és annak egyik legfontosabb része az On-Site SEO, mikor a saját oldaladat erősíted meg, hogy megtaláljon a nagyérdemű. De azzal, hogy az ember hetente többször publikál, sokszor nagyobb galibát okozhat, mert ugyebár mindent lehet jól és rosszul is csinálni. Ráadásul az On-Site SEO ennél sokkal többről szól, mert a weboldalad technikai beállításai is fontosak.
És hát, kommunikáció és pszichológiai körökből nagyon régi sablon Buda Béla kijelentése, miszerint agyon vagyunk informálva… Ma a már az infó és forrás megszűrése és nem pedig megtalálása a nagy kunszt. A Google is ez alapján működik.
Ne webszemetet, hanem valódi tartalmat hozz létre az embereknek (cornerstone stratégia)
2000-3000 karakterben érdemes minőségi írásokat posztolnod (ez a cornerstone content marketing lényege), főleg B2B (cégtől cégeknek) környezetben. Teljesíthet jól SEO szempontból az ennél hosszabb és rövidebb írás is.
Lehet ennél egyszerűbben és költségkímélőbb módon brand-et építeni?
Ráadásul a hatása sem két percig tart. Amikor a az ezredforduló után nem sokkal, először kezdtem el a pszichológia kapcsán tv-, rádió interjúkat adni, egyértelműen tapasztaltam utána, hogy az embereknek ez a hitelesség szempontjából nagyon fontos.
A tartalommarketing részei
content marketing akkor hatásos, ha az összes marketing elemmel összhangban van, melyet marketingtervezés előz meg, lásd online marketing alapok. Nagyon könnyű elveszni a részletekben, így meghatározó egy stratégia kialakításával kezdeni.
Egyéb intelligens keresőoptimalizálási szempontok, hogy a lehető leghatékonyabb legyél a content marketing során
SEO (keresőoptimalizálási) szempontból a több szavas (long tail) kulcsszavakat elhelyezve a cikkedben (például fodrász Budapest V. kerület) nagyon könnyen bevonzhatod az ember fiát, mert arra kevesebben lőnek, mint a rövidebb változatra (fodrász Budapest). Játék az egész, ráadásul nagyon hasznos játék…[vc_column_text responsive_align=”left”]Nagyon fontos, hogy ma már csak minőségi oldalakról érdemes meglinkelni a honlapunkat.
Ez nem azt jelenti, hogy ha kevésbé látogatott, akkor nem jöhet szóba, nem is lenne természetes. De a Private Blog Network-öt (PBN oldalak) felejtsük el. Ezekről lerí, hogy csak linkvásárlás céljából jöttek létre.
Éppen emiatt ezeken ne publikáljunk, és ne linkeljük az oldalunkat. Csak releváns, és értékes tartalommal rendelkező, minőségi oldalakról vásároljunk linkeket, ha szeretnénk például az Off-Site SEO-t erősíteni.

Az online marketing egyik legfontosabb speciális területe a SEO (keresőoptimalizálás)
Az offline marketing szöveg online térben nem szokott sikeres lenni, ennek egyik oka a keresőoptimalizálásban keresendő. Nyilván egy magazint nem tudunk offline kulcsszó alapján megtekinteni.
Jó trükk az is, hogy néhány aloldallal kezdjük a SEO-t (On-page-SEO). De nagyon fontos, hogy sosem egy kulcsszó erősítésében gondolkozzunk, főleg nem linkmarketing segítségével, mert azt megbünteti a Google. A legjobb, ha tényleg releváns, természetesen megírt szöveget utólag nézzük át keresőoptimalizálás szempontból, a javítás szándékával. Kezdő SEO-soknál szokott előfordulni, érthető módon, hogy az elején átesnek a másik oldalra és például a kulcsszósűrűség hatalmas értékeket mutat.[vc_column_text responsive_align=”left”]A jól felépített tartalommarketing segítségével a landing page (hirdetésre klikkelés során megjelenő érkező oldal) minősége is javulhat.
Ez azt jelenti, hogy nemcsak a keresőoptimalizálás, hanem a fizetett hirdetések (például Google Ads és Facebook) is jobban teljesít, mert jobb minőséget reprezentál. Ezt pedig a Google a minőségmutató emelkedésével díjazza Neked.
Sok esetben már nem a szövegírással megy el a legtöbb idő, hanem a megfelelő kommunikációs csatornán történő publikálásával. Ez lehet egy sajtóközlemény elkészítése, mely segítségével akár 30-40 backlink-re is szert tehetünk vagy a Google Hírekben történő megjelenés segítségével, social media, stb.
A tartalommarketing és a közösségi média marketing kapcsolatáról
Nagyon fontos tehát, hogy egyből marketing, sales és SEO szempontból írjuk meg a webszöveget, hogy jó eséllyel meg is találják azokat. Az online marketing alapú szövegírás segít abban, hogy a konverzió is (átkattintási arány, például vásárlás, feliratkozás a hírlevére) megfelelő legyen. Hiszen, hiába van forgalmunk, ha senki nem vásárol tőlünk.
Ennek lehet az az oka, hogy nem megfelelően készítettük el a marketing tervünket, és rosszul céloztunk. Emellett a szöveggel is lehet probléma, így mindig érdemes a konkurenciát is megvizsgálni. Emellett, ahhoz, hogy sokan olvassanak minket a közösségi médiát illetően is, fontos, hogy megjelenítsük cikkeinket.[vc_column_text responsive_align=”left”]Itt azonban máshogy kell publikálnunk. Más címeket használnunk, akár ugyanazon cikk tekintetében.
