Hibás online tartalomkezelő rendszerek, kérdőívek, formok létrehozása

Home / fejlesztés / Hibás online tartalomkezelő rendszerek, kérdőívek, formok létrehozása

Milyen feliratkozó formokat (mezőket) érdemes létrehoznunk weboldalunkon, melyek erősítik a konverziót? Hogyan érdemes leegyszerűsíteni, automatizálni néhány funkciót, a kitölthető elektronikus mezők segítségével?

Ezt a témát járja körbe ez a cikkünk.

 

kitolthető, tartalomkezelő felületek, formok


Mielőtt elkezdenéd a formok és űrlapkészítést

Sokan úgy készítenek tartalomkezelő és feltöltő felületeket, mezőket (formokat), elektronikus kérdőíveket, hogy nem gondolják végig, hogy hogyan tudják a legoptimálisabban használni azokat. Aztán elvesznek a részletekben.

Ez amennyire sablonos, annyi bonyodalmat szokott szülni. De, ha elolvasod ezt a cikket, akkor természetesen ez rád nem lesz igaz.:)

Az időgazdálkodásból tudjuk, hogy amit lehet, azt automatizálni kell, de a dolog visszafelé is elsülhet, ha a software-ek nem működnek a frissítés miatt, vagy nem telepíthető a tárhelyünkre, esetleg a fórumok, blogok nem magyaríthatóak megfelelően. Ezek alap kérdések, hiszen a házat sem szokták csak úgy elkezdeni építeni. Egy kivétel van talán: Gaudí. De ez egy másik történet.

 

2010 előtt még így gondolkodtunk a formok terén

kitolthető, tartalomkezelő felületek, elektromos kérdőívek

 

Mi változott azóta a formok kapcsán? 

Ma már rengeteg dolog megváltozott az űrlapkészítés terén. Mivel mobilról netezünk, ezért fontos az AMP szabvány (Accelerated Mobile Pages) mód hibátlan működése, mely sokkal gyorsabb betöltődést biztosít, mert „minimálban” működik. Ez azt jelenti, hogy ha mobilról sasolod a netet, akkor esetleg kevesebb funkció működik (gyepálja azokat, amire nincs szükség) és így gyorsabban töltődik be az oldal, ami optimalizálva van mobilra is.

Ez azért fontos, mert a felhasználói élmény lényeges, mely SEO (keresőoptimalizálás) szempont. Ráadásul mobilon sokkal nehezebb egy formot kitölteni, nem várhatjuk el, hogy a user a Félkegyelmű regény hosszúságával versenyző szöveget gépeljen meg mikor pl. webshopból rendel valamit.

A legfontosabb, hogy a konverzión finomítsunk, így rengeteg tényezőre kell figyelni. Pl., hogy egy adott szöveg a mezőn belül lehet és nem pedig mellette. Körülötte ne legyen semmilyen zavaró tényező. Lehet modern, de ez nem minden esetben fontos.

A feliratkozási gomb sem a „klikk ide”, „feliratkozom” szöveget kellene, hogy tartalmazza, hanem konkrét cselekvésre felhívást. A lekerekített gomb általában nyerőbb (befelé viszi a tekintet és nem kifelé).

Sőt, az „e-mail cím” felirat helyett is megadhatunk példa e-mail címeket a formon belül. Fontos a GDPR-ra is gondolni és tevőleges (és nem ráutaló) magatartással jóvá hagyni az adatkezelési nyilatkozatot, hogy kezelheted az adatait a user-nek. Ezzel konverziót vesztünk, de az ügyfélért van és jogilag indokolt.

űrlapmezők

Vannak profi rendszerek, érdemes azokat használni. Persze ez attól függ, mire van szükség.

Sok finomság van pl. hogy minél kevesebbet kelljen a user-nek írnia: beírja az irányítószámot és rögtön megjelenik automatikusan a város stb.

Sok esetben annyira túl van komplikálva a rendszer, hogy már az sem érti, aki létrehozta.:)

Érdemes különbséget tenni a CRM rendszer és más ügyviteli rendszerek, illetve a hírlevélküldő szoftverek között. Ne akarjunk mindent bezsúfolni egy helyre, mert akkor semmi nem fog megfelelően működni és olyanok leszünk, mint a hirdető, aki ezt írja a reklámhirdetésében: Eladó ház, és ugyanitt 5 kg krumpli is eladó.:)

Írjuk meg, hogy mi történik a feliratkozás után. És, hogy 7 pecsétes titokként kezeljük a felhasználó adatait, elkerülve az adatvédelmi incidenseket. Láttam már olyat, hogy ez a pár szó 30-40%-kal növelte a konverziót (feliratkozási arányt), pedig ez jogi és erkölcsi felelősségünk is, melyet az adatkezelési nyilatkozatban le is írunk.

 

Próba és cseresznye

Miután megterveztük a tartalomkezelő és feltöltő felületeket, formokat, elektronikus kérdőíveket, először ültessünk le elé valakit, aki nem ért ehhez a területhez és kérjük meg, hogy mondja el véleményét. Mi előnyös, mi hátrányos az elrendezésben stb.?

 

Elő a grafikussal

Ha végiggondoltuk mire van szükség, jöhet a megfelelő program motor kiválasztása és a grafikai iparművész tervezés, ha igényes munkára vágyunk és azt szeretnénk, hogy cégünket ezzel azonosítsák. És ne olcsójánosok keressenek fel minket. Szóval, a funkcionalitás után a grafikus „kiszínezheti” a végeredményt, főleg, ha valamilyen letölthető könyvről van szó, melyhez alap, hogy ezt meg is kell jelenítenünk grafikailag.

Teszteld a miénket!

Keresztes Attila

PR szakon diplomáztam, aztán pszichológiát tanultam. De a működő online marketing + SEO fogásokat számomra a 2005-ben indított vállalkozásom és sok-sok kávé társasága mutatta meg.

…akkor olvad el a 27 pontos ellenőrző listát, hogy tudd, mik a legfontosabb szempontok, ha bereklámozott honlapot szeretnél csináltatni Magadnak. Így nem kell több tucat cikkből és árajánlatból összeszedni a lényeget. 15 perc alatt képbe kerülsz, rengeteg időt, energiát, pénzt és bosszankodást megspórolva!

Related Posts
chatbot jelentése, online marketing, eDM jelentése, DM jelentése, content marketing jelentéseweblapkészítés