Frissítve: 2025. szeptember 19.
Az egyik leggyakoribb kérés, amivel csapatunkhoz fordulnak: „Már öt éves a weboldalunk, szeretnénk egy modernebb, frissebb dizájnt.” A mi tapasztalatunk szerint azonban ez a legveszélyesebb indok egy weboldal felújítására.
A sikeres redesign soha nem az unalomból vagy a szépérzékből indul ki, hanem kőkemény üzleti okokból. Egy weboldal teljes felújítása olyan, mint egy nyitott szívműtét a céged online jelenlétén: ha nincs alapos diagnózis és tiszta cél, többet árthat, mint használ. Egy meggondolatlan redesign tönkreteheti az évek alatt felépített Google helyezéseidet, összezavarhatja a visszatérő vásárlóidat, és a végén egy drágább, de rosszabbul teljesítő weboldalad lesz, mint a régi volt.
Mielőtt belevágnánk a felújítás konkrét technikai lépéseibe, amelyeket az alábbi, eredeti cikkünk is részletez, szeretnénk megosztani veled azokat a szempontokat, amelyek alapján a mi gyakorlatunkban eldől, hogy egy weboldalnak valóban felújításra van-e szüksége.
Mikor indokolt valójában a weboldal felújítása? A mi tapasztalataink
Minden redesign projektünk egy alapos „egészségügyi” kivizsgálással, egy diagnózissal kezdődik. Azt vizsgáljuk, hogy a weboldal betölti-e még az üzleti funkcióját. A tapasztalataink szerint az alábbi 4 jel esetén egyértelműen indokolt a beavatkozás:
1. jel: Az adatok vészharangot kongatnak
A számok nem hazudnak. Munkánk során az analitikai adatokkal kezdjük a vizsgálatot, mert ezek objektíven megmutatják a problémákat.
- Gyakori intő jelek, amiket keresünk:
- Magas visszafordulási arány (Bounce Rate): A látogatók megérkeznek a főoldalra, de szinte azonnal, interakció nélkül távoznak. Ez azt jelenti, hogy az oldal nem keltette fel az érdeklődésüket, vagy nem azt kapták, amire számítottak.
- Alacsony konverziós ráta: Sokan nézik a termékeket vagy szolgáltatásokat, de csak nagyon kevesen vásárolnak vagy kérnek ajánlatot. Ez utalhat egy bonyolult folyamatra, bizalomhiányra vagy nem meggyőző szövegezésre.
- Rossz mobil teljesítmény: Az analitika megmutatja, ha a mobilról érkező látogatók sokkal rosszabbul teljesítenek (pl. azonnal elhagyják az oldalt). Ez ma már egyenlő az online öngyilkossággal.
2. jel: A cég kinőtte a régi weboldalt
A mi tapasztalatunk az, hogy egy cég kinőheti a régi weboldalát, mint egy gyerek a ruháit. A weboldalnak a cég aktuális állapotát és céljait kell tükröznie.
- Tipikus helyzetek a mi gyakorlatunkból:
- Új üzleti fókusz vagy szolgáltatás: A cég bevezetett egy új, húzóágazatot, de a régi weboldal struktúrája ezt már nem tudja hatékonyan bemutatni.
- Új célpiac megcélzása: A cég egy új vevőkört szeretne megszólítani, de a régi dizájn és kommunikáció nem nekik szól.
- Márka újrapozicionálása (Rebranding): A cég arculata, üzenetei megváltoztak, és a régi weboldal már egy múltbeli állapotot konzervál.
3. jel: A technológia elavult és gátolja a fejlődést
Egy 5-6 éves weboldal az internet világában már matuzsálemnek számít. A technológia elavulása nemcsak esztétikai kérdés, hanem komoly üzleti kockázat.
- A mi tapasztalatunk szerint ezek a legfőbb technikai problémák:
- Lassúság: A régi technológiára épült oldalak lassúak, ami drasztikusan rontja a felhasználói élményt és a Google helyezéseket.
- Biztonsági rések: Az elavult, nem frissített rendszerek a hackerek elsődleges célpontjai.
- Nem mobilbarát: Az oldal nem reszponzív, telefonon kínszenvedés használni.
- Integrációs nehézségek: Nem lehet hozzáilleszteni egy modern számlázó, készletkezelő vagy marketing automatizációs szoftvert.
4. jel: A versenytársak elhúztak melletted
Bár sosem javasoljuk, hogy a versenytársakat másoljuk, a mi gyakorlatunkban fontos lépés a konkurencia elemzése. Ha a piacvezető versenytársaid weboldalai sokkal modernebbek, gyorsabbak és felhasználóbarátabbak, az egy komoly jelzés. A weboldalad a digitális kirakatod. Ha a tiéd lepusztult, a vevők ösztönösen azt fogják feltételezni, hogy a szolgáltatásod minősége is hasonló.
Ha a fenti, a mi tapasztalataink szerint is kritikus pontok közül egy vagy több igaz a te weboldaladra, akkor a felújítás valóban indokolt. Most, hogy a „miért”-et tisztáztuk, nézzük meg az alábbi, eredeti cikkünkben a „hogyan”-t: a weboldal felújítás konkrét lépéseit és buktatóit.
Elszállt az idő a honlapod felett? Unalmas, régimódi? Nem akarod, hogy ezzel azonosítsák a cégedet, márkádat? Modernebb, impozánsabb honlapot szeretnél Magadnak? Nem emlékszel, mikor frissítetted utoljára, és nem reszponzív az oldalad?
Sokan a gyors megoldásokban hisznek: egy kis ráncfelvarrás, néhány új fotó, és máris rendben lesz minden. Ez azonban a legnagyobb tévhit. A honlapod nem egy festmény, hanem a vállalkozásod motorja. Ha a motor rozsdás, a kinézet javítása önmagában nem segít. Sőt, SEO és webergonómiai szempontból súlyos hibákat követhetsz el.
A legelső lépés nem a redesign, hanem egy szakember keresése, aki pontosan átlátja, hogy mit érdemes és mit NEM érdemes megváltoztatnod. Egy külső szem segít elkerülni, hogy marketing- vagy design-szempontok miatt elveszítsd a leendő ügyfeleidet.
A honlap javítása: Mikor érdemes belekezdeni, és mi a profi megoldás?
A weboldal felújításba akkor érdemes belevágnod, ha a honlapod a következő problémákkal küzd:
- Technikai problémák: Nem elérhető az oldal, lassú a betöltődése, gyakoriak a hibák vagy spam-ek érkeznek.
- Alacsony teljesítmény: Kevés a látogató, magas a visszafordulási arány, és a Google-ben is rossz helyezést kapott az oldalad.
- Elavult megjelenés: A konkurens honlapok grafikája és funkciói leelőztek, a honlapod már nem fejezi ki a márkádat, vagy nem reszponzív.
A honlap javítása profi képekkel, ingyenes WordPress ikonokkal és a meglévő tartalom átszerkesztésével is elkezdhető. Ha van egy mintaoldalad, ami tetszik, akár a grafikai költségeket is megspórolhatod. Természetesen egyedi, professzionális logótervezéshez és a teljes arculat kialakításához grafikus segítségére van szükség.
Fontos, hogy tisztában legyél vele: a kisebb honlapjavítás nem azonos a teljes redesignnal. Utóbbi esetben a honlapod kinézete és a funkciói is teljesen megújulnak, így egy a mai trendeknek megfelelő, modern weboldalad lesz.
Tudta? A WordPress a legnépszerűbb tartalomkezelő rendszer, és rengeteg előnyt kínál a vállalkozások számára. További információkért érdemes elolvasnod a WordPress honlapkészítés előnyei / hátrányai és a konkrét webfejlesztés árakról szóló cikkeket.
A weboldal felújítás lépései
A házépítéshez hasonlóan a honlapfejlesztés is megköveteli az előzetes tervezést. A jó hír, hogy nem kell egyedül csinálnod. Mi segítünk, hogy a folyamat zökkenőmentes legyen, és minden részletre odafigyeljünk.
- Diagnózis: Egy stratégiai beszélgetés során felmérjük, mire van szükséged, és mi áll a növekedésed útjában.
- Tervezés: Meghatározzuk a pontos változtatásokat: grafikai, funkcionális vagy marketinges módosításokra van szükség. Figyelembe vesszük a felhasználói élményt és a SEO szempontokat, hogy ne veszítsd el a meglévő forgalmadat.
- Megvalósítás: A profi csapatunk megvalósítja a terveket. Szükség esetén SEO cikkírással új, minőségi tartalmakat készítünk, és a keresőoptimalizálással megerősítjük az oldaladat.
Mérés és tesztelés: A folyamatos tesztelés elengedhetetlen a sikerhez. A Smart Look-kal például felveheted a látogatóid viselkedését, és ezek alapján optimalizálhatod a honlapodat.
A honlapfejlesztés, weboldal felújítás mellett nagyon fontos, hogy meg is találják azt a leendő ügyfelek. Sok milliárd honlap van, ezért az, hogy van egy honlapod, még nem fog ügyfeleket hozni Neked. Szükség van keresőoptimalizálásra (SEO), hogy meg is találjanak minket a neten. Ehhez megfelelő kulcsszóra megírt, igényes honlapra és megfelelő linkekre van szükség. Mivel a SEO időbe telik, érdemes azonnal fizetett hirdetésekben is gondolkodni. A Facebook és Google Adwords (Ads) kampány kezelési árakról itt tájékozódhatsz.
Miért a SpiritLab a legjobb választás?
Mert mi komplex megoldást kínálunk. Nálunk minden egy kézben van, így elkerülheted a többletmunkát és a felesleges költségeket.
- Teljes körű szolgáltatás: Megkapod az online marketing támogatást, a grafikai tervezést, a webfejlesztést, a SEO szövegírást és a weboldal karbantartását.
- Profizmus: Tapasztalt csapatunk garantálja, hogy minden eszköz modern és hatékony legyen, a weboldalad pedig gyors, mint a szélvész.
- Garancia: A WordPress weboldal árak tartalmazzák a hacker támadás elleni védelmet és a folyamatos karbantartást, frissítést is.
- Partneri kapcsolat: Elég, ha rendelkezel egy jó termékkel vagy szolgáltatással, a többiben mindenben segítünk neked. Célunk, hogy a honlapod folyamatosan pénzt termeljen számodra, és komplexen megtervezzük a teljes online jelenlétedet.
Weboldal felújítás, honlapfejlesztés előtte-utána


honlap referenciák


Weboldal tervezése WordPress sablonnal


