Folyamatosan működő marketing stratégia cégeknek

Home / marketing / Folyamatosan működő marketing stratégia cégeknek

Tegnap írtam a SEO (keresőoptimalizálás) örök törvényeiről, amik nemigen változnak és most szeretném ugyanezt megtenni a marketing kapcsán, mert nincs mindig időnk nap, mint nap változtatni és a legújabb trendekre rátapadni, mint egy mágnes.


Nyilván változik a felszín, a trend, de legyen szó B2B-ról (business-to-business értékesítés), vagy B2C (business-to-customer) stb. értékesítésről az emberi elme ugyanúgy működik. Ötezer éve is így működött és ötezer év múlva is így fog működni (ha lesz még Föld). De legyünk optimisták.

Erről a témáról nemrég adtam tv interjút, és arra jutottunk, hogy a félelem és a vágy a két meghatározó tényező. Mindenki meg akarja élni a vágyait és nem akar félni. De a személyiség az különbözik, ergo nem árt, ha picit értünk a pszichológiához.

 

Marketing stratégia cégeknek, ügynökségeknek, akik biztosra mennek

Lehet, hogy a könyökön jön ki, de ha így van, akkor biztos, hogy már nagyon sikeres vagy és, akkor nem is kell tovább olvasnod. Szóval, a lényeg, hogy kinek, mit és hogyan akarsz eladni. Ezt kell a lehető legrészletesebben kifejtened.


Egyszer egy gyógyszergyártó cég keresett meg minket reklámtervezés, marketingstratégia megalkotása kapcsán és képzeld el, hogy a gyógyszerek célszegmensének (magyarul vásárlóinak) köre iskolai végzettség alapján is meg volt határozva sok más dolog mellett.

Tehát meghatározták azt is, hogy azt az adott gyógyszert milyen végzettségű emberfia fogja kapkodta be eddig. Szerintem a láb mérete is meg volt határozva… Így pontosan tudtak célozni és nem egy kis sarki cégről van szó…

Sok multinak dolgoztunk és ott mindig profi rendszereket láttunk, még ha van is benne hiba. Következő lépésben jön, a mit… Természetesen mindezt a vevő szemszögéből kell meghatároznod. Terméket lehet a legolcsóbban eladni, utána jön a megoldás és végül az érzés áruba bocsátása. Várj, mutatom mire gondolok. Pl. gyertyát árulsz, vagy egy romantikus estét?

És hogyan teszed mindezt? Offline vagy online marketing segítségével, vagy mindkettőt használod? melyiket méred? Piackutatásod mennyire részletes? kedvenc vevőket is kifaggattad már? A trendek változnak, az e-mail marketing eltűnt, most éppen mindenki a Facebookon van ki tudja meddig, de a három alapelv marad: kinek, mit és hogyan értékesítesz?

 

Miről szól a marketing tanácsadás?

Pontosan erről. Mert ez az alap. A marketing, illetve reklám stratégiád alapja, csontváza. És utána jönnek a marketing eszközök, amikkel elküldjük az üzenetet a célcsoportnak. Hogy ezek, hogy változtak meg, arról itt írtam pontosan: működő marketing trendek és eszközök.

Onnan tudod, hogy pontosan válaszoltál a három alapvető kérdésre, hogy olyan könnyen tudsz szlogent írni, mint amikor azt érzed, hogy semmi problémát nem okozna az atomfizikában a kvantummechanika posztulátumait meghatározni 543 csillió mondatban.


Hogy utána Facebook, Adwords és a többi játszótárs, hogyan segít neked az részletkérdés, ahol pontosan be tudod állítani, hogy kiket keresel és inbound marketinget használva fair marketinget használhatsz (téged keresnek meg és nem te zaklatod a jó népet, mikor a kutyát sem érdekli a cuccunk).

És erre épül a sales-es szöveg, a SEO és a grafika és nem pedig fordítva. Nem azért fognak téged választani, mert a grafikán a piros csiribiri felső szögletében egy árnyalattal sötétebb vagy sem az akármicsoda. Hanem, mert meg tudod oldani az emberek problémáját a szolgáltatásoddal, termékeddel.

És ez a legfontosabb, hogy segítünk nekik és ennek a mellékhatása a pénz… De ez már más téma. Tehát visszatérve, kezd az alapokkal, ha korábban válaszoltál már a 3 kérdésre, akkor is ellenőrizd, aztán jöhet a cicoma, a kommunikációs csatorna és a marketing eszközök használata. Sok sikert! Ha elakadsz, jövünk megmenteni.

Keresztes Attila

Related Posts
seo, keresőoptimalizáláschatbot jelentése, online marketing, eDM jelentése, DM jelentése, content marketing jelentése