Ebben a segít az Open Graph Protokoll, melynek köszönhetően ugyanaz a cikk más módon jelenik meg a Facebook-on például a cím és kép tekintetében. De miért van erre szükség? Azért, mert ott nem kulcsszóra keresnek az emberek, hanem a figyelemfelkeltő cikk címe tarol. És a magas átkattintási arányra kell törekednünk (CTR).
Összefoglalás
Összefoglalásként elmondható, hogy még a webáruházaknak is érdemes lehet jó minőségű, releváns, megfelelő hosszúságú cikkek rendszeres megírásában gondolkodni, mert így keresőoptimalizálási és szakértői státuszukat erősítik meg. Mivel az interneten nem minden esetben lehet azonnal eladni, így ezzel fel tudjuk kelteni az érdeklődők figyelmét, akik bizalmat szavaznak nekünk, és idővel akár vásárolnak is tőlünk a következő lépésben.
De nagyon fontos, hogy SEO és marketing webszövegírásban gondolkozzunk, hogy meg is találjanak minket és a konverzió is megfelelő legyen. Ehhez első lépésben online marketingtervre lesz szükségünk. Utána pedig népszerűsíteni kell az adott cikket. Ezt megtehetjük például linkmarketing, azaz linképítés, és vagy közösségi média használatával.
Ezután vizsgáljuk meg a Search Console segítségével, hogy hogyan teljesít az adott cikk: milyen a CTR, milyen kulcsszóra jelenik meg, és pontosan hányadik helyen. Ez alapján tudunk rajta finomítani. Úgynevezett cornerstone (sarokkő) aloldalakat / cikkeket is létrehozhatunk, ha egy adott kulcsszóra szeretnénk azt az oldalt megerősíteni.
Ehhez például gyakrabban kell meglinkelnünk az adott aloldalt honlapunkról, ezzel a belső linkeléssel megerősítve az adott aloldalunkat. Természetesen más lehetőségek is rendelkezésre állnak, de ezekben mindenképpen érdemes gondolkodnunk, ha sikeresen akarjuk felépíteni a tartalommarketing stratégiánkat.
Naprakész kiegészítés: A csúcs elérése az AI korában
Az eredeti cikkben tárgyalt stratégiai alapok – mint a felhasználói szándék megértése és az értékteremtés – ma is kőbe vannak vésve. A Spiritlabnál azonban azt látjuk, hogy a technológia (különösen a mesterséges intelligencia) fejlődésével a „csúcs” definíciója eltolódott. Ma már nem elég csupán a legjobb választ adni; a piacvezető tartalomnak emberinek, egyedinek és nélkülözhetetlennek kell lennie.
Lépj túl a SEO-n: építs véleményvezér content brandet
A tartalommarketing csúcsa nem az, amikor egy kulcsszóra elsők vagyunk a Google-ben. Hanem az, amikor a felhasználók már nem is a Google-ben keresnek, hanem beírják a te weboldalad címét, mert tudják, hogy nálad van a válasz.
-
A „témagazdaság” kiépítése: Ne csak egy blogcikket írj egy témáról. Urald a témát! Készíts róla blogcikket, Reels videót, YouTube útmutatót, podcast epizódot, letölthető sablont és egy ingyenes mini-kurzust. Ha egy témát minden lehetséges szögből és formátumban feldolgozol, te leszel a megkérdőjelezhetetlen forrás.
-
A tartalom mint „műsor”: Ügyfeleinknél a legnagyobb áttörést azok érik el, akik a blogjukra vagy YouTube csatornájukra nem csupán marketingeszközként, hanem önálló médiumként, egyfajta „műsorként” tekintenek, aminek a közönsége várja a következő „epizódot”.
Az emberi tényező: amire a mesterséges intelligencia nem képes
Az AI képes összefoglalni a már létező információt. Amire nem képes: újat teremteni és érzelmi kapcsolatot kialakítani. A te tartalmadnak itt kell brillíroznia.
-
Saját kutatások és egyedi adatok: Kérdezd meg a követőidet, készíts egy iparági felmérést, vagy elemezd a saját, anonimizált ügyféladataidat. Egy cikk, ami olyan friss adatokat és következtetéseket tartalmaz, ami máshol nem elérhető, aranyat ér. Ezt az AI nem tudja reprodukálni.
-
Személyes tapasztalatok és erős vélemény (E-E-A-T): Mondd el a saját történeted! Ne csak a sikereket, a kudarcokat is. Egy őszinte esettanulmány arról, hogy mit tanultál egy elrontott projektből, ezerszer többet ér, mint egy steril, általános útmutató. Ez az „Experience” (Tapasztalat), amit a Google is egyre jobban értékel.
A tartalom-újrahasznosítás mesterfogásai
Ne hagyd, hogy egyetlen értékes gondolat csak egy helyen létezzen! A csúcsteljesítményhez a tartalmat atomjaira kell bontani és mindenhol bevetni.
-
Példa a gyakorlatból: Egyetlen mélyreható blogposzt („A teljes útmutató a helyi SEO-hoz”) nálunk a következőképpen születik újjá:
-
10 kulisszatitok egy LinkedIn posztsorozathoz.
-
5 legfontosabb tipp egy Reels videó szkriptjeként.
-
1 ellenőrzőlista egy letölthető PDF csaliként.
-
3 idézhető gondolat képként Instagramra.
-
A teljes cikk felolvasva egy podcast epizódként.
-
A tartalommarketing csúcsa ma már nem egy statikus állapot, hanem egy dinamikus rendszer, ahol az emberi kreativitás, a saját adatok és a stratégiai újrahasznosítás teremti a valódi versenyelőnyt.