Frissítve: 2025. szeptember 19.

Az egyik leggyakoribb kérés, amivel csapatunkhoz fordulnak: „Már öt éves a weboldalunk, szeretnénk egy modernebb, frissebb dizájnt.” A mi tapasztalatunk szerint azonban ez a legveszélyesebb indok egy weboldal felújítására.

 

A sikeres redesign soha nem az unalomból vagy a szépérzékből indul ki, hanem kőkemény üzleti okokból. Egy weboldal teljes felújítása olyan, mint egy nyitott szívműtét a céged online jelenlétén: ha nincs alapos diagnózis és tiszta cél, többet árthat, mint használ. Egy meggondolatlan redesign tönkreteheti az évek alatt felépített Google helyezéseidet, összezavarhatja a visszatérő vásárlóidat, és a végén egy drágább, de rosszabbul teljesítő weboldalad lesz, mint a régi volt.

Mielőtt belevágnánk a felújítás konkrét technikai lépéseibe, amelyeket az alábbi, eredeti cikkünk is részletez, szeretnénk megosztani veled azokat a szempontokat, amelyek alapján a mi gyakorlatunkban eldől, hogy egy weboldalnak valóban felújításra van-e szüksége.

 

Mikor indokolt valójában a weboldal felújítása? A mi tapasztalataink

 

Minden redesign projektünk egy alapos „egészségügyi” kivizsgálással, egy diagnózissal kezdődik. Azt vizsgáljuk, hogy a weboldal betölti-e még az üzleti funkcióját. A tapasztalataink szerint az alábbi 4 jel esetén egyértelműen indokolt a beavatkozás:

1. jel: Az adatok vészharangot kongatnak

A számok nem hazudnak. Munkánk során az analitikai adatokkal kezdjük a vizsgálatot, mert ezek objektíven megmutatják a problémákat.

  • Gyakori intő jelek, amiket keresünk:
    • Magas visszafordulási arány (Bounce Rate): A látogatók megérkeznek a főoldalra, de szinte azonnal, interakció nélkül távoznak. Ez azt jelenti, hogy az oldal nem keltette fel az érdeklődésüket, vagy nem azt kapták, amire számítottak.
    • Alacsony konverziós ráta: Sokan nézik a termékeket vagy szolgáltatásokat, de csak nagyon kevesen vásárolnak vagy kérnek ajánlatot. Ez utalhat egy bonyolult folyamatra, bizalomhiányra vagy nem meggyőző szövegezésre.
    • Rossz mobil teljesítmény: Az analitika megmutatja, ha a mobilról érkező látogatók sokkal rosszabbul teljesítenek (pl. azonnal elhagyják az oldalt). Ez ma már egyenlő az online öngyilkossággal.

2. jel: A cég kinőtte a régi weboldalt

A mi tapasztalatunk az, hogy egy cég kinőheti a régi weboldalát, mint egy gyerek a ruháit. A weboldalnak a cég aktuális állapotát és céljait kell tükröznie.

  • Tipikus helyzetek a mi gyakorlatunkból:
    • Új üzleti fókusz vagy szolgáltatás: A cég bevezetett egy új, húzóágazatot, de a régi weboldal struktúrája ezt már nem tudja hatékonyan bemutatni.
    • Új célpiac megcélzása: A cég egy új vevőkört szeretne megszólítani, de a régi dizájn és kommunikáció nem nekik szól.
    • Márka újrapozicionálása (Rebranding): A cég arculata, üzenetei megváltoztak, és a régi weboldal már egy múltbeli állapotot konzervál.

3. jel: A technológia elavult és gátolja a fejlődést

Egy 5-6 éves weboldal az internet világában már matuzsálemnek számít. A technológia elavulása nemcsak esztétikai kérdés, hanem komoly üzleti kockázat.

  • A mi tapasztalatunk szerint ezek a legfőbb technikai problémák:
    • Lassúság: A régi technológiára épült oldalak lassúak, ami drasztikusan rontja a felhasználói élményt és a Google helyezéseket.
    • Biztonsági rések: Az elavult, nem frissített rendszerek a hackerek elsődleges célpontjai.
    • Nem mobilbarát: Az oldal nem reszponzív, telefonon kínszenvedés használni.
    • Integrációs nehézségek: Nem lehet hozzáilleszteni egy modern számlázó, készletkezelő vagy marketing automatizációs szoftvert.

4. jel: A versenytársak elhúztak melletted

Bár sosem javasoljuk, hogy a versenytársakat másoljuk, a mi gyakorlatunkban fontos lépés a konkurencia elemzése. Ha a piacvezető versenytársaid weboldalai sokkal modernebbek, gyorsabbak és felhasználóbarátabbak, az egy komoly jelzés. A weboldalad a digitális kirakatod. Ha a tiéd lepusztult, a vevők ösztönösen azt fogják feltételezni, hogy a szolgáltatásod minősége is hasonló.

Ha a fenti, a mi tapasztalataink szerint is kritikus pontok közül egy vagy több igaz a te weboldaladra, akkor a felújítás valóban indokolt. Most, hogy a „miért”-et tisztáztuk, nézzük meg az alábbi, eredeti cikkünkben a „hogyan”-t: a weboldal felújítás konkrét lépéseit és buktatóit.

 

 

Elszállt az idő a honlapod felett? Unalmas, régimódi? Nem akarod, hogy ezzel azonosítsák a cégedet, márkádat? Modernebb, impozánsabb honlapot szeretnél Magadnak? Nem emlékszel, mikor frissítetted utoljára, és nem reszponzív az oldalad?

Sokan a gyors megoldásokban hisznek: egy kis ráncfelvarrás, néhány új fotó, és máris rendben lesz minden. Ez azonban a legnagyobb tévhit. A honlapod nem egy festmény, hanem a vállalkozásod motorja. Ha a motor rozsdás, a kinézet javítása önmagában nem segít. Sőt, SEO és webergonómiai szempontból súlyos hibákat követhetsz el.

A legelső lépés nem a redesign, hanem egy szakember keresése, aki pontosan átlátja, hogy mit érdemes és mit NEM érdemes megváltoztatnod. Egy külső szem segít elkerülni, hogy marketing- vagy design-szempontok miatt elveszítsd a leendő ügyfeleidet.

A honlap javítása: Mikor érdemes belekezdeni, és mi a profi megoldás?

A weboldal felújításba akkor érdemes belevágnod, ha a honlapod a következő problémákkal küzd:

  • Technikai problémák: Nem elérhető az oldal, lassú a betöltődése, gyakoriak a hibák vagy spam-ek érkeznek.
  • Alacsony teljesítmény: Kevés a látogató, magas a visszafordulási arány, és a Google-ben is rossz helyezést kapott az oldalad.
  • Elavult megjelenés: A konkurens honlapok grafikája és funkciói leelőztek, a honlapod már nem fejezi ki a márkádat, vagy nem reszponzív.

A honlap javítása profi képekkel, ingyenes WordPress ikonokkal és a meglévő tartalom átszerkesztésével is elkezdhető. Ha van egy mintaoldalad, ami tetszik, akár a grafikai költségeket is megspórolhatod. Természetesen egyedi, professzionális logótervezéshez és a teljes arculat kialakításához grafikus segítségére van szükség.

Fontos, hogy tisztában legyél vele: a kisebb honlapjavítás nem azonos a teljes redesignnal. Utóbbi esetben a honlapod kinézete és a funkciói is teljesen megújulnak, így egy a mai trendeknek megfelelő, modern weboldalad lesz.

Tudta? A WordPress a legnépszerűbb tartalomkezelő rendszer, és rengeteg előnyt kínál a vállalkozások számára. További információkért érdemes elolvasnod a WordPress honlapkészítés előnyei / hátrányai és a konkrét webfejlesztés árakról szóló cikkeket.

 

A weboldal felújítás lépései

 

A házépítéshez hasonlóan a honlapfejlesztés is megköveteli az előzetes tervezést. A jó hír, hogy nem kell egyedül csinálnod. Mi segítünk, hogy a folyamat zökkenőmentes legyen, és minden részletre odafigyeljünk.

  1. Diagnózis: Egy stratégiai beszélgetés során felmérjük, mire van szükséged, és mi áll a növekedésed útjában.
  2. Tervezés: Meghatározzuk a pontos változtatásokat: grafikai, funkcionális vagy marketinges módosításokra van szükség. Figyelembe vesszük a felhasználói élményt és a SEO szempontokat, hogy ne veszítsd el a meglévő forgalmadat.
  3. Megvalósítás: A profi csapatunk megvalósítja a terveket. Szükség esetén SEO cikkírással új, minőségi tartalmakat készítünk, és a keresőoptimalizálással megerősítjük az oldaladat.

Mérés és tesztelés: A folyamatos tesztelés elengedhetetlen a sikerhez. A Smart Look-kal például felveheted a látogatóid viselkedését, és ezek alapján optimalizálhatod a honlapodat.

A honlapfejlesztés, weboldal felújítás mellett nagyon fontos, hogy meg is találják azt a leendő ügyfelek. Sok milliárd honlap van, ezért az, hogy van egy honlapod, még nem fog ügyfeleket hozni Neked. Szükség van keresőoptimalizálásra (SEO), hogy meg is találjanak minket a neten. Ehhez megfelelő kulcsszóra megírt, igényes honlapra és megfelelő linkekre van szükség. Mivel a SEO időbe telik, érdemes azonnal fizetett hirdetésekben is gondolkodni. A Facebook és Google Adwords (Ads) kampány kezelési árakról itt tájékozódhatsz.

Miért a SpiritLab a legjobb választás?

Mert mi komplex megoldást kínálunk. Nálunk minden egy kézben van, így elkerülheted a többletmunkát és a felesleges költségeket.

  • Teljes körű szolgáltatás: Megkapod az online marketing támogatást, a grafikai tervezést, a webfejlesztést, a SEO szövegírást és a weboldal karbantartását.
  • Profizmus: Tapasztalt csapatunk garantálja, hogy minden eszköz modern és hatékony legyen, a weboldalad pedig gyors, mint a szélvész.
  • Garancia: A WordPress weboldal árak tartalmazzák a hacker támadás elleni védelmet és a folyamatos karbantartást, frissítést is.
  • Partneri kapcsolat: Elég, ha rendelkezel egy jó termékkel vagy szolgáltatással, a többiben mindenben segítünk neked. Célunk, hogy a honlapod folyamatosan pénzt termeljen számodra, és komplexen megtervezzük a teljes online jelenlétedet.

Weboldal felújítás, honlapfejlesztés előtte-utána

 

webgrafika, honlapszerkesztők

honlap referenciák

honlap referenciák

 

weboldaltervezés, weboldalfejlesztés, weboldalszerkesztés

Weboldal tervezése WordPress sablonnal

Weboldal tervezése WordPress sablonnal

 

 

Keresztes Attila

 

A legtöbb cégvezető a drága ügynökségek és a magányos szabadúszók zsákutcájában keresi a növekedést. Szabadúszó-integrátorként egy harmadik, hatékonyabb utat kínálok: a céljaidhoz én állítom össze a legjobb, független szakértőkből álló csapatot.

A közös stratégiáért és a teljes projektmenedzsmentért én felelek, így egyetlen partnerrel tartod a kapcsolatot. Ez maximális szakértelmet és rugalmasságot biztosít, az ügynökségi díjak nélkül. A modell működését több mint 20 év tapasztalata és több tucat ötcsillagos ügyfélértékelés bizonyítja